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음성 어시스턴트 애플리케이션 시장은 예측 기간 동안 연평균 성장율(CAGR) 27.30%를 기록할 전망
주요 하이라이트
Cisco의 연례 인터넷 보고서에 따르면 인터넷 네트워크에 연결된 장치의 수는 올해까지 세계 인구의 3배 이상이라고 합니다. 이 보고서에 따르면 인구 1인당 네트워크 연결 장치 수는 2018년 2.4대에서 올해 약 3.6대로 증가했습니다.. 또한 네트워크로 연결된 기기는 2018년 184억대에서 올해까지 293억대가 될 것으로 예측했습니다. 시장에서는 매년 기능과 인텔리전스가 향상된 다양한 폼 팩터의 새로운 장치가 개발되어 채택되고 있습니다. 연결 장치의 수가 증가함에 따라 음성 어시스턴트 애플리케이션 솔루션이 채택될 것으로 예상됩니다.
모든 부문에서 인식되는 음성 어시스턴트 애플리케이션에는 Apple의 Siri, Microsoft의 Cortana, Google의 Assistant 등이 있습니다. 또한 중소기업도 지능형 음성 어시스턴트 기술의 추진에 관여하고 있으며 음성 어시스턴트 애플리케이션 시장의 중요한 진출 기업으로 부상하고 있습니다.
사용자가 쿼리를 말하면 음성으로 응답하는 음성 기반 시스템은 기업들 사이에서 점점 더 보편화되고 있습니다. 그러나 음성 기반 기술은 대역폭 호그로 알려져 있으며, 특히 클라우드 기반 인프라를 사용하는 경우 네트워크 성능에 과부하를 줄 수 있습니다. 이러한 문제로 어려움을 겪고 있는 기업들은 음성 기반 기술 도입에 어려움을 겪을 것으로 예상됩니다. 엣지 컴퓨팅은 음성 지원 디바이스를 지원할 수 있는 유망한 기술 중 하나입니다. 엣지 컴퓨팅 기술은 고성능 스토리지와 네트워크 리소스를 최종 사용자와 디바이스에 최대한 가깝게 배치합니다.
고객은 사전에 답변이 프로그래밍된 문의를 할 때만 정확한 데이터를 제공받은 음성 어시스턴트의 도움을 받을 수 있습니다. 따라서 고객이 모르는 질문을 하면 음성 어시스턴트가 그 의미를 이해할 수 없어 질문에 응답할 수 없습니다. 인도네시아나 인도와 같이 여러 지역 언어를 사용하는 국가에서는 일상적인 의사소통에서 영어보다 해당 지역 언어를 더 선호합니다. 인도에서는 음성 인식 기능이 향상되어 인도 지역 언어를 더 잘 이해할 수 있게 되었습니다.
코로나19 팬데믹 당시 인기 있었던 음성 어시스턴트 애플리케이션은 확진자 증가 추세, 세계보건기구(WHO), 질병통제예방센터(CDC), 국립보건원(NIH)의 안전 지침에 대한 비교적 직관적인 인사이트를 제공했습니다.
음성 어시스턴트 애플리케이션 시장 동향
예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상되는 의료 분야
의료 서비스 제공업체들은 효율성을 높이고 환자 경험을 개선하기 위해 음성 어시스턴트 애플리케이션의 이점을 분석하고 있습니다. 이러한 이유로 여러 의료 브랜드가 음성 지원 기술을 현명하게 활용하고 있으며, 그 역량을 믿을 만한 몇 가지 구체적인 이유를 제시하고 있습니다.
의료에서 음성 어시스턴트 애플리케이션은 환자의 만성 질환 관리에 도움이 됩니다. 예를 들어, 제2형 당뇨병 관리 솔루션인 슈가포드(Sugarpod)는 당뇨병 환자의 맞춤형 관리에 도움이 될 수 있습니다. 음성 어시스턴트와 통합된 슈가포드는 환자가 치료 절차를 관리하고 효과적으로 경과를 모니터링할 수 있도록 합니다.
예를 들어 Amazon의 Echo 디바이스에서는 Amazon의 Alexa와 원격 의료 서비스인 Teladoc Health에 항상 액세스할 수 있습니다. Alexa를 통해 의사와의 상담을 요청한 고객은 Teladoc 의사로부터 전화를 받게 됩니다. 의사는 특정 상황에서 약을 처방할 수 있습니다.
