라틴아메리카의 수탁 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Latin America Contract Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1639477
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
라틴아메리카 수탁 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 8.2%를 기록할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
COVID-19 사태로 인한 규제와 사회적 거리두기로 인해 이커머스 시장이 급성장했습니다. 그 결과, 많은 기업들이 급격한 수요 증가에 대응하기 위해 엔드 투 엔드 패키징 솔루션을 아웃소싱하게 되었습니다.
최신의 혁신적인 포장 솔루션을 채택하고 핵심 비즈니스에 집중하는 기업이 증가함에 따라 시장 성장도 촉진될 것으로 예상되며, 기업은 최신 기술 개발과 지속적인 업그레이드가 필요한 포장 인프라를 구축하는 데 필요한 투자를 최소화할 수 있습니다.
의약품과 약품이 점점 더 전문화됨에 따라 전문 생산의 필요성이 증가하고 있습니다. 또한, 규제가 엄격한 포장 요구 사항의 대부분에서 최종사용자는 고객의 대량 요구 사항을 처리 할 수있는 경험과 전문 지식을 갖추고 장비를 갖춘 포장 공급업체와 계약하는 것을 선호합니다. 이 지역에서는 의약품 포장에 필요한 높은 수준의 기준을 충족하는 포장 설비를 사내에 설치할 수 없기 때문에 수탁 포장에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
이 지역의 제약 산업의 성장도 시장을 견인하는 요인 중 하나입니다. 제약회사들은 브라질, 멕시코 등 신흥국에서 포장 업무를 제3자에게 위탁하고 있습니다. 또한, 제약회사에 대한 가격 압박이 가중되고 있는 것도 수탁 포장 서비스에 대한 산업계의 수요를 증가시키고 있습니다. 그러나 최종사용자 산업에서 자체 포장 설비를 도입하는 사례가 증가하면서 시장 성장을 저해하고 있습니다.
COVID-19 사태로 인해 식품, 음료, 의약품에 대한 수요가 증가함에 따라 기업들은 포장 업무를 공동 포장업체에 위탁하게 되었고, 이 지역의 포장 위탁 수요가 증가하고 있습니다. 예를 들어, 멕시코 시티의 주요 도매 시장에서 매일 몇 건의 코로나 바이러스 감염자가 계속 발견되면서 위생적이고 안전한 포장 서비스에 대한 수요가 생겨났습니다. 또한 러시아와 우크라이나의 전쟁은 원자재 및 에너지 가격 상승으로 인해 전체 포장 생태계에 영향을 미치고 있습니다.
라틴아메리카 수탁 포장 시장 동향
E-Commerce 산업의 수요 증가
소비자용 가공품을 제공하는 기업들의 요구가 변화하는 가운데, 공급망의 속도와 함께 커스터마이징이 E-Commerce를 통해 제품을 제공하는 기업들에게 과제가 되고 있으며, 이에 따라 유연성, 민첩성, 유연성을 중심으로 구축된 맞춤형 E-Commerce 패키징 솔루션에 대한 수탁 포장 업체들의 요구가 증가하고 있습니다.
소비자들이 식료품점에서 쇼핑하는 빈도가 줄어들고, 그 결과 쇼핑객의 미션과 장바구니가 변화하고 있으며, E-Commerce와 디지털 채널로의 전환이 가속화되고, 상당수의 소비자들이 처음으로 택배를 이용하거나 코로나 사태로 인해 택배를 자주 이용하고, 제조업체들은 더 안전한 포장에 대한 필요성이 높아져 제3자 업체에 위탁하고 있습니다. 포장의 필요성이 높아지면서 제조업체는 포장을 제3자 업체에 위탁하고 있습니다.
또한, E-Commerce 기업들은 브라질과 같은 국가에서 현지 화물 배송 서비스와의 제휴를 통해 매출 증가에 대응하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 11월 Amazon과 Azul Cargo는 브라질 북부의 항공화물 E-Commerce 화물 배송 속도를 높이기 위해 제휴를 맺었습니다. 이러한 제휴는 3차 포장 솔루션에 대한 수요를 더욱 증가시킬 것으로 보입니다.
식품 산업이 괄목할 만한 성장을 이룰 것으로 전망
안정성, 수요 증가, 계약 포장업체에 대한 식품 제조업체의 선호도 변화로 인해 식품 회사는 비용 최적화와 핵심 사업에 점점 더 중점을 두고 있으며, 수요 증가로 인해 대부분 포장 및 이행 서비스 활동을 제 3자 계약 식품 포장업체에 아웃소싱하고 있습니다. 아웃소싱하고 있습니다.
