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한글목차
Wi-Fi 분석 시장 규모는 2025년 6억 1,200만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 20.26%의 CAGR로 2030년에는 15억 4,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
와이파이의 가장 중요한 장점은 고객의 스마트폰에 애플리케이션을 설치할 필요 없이 행동 데이터를 수집하고, 고객 프로필을 수집하고, 고객의 매장 내 위치에 따라 근접 기반 마케팅 메시지를 트리거할 수 있다는 점입니다. Wi-Fi를 지원하는 대역폭의 증가는 이 기술의 채택을 더욱 촉진하고 있습니다.
주요 하이라이트
Wifi 분석은 무선 네트워크를 통해 제공되는 정보를 활용하여 물리적 공간에 대한 더 나은 의사결정을 내릴 수 있게 해주며, Wi-Fi는 가장 광범위하고 다재다능한 최신 매장 내 소매 분석 기술 중 하나로 발전했습니다. 마케팅 분석 도구를 사용하여 기업 웹사이트를 통한 고객의 탐색 데이터를 모니터링하고 있습니다. 수집된 데이터를 통해 인사이트를 얻고 비즈니스 수익을 높이기 위한 의사결정을 내립니다.
공공 와이파이 보급 증가, 휴대폰 보급 확대, 와이파이 분석에 대한 투자 증가, 빅데이터 분석 활용 증가는 와이파이 분석 시장의 성장에 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
복합쇼핑시설, 공공장소, 교통 허브, 최근에는 자동차나 기차까지 차량용 무선랜이 장착된 것을 자랑하고 있으며, 시장에서 보편화될 것으로 예상됩니다. 고객 만족을 보장하고 시장 성장을 촉진하기 위해 서비스 옵션을 강화하는 것입니다.
그러나 데이터 보안 문제, 정부의 엄격한 규제와 정책, 표준화된 규제 준수 부족 등이 시장 확대에 걸림돌이 될 것으로 예상됩니다. 사물인터넷(IoT)과 모바일에 연결된 스마트 아이템의 사용 증가는 시장 진출에 유익한 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.
COVID-19로 인해 기업들은 근로자들이 바이러스 감염에 대한 걱정 없이 일할 수 있는 혁신적인 솔루션을 개발하도록 장려하고 있습니다. 그 결과 많은 기업들이 재택근무 개념을 채택하고 개인은 불필요한 출장을 피할 수 있게 되었습니다. 세계 팬데믹으로 인해 수천 개의 기업이 일시적으로 파산하거나 문을 닫았습니다. 다양한 최종사용자 부문의 재가동과 스마트폰의 보급으로 인한 인터넷 사용 가능성의 증가로 인해 시장은 팬데믹 이후 시나리오에서 빠르게 성장하고 있습니다.
Wi-Fi 분석 시장 동향
시장 분석 부문이 괄목할 만한 성장세를 보일 것으로 분석
시장 분석 부문은 향후 몇 년 동안 큰 성장을 이룰 것으로 분석됩니다. Wi-Fi 분석을 시장 분석에 적용하는 것은 시청자를 이해하고 데이터를 실행 가능한 인사이트으로 전환하는 데 중점을 두는 기업이 증가함에 따라 크게 성장하고 있으며, Wi-Fi 분석을 통해 가장 많은 대역폭을 소비하는 장치와 애플리케이션을 식별하고 학생과 프로그램에 대역폭을 할당하는 방법을 결정할 수 있습니다. 학생과 프로그램에 대역폭을 할당하는 방법을 결정하는 동시에 다른 곳에서 적절한 서비스 수준을 보장할 수 있습니다.
또한, 스마트폰과 스마트 기기의 사용이 증가하고 인터넷 보급률이 높아지면서 시장 분석에 무선랜 분석의 적용을 촉진하고 있습니다. 이러한 모바일 기기 사용의 증가는 Wi-Fi 사용자 수의 증가로 이어지고 있습니다.