기술 제공업체들도 의료 산업을 위한 음성 어시스턴트 애플리케이션 개발에 주력하고 있습니다. 예를 들어 소프트웨어 회사인 Nuance Communications는 의료 분야에 특화된 음성 어시스턴트인 Dragon 의료 가상 어시스턴트를 개발했습니다. 이 솔루션은 차트 검색부터 CPOE에 이르기까지 고부가가치 임상 작업을 자동화하는 정교한 대화형 대화와 의료 기술을 제공합니다.
고객은 사전 프로그래밍된 질문에 대한 답변을 요청할 때만 정확한 데이터를 제공받은 음성 어시스턴트의 도움을 받을 수 있습니다. 따라서 고객이 모르는 질문을 하면 음성 어시스턴트가 그 의미를 파악할 수 없어 질문에 대한 답변을 제공할 수 없습니다. 인도네시아나 인도와 같이 여러 지역 언어를 사용하는 국가에서는 일상적인 의사소통에서 영어보다 해당 지역 언어를 더 선호합니다. 인도에서는 음성 인식 기능이 향상되면서 인도 지역 언어를 더 잘 이해할 수 있게 되었습니다.
러시아 미디어 회사인 Group4Media의 작년 설문조사에 따르면 러시아인 10명 중 9명이 Yandex의 음성 어시스턴트인 Alisa에 대해 잘 알고 있었습니다. 두 번째로 높은 인지도는 응답자의 약 절반이 언급한 VK의 제품인 Marusya로 나타났습니다. 러시아인의 12%는 작년 첫 3개월 동안 가정용 음성 어시스턴트를 사용했다고 답했으며, 4분의 1은 음성 어시스턴트를 사용할 준비가 되어 있다고 답했습니다.
북미가 예측기간 중 최대 점유율을 차지할 전망
기술 제공업체의 상당한 존재감과 의료 및 소매업과 같은 최종 사용 산업에서 음성 어시스턴트 애플리케이션의 사용 증가가 북미 지역의 성장을 주도하고 있습니다. 이 지역의 공급업체들은 파트너십 체결, 인수합병, 혁신적인 솔루션 제공에 주력하여 지역 및 글로벌 경쟁 구도를 유지하기 위해 노력하고 있습니다.
HP Development Company에 따르면 미국 가정 3곳 중 1곳은 스마트 스피커를 보유하고 있으며, 이 중 81%는 스마트폰에 구글 음성 어시스턴트와 같은 음성 어시스턴트를 탑재하고 있습니다. 미국에서 커넥티드 디바이스의 채택이 증가함에 따라 북미 지역 시장의 성장이 더욱 가속화되고 있습니다.
지속적인 혁신과 신기술 채택의 결과로 미국 시장은 북미 전체에서 가장 큰 기여를 하고 있습니다. 음성 어시스턴트 애플리케이션은 BFSI, 미디어 및 엔터테인먼트, 의료, 소매 부문에서 많이 사용되고 있습니다. 음성 어시스턴트 애플리케이션 솔루션과 서비스는 북미 전역의 가상 어시스턴트 솔루션 제공업체에 의해 통합되어 기업에 제공될 것으로 예상됩니다.
지난해 음성 어시스턴트 사용자 중 최대 95%가 모바일 기기에서 사용되고 있었습니다. 미국 소비자 조사(National Consumer Survey Reveals)에 따르면 45% 이상의 사용자가 모바일 애플리케이션에서 대화할 수 있기를 원한다고 합니다. 모바일 기기에는 화면이 있으므로 음성 우선 경험을 위한 이상적인 플랫폼입니다. Apple Siri와 Google Now는 모바일 우선의 대표적인 사례입니다. 음성 퍼스트의 참여는 음성으로 시작되고 그래픽으로 진행될 수 있으므로 잘 설계된 음성 퍼스트 소프트웨어는 비주얼, 연설 및 터치 인터페이스를 통합합니다.
Apple, Google, Microsoft, IBM, Amazon과 같은 음성 어시스턴트 애플리케이션 시장에서 가장 큰 시장 점유율을 가진 업계 리더는 미국에 본사를 두고 있습니다. 유리한 기술환경, 연구개발 및 투자가 이 지역 시장을 주도한다고 생각됩니다.
음성 어시스턴트 애플리케이션 산업 개요
음성 어시스턴트 애플리케이션 시장은 경쟁이 적당히 치열하며 상당수의 글로벌 및 지역 플레이어로 구성되어 있습니다. 이러한 플레이어는 시장에서 상당한 점유율을 차지하고 있으며 전 세계적으로 고객 기반을 확장하는 데 주력하고 있습니다. 이러한 플레이어는 또한 예측 기간 동안 경쟁 우위를 확보하기 위해 혁신적인 솔루션, 전략적 제휴 및 기타 유기적 및 무기적 성장 전략을 도입하기위한 연구 개발 활동에 집중하고 있습니다.
