인도의 스마트 웨어러블 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)
India Smart Wearable - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1632074
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문
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한글목차
인도의 스마트 웨어러블 시장은 예측 기간 중 CAGR 23.91%를 기록할 전망
주요 하이라이트
지역 정부 기관은 시장을 크게 견인할 수 있는 새로운 조치를 시행하고 있습니다. 예를 들어 2022년 2월 인도 정부는 웨어러블 및 히어러블 기기의 국내 생산을 장려하는 새로운 단계적 제조 계획(PMP)을 발표했으며, 2022년 4월 1일부터 웨어러블 및 히어러블 기기 제조에 사용되는 대부분의 부품에 관세가 부과되지 않을 예정입니다. 스마트워치, 블루투스 스피커, 트루 무선 스테레오, 헤드폰, 이어폰, 넥밴드, 헤드셋 수입품에는 20%의 관세가 부과되지만, 23-26년도 수입 부품에는 0%-15%의 관세가 부과됩니다.
India Brand Equity Foundation에 따르면 인도 정부(GOI)는 의료기기 부문을 강화하기 위해 연구개발(R&D) 및 의료기기에 대한 100% 직접 투자에 중점을 두고 시장 활성화를 위한 다양한 노력을 기울이고 있으며, 2,000년 4월부터 2021년 12. 월까지 의료 수술 장비 시장에 유입된 FDI는 23억 5,000만 달러에 달했습니다. 의료기기 수입은 중국 전체 수입의 75-80%를 차지하며, 2019-20년 총 수출액은 25억 1,000만 달러로 2025년에는 100억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 정부 구상 증가는 조사 대상 시장이 성장할 수 있는 기회를 창출할 것으로 보입니다.
2021년 6월, DRDO는 병사들의 삶을 더 안전하고 편안하게 만들기 위해 수년간 외골격 기술을 연구개발했습니다. 그러나 이 부문의 운영 기술은 아직 배치되지 않았습니다. 한편, 중국은 국경 긴장이 고조되는 가운데 탄약 운반용 군용 외골격 슈트를 개발했습니다. 중국 국경 수비대는 2020년 하반기부터 보급품 운반, 순찰 등의 작업을 지원하기 위해 비동력 외골격을 채택하기 시작했습니다.
2021년 6월, 스마트 웨어러블 제조업체인 GoQii는 스마트 바이탈 주니어(Smart Vital Junior)라는 새로운 아이템의 출시를 발표했는데, GoQii 스마트 바이탈 주니어라는 유아를 위한 특별한 피트니스 밴드는 3차 코로나 19의 물결이 젊은 세대에게 닥칠 것이라는 전망이 나오고 있는 시기에 출시됩니다. GoQii 스마트 바이탈 주니어는 COVID-19가 젊은 세대에게 닥칠 것이라는 전망이 나오고 있는 가운데, COVID-19 기간 중 중요한 혈중 산소 농도, 심박수, 체온의 변화를 실시간으로 모니터링하는 유아들을 위한 보조 툴로 출시되었습니다. 의료 전문가들에 따르면 유아들은 COVID-19 제3파의 영향을 받을 것으로 예상되고 있습니다.
인도 스마트 웨어러블 시장 동향
스마트워치가 시장을 크게 견인하는 요소 중 하나
인터넷 연결과 디지털화가 급속히 증가함에 따라 무선 기기에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 스마트 무선 피트니스 기기의 핵심 컴포넌트이자 고객의 가장 중요한 요구를 충족시킬 것으로 예상되는 주요 용도에는 신체 활동 모니터링 및 측정, 주변 감지, 실시간 데이터 수집 및 통신, AI 통합은 의료의 급속한 발전과 발전의 일부입니다, AI가 지원하는 스마트 워치는 환자의 건강 모니터링을 위한 스마트 진단과 의사의 스마트한 진단을 보장하는 등 의료의 급속한 발전과 진보의 일부가 되고 있습니다.
시장은 의료 및 피트니스의 발전을 지원하는 스마트 기술을 창출하는 전략에 대한 투자 증가로 인해 성장하고 있습니다. 스마트워치는 걸음 수, 칼로리 소모량, 이동 거리 및 기타 활동과 같은 일상적인 피트니스 활동을 간단하게 모니터링하고 측정할 수 있습니다. 스마트워치는 블루투스나 무선통신을 통해 스마트폰에 빠르게 연결할 수 있습니다. 운동선수와 모든 소비자는 이 어시스트를 통해 일상적인 작업을 예약할 수 있습니다. 그 결과, 무선 스포츠 및 피트니스 기기의 인기가 높아지면서 스마트워치 산업 확대의 중요한 요인으로 작용하고 있습니다.
기업은 고객 수요를 충족시키기 위해 신제품을 출시하거나 기존 제품에 새로운 기능을 추가하고 있습니다. 예를 들어 B.Rebel은 2022년 4월 인도에서 세련된 외관과 특별한 기능을 갖춘 최초의 본격적인 스마트워치를 출시했습니다. 이 스마트워치는 건강을 중시하는 사람이나 피트니스 애호가에게 이상적인 선물이 될 수 있습니다. 심박수 모니터링, 수면 모니터링, 생리주기 추적, 좌식 경고, 일일 활동 추적기, 혈중 산소 농도 모니터링(SpO2), 11가지 스포츠 모드와 같은 기술 기능을 통해 피트니스 루틴을 쉽게 유지할 수 있습니다.
지난 5월, IIT Kanpur의 연구팀이 시각장애인에게 매우 유용한 획기적인 터치 센서식 시계를 개발했습니다. 건강 지표 표시, 인스턴트 타이머, 물 마시기 알림 등 여러 기능을 갖추고 있습니다. 터치 센서와 진동을 이용한 기능은 시각장애인에게 시간 감각을 제공하는 데 있으며, 획기적이라고 할 수 있습니다.
또한 이 회사는 2022년 5월 인도에서 Amazfit GTS 2의 새로운 버전을 출시했다고 웹사이트를 통해 발표했습니다. 이 스마트 워치가 온라인 스토어 Amazon India에 게시되는 즉시 인도 고객은 구매할 수 있습니다. 새로운 모델은 2020년 12월에 출시된 Amazfit GTS 2와 많은 공통점이 있지만 몇 가지 사소한 변화가 있습니다. 그 중 하나는 더 명확한 피드백을 위해 촉각 진동을 강화한 것입니다. 또한 회전이 가능하므로 좌우 양손에 모두 착용할 수 있으며, 실용적이라고 합니다.
시장을 주도하는 기술 발전
스마트 의류라는 아이디어는 상당히 새롭지만, 패션과 전자제품은 이미 오래전부터 공급망의 일부로 결합되어 왔습니다. 패션 제품은 이제 RFID 태그가 내장되어 있으므로 누구와도, 심지어 고객과도 상호 작용할 수 있습니다. 이 태그는 종이로 만든 행잉 태그, 옷깃에 꿰매어진 섬유 태그, 소매 단추, 신발 밑창에 눌러진 견고한 태그의 형태일 수 있습니다. 특정 RFID 프로토콜인 근거리무선통신(NFC)은 몇 센티미터 거리에서 모든 모바일 기기에서 판독할 수 있으며, 연결 가능한 클라우드 소프트웨어와 결합하여 기업과 고객 간의 커뮤니케이션에 새로운 채널을 열어줄 수 있습니다. 새로운 채널을 열 수 있습니다.
2022년 1월, 인도 이어웨어 브랜드 boAt의 모회사인 Imagine Marketing은 싱가포르의 KaHa Pte Limited를 인수하여 지능적이고 종합적인 웰니스 웨어러블 생태계를 확장할 예정입니다. Limited는 엔드 투 엔드 스마트 IoT 제품 개발 기업입니다. 이번 인수로 Imagine Marketing은 컨셉, 디자인, 전자 펌웨어, 알고리즘 개발, 안드로이드 및 iOS 용도, 새로운 기능 통합, 소셜 참여 및 분석 측면에서 웨어러블 제품 라인업을 확장할 수 있게 되었습니다. 또한 Imagine Marketing은 인도 소비자를 위한 활발한 생태계를 개척하는 데 앞장서게 될 것입니다.
새로운 시대의 기술 채택은 의료를 포함한 여러 산업에 영향을 미치고 있으며, 의료도 변화하고 있습니다. 의료 산업은 10년 전과 비교했을 때 크게 달라졌으며, COVID-19 팬데믹은 이미 진행 중이던 이 산업의 디지털 변화를 가속화했습니다. 전 세계 의료진의 위기와 일반적인 자원 부족으로 인해 전 세계 의료 서비스 프로바이더들은 늘어나는 환자 수를 감당하기 위해 인공지능(AI)과 머신러닝(ML)과 같은 첨단 기술을 도입할 수밖에 없었습니다.
의료 기관과 그 가족 전체에서 의료용 사물인터넷의 채택은 5G 기술의 보급 확대와 전 세계에서 첨단 5G 네트워크 구축에 대한 투자가 증가함에 의해 촉진될 것으로 예상되며, IoMT는 현재 MRI 스캐너, 인공관절, 임신 테스트 키트, 수술 장비 등 다양한 의료 용도에 사용되고 있으며, 다양한 의료 용도에 사용되고 있습니다. 의료 부문의 IoMT 채택은 혁신적인 의료기기에 대한 인식이 높아짐에 따라 예측 기간 중 증가할 것으로 예상됩니다.
수년 동안 국방 장비 요구 사항을 국영 기업에 의존해 온 인도 군는 전투 능력을 향상시키기 위해 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 기술을 점점 더 많이 채택하고 있습니다. 군부는 조종사 훈련부터 항공기 수리, 무기 효율 개선, 탱크의 전투 내구성 향상에 이르기까지 다양한 프로젝트에서 스타트업과 협력하고 있습니다. 예를 들어 뭄바이에 본사를 둔 AR/VR 기업 AjnaLens는 1억 2,000만 루피의 프리 시리즈 A 펀딩을 통해 시스루 갑옷을 설계한 바 있으며, AjnaESAS(Enhanced situational awareness system) 는 증강현실과 360도 카메라를 이용한 헤드 마운트 디스플레이로, 탱크 탑승자에게 360도 수평 시야를 제공합니다.
인도의 스마트 웨어러블 산업 개요
인도 스마트 웨어러블 시장은 구글(Google LLC), 애플(Apple Inc.), 삼성(Samsung), 소니(Sony)와 같은 주요 시장 참여자들에 의해 세분화되어 있습니다. 이들은 시장 점유율을 확대하기 위해 새로운 서비스 도입, 제휴 및 인수합병, 제품 개발에 지속적으로 투자하고 있습니다. 최근 각 기업의 움직임은 다음과 같습니다.
2022년 6월 - Garmin의 피트니스 트래커 Vivosmart 5가 인도에서 출시되었습니다. 이 스마트 피트니스 트래커의 고급 수면 추적 기능에는 Garmin의 수면 점수, 펄스옥시미터의 한눈에 보는 건강 통계, 심박수 모니터링, "바디 배터리"에너지 모니터링, 하루 종일 스트레스 추적 등이 포함됩니다. 5는 이전 모델보다 화면 공간이 66% 더 넓어졌고, 글자가 더 커졌으며, 터치스크린과 버튼 인터페이스가 더 직관적으로 바뀌었습니다. 사용자의 최대 VO2, 안정시 심박수, 체질량 지수를 기반으로 사용자의 현재 체력 연령도 표시해줍니다.(BMI) 참여도가 높아짐에 따라 소비자는 이 옵션을 사용하여 수치를 낮추도록 권장됩니다.
2021년 8월 - 커넥티드 공공안전 기술 제공 업체인 Axon은 인도 구자라트 주 경찰이 인도 구자라트 주 전역에 배치된 경찰관들에게 1350대의 신체 부착형 카메라와 Axon의 디지털 증거 관리 솔루션을 제공한다고 발표했습니다. 구자라트 경찰은 또한 일부 카메라에 Axon의 실시간 상황 인식 소프트웨어인 'Respond for Devices'를 탑재하여 감독관이 위치 매핑 및 라이브 스트림에 액세스할 수 있도록 할 예정입니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 개요
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
바이어의 교섭력
신규 진출업체의 위협
경쟁 기업 간 경쟁 관계
대체품의 위협
밸류체인 분석
시장에 대한 COVID-19의 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
시장 성장을 촉진하는 기술의 진보
시장 성장 억제요인
고비용과 데이터 보안에 대한 우려
제6장 시장 세분화
제품별
스마트워치
헤드 마운트 디스플레이(HMD)
스마트 웨어
귀 착용형
피트니스·트래커
신체 장착형 카메라
외골격
의료기기
제7장 경쟁 구도
기업 개요
Apple Inc.
