독일의 전기자동차 배터리 음극 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Germany Electric Vehicle Battery Anode - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1636420
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
독일의 전기자동차 배터리 음극 시장 규모는 2025년에 2억 5,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 19.46%의 CAGR로 2030년에는 6억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
주요 하이라이트
중기적으로는 전기자동차 보급 확대와 음극재 기술 발전이 예측 기간 동안 전기자동차 배터리 음극 수요를 견인할 것으로 예상됩니다.
한편, 첨단 음극재, 특히 아직 실험 단계에 있는 음극재는 생산 비용이 높기 때문에 독일 전기자동차 배터리 음극재 시장의 성장을 크게 억제할 수 있습니다.
재활용과 순환 경제에 대한 관심이 높아짐에 따라 지속가능한 음극 재료를 개발할 수 있는 기회가 생겼고, 재활용 공정은 가까운 장래에 전기자동차 배터리 음극 시장에 큰 기회를 가져올 것으로 예상됩니다.
독일의 전기자동차 배터리 음극 시장 동향
리튬이온 배터리 타입이 시장을 독점
독일에서는 특히 전기자동차(EV) 부문의 리튬이온 배터리가 지속가능한 교통수단으로의 전환을 추진하는 데 있어 매우 중요한 역할을 하고 있습니다. 세계 자동차 강국인 독일 정부는 첨단 EV 배터리 기술 개발에 많은 투자를 하고 있으며, 특히 리튬이온 배터리의 핵심 부품인 음극에 중점을 두고 있습니다.
리튬이온 배터리의 주역인 음극은 용량, 수명, 충전 속도 등 배터리의 성능에 큰 영향을 미칩니다. 또한, 리튬이온 배터리의 비용은 전기자동차의 가격 책정에 큰 영향을 미칩니다. 따라서 독일의 EV용 배터리 음극 시장은 더 큰 리튬이온 배터리 전망에서 가장 중요한 위치를 차지하고 있습니다.
예를 들어, Bloomberg NEF의 보고서에 따르면 2023년 독일의 배터리 가격은 139달러/kWh로 전년 대비 13% 하락했습니다. 지속적인 기술 혁신과 제조 개선으로 배터리 팩 가격은 2025년까지 113 달러/kWh까지 더 하락하고 2030년에는 80 달러/kWh에 도달할 것으로 예상됩니다. 제조 효율이 향상되고 리튬이온 배터리 생산이 확대됨에 따라 배터리 음극 단가는 예측 기간 동안 하락할 것으로 예상됩니다.
또한, 현재 진행 중인 음극 재료의 기술 혁신은 배터리 성능을 향상시킬 뿐만 아니라 EV의 기존 내연기관 차량과의 경쟁을 더욱 치열하게 만들고 있습니다. 이러한 배경에서 최근 각국 정부는 전기자동차 배터리의 기술 혁신을 적극 지지하고 있습니다.
예를 들어, 2024년 5월, 베를린에 본사를 둔 배터리 혁신 기업 Theion은 배터리 기술에서 획기적인 도약을 선보이며 혁신적인 음극 화학에 대한 스포트라이트를 받았습니다. 와 같은 기존 음극 재료를 대체하는 것을 목표로 하고 있습니다. 주목할 만한 점은 이 발전이 2,000회 이상의 충방전 사이클이라는 놀라운 실적을 자랑한다는 점입니다. 이러한 배터리 기술의 발전은 이 지역의 첨단 배터리 생산을 강화하고 배터리 제조에서 음극에 대한 수요를 증가시킬 것입니다.
독일에서 음극재의 주요 용도는 전기자동차(EV)용 리튬이온 배터리입니다. 이 배터리는 승용차 및 상용차에서 대중 교통 시스템에 이르기까지 다양한 EV에 전력을 공급하고 있습니다. 국내 주요 기업들은 모든 EV 카테고리에서 급증하는 수요를 충족시키기 위해 여러 배터리 제조 프로젝트를 시작했습니다.
