위탁 포장 및 주문 처리 서비스 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Contract Packaging and Fulfillment Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1690135
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
위탁 포장 및 주문 처리 서비스 시장 규모는 2025년에 1,095억 5,000만 달러, 예측기간(2025-2030년) CAGR은 11.43%로, 2030년에는 1,882억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
식품 및 제약 산업 수요 증가는 COVID-19의 대유행에 의해 더욱 박차를 가했습니다. 또한, 세계 전자상거래 산업의 성장은 예측 기간 동안 조사한 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다.
주요 하이라이트
최근 위탁 포장 및 주문 처리 서비스 시장은 큰 성장을 이루고 있습니다.
또, 많은 정부가 의약품이나 식품의 라벨 표시나 포장에 관한 엄격한 법률이나 규제를 의무화하고 있어 이것이 위탁 포장의 범위를 한층 더 확대하고 있습니다.
유럽과 북미와 같은 시장에서도 품질 향상의 필요성으로 인해 기업은 연구 시장에 대한 투자를 강요하고 있습니다.
시장은 또한 조사된 시장에서 더 많은 인식을 만들기 위한 단체나 조직의 출현을 확인하고 있습니다.
COVID-19가 발생함에 따라 위탁 포장 및 주문 처리 서비스 시장은 전자상거래 시장이 소비자의 대부분이 쇼핑을 위한 온라인 채널을 선호하는 잠금 및 사회적 거리 두기 덕분에 급성장했고, 기업이 성장하는 수요를 충족하기 위해 포장 전 과정 또는 개별 서비스를 아웃소싱하고 있습니다.
위탁 포장 및 주문 처리 서비스 시장 동향
위탁 포장은 상당한 성장이 예상된다.
위탁 포장 서비스는 병입, 충전, 포장, 라벨 붙이기, 포장 등 위탁 포장 서비스에 필수적인 다양한 작업으로 구성되기 때문에 조사 시장에서 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다.
1차 포장은 제품과 직접 접촉하거나 제품이 봉입된 최초의 포장층이며, 외부로부터의 오염, 손상, 부패로부터 제품을 보호하고 보존하는 것을 가능하게 합니다.
1차 포장은 특히, 신제품이나 틈새 제품, 계절 수요 등, 통상 1차 제조의 경제권 밖에 있는 것 같은 빈번한 전환을 필요로 하는 프로젝트에 관해서는 제조업체가 액세스할 수 없는 것 같은 「미션 크리티컬」인 기능을 기재하고 있습니다.
1차 포장에는 보통 블리스터 팩, 클램쉘 포장, 판지 포장, 단위 용량 팩, 수축 포장 등이 포함되어 있습니다.
식품 및 퍼스널케어 등 기타 최종 사용자 산업의 1차 포장에 대한 수요가 높아짐에 따라 각 사는 최종 제품의 증산을 강요하고 있으며, 그 결과 포장 활동을 아웃소싱함으로써 시장 투입까지의 시간을 단축하는 것이 필수적이 되고 있습니다.
아시아태평양이 가장 높은 성장을 이루
팬데믹은 중국 판매자와 유럽 구매자 사이의 국경을 넘는 온라인 판매를 포함한 전자상거래 성장을 가속하고 있습니다. Alibaba 등 중국 시장의 대기업은 AliExpress 플랫폼과 Cainiao 물류 부문을 통해 국경 간 EC 사업을 확대하고 있습니다.
Alibaba에 따르면 국경 간 전자상거래는 2020년 마지막 3개월 동안 17억 4,000만 달러와 Cainiao의 수익에 전년 대비 51%의 급증에 기여했습니다. 이 회사의 국제 상거래 도매로부터의 수익은 53% 증가했으며, 그 사이에 5억 7,700만 달러를 차지했습니다. 이에 따라 이 시장의 벤더는 아시아 시장에서 창고 서비스를 확대할 기회가 늘고 있습니다.
또한 중국에서는 공동포장 서비스가 증가하고 있으며, 이 사업에 나설 벤더가 늘고 있습니다. 예를 들어, 중국에 본사를 둔 Sofeast는 중국 바이어를 위한 현지 공급업체와의 공동 포장 서비스를 제공하고 있으며, 고객이 지적 재산, 가격, 유통 채널 정보 공개 없이 라벨링 및 포장 서비스를 아웃소싱할 수 있도록 합니다.