Samsung
Google
Xiaomi
Nike
Ottobock
Cyberdyne
Medtronic PLC
Omron Healthcare Inc.
Sony Corporation
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
KSA
영문 목차
영문목차
The India Smart Wearable Market is expected to register a CAGR of 23.91% during the forecast period.
Key Highlights
The regional government bodies are implementing new policies which may significantly drive the market. For instance, in February 2022, The Indian government unveiled a new phased manufacturing scheme to encourage the domestic production of wearable and hearable devices (PMP). Most components used to make wearable, and hearable gadgets will no longer be subject to customs tax beginning on April 1, 2022, while importing such goods will range from 15 to 20 % from FY23 to FY26. While there will be a 20% tariff on imported smartwatches, Bluetooth speakers, true wireless stereos, headphones, earbuds, neckbands, and headsets, there will be a 0% to 15% duty on imported components between FY23 and FY26.
According to the Indian Brand Equity Foundation, The Government of India (GOI) has commenced various initiatives to strengthen the medical devices sector, emphasizing research and development (R&D) and 100% FDI for medical devices to boost the market. Between April 2000 and December 2021, the amount of FDI that entered the medical and surgical equipment market was 2.35 billion dollars. Medical gadget imports account for 75-80% of the country's total. In 2019-20, exports totaled USD 2.51 billion; by 2025, they are projected to reach USD 10 billion. Increasing government initiatives will create opportunities for the studied market to grow.
In June 2021, DRDO conducted research and development on the exoskeleton technology for several years to make soldiers' lives safer and more comfortable. It hasn't yet deployed any operational technologies in this area, though. While China, amid the border tensions, came out with military-grade exoskeleton suits powered and used for carrying ammunition. The Chinese border defense troops began employing non-powered exoskeletons in the latter half of 2020 to aid in tasks like supply delivery and patrol.
In June 2021, GoQii, the manufacturer of a smart wearable, announced the release of a new item named Smart Vital Junior. A special fitness band for children called the GoQii Smart Vital Junior is being released when the prospect of a third COVID-19 wave hangs over the younger generation. The GoQii Smart Vital Junior will serve as a helping tool for children and monitor changes in blood oxygen levels, heart rate, and temperature levels in real-time-vitals that are important during COVID-19. According to medical professionals, children are expected to be affected by the third COVID-19 wave.
India Smart Wearable Market Trends
Smart Watches is one of Factor that Significantly Driving the Market
With the rapid rise in internet connectivity and digitalization, there is a rise in the demand for wireless gadgets. Some of the key applications that are crucial components of smart wireless fitness devices and are anticipated to meet the customers' most important needs include monitoring and measuring physical activity, sensing the surroundings, real-time data collecting, and communication. AI integration has been a part of healthcare's rapid progress and advancement. AI-assisted smartwatches ensure smart diagnoses and doctors for patient health monitoring.
The market is growing due to increased investment in strategies for creating smart technologies to assist further healthcare and fitness advancements. A smartwatch monitors and measures daily fitness activities, including steps, calories burned, distance traveled, and others, which are simple. The smartwatch can quickly connect to a smartphone through Bluetooth or wireless communication. The athlete or any consumer can schedule their daily tasks with this assistance. As a result, the growing popularity of wireless sports and fitness equipment is a key factor in the expansion of the smartwatch industry.
Firms are launching new products or incorporating new features into existing products to meet the customers' demands. For instance, in April 2022, B.Rebel unveiled its first-ever real smartwatch in India, with a sleek appearance and special functions. This smartwatch is the ideal present for anyone who values their health or is a fitness enthusiast. With technological features including heart rate monitoring, sleep monitoring, menstrual cycle tracking, sedentary alert, daily activity tracker, blood oxygen monitoring (SpO2), 11 sports modes, etc., staying on top of fitness routine is simple.
In May 2022, Researchers at IIT Kanpur created a revolutionary touch-sensitive timepiece that could be extremely helpful for blind and visually impaired people. It has several functions, including displaying health metrics, an instant timer, a reminder to drink water, etc. The touch-sensitive and vibration-based capabilities would prove revolutionary in providing the blind and visually handicapped with a sense of time.