2023년 1월, 아마존과 디즈니는 세계 최초의 음성 어시스턴트 Hey Disney를 발표합니다. 아마존의 블로그 게시물에 따르면,이 세계 최초의 음성 어시스턴트는 소비자가 가정의 에코 장치와 일부 디즈니 리조트 호텔에서 무료 서비스를 통해 디즈니의 광범위한 즐거움에 누릴 수 있도록 합니다. 디즈니는 인공 음성 지능(AI) 프레임워크인 알렉사 유니크 어시스턴트(Alexa Unique Assistant)를 사용하여 이 경험을 만들었으며 Alexa와 공존하는 독자적인 음성 어시스턴트를 신속하게 만들 수 있게 했습니다.
기타 혜택
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - 포터 Five Forces
신규 참가업체의 위협
구매자, 소비자의 협상력
공급기업의 협상력
대체품의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
최첨단 기술에 의한 커넥티드 디바이스의 이용 증가
시장의 과제
음성 어시스턴트의 정밀도 문제
제6장 시장 세분화
컴포넌트 유형
솔루션
서비스
기술 유형
자연언어처리
음성인식
기타 기술(텍스트 음성 변환, 엣지 컴퓨팅)
전개
온프레미스
클라우드
기업 규모
중소기업
대기업
최종 사용자 산업별
IT 및 통신
BFSI
의료
소매
자동차
기타 산업별(미디어,엔터테인먼트, 교육기관)
지역별
북미
유럽
아시아
호주 및 뉴질랜드
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Google LLC(Alphabet Inc.)
IBM Corporation
Nuance Communications Inc.
Microsoft Corporation
Amazon Web Services, Inc.
Apple Inc.
Salesforce.com, inc.
삼성그룹
Oracle Corporation
Let&s Nurture Infotech Pvt Ltd.
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
HBR
영문 목차
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The Voice Assistant Application Market is expected to register a CAGR of 27.30% during the forecast period.
Key Highlights
According to the "Cisco Annual Internet Report," the number of devices connected to internet networks will be more than three times the worldwide population by this year. As per the report, there will be approximately 3.6 networked devices per capita by this year, up from 2.4 devices per capita in 2018. Also, it further projects that there will be 29.3 billion networked devices by this year, up from 18.4 billion in 2018. Various new devices in different form factors with improved capabilities and intelligence are developed and adopted in the market every year. As the connected devices count increases, voice assistant application solutions will be adopted.
Some voice assistant applications which have gained recognition across all sectors are Apple's Siri, Microsoft's Cortana, and Google's Assistant. Moreover, small and medium enterprises are also involved in driving intelligent voice assistant technology, thereby emerging as crucial participants in the voice assistant application market.
Voice-based systems, which allow users to speak a query, have become increasingly common among businesses. However, voice-based technologies are known as bandwidth hogs and can efficiently overburden network performance, specifically if they use a cloud-based infrastructure. This is expected to harm voice-based technology adoption for businesses struggling with such issues. Edge computing is one of the promising technologies that can support voice-assisted devices. Edge computing technology places high-performance storage and network resources as close as possible to the end users and devices.
Customers can only receive assistance from voice assistants fed with precise data when they ask inquiries that are preprogrammed to be answered. As a result, if a client asks a question about which the voice assistant is in the dark, it won't be able to understand what they mean and won't be able to respond to their question. People favor their regional languages above English for daily communications in nations with several regional languages, such as Indonesia and India. In India, improvements in speech recognition have made it possible to comprehend Indian regional languages better.
At the time of the COVID-19 pandemic, popular voice assistant applications offered fairly straightforward insights on rising case trends, safety instructions from the World Health Organization (WHO), Centers for Disease Control and Prevention (CDC), and National Institutes of Health (NIH).
Voice Assistant Application Market Trends
Healthcare Vertical is Expected to Grow Significantly Over the Forecast Period
Healthcare providers are analyzing the benefits of voice assistant applications for increasing efficiency and improving patient experience. For this reason, several healthcare brands are smartly utilizing voice-assisted technology, giving some concrete reasons to believe in its competency.
Voice assistant applications in healthcare can help in the chronic disease management of patients. For example, Sugarpod, a type 2 diabetes management solution with custom tasks for diabetes patients, is based on their preferences. Sugarpod, integrated with voice assistants, allows patients to manage their treatment procedures and monitor progress effectively.
For instance, on Amazon's Echo devices, Alexa from Amazon and the telemedicine service Teladoc Health will always be accessible. Customers who have requested to speak with a doctor through Alexa will receive a call back from a Teladoc doctor. Doctors may be able to prescribe drugs in particular circumstances.
Technology providers are also focusing on developing voice assistant applications for the healthcare industry. For example, Nuance Communications, which is a software company, developed a voice assistant specifically for the healthcare space called the Dragon Medical Virtual Assistant. The solution delivers sophisticated conversational dialogues and healthcare skills that automate highvalue clinical tasks from chart search to CPOE.
Customers can only receive assistance from voice assistants fed with precise data when they ask inquiries that are preprogrammed to be answered. As a result, if a client asks a question about which the voice assistant is in the dark, it won't be able to understand what they mean and won't be able to respond to their question. People favor their regional languages above English for daily communications in nations with several regional languages, such as Indonesia and India. In India, improvements in speech recognition have made it possible to comprehend Indian regional languages better.
According to a survey from last year by Group4Media, a Russian media company, nine out of ten Russians were familiar with Alisa, a voice assistant by Yandex. The second-highest level of awareness was found for Marusya, a product of VK, which was mentioned by around half of the respondents. Twelve percent of Russians reported using home voice assistants in the first three months of the last year, while one-fourth were prepared to do so.
North America is Expected to Hold Largest Share over the Forecast Period
The significant presence of technology providers and increasing usage of voice assistant applications by end-use industries like healthcare and retail drive the growth of the North American geographic segment. The vendors in this region are focusing on entering into partnerships, merger acquisitions, and providing innovative solutions to stay in the regional and globally competitive landscape.
According to HP Development Company, one in three United States homes has a smart speaker, and 81% of them have voice assistants like the Google voice assistant in their smartphones. The rising adoption of connected devices in the United States further drives the growth of the North American region segment of the market.
As a result of ongoing innovation and the adoption of new technology, the US market has been the largest contributor to North America as a whole. The voice assistant application is heavily used in the BFSI, media & entertainment, healthcare, and retail sectors. It is anticipated that voice assistant application solutions and services will be integrated and made available to businesses by virtual assistant solution providers across North America.
Up to 95% of voice assistant users in the last year will do it on mobile devices. More than 45% of users, according to the National Consumer Survey Reveals, would like to be able to speak with mobile applications. Since mobile devices include a screen, they are the ideal platform for voice-first experiences. Apple Siri and Google Now are two instances of mobile-first talents. A well-designed voice-first software integrates visual, speech, and touch interfaces because voice-first engagements begin with voice and may progress to graphics.
The industry leaders with the most significant market shares in the voice assistant application market, like Apple, Google, Microsoft, IBM, and Amazon, have their headquarters in the United States; the favorable tech environment, Research and Development, and Investments in the studied market will drive the market in the region.
Voice Assistant Application Industry Overview
The voice assistant application market is moderately competitive and comprises a significant number of global and regional players. These players account for a considerable share of the market and focus on expanding their customer base globally. These players are also focusing on research and development activities to introduce innovative solutions, strategic alliances, and other organic & inorganic growth strategies to earn a competitive edge throughout the forecast period.
In January 2023, Amazon and Disney will release the first-of-its-kind voice assistant, "Hey Disney." According to an Amazon blog post, the "first-of-its-kind" voice assistant would give consumers access to "a wide spectrum of Disney enjoyment" through Echo devices at home and as a free service at some Disney Resort hotels. Disney created this experience using the Alexa Unique Assistant, an artificial speech intelligence (AI) framework that allowed the company to create its unique voice assistant that coexists with Alexa swiftly.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Rising Usage of Cutting-edge Technology-based Connected Devices
5.2 Market Challenges
5.2.1 Accuracy Problems Related to Voice Assistants
6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Component Type
6.1.1 Solutions
6.1.2 Services
6.2 Type of Technology
6.2.1 Natural Language Processing
6.2.2 Speech Recognition
6.2.3 Other Technologies (Text to Speech Conversion, Edge Computing)
6.3 Deployment
6.3.1 On-Premise
6.3.2 Cloud
6.4 Enterprise Size
6.4.1 Small & Medium Enterprises
6.4.2 Large Enterprises
6.5 End-user Verticals
6.5.1 IT & Telecommunication
6.5.2 BFSI
6.5.3 Healthcare
6.5.4 Retail
6.5.5 Automotive
6.5.6 Other End-use Verticals (Media and Entertainment, Educational Institutions)