예를 들어, 2024년 1월 스웨덴의 저명한 리튬이온 배터리 제조업체인 Northvolt는 독일로부터 9억 2천만 유로(9억 8,643만 달러)에 달하는 고액의 국가 지원 패키지에 대한 EU의 승인을 받았습니다. 이 자금은 독일 하이데(Heide)에 전기자동차(EV)용 배터리 생산 시설을 설립하기 위한 것입니다. 이 계획은 지역 내 전기자동차 배터리 생산을 강화하여 당분간 음극재 수요를 증가시킬 것입니다.
이러한 개발에서 이러한 노력과 기술 혁신이 이 지역의 리튬이온 배터리 생산을 확대하고 동시에 향후 몇 년 동안 EV 배터리 음극에 대한 수요를 증가시킬 것임이 분명합니다.
전기자동차 보급 확대가 시장 견인
독일 전기자동차 배터리 음극 시장은 소비자 선호도 변화와 규제 의무화에 영향을 받은 전기자동차 수요 급증에 의해 주도되고 있습니다. 이러한 모멘텀은 정부의 인센티브와 배터리 기술 발전에 힘입어 시장의 지속적인 성장의 발판이 되고 있습니다.
국제에너지기구(IEA)의 보고서에 따르면 독일의 전기자동차 판매량은 2023년 70만 대에 달해 2019년 대비 5.5배 급증할 것으로 예상했습니다. 정부가 일련의 지원책을 내놓고 있기 때문에 전기자동차 판매는 향후 몇 년 동안 더욱 성장할 태세를 갖추고 있습니다.
또한, 이산화탄소 배출을 억제하고 전기 이동성을 지원하기 위한 독일 정부의 보조금과 인센티브는 시장을 촉진하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 이러한 이니셔티브에는 전기자동차 구매에 대한 재정적 지원, 세제 혜택, 충전 인프라 강화 등이 포함되며, 이 모든 것이 전기자동차 보급을 촉진하고 그 결과 리튬이온 배터리 제조에 있어 배터리 양극에 대한 수요를 증가시키고 있습니다.
하이테크 전략 2025와 유럽 배터리 혁신 프로젝트에 따라 정부는 배터리 기술 및 EV 중심 연구를 적극적으로 지원하고 있습니다. 주목할 만한 것은 정부가 대규모 보조금 제도를 발표했는데, 신규 전기자동차 구매자는 최대 6,000유로(6,500달러), 플러그인 하이브리드 구매자는 최대 4,500유로(4,900달러)의 보조금을 받을 수 있습니다. 이러한 조치로 인해 전기자동차 생산이 촉진되고, 이에 따라 배터리용 양극에 대한 수요도 당분간 증가할 것으로 예상됩니다.
또한 이 지역의 산업이 전기자동차로 전환하고 있는 것은 분명합니다. 주요 기업들은 전기자동차 생산을 강화하기 위한 투자와 프로젝트를 강화하고 있으며, 포드는 2023년 6월에 연간 25만 대 생산량을 목표로 20억 달러 규모의 전기자동차 공장을 쾰른에 설립할 것이라고 발표했습니다. 이 쾰른 공장은 2026년까지 연간 200만 대의 EV를 생산하겠다는 포드의 야심찬 목표를 향한 디딤돌이 될 것입니다. 이러한 노력은 전기자동차 생산 확대뿐만 아니라 배터리용 음극재에 대한 수요가 증가하고 있음을 보여주는 사례이기도 합니다.
요약하면, 이러한 공동의 노력과 전략은 EV의 판매를 촉진하고, 그 결과 향후 몇 년 동안 음극재에 대한 수요도 증가하게 될 것입니다.