Furthermore, the company announced on its website in May 2022 that Amazfit GTS 2 New Version launched in India. As soon as the smartwatch is posted on the online store, Amazon India, customers in India can purchase it. The new model shares many similarities with the Amazfit GTS 2 introduced in December 2020, but it should feature a few minor changes. One feature is an enhanced haptic vibration for clearer feedback. Because it can rotate, it is also said to be practical for wearing on both the left and right hands.
Technological Advancements driving the Market
The idea of smart clothing may be fairly new, but fashion and electronics have been paired up for some time as part of the supply chain. Fashion goods can now interact with anyone, even customers, due to RFID tags that have been included in them. These tags can take the shape of a paper hang tag, a textile tag stitched into a collar, a button on a sleeve, or a sturdy tag pressed into a shoe's sole. The use of Near Field Communication (NFC), a specific RFID protocol, in clothing is growing. It can be read on any mobile device from a few centimeters away and, when combined with connectable cloud software, opens up new channels for communication between businesses and customers.
In January 2022, Imagine Marketing, the parent company of the Indian earwear brand boAt, will buy Singapore's KaHa Pte Limited to expand its intelligent and comprehensive wellness wearable ecosystem. KaHa Pte Limited is an end-to-end smart IoT product development firm. With the acquisition, Imagine Marketing will be able to expand its line of wearable products in terms of concept, design, electronic firmware, algorithm development, Android and iOS applications, new feature integration, social engagement, and analytics. Imagine Marketing will also lead in developing a thriving ecosystem for Indian consumers.
The introduction of new-age technologies has impacted several industries, including healthcare, which has also changed. The healthcare industry has changed significantly since a decade ago. The Covid-19 pandemic accelerated this industry's ongoing digital change, which was already underway. Due to a worldwide health staffing crisis and a general lack of resources, healthcare providers worldwide were forced to employ cutting-edge technology like artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) to service the expanding number of patients.
The adoption of the internet of medical things across healthcare organizations and families is anticipated to be fueled by the expanding popularity of 5G technology and increased investments in creating advanced 5G networks worldwide. IoMT is currently used in various healthcare applications, including MRI scanners, artificial joints, pregnancy test kits, and surgical equipment. IoMT adoption in the healthcare sector is anticipated to increase over the course of the forecast period due to rising awareness of innovative healthcare devices.
To improve its fighting capability, the Indian military, which has long relied on items made by state-owned corporations for its defense equipment requirements, is increasingly embracing augmented reality (AR) and virtual reality (VR) technologies created by startups. The military forces are collaborating with startups on projects ranging from pilot training to aircraft repair, weapon efficiency improvement, and even making tanks more durable in battle. For example, AjnaLens, a Mumbai-based AR/VR business that raised INR 12 crore in pre-series A funding, designed a see-through armor as an example. The AjnaESAS (enhanced situational awareness system) is a head-mounted display that uses augmented reality and a 360-degree camera to provide the tank crew with a 360-degree horizontal field of view.
India Smart Wearable Industry Overview
The Indian smart Wearables Market is fragmented with significant market players such as Google LLC, Apple Inc., Samsung, sony, and many more. The companies are introducing new offerings, continuously investing in partnerships and acquisitions, and product development to increase the market share. A few of the recent developments by the companies are listed below.
June 2022 - The Vivosmart 5 fitness tracker from Garmin has been introduced in India. The advanced sleep tracking capabilities of the smart fitness tracker include Garmin's sleep score, at-a-glance health stats for pulse oximetry, heart rate monitoring, "body battery" energy monitoring, all-day stress tracking, and more. The Vivosmart 5 boasts 66 percent more screen space than the model it replaces, larger lettering, and an intuitive touchscreen and button interface. Based on the users' VO2 max, resting heart rate, and body mass index, the tracker also displays the users' current fitness age. (BMI) With increasing engagement, consumers are encouraged to lower the figure using this option.
August 2021 - Axon, a connected public safety technology provider, announced that the Gujarat State Police would provide 10,350 body-worn cameras and Axon's digital evidence management solution to officers stationed throughout Gujarat, India. The Gujarat State Police will also equip a portion of the cameras with Axon's real-time situational awareness software, Respond for Devices, which provides supervisors with access to location-mapping and live stream, allowing them to see how situations develop and inform decisions about resourcing and backup.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Value Chain Analysis
4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Incremental Technological Advancements Aiding the Market Growth