예를 들어, 시스코 시스템에 따르면 전 세계적으로 모바일 가입자 수는 매년 2%씩 증가하여 2018년 5.1억 명에서 2023년에는 5.7억 명에 달할 것으로 예상됩니다. 인구로 환산하면 2018년에는 세계 인구의 66%를 차지했고, 올해에는 세계 인구 보급률의 71%를 차지할 것으로 보입니다.
또한 2023년에는 모바일 와이파이 속도가 3배로 증가할 것입니다. 전 세계적으로 Wi-Fi 평균 속도는 2018년 30.3Mbps에서 2023년 92Mbps로 증가할 것으로 예상되며, Wi-Fi 핫스팟은 지난 3년간 2배 이상 증가했고, 2023년까지 공공 Wi-Fi 핫스팟은 2018년 1억 6,900만 개에서 약 6억 2,800만 개로 증가할 것으로 예상됩니다. 전 세계적으로 약 6억 2,800만 개로 증가할 것이며, Wi-Fi6 핫스팟은 지난 3년 동안 3배 이상 증가하여 올해 말에는 전체 공공 Wi-Fi 핫스팟의 11%를 차지할 것으로 예상됩니다.
북미, 최대 시장 기록할 것으로 전망
이 지역의 탄탄한 재무구조는 기업들이 IoT 및 빅데이터 분석과 같은 첨단 솔루션과 기술에 투자할 수 있는 여력을 제공하고 있으며, Cisco Systems(미국), Zebra Technologies(미국), Fortinet(미국), Ruckus Wireless(미국) 등 여러 주요 Wi-Fi 분석 벤더들이 이 지역에서 큰 점유율을 차지하고 있습니다.
많은 소매점, 레스토랑, 호텔들은 이 특징을 이용하여 공공 핫스팟 포인트를 제공하여 고객을 유치하고, 와이파이 핫스팟은 사용자의 행동, 체류 시간 등의 정보를 수집하여 비즈니스를 지원하는 데 사용할 수 있습니다.
더 많은 스마트폰이 연결되면 소매업체는 고객의 관심에 따라 더 많은 상품과 서비스를 제공할 수 있습니다. 이처럼 스마트폰 사용자의 확산은 소매 시장에 긍정적인 영향을 미치고, 결과적으로 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.
지난 몇 년 동안 각 지역의 소비 지출 증가는 스마트폰 수요를 주도해 왔습니다. 그러나 높은 보급률을 감안할 때 시장 성장이 둔화되고 있으며, Cisco Systems에 따르면 듀얼 모드 모바일 기기를 중심으로 한 북미의 Wi-Fi 연결 속도는 올해 두 배로 증가했으며, 2018년 평균 Wi-Fi 네트워크 연결 속도는 46.9Mbps를 넘어섰다고 합니다. Mbps로 109.5Mbps를 넘어섰으며, 북미는 2018-2023년 연평균 18%의 CAGR로 가장 빠른 와이파이 속도를 경험하고 있습니다.
GSMA에 따르면, 북미 스마트폰 가입자 수는 2025년까지 3억 2,800만 명에 달할 것으로 예상됩니다. 또한 2025년까지 이 지역의 모바일 가입자(86%)와 인터넷 보급률(80%)이 증가할 것으로 예상됩니다. 인터넷 사용이 증가함에 따라 공공 Wi-Fi 설치가 증가하고 있으며, Wi-Fi를 통한 인터넷 속도가 모바일 데이터보다 빠르기 때문에 대부분의 사용자는 Wi-Fi 핫스팟을 선호합니다.
Wi-Fi 분석 산업 개요
Wi-Fi 분석 시장은 매우 세분화되어 있습니다. 전반적으로 기존 경쟁사들 간의 경쟁이 치열합니다. 또한, 혁신에 집중하는 대기업과 스타트업의 인수 및 협업도 예상됩니다. 시장 주요 기업으로는 Cisco Systems, Inc., Cloud4Wi, Inc., Purple Wi-Fi Ltd., RetailNext, Inc. 이 시장에 진입한 기업들은 제품 제공을 강화하고 지속가능한 경쟁 우위를 확보하기 위해 제휴, 혁신, 인수 등의 전략을 채택하고 있습니다.
2023년 1월, Purple은 트램폴린 시설인 Altitude Trampoline Park와의 전략적 제휴를 발표하여 CRM 기록 수집을 강화하고, 장소 수준의 피드백을 얻고, 매점에서의 지출을 늘리기 위해 Altitude는 미국 내 기업 사이트 전체에 Purple의 Guest WiFi 솔루션을 통합하기로 결정했습니다. 시작 후 프랜차이즈 매장이 추가되어 각 공원의 실내 면적이 3만 평방피트 이상에 이르렀습니다.
기타 혜택
엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
3개월간의 애널리스트 지원
목차
제1장 소개
조사 가정과 시장 정의
조사 범위
제2장 조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 시장 인사이트
시장 개요
산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
공급 기업의 교섭력
소비자의 협상력
신규 참여업체의 위협
경쟁 기업 간의 경쟁 관계
대체품의 위협
산업 밸류체인 분석
COVID-19의 시장에 대한 영향 평가
제5장 시장 역학
시장 성장 촉진요인
스마트폰과 스마트 디바이스 사용 증가
물리적인 회장에서의 공중 Wi-Fi 도입 증가
시장 과제
데이터 보안 문제와 엄격한 정부 규제와 시책
제6장 시장 세분화
구성요소별
솔루션
서비스별
전개별
온프레미스
클라우드
용도별
프레전스 분석(풋 폴 분석 등)
마케팅 분석(고객 참여, 고객 경험 관리, 고객 행동 분석 등)
산업별
소매
호스피탈리티
스포츠·레저
운송
의료
기타 최종 이용 산업별
지역별
북미
유럽
아시아태평양
라틴아메리카
중동 및 아프리카
제7장 벤더 시장 점유율
제8장 경쟁 구도
기업 개요
Cisco Systems, Inc.
Cloud4Wi, Inc.
Purple Wi-Fi Ltd
RetailNext, Inc.
Yelp Wi-Fi Inc.
Ruckus Wireless Inc.(Arris International Limited)
Fortinet Inc.
Blix
Skyfii Limited
Singtel
MetTel, Inc.
제9장 투자 분석
제10장 투자 분석 시장 전망
ksm
영문 목차
영문목차
The Wi-Fi Analytics Market size is estimated at USD 6.12 billion in 2025, and is expected to reach USD 15.40 billion by 2030, at a CAGR of 20.26% during the forecast period (2025-2030).
The most important factor contributing to wifi's superiority is that it doesn't require an application installed on customers' smartphones to gather behavioral data or collect customer profiles and trigger proximity-based marketing messages based on customers' in-store location. An increase in wifi supporting bandwidth further supports the adoption of the technology.
Key Highlights
Wifi analytics enables the organization to use the information available through the wireless network to make better decisions about physical space. Wifi has evolved as one of the most widespread and versatile modern in-store retail analytics technologies. E-commerce businesses use online marketing analytics tools to monitor customer navigation data through company websites. The collected data yields insights and makes decisions to increase business revenue.
Increased public wifi deployment, mobile phone proliferation, increased investment in wifi analytics, and increased usage of big data analytics are projected to influence the growth of the wifi analytics market.
Shopping complexes, public places, transport hubs, and nowadays, even cars and trains boast of having onboard wifi, which is expected to become regular in the market. It is an enhanced service option to ensure customer satisfaction and propel market growth.
However, data security issues, stringent government regulations and policies, and the lack of standardized regulatory compliance are expected to hinder market expansion. An increase in the usage of the Internet of Things (IoT) and mobile-connected smart items are predicted to provide profitable opportunities for market advancement.
COVID-19 has prompted businesses to develop innovative solutions allowing workers to work without worrying about getting the virus. As a result, many firms have embraced the work-from-home concept, allowing individuals to avoid unnecessary travel. Temporary collapse and closure of thousands of businesses globally hamper the market during the pandemic. With the reopening of various end-user sectors and increased internet availability with smartphone penetration, the market is growing rapidly in the post-pandemic scenario.
Wi-Fi Analytics Market Trends
Market Analytics Segment is Analyzed to Witness Significant Growth
The market analytics segment is analyzed to witness significant growth in the coming years. The application of Wi-Fi analytics in market analytics is growing largely due to growing emphasis of businesses to understand their audience, and turn data into actionable insights. With wifi analytics, a user can identify which devices or applications are consuming the most bandwidth and make decisions on how to allocate bandwidth to students and programs, and at the same time, ensure appropriate service levels elsewhere.
Moreover, the increasing use of smartphones and smart devices, coupled with the growing internet penetration, is driving the application of wifi analytics in the market analytic. This increase in the use of mobile devices is also increasing the number of Wi-Fi users.
For instance, according to Cisco Systems, Globally, the total number of mobile subscribers is expected to increase by 2% every year, from 5.1 billion in 2018 to 5.7 billion in 2023. In terms of population, it accounted for 66% of the global population in 2018 and 71% of the global population penetration in the current year.
And also, In 2023, mobile Wi-Fi speeds tripled. Globally, average Wi-Fi speeds are expected to increase from 30.3 Mbps in 2018 to 92 Mbps in 2023. Wi-Fi hotspots are more than doubled in the past three years. By 2023, there are approximately 628 million public Wi-Fi hotspots globally, up from 169 million in 2018. Wi-Fi6 hotspots will increase more than triple from the past three years, accounting for 11% of all public Wi-Fi hotspots by the end of the current year.
North America is Expected to Register the Largest Market
The strong financial position of the region enabled organizations to invest in advanced solutions and technologies, such as IoT and big data analytics. The presence of multiple major Wi-Fi analytics vendors, such as Cisco Systems (US), Zebra Technologies (US), Fortinet (US), and Ruckus Wireless (US), have enabled the region to draw a significant share.
Using this feature to their advantage, many retailers, restaurants, and hotels offer public hotspot point to attract customers, through which the Wi-Fi hotspot gather information about the user behavior, time spent, etc., and can use for supporting the business.
As more smartphones connect, retailers can provide more products and services based on customers' interests. Henceforth, the increasing penetration of smartphone users is positively impacting the retail market, which is, in turn, increasing the market's growth.
Over the past few years, increased consumer spending across regions has driven the demand for smartphones. However, the market's growth is plateauing, considering the intense penetration levels. According to Cisco Systems, the North American Wi-Fi connection speeds originating from dual-mode mobile devices is doubled in the current year. The average Wi-Fi network connection speed was 46.9 Mbps in 2018 and exceeded 109.5 Mbps and North America is experiencing the largest Wi-Fi speeds with 18% of CAGR from 2018 to 2023.
According to GSMA, the number of smartphone subscribers in North America is expected to reach 328 million by 2025. Moreover, by 2025, the region may witness an increase in the penetration rates of mobile subscribers (86%) and the Internet (80%). The increasing usage of the Internet has enabled the growth of public Wi-Fi installments. As the Internet speed through Wi-Fi is faster than that of mobile data, most users prefer Wi-Fi hotspots.
Wi-Fi Analytics Industry Overview
The Wi-Fi analytics market is highly fragmented. Overall, the competitive rivalry among existing competitors is high. Moreover, acquisitions and collaboration of large companies with startups are expected, which are focused on innovation. The major players in the market are Cisco Systems, Inc., Cloud4Wi, Inc., Purple Wi-Fi Ltd, RetailNext, Inc., and Yelp Wi-Fi Inc. among others. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, innovations, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.
In January 2023, Purple announced a strategic partnership with Altitude Trampoline Park, a trampoline facility, to enhance CRM record collecting, obtain venue-level feedback, and increase expenditure at concessions. Altitude has opted to integrate Purple's Guest WiFi solution throughout its corporate sites in the United States. Additional franchise locations have followed after the launch, with each park having more than 30,000 square feet of indoor area.
Additional Benefits:
The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support
TABLE OF CONTENTS
1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porters Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market
5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing Use of Smartphones and Smart Devices
5.1.2 Increasing Deployment of Public Wi-Fi across Physical Venues
5.2 Market Challenges
5.2.1 Data Security Issues and Stringent Government Regulations and Policies