독일의 전기자동차 배터리 음극 산업 개요
독일 전기자동차 배터리 음극 시장은 완만하게 성장하고 있습니다. 주요 진출 기업(순서는 무관)은 BASF SE, Varta AG, SGL Carbon SE, Evonik Industries AG, Robert Bosch GmbH 등이 있습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 범위
시장 정의
조사 가정
제2장 주요 요약
제3장 조사 방법
제4장 시장 개요
소개
2029년까지 시장 규모와 수요 예측(단위 : 달러)
최근 동향과 개발
정부 정책 및 규정
시장 역학
성장 촉진요인
전기자동차 보급 확대
음극재료의 진보
성장 억제요인
높은 생산 비용
공급망 분석
PESTLE 분석
투자 분석
제5장 시장 세분화
배터리 유형
리튬이온 배터리
납축배터리
기타
재료 유형
리튬
흑연
실리콘
기타
제6장 경쟁 구도
M&A, 합작투자, 제휴, 협정
주요 기업의 전략
기업 개요
BASF SE
Varta AG
SGL Carbon SE
Evonik Industries AG
Robert Bosch GmbH
Innolith AG
Leclanche GmbH
Heraeus Holding GmbH
기타 저명한 기업 리스트
시장 순위 분석
제7장 시장 기회와 향후 동향
순환경제와 재활용
ksm
영문 목차
영문목차
The Germany Electric Vehicle Battery Anode Market size is estimated at USD 0.25 billion in 2025, and is expected to reach USD 0.61 billion by 2030, at a CAGR of 19.46% during the forecast period (2025-2030).
Key Highlights
Over the medium term, the growing EV adoption and technological advancements in anode materials are expected to drive the demand for electric vehicle battery anode during the forecast period.
On the other hand, the high production costs of advanced anode materials, particularly those that are still in the experimental phase can significantly restrain the growth of the Germany electric vehicle battery anode market.
Nevertheless, the growing focus on recycling and the circular economy presents opportunities for developing sustainable anode materials and the recycling processe are expected to create significant opportunities for electric vehicle battery anode market in the near future.
Germany Electric Vehicle Battery Anode Market Trends
Lithium-Ion Battery Type to Dominate the Market
In Germany, the lithium-ion battery, especially in the electric vehicle (EV) sector, is pivotal to the nation's shift towards sustainable transportation. Being a global automotive powerhouse, Germany's government is deeply invested in pioneering advanced EV battery technologies, with a particular emphasis on the anode, a vital lithium-ion battery component.
The anode, a key player in lithium-ion batteries, greatly affects the battery's performance, encompassing capacity, lifespan, and charging speed. Furthermore, the cost of lithium-ion batteries significantly impacts the pricing of electric vehicles. Thus, Germany's EV battery anode market holds paramount importance in the larger lithium-ion battery landscape.
For instance, a Bloomberg NEF report highlighted that in 2023, battery prices in Germany dropped to USD 139/kWh, marking a 13% decline from the previous year. With ongoing technological innovations and manufacturing refinements, projections suggest battery pack prices will further dip to USD 113/kWh by 2025 and reach USD 80/kWh by 2030. As manufacturing efficiencies improve and lithium-ion battery production ramps up, the unit cost of battery anodes is also expected to decline during the forecast period.
Moreover, ongoing innovations in anode materials are not only boosting battery performance but also making EVs increasingly competitive against traditional internal combustion engine vehicles. In light of this, regional governments have been fervently championing EV battery innovations in recent years.
For instance, in May 2024, Theion, a Berlin-based battery innovator, showcased a groundbreaking leap in battery technology, spotlighting its novel anode chemistry. Theion's innovation, a lightweight polymer host with specialized coatings, aims to replace conventional anode materials such as graphite and silicon-rich graphite. Notably, this advancement boasts an impressive achievement of over 2,000 charging and discharging cycles. Such strides in battery technology are poised to bolster advanced battery production in the region, subsequently amplifying the demand for anodes in battery manufacturing.