또한 Amazon, eBay, flipkart, snapdeal 등 다양한 온라인 시장에서의 당일 배달 및 케이터링 주문과 같은 동향은 조직이 전문 지식을 얻는 데 도움이 됩니다. 또한 아마존, flipkart는 완성 센터를 개설하여 신흥 경제 국가에 대한 입지를 넓히고 있습니다. 예를 들어, 2020년 7월, Amazon India는 인도에서 완성 네트워크를 확장하고 10곳의 완성 센터(FC)를 신설하고 기존 7곳의 빌딩을 확대할 것이라고 발표했습니다. 이를 통해 아마존은 인도의 15개 주에 걸쳐 60개의 완성 센터로 운영 네트워크를 확장하고 저장 용량을 20% 늘려 총 3,200만 입방 피트 이상으로 늘렸습니다. 이를 통해 포장, 물류 및 운송의 신속한 배송과 성장이 가능합니다.
위탁 포장 및 주문 처리 서비스 산업 개요
위탁 포장 및 주문 처리 서비스 시장은 국내외 시장에서 사업을 전개하는 다수의 참가기업이 존재하기 때문에 경쟁이 치열해지고 있습니다.
2021년 3월 - ActionPak Inc.는 뉴저지주 Camden에 있는 새로운 17만 5,000평방피트의 포장 시설에 196kW의 옥상 솔라 설치를 완료했다고 발표했습니다.
2020년 5월 - Sharp(UDG Healthcare PLC), Quality Packaging Specialists International LLC(QPSI)로부터 의약품 포장 시설을 인수했다고 발표했습니다. 이 시설은 16만 평방 피트로 완전한 규제 인가를 취득하고 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업 밸류체인 분석
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
신규 참가업체의 위협
구매자·소비자의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
비중핵 사업의 아웃소싱으로 경쟁 우위를 얻으려는 기업
식음료 부문 등 주요 산업별로부터의 안정된 수요
주요 창고 벤더의 위탁 포장 부문에의 진입에 의한 기술 혁신의 촉진
시장 성장 억제요인
엄격한 정부 규제
사내 포장과의 경쟁
산업규제 및 기준
위탁 포장의 진화
제6장 시장 세분화
서비스 유형
포장 디자인 & 프로토타이핑
위탁 포장(병 포장, 충전, 포장, 라벨링, 랩핑 등)
포장 테스트
창고 보관과 풀필
기타
최종 사용자 유형
식품
음료
의약품
가정용품 및 퍼스널케어
기타 최종 사용자 부문
지역
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Aaron Thomas Company, Inc.
ActionPak Inc.
Assemblies Unlimited, Inc.
PAC Worldwide, Inc.
AmeriPac Inc
Kane Logistics
FW Logistics
Warren Industries, Inc.
Swan Packaging Fulfillment, Inc.
Multi-Pac Solutions LLC
Sharp(UDG Healthcare plc)
Boughey Distribution Ltd
Budelpack Poortvliet BV
Wasdell Packaging Group
Sonoco Products Company
제8장 투자 분석
제9장 시장 기회와 앞으로의 동향
SHW
영문 목차
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The Contract Packaging and Fulfillment Service Market size is estimated at USD 109.55 billion in 2025, and is expected to reach USD 188.20 billion by 2030, at a CAGR of 11.43% during the forecast period (2025-2030).
The increased demand from food and beverage and pharmaceutical industries was further fuelled by the COVID-19 pandemic. Furthermore, growth of the e-commerce industry globally are among some of the major factors driving growth of the market studied over the forecast period.
Key Highlights
In recent years, the contract packaging and fulfilment services market has witnessed significant growth, owing to the changing preference of manufacturing firms toward contract packagers, as they are increasingly focusing on cost optimization, to enhance their core competency. Many industry experts claim that these services can reduce operational costs by 7-10%, due to the reduced maintenance costs of machines and labor costs.
Many governments are also mandating stringent laws and regulations on the labeling and packaging of drugs and food products, which is further expanding the scope of contract packaging. For instance, in the United States, due to similar laws, the companies have preferred to outsource their manufacturing and packaging due to capital and other regulatory barriers.
In developed markets, such as Europe and North America, the need to enhance quality is also forcing companies to invest in the studied market. In these regions, the role of contract packaging and fulfilment service providers shifted from temporary facility for external packaging to a strategic innovation partner, which ensures even shorter delivery times and can produce even smaller production batches.
The market is also witnessing the emergence of associations and organizations to create more awareness in the studied market. European Co-Packers Association and Contract Packaging Association are a few examples. There are around 1,000 contract packaging vendors active in Europe, out of which 40-50% are small companies.
With the outbreak of COVID-19, the contract packaging and fulfillment services market has witnessed tremendous growth as the e-commerce market has taken a boom owing to lockdown and social distancing norms where the majority of the consumer are preferring online channel for shopping and companies are outsourcing their packaging end to end or standalone services to meet the growing demand.