식품 판매 증가에 따라 이 지역 식품 제조 기업의 투자가 증가하면서 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 세계 식품 기업 카길은 2021년 9월 브라질 베베두로에 최첨단 펙틴 생산 시설을 신설하여 수요 증가에 대응할 수 있는 능력을 대폭 확대할 것이라고 발표했습니다.
일부 국가 정부는 의약품 및 식품의 표시 및 포장에 대한 엄격한 법률과 규제를 시행하고 있으며, 이는 포장 위탁 시장의 범위를 넓히고 있습니다. 예를 들어, 2022년 9월 아르헨티나 정부는 가장 종합적인 식품정책법을 발표하여 나트륨, 설탕, 지방, 칼로리가 과다한 초가공 제품에 대해 포장 전면에 검은색 팔각형 경고를 표시하도록 의무화했습니다.
또한 2022년 7월, Buhler, Cargill, Givaudan은 Food Tech Hub LATAM 및 Italian Food Technology Institute와 협력하여 브라질 캄피나스에 Tropical Food Innovation Lab이라는 혁신 센터를 건설했습니다. 이 새로운 허브는 라틴아메리카의 지속가능한 식음료 제품을 위해 개발되었습니다. 스타트업, 기업, 투자자, 대학, 연구기관이 시제품 제작 기술을 이용할 수 있습니다. 이를 통해 라틴아메리카의 식품 산업이 더욱 확대될 것으로 예상됩니다.
라틴아메리카 수탁 포장 산업 개요
라틴아메리카의 수탁 포장 시장은 반고정적이고 경쟁이 치열하며, 많은 기업들이 시장에 진입하고 있습니다. 시장에서 상당한 점유율을 차지하고 있는 이들 업체들은 지역 전체의 고객 기반을 확대하는 데 주력하고 있습니다. 이들 기업은 시장 점유율을 높이고 수익성을 높이기 위해 전략적 협력 행동을 활용하고 있습니다.
2022년 6월: 시장 역학의 변화에 따라 플라스틱 포장재는 산업 내 비용 상승에도 불구하고 높은 수요를 유지하고 있습니다. 불규칙한 날씨, 인프라 문제, 노동력 부족, 전염병의 영향으로 PET 등 널리 사용되는 포장용 수지는 2021년에 50%에 가까운 가격 상승을 기록했습니다. 수지 포장 생산은 대부분의 제조업체가 수입 원료에 의존하고 있으며 폴리에틸렌 및 폴리스티렌 포장 프로젝트는 단기적으로 가격 완화를 기대할 수 없으며, Rabobank의 보고서에 따르면 2022년에 생산을 시작하는 새로운 공장이 2023년에 폴리에틸렌 가격을 완화시킬 수 있다고 합니다.
또한 알루미늄 포장 산업을 방해하는 공급 격차 요인은 인플레이션뿐만 아니라 인플레이션도 있습니다. 높은 재료비와 캔 부족 가능성에 직면한 음료 제조업체들은 인플레이션 압력이 2022년 알루미늄 음료 포장을 복잡하게 만들면서 대규모 포장 비용 인상을 단행했습니다. 유럽의 에너지 불안은 유리 포장 비용도 상승할 것으로 예상됩니다. 주요 유리 수입국 인 라틴아메리카 사용자는 에너지 집약형 산업에서 가격 상승 압력이 계속될 것으로 예상 할 수 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류/공급망 분석
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자/구매자의 교섭력
신규 참여업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 관계
산업 시책
COVID-19의 시장에 대한 영향 평가
세계의 수탁 포장 시장 개요
제5장 시장 역학
성장 촉진요인
E-Commerce 산업으로부터의 수요 증가
소매 체인 개발
성장 억제요인
사내 포장과의 경쟁
제6장 시장 세분화
서비스별
1차 포장
2차 포장
3차 포장
최종 이용 산업별
식품
음료
의약품
가정용품·퍼스널케어
기타
국가별
브라질
멕시코
아르헨티나
기타 국가
제7장 경쟁 구도
기업 개요
TricorBraun
Assemblies Unlimited, Inc.
VMA LOGDIST
U.S. Packaging & Wrapping LLC
PAC Worldwide Corporation
Rangel
Colep Consumer Products
제8장 투자 분석
제9장 시장 향후 전망
ksm
영문 목차
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The Latin America Contract Packaging Market is expected to register a CAGR of 8.2% during the forecast period.
Key Highlights
The e-commerce market grew rapidly owing to the restrictions and social distancing rules during the pandemic. It created significant demand, resulting in many businesses outsourcing their end-to-end packaging solutions to meet the sudden increase in demand.
The increasing focus of companies on adopting the latest and innovative packaging solutions and focus on their core business is also anticipated to foster market growth helping the companies to minimize the investment required to set up packaging infrastructure with the latest technology deployment and the continuous need to upgrade it.