In Germany, the predominant use of anode materials is in crafting lithium-ion batteries for electric vehicles (EVs). These batteries power a diverse range of EVs, from passenger cars and commercial vehicles to public transportation systems. Major companies in the country have initiated multiple battery manufacturing projects to meet the surging demand across all EV categories.
For instance, in January 2024, Northvolt, a prominent Swedish lithium-ion battery manufacturer, secured EU endorsement for a hefty EUR 902 million (USD 986.43 million) state aid package from Germany. This funding is earmarked for establishing an electric vehicle (EV) battery production facility in Heide, Germany. This initiative is set to bolster regional EV battery output and heighten the demand for anode materials in the foreseeable future.
Given these developments, it's evident that such initiatives and innovations are poised to amplify lithium-ion battery production in the region, concurrently driving up the demand for EV battery anodes in the coming years.
Growing EV Adoption Drives the Market
Germany's EV battery anode market is being driven by a surge in electric vehicle demand, influenced by changing consumer preferences and regulatory mandates. This momentum is bolstered by government incentives and technological advancements in batteries, setting the stage for continued market growth.
As reported by the International Energy Agency (IEA), Germany witnessed electric vehicle sales reaching 0.7 million in 2023, a remarkable 5.5-fold surge since 2019. With the government rolling out a series of supportive policies, EV sales are poised for further growth in the coming years.
Moreover, the German government's subsidies and incentives, aimed at curbing carbon emissions and championing electric mobility, play a crucial role in propelling the market. These initiatives encompass financial backing for EV purchases, tax incentives, and bolstering charging infrastructure, all of which amplify EV adoption and, consequently, the demand for battery anodes in lithium-ion battery production.
Under the High-Tech Strategy 2025 and the European Battery Innovation project, the government is actively backing battery technology and EV-centric research. Notably, the government unveiled a substantial subsidy scheme: new EV buyers can avail up to EUR 6,000 (USD 6,500), while plug-in hybrid buyers can benefit from up to EUR 4,500 (USD 4,900). Such measures are set to boost EV production and, in turn, the demand for battery anodes in the foreseeable future.
Additionally, the regional industry's pivot towards electric vehicles is evident. Major companies are ramping up investments and projects to bolster EV production. A case in point: Ford's announcement in June 2023 to inaugurate a USD 2 billion EV factory in Cologne, targeting an annual output of 250,000 vehicles. This Cologne facility is a stepping stone towards Ford's ambitious goal of 2 million annual EVs by 2026. Such undertakings not only amplify EV production but also signal a heightened demand for battery anodes.
In summary, these concerted efforts and strategies are set to boost EV sales and, consequently, the demand for anode battery materials in the coming years.
Germany Electric Vehicle Battery Anode Industry Overview
The Germany electric vehicle battery anode market is moderate. Some of the key players (not in particular order) are BASF SE, Varta AG, SGL Carbon SE, Evonik Industries AG, Robert Bosch GmbH, among others.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Scope of the Study
1.2 Market Definition
1.3 Study Assumptions
2 EXECUTIVE SUMMARY
3 RESEARCH METHODOLOGY
4 MARKET OVERVIEW
4.1 Introduction
4.2 Market Size and Demand Forecast in USD, till 2029
4.3 Recent Trends and Developments
4.4 Government Policies and Regulations
4.5 Market Dynamics
4.5.1 Drivers
4.5.1.1 Growing Adoption of Electric Vehicles
4.5.1.2 Advancements in Anode Materials
4.5.2 Restraints
4.5.2.1 High Production Costs
4.6 Supply Chain Analysis
4.7 PESTLE Analysis
4.8 Investment Analysis
5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Battery Type
5.1.1 Lithium-Ion Batteries
5.1.2 Lead-Acid Batteries
5.1.3 Others
5.2 Material Type
5.2.1 Lithium
5.2.2 Graphite
5.2.3 Silicon
5.2.4 Others
6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements