세계의 소비자용 스마트 웨어러블 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)
Global Consumer Smart Wearable - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)
상품코드:1692471
리서치사:Mordor Intelligence
발행일:2025년 03월
페이지 정보:영문
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한글목차
세계의 소비자용 스마트 웨어러블 시장 규모는 2025년 6억대로 추정되며, 예측기간 중(2025-2030년) CAGR 19.58%로 확대되어, 2030년에는 14억 6,000만대에 달할 것으로 예측됩니다.
새로운 동향인 웨어러블 기술은 일렉트로닉스를 일상 활동에 통합하여 신체의 어느 부분에도 장착할 수 있는 기능으로 라이프 스타일의 변화에 대응합니다.
주요 하이라이트
세계 각지에서 도시화의 보급률이 상승하고 있기 때문에 1개의 기기로 복수의 기능을 이용할 수 있거나, 타임 스케줄을 이용할 수 있거나 하는 등, 소비자의 요구에 응할 수 있는 능력을 갖춘, 선진적이고 심미적으로 매력적인 제품에 대한 수요가 높아지고 있습니다. 또한, 세계의 방대한 밀레니얼 세대는 통상의 근무 시간의 추적이나 호화스러운 기준에의 지출 능력 증가에 의해 스마트 워치를 재빨리 채용하고 있습니다.
머신러닝과 AI 기능은 특히 현재의 헬스케어 업계에서 기술을 다음 수준으로 끌어올립니다. 게다가, 최근 몇 년 동안 소비자를 위한 스마트 웨어러블 디바이스의 판매량이 크게 증가하고 있습니다.
스마트 웨어러블은 Apple이나 Fitbit 등의 웨어러블 제조업체가, 고령자에게 어필하는 건강 모니터 기능을 추가해, 건강 상태를 실시간으로 갱신하고 있기 때문에 고령자층을 포함한 신규 유저수의 급증을 한층 더 눈에 띄고 있습니다.
웨어러블의 채용은 최근 몇 년간 널리 침투해 왔지만, 데이터의 프라이버시에 대한 우려는 뿌리 깊습니다.
COVID-19의 발생과 세계 각지에서의 락다운 규제는 세계 소비자에게 영향을 미치고 있습니다.
소비자를 위한 스마트웨어러블 시장 동향
기술적 진보의 증대가 시장 성장을 뒷받침
가처분 소득 증가와 라이프 스타일의 변화에 의해 웨어러블 기술에 대한 수요가 높아지고 있습니다.
이 수요는 신제품의 출시와 시장에의 신규 진입에 의해 지원되어 왔습니다. 2022년 6월, Ambrane은 Wise Roam 스마트 워치 시리즈의 발매에 의한 포트폴리오의 확충을 발표했습니다.
Wise Roam 스마트 워치에는 심박수, 혈압, SpO2, 월경 건강 상태, 수면 및 기타 건강 지표 센서가 탑재되어 있습니다. 또한, 이 시계는 Apple Health나 Google Fit와 연동시킬 수 있습니다.
LG Chem이나 Panasonic과 같은 기업은 웨어러블 디바이스에 전력을 공급할 수 있는 인쇄가능하고 플렉서블한 배터리의 개발에 공헌해 왔습니다.
센서, 특히 압력 센서와 액티베이터의 진보와 소형화가 진행된 것도 소비자용 스마트 웨어러블 시장의 범위를 확대했습니다.
아시아태평양이 가장 빠른 성장을 기록할 전망
많은 중국 기업들이 연구개발에 많은 투자를 하고 있기 때문에 중국을 저비용 제조 거점과 비교해 유명한 혁신 리더 중 하나로 하기 위한 정부의 지원도 시장을 견인하고 있습니다.
중국 기업은 피트니스 밴드나 스마트 워치 등, 접속 기능을 내장한 웨어러블 디바이스의 신흥 시장용으로 첨단 기술을 개발하고 있습니다.
일본에서는 헤드 마운트 디스플레이(HMD)가 한층 더 진화하고 있습니다.
인도 브랜드 에퀴티 재단(IBEF)에 따르면, 인도의 가전 및 컨슈머 일렉트로닉스(ACE) 시장은 CAGR 9%를 나타내고, 2022년에는 3조 1,500억 루피(약 483억7,000만 달러)에 달했습니다.
또한 Asiatic FiberCorporation은 섬유와 일렉트로닉스를 결합하여 다양한 시장용 의류에 사용되는 기능적이고 혁신적인 제품을 제공하는 것을 목표로 하는 스마트 섬유 iQmax 브랜드를 제공합니다. iQmax 제품라인은 조명 모듈과 함께 개발되어 LED 털실, DC 잭, 전원 배터리와 컨트롤러가 일체화한 2개의 기능을 갖추고 있습니다.
소비자용 스마트 웨어러블 산업 개요
세계의 소비자용 스마트웨어러블 시장은 경쟁이 치열해지고 있습니다. 최근, 시장은 경쟁력을 늘리고 있습니다. 또한, 이 급성장 시장에서 경쟁 우위에 서기 위해, 주로 밀레니얼 세대에서의 수요에 대응하는 기업이 등장하고 있습니다. 각사는 새로운 제품을 투입해 시장개척에 계속
2022년 4월 - VuzixCorporation은 프랑스를 거점으로 하는 하이테크 솔루션의 다국적 유통업체인 RobotiquesCyborg와 판매 계약을 체결했습니다.
2021년 8월 - Lenovo와 RealWear는 기업 고객에게 어시스트 리얼리티 솔루션을 제공하기 위한 국제적인 파트너십을 발표했습니다. 의자를 인증하고 회사의 ThinkRealityplatform을 활용하여 최적화된 핸즈프리 2D 용도에 대한 프런트 라인 작업자의 액세스를 확대합니다.
기타 혜택:
엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 서포트
목차
제1장 서론
조사의 전제조건과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
공급기업의 협상력
구매자의 협상력
신규 참가업체의 위협
경쟁 기업간 경쟁 관계
대체품의 위협
밸류체인 분석
COVID-19가 소비자용 스마트 웨어러블 시장에 미치는 영향
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
시장 성장을 뒷받침하는 기술 진보 증가
시장의 과제
높은 비용과 데이터 보안에 대한 우려
제6장 시장 세분화
제품별
스마트 워치
헤드 마운트 디스플레이
스마트웨어
귀걸이형
피트니스 트래커
신체 장착형 카메라
지역별
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
기타 유럽
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
기타 아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 경쟁 구도
기업 프로파일
Vuzix Corporation
Lenovo
Transcend Information Inc.
GoPro Inc.
Sensoria Inc.
AIQ Smart Clothing Inc.
Axon Enterprise Inc.
Withings
Huami Corporation
Omron Healthcare Inc.
Nuheara Limited
Polar Electro Oy
Microsoft Corporation
Sony Corporation
Huawei Technologies Co. Ltd
Fitbit LLC
Fossil Group Inc.
Garmin Ltd
Samsung Electronics Co. Ltd
Apple Inc.
제8장 투자 분석
제9장 시장의 미래
JHS
영문 목차
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The Global Consumer Smart Wearable Market size is estimated at 0.60 billion units in 2025, and is expected to reach 1.46 billion units by 2030, at a CAGR of 19.58% during the forecast period (2025-2030).
Wearable technology, an emerging trend, integrates electronics into daily activities and addresses the changing lifestyles with the ability to be worn on any part of the body. Factors such as the ability to connect to the internet and provide data exchange options between a network and a device are leading to the trend of wearable technology.
Key Highlights
The rising penetration rates of urbanization in various parts of the world have driven the demand for advanced, aesthetically appealing products that possess the ability to serve the consumers' requirements better, such as multiple features in one device and time schedules. Moreover, the vast millennial population across the globe has been quick to adopt smartwatches, owing to the increased spending ability on their regular work hours tracking and luxury standards.
Machine learning and AI capabilities take skills to the next level, especially in the current healthcare industry. In support of this, IoT compatibles smart wearable sensors are also witnessing a decline in pricing, which leads to manufacturers offering smart wearable devices at a more affordable rate, thus, encouraging various industries to adopt products catered to their systems and operations. Additionally, there has been a significant increase in consumer smart wearable devices being sold over the past few years. Additionally, wearable sensor devices have emerged to be a significant part of the sports industry, thereby helping customers to stick to daily routines and providing crucial information regarding the different parameters it is programmed to monitor.
Smart wearables are further witnessing a surge in the number of new users, including the older age population, owing to the fact that wearable makers, such as Apple and Fitbit, among others, are adding health-monitoring features that appeal to old age people and keep them updated about their health status in real-time.
Although the adoption of wearables has been widely gaining traction over the past few years, the concern over data privacy persists. Even though data from smart wearables may be of little value to attackers, the risk increases for smart wearables like smartwatches. Risks are likely to increase further if the device comes with an LTE connection, as they can be operated away from the paired device.
The COVID-19 outbreak and the lockdown restrictions across the globe have affected the consumer across the world. Some of the effects of lockdown include supply chain disruptions, lack of availability of raw materials used in the manufacturing process, labor shortages, fluctuating prices that could cause the production of the final product to inflate and go beyond budget, and shipping problems, among others.