Contract Packaging and Fulfillment Service Market Trends
Contract Packing is Expected to Witness Significant Growth
Contract packing service holds one of the largest market shares in the studied market as it comprises of various operation ranging from Bottling/Filling, Packaging, Labeling, Wrapping, among other that are an essential part of contract packaging services. Also, the contract packing are divided into three parts- primary packaging, secondary packaging, and tertiary packaging.
Primary packaging involves direct contact with the product or is the first packaging layer in which the product is enclosed, which enables the user to protect and preserve the product from external contamination, damage, and spoiling.
Primary contract packaging provides 'mission-critical' capabilities that may be inaccessible to manufacturers, especially when it comes to projects that require short runs or frequent changeovers, such as new or niche products, or seasonal demand, that are usually outside of primary manufacturing economies.
The primary packaging typically includes blister packs, clamshell packaging, paperboard packaging, unit dose packs, and shrink-wrapping. Players, such as the Wasdell Packaging Group, provide primary contract packaging services that include blister packing, container filling, strip packs, and sachet filling and packing.
The rising demand from other end-user industries, such as food and beverages and personal care, for the primary packaging, has left the players to increase the production of their end products, thereby making it essential for them to reduce the time to markets by outsourcing the packaging activities. This is expected to boost the primary contract packaging market over the forecast period.
Asia-Pacific to Witness Highest Growth
The pandemic has fueled E-commerce growth, including the cross-border online sales between Chinese sellers and European buyers. According to CNBC, China's cross-border e-commerce sales rose to 31.1% in 2020, while warehouses grew by 80%. Some of the Chinese market's big giants, such as Alibaba, have been expanding their cross-border e-commerce business through the AliExpress platform and Cainiao logistics arm. This is expected to drive the Fulfillment and warehousing services in the region.
According to Alibaba, cross-border e-commerce has contributed a 51% year-on-year surge in Cainiao's revenue to USD 1.74 billion in the last three months of 2020. Revenue from the company's international commerce wholesale rose 53%, accounting for USD 577 million during that time. This increases opportunities for the vendors in the market to expand the warehousing services in the Asian market.
Also, co-packing services are increasing in China, with more and more vendors venturing into the business. For instance, Sofeast, a chines-based company, offers Co-packaging for Chinese buyers with local suppliers and enable the customers to outsource the labeling and packaging services by eliminating the need for IP, pricing, or distribution channel information,
Furthermore, trends like same-day deliveries and catering orders from various online marketplaces, like Amazon, eBay, flipkart, and snapdeal, have helped organizations gain expertise. Also, Amazon, Flipkart, is expanding its foothold in the developing economy by opening its fulfillment center. For instance, in July 2020, Amazon India announced to expand its fulfillment network in India, with ten new Fulfillment Centers (FC) and an expansion of 7 existing buildings. With this, Amazon expands its operations network to sixty fulfillment centers across 15 states in India to increase the storage capacity by 20% to total more than 32 million cubic feet. This helps in faster delivery and growth of packaging, logistics, and transportation.
Contract Packaging and Fulfillment Service Industry Overview
The Contract Packaging and Fulfillment Service Market is highly competitive owing to the presence of multiple players in the market operating their business in domestic and international markets. The market appears to be moderately concentrated with the major players adopting strategies like expansion among others in order to stay competitive and expand their reach. Some of the major players in the market are Aaron Thomas Company, ActionPak Inc., Assemblies Unlimited among others.
March 2021 - ActionPak Inc. announced that it completed the 196-kW rooftop solar installation on its new 175,000 sq ft, packaging facility located in Camden, New Jersey, to do both primary and secondary packaging of food and OTC products under strict SQF and FDA guidelines. The 491 solar panels are said to offset 20% of the electric usage at the newly constructed building.
May 2020 - Sharp (UDG Healthcare PLC) announced the acquisition of a pharmaceutical packaging facility from Quality Packaging Specialists International LLC (QPSI). The facility is 160,000 sq. ft and has full regulatory approval. It encompasses 12 primary production suites, space for multiple secondary packaging lines for offering both primary and secondary pharmaceutical packaging including bottling, blistering, vial labeling and medical device kitting as well as serialization services.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Threat of New Entrants
4.3.3 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Companies Looking to Gain Competitive Advantage by Outsourcing Non-core Operations
5.1.2 Steady Demand from Key Verticals, such as the Food and Beverage Sector
5.1.3 Entry of Key Warehousing Vendors in the Field of Contract Packaging Expected to Drive Innovation