The need for specialized production has increased as drugs and medications become more specialized. Further, in most of the packaging requirements where the regulations are stringent, the end-users like to engage with packaging vendors who have prior experience, expertise and equipped for handling the volume requirement of the clients. The region has witnessed a rise in demand for contract packaging owing to the inability of in-house packaging facilities to meet high standards needed for pharmaceutical packaging.
The growing pharmaceutical industry in the region is another factor driving the market. Pharmaceutical companies outsource packaging activities to third parties in emerging countries such as Brazil, Mexico, etc. Further, rising pricing pressure on pharmaceutical companies is boosting the industry's demand for contract packaging services. However, the increasing adoption of in-house packaging facilities by the end-user industries is hampering the market growth.
Due to the COVID-19 pandemic, there was increased demand for food, beverages, and pharmaceutical drugs, which led companies to outsource their packaging activities to co-packers, thus, increasing the demand for contract packaging in the region. For instance, Mexico City's primary wholesale market continuously detected several coronavirus cases daily, creating the need for hygienic and safe packaging services. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem with the increased raw materials and energy prices cost.
Latin America Contract Packaging Market Trends
Increasing Demand from E-commerce Industry
With the changing requirements from the consumer processed goods providing businesses, customization, along with speed in the supply chain, creates a challenge for the product offering companies through e-commerce, thereby escalating the requirements from the contract packaging companies for a customized e-commerce packaging solution, as they are built around flexibility, agility, and resourcefulness.
Consumers are shopping at grocery stores less frequently, which has resulted in changes in shopper missions and baskets. The shift toward e-commerce and digital channels has accelerated, with a significant proportion of consumers either trying home delivery for the first time or using it more frequently during the pandemic, increasing the need for safer packaging and leading manufacturers to outsource packaging to third-party vendors.
Moreover, e-commerce companies are undergoing partnerships with local package delivery services in the countries like Brazil to cater to growing sales delivery. For instance, in November 2022, Amazon and Azul Cargo partnered to speed up the delivery of air cargo e-commerce packages in North Brazil. Such partnerships will further boost the demand for tertiary packaging solutions.
Food Industry is Expected to Add Significant Growth
With the stability, rising demand, and changing preference of food production firms toward contract packagers, and the food companies increasingly focusing on cost optimization and their core business, most of them have been outsourcing their packaging and fulfillment services activities to third-party contract food packagers, owing to the rising demand.
The growing investment by food manufacturing companies in the region with rising food sales is further augmenting the market growth. For instance, in September 2021, Cargill, a global food corporation, announced the opening of its new, cutting-edge pectin production facility located in Bebedouro, Brazil, to significantly expand the company's ability to meet growing demand.
Several countries' governments are enforcing strict laws and regulations governing the labeling and packaging of drugs and food products, which is broadening the scope of the contract packaging market. For instance, in September 2022, the government of Argentina announced most comprehensive food policy laws, requiring ultra-processed products with excess levels of sodium, sugar, fats and calories to include black octagonal warnings on the front of the package.
Moreover, in July 2022, Buhler, Cargill, and Givaudan collaborated with the Food Tech Hub LATAM and Ital Food Technology Institute to build an innovation center called the Tropical Food Innovation Lab in Campinas, Brazil. This new hub is developed for sustainable food and beverage products in Latin America. Startups, companies, investors, universities, and research institutions can access prototyping technologies. This will further add to the expansion of the food industry in Latin America.
Latin America Contract Packaging Industry Overview
The Latin America contract packaging market is semi-consolidated is competitive, with some influential players operating in the market. These players with a noticeable share in the market are concentrating on expanding their customer base across the region. These businesses leverage strategic collaborative actions to improve their market percentage and enhance profitability.
In June 2022: With the changing market dynamics, plastic packaging materials remain in high demand even as costs climb within the industry. Attributed in part to weather events, infrastructure problems, labor shortages, and the pandemic, widely used packaging resins such as PET saw price increases of nearly 50% in 2021. Most of the makers rely on imported materials for resin packaging production, and short-term price relief is not expected for polyethylene and polystyrene packaging projects. The Rabobank report indicates new plants set to begin production in 2022 may ease polyethylene prices in 2023.
Moreover, Inflation isn't the sole factor for the supply gap that has thwarted the aluminum packaging industry, but the cost of the familiar material is up 40% over the past two years. Faced with high materials costs and the possibility of can shortages, beverage producers have taken massive packaging cost increases as inflationary pressure complicates aluminum beverage packaging in 2022. Energy uncertainty in Europe is expected to inflate the cost of glass packaging, as well. As a major glass importer, the users in Latin America can expect continued upward pricing pressure from the energy-intensive industry.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industrial Value/Supply Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's 5 Force Analysis