Consumer Smart Wearable Market Trends
Incremental Technological Advancements Aiding the Market Growth
Increasing disposable incomes and changing lifestyles have led to the demand for wearable technology. Demand from industries like military, sports and fitness, healthcare, and entertainment, among others., have also increased due to the increased functionality wearables offer in the era of IoT.
This demand has been supported by new product launches and new entrants into the market. As more companies venture into the consumer smart wearables market, the need for differentiating their product offerings becomes essential. For instance, in June 2022, Ambraneannounced its portfolio expansion with the Wise Roam smartwatch series launch. The smartwatch is offered with Bluetooth calling and provides 100+ cloud-based watch faces and is IP68 water-resistant.
The Wise Roam smartwatch has sensors for heart rate, blood pressure, SpO2, menstrual health, sleep, and other wellness metrics. Additionally, it offers breath training, weather forecasts, High AR Alert, and sedentary reminders. The smartwatch offers more than 60 different sports modes and the Da Fit software, which works with both Android and iOS devices. Additionally, the wristwatch can be linked to Apple Health and Google Fit.
Companies like LG Chem and Panasonic have been instrumental in developing printable and flexible batteries that can power wearable devices. Using these flexible and sleek designs of the batteries, vendors in the market were able to utilize the additional space to add more components and improve battery capacity, which translates into longer battery life.
The growing advancement and reduction in the size of sensors, especially pressure sensors and activators, also expanded the scope of the consumer smart wearables market. Many companies are investing in developing advanced MEMS and digital sensors, which are further decreasing their sizes, hence covering a wide range of market applications.
Asia Pacific is Expected to Register the Fastest Growth
The government's support for making China one of the prominent innovation leaders compared to a low-cost manufacturing hub is also driving the market, as many Chinese companies are investing tremendously in research and development. For instance, KUMI successfully supplied 400 thousand smartwatches and moved internationally to compete in various markets, including India, the United States, Europe, and many Southeast Asian nations.
Chinese companies are developing advanced technologies for the emerging market of wearable devices, such as fitness bands and smartwatches, with built-in connectivity. Device manufacturers, such as Xiaomi and Huawei, are very active in the market and are partnering with, as are online service providers, such as WeChat and mobile operators.
In Japan, head-mounted displays (HMD) are becoming more advanced. An HMD, worn like a pair of goggles, projects video pictures directly in front of the user. Japanese firms have been producing HMD video entertainment systems with 3D capabilities one after the other. These systems combine computer graphics (CG), which Japan specializes in, with high-definition flat-panel display technology.
According to the India Brand Equity Foundation (IBEF), the Indian appliances and consumer electronics (ACE) market is expected to register a 9% CAGR to reach INR 3.15 trillion (USD 48.37 billion) in 2022. This is expected to boost the consumer smart wearable market growth over the forecast period.
Further, Asiatic FiberCorporation offers the iQmaxbrand of smart textiles, which aims to combine fiber with electronics to offer a functional, innovative product for use in apparel for a variety of markets. The iQmaxproduct line was developed with a lighting module, and it features an LED Yarn, a DC jack, and a two-in-one power battery and controller. The product line offers a textile for bendable, soft, lightweight, waterproof, and washable clothing that is also designed to endure folding over time.
Consumer Smart Wearable Industry Overview
The Global Consumer Smart Wearable Market is highly competitive. The market has gained a competitive edge in recent years. Additionally, the players are being taken to gain a competitive edge in this fast-growing market, mainly catering to the demand from the millennial generation population. The companies are introducing new offerings and continuously investing in making partnerships and acquisitions along with product development to increase the market share.
April 2022 - VuzixCorporation signed a distribution agreement with RobotiquesCyborg, a France-based multi-national distributor of high-technology solutions. As a part of the agreement, Vuzixhas received and shipped against an initial USD 300,000 order from the new partner for its smart glasses.
August 2021 - Lenovo and RealWearannounced an international collaboration to bring assisted reality solutions to enterprise customers. The combination of resources and technologies of both companies will enable customers to select, deploy and scale the required extended reality (XR) technologies globally. According to the collaboration, Lenovo has certified the RealWearHMT-1 devices to utilize its ThinkRealityplatform to expand frontline workers' access to optimized, hands-free 2D applications. Further, the company will offer RealWear'sHMT-1 family of assisted reality wearable devices through its international sales network.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Value Chain Analysis
4.4 Impact of COVID-19 on the Consumer Smart Wearable Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Incremental Technological Advancements Aiding the Market Growth