3PL : 세계 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)
Global 3PL - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)
상품코드 : 1444964
리서치사 : Mordor Intelligence
발행일 : 2024년 02월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계 3PL 시장 규모는 2024년 1조 2,900억 달러로 추정되며, 2029년까지 1조 6,800억 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 5.48%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

세계 3PL-마켓

시장은 시장 기업이 제공하는 주문 처리 서비스 및 엔드 투 엔드 픽업 및 배송 서비스에 의해 주도되고 있습니다. 또한 시장은 첨단 기술에 의해 주도되고 있으며, 이는 플레이어가 시장에서 성장할 수 있는 최첨단 요소입니다.

주요 하이라이트

제3자 물류(3PL) 시장 동향

E-Commerce 매출의 성장이 시장을 주도

풀필먼트 측면에서 모든 화주는 풀필먼트와 관련하여 일련의 성과 지표 또는 핵심 성과 지표(KPI)를 가지고 있습니다. 오늘날의 급변하는 풀필먼트 환경에서는 특히 풀필먼트가 화주의 핵심 역량이 아닌 경우, 이러한 목표를 달성하기가 어려울 수 있습니다. 이를 인식한 제3자 물류(3PL) 업계는 보다 광범위한 고객에게 다양한 서비스 포트폴리오를 제공하기 위해 노력을 강화하고 있습니다. 과거에는 온라인 의류 판매에 그쳤던 중소기업들도 주문 처리 업무의 일부 또는 전부를 신뢰할 수 있는 제3자에게 아웃소싱하는 것의 가치를 인식하고 있으며, E-Commerce 붐으로 인해 더 많은 기업들이 3PL 옵션을 고려하고 있습니다.

E-Commerce 화주들은 변화하는 고객의 기대에 부응하고 공급망 혼란, 노동력 제약, 운송 문제, 인플레이션 및 오늘날의 경영 환경에서 '새로운 정상'이 된 기타 문제를 해결하기 위해 3PL 제공업체에 점점 더 의존하고 있습니다. 그 결과, 3PL은 화주에게 전략적 위치, 더 많은 재고량을 처리할 수 있는 더 넓은 공간, 다양한 배송 옵션을 제공하고 있습니다. 지난해 반품 물량이 증가함에 따라 E-Commerce 배송업체들은 고객의 반품 프로세스를 지원할 수 있는 3PL과 협력하기를 원하고 있습니다. 옴니채널 물류 서비스도 수요가 높으며, 자동화는 E-Commerce 주문 처리 프로세스의 중요한 구성요소로 작용합니다.

Geodis, DHL, Ryder, JD Logistics(아시아) 등 대형 3PL은 여러 E-Commerce 사업을 전개하고 있습니다. 소규모 업체들도 이에 뒤이어 E-Commerce 풀필먼트 서비스를 제공하고 있습니다. 대부분의 경우, 이들 3PL은 기존의 기업 간(B2B) 창고 운영과는 별도로 E-Commerce 풀필먼트 업무를 수행하고 있습니다. 공급망의 마지막 1마일에서 가치를 더하기 위해서는 앞으로 더 많은 3PL이 필요할 것으로 보입니다. 부피가 크고 부피가 큰 상품을 최종 유통 지점에서 고객의 위치까지 배송하는 것은 여전히 큰 과제입니다. 가구, 피트니스 장비 및 기타 대형 상품을 고객의 집 앞까지 배송하기 위해서는 특별한 계획이 필요하며, 특히 빠른 배송이 필요한 경우에는 더욱 그렇습니다.

첨단 기술에 대한 투자로 전 세계 엔드투엔드 물류 비용 절감 가능

2020년부터 2022년까지 지난 2년은 경쟁이 치열하고 성장하는 시장에서 유연성과 민첩성이 모두 필요하다는 것을 미국에 가르쳐 주었고, 2021년에는 온라인 소매, 특히 소비자 직접 판매 서비스에서 전례 없는 성장이 예상됩니다. 고객이 채널에 관계없이 통일된 쇼핑 경험을 즐길 수 있는 옴니채널 서비스 제공이 큰 화두로 떠오르고 있습니다. 이는 매장, 온라인, 모바일 또는 소셜 미디어를 통해 이루어질 수 있습니다. 고객은 이제 보다 원활한 경험, 저렴한 가격, 빠른 배송, 지속가능성에 대한 강조를 기대하고 있습니다. 가장 어려운 과제 중 하나는 식료품 및 의류 분야의 비정상적인 수요로 인해 하루 내 배송이 표준이 되고 있으며, 2021년에는 전 세계적으로 운송 능력이 부족하고 배송 기사 공급이 제한되어 있습니다.

퀵 커머스는 식료품, 의약품, E-Commerce 등 다양한 산업에서 활용되고 있습니다. 기업 및 브랜드는 이용 가능한 기술 발전을 활용하여 배송 서비스를 개선하기 위해 전통적인 비즈니스 모델과 유통 채널을 디지털 플랫폼으로 대체하고 있습니다. 이 시장은 일반적으로 배송 시간이 20분 미만인 것이 특징입니다. 주문의 크기, 금액, 무게는 보통 작고, 이륜차, 드론 또는 소형 차량으로 쉽게 운송할 수 있습니다. 한편, 3PL은 이미 공급망 네트워크에서 중요한 이해관계자로 성장하고 있습니다. 배송 관리 소프트웨어의 개선, 물류의 철저한 최적화, 도시 지역의 소규모 창고 사용 증가 등 자원을 활용하는 풀필먼트 서비스에 대한 수요가 증가함에 따라 3PL에 대한 의존도는 더욱 높아질 것입니다.

E-Commerce의 급속한 성장으로 인해 전 세계적으로 배송량이 증가함에 따라 공급업체들은 라스트마일 배송에 대한 혁신적이고 비용 효율적이며 효율적인 접근 방식을 모색하고 있습니다. 그 결과, 아마존의 자율주행 기술인 오로라(Aurora)를 비롯해 무인자동차, 배송봇, 드론 등 첨단 기술에 대한 투자와 시험이 활발히 이루어지고 있습니다.

제3자 물류(3PL) 산업 개요

제3자 물류(3PL) 시장은 세분화되어 있고 경쟁이 치열하며, 일부 대기업은 전략적으로 중견기업이나 중소기업과 제휴하여 물류 분야의 지역 역량을 활용하고 있습니다. 지역의 주요 기업들이 새로운 지역으로 진출하여 기업의 지리적 범위를 확장하는 것이 관찰되고 있습니다. 새로운 경쟁업체들이 맞춤형 산업별 서비스를 제공하며 3PL 시장에 진입하고 있습니다. 주요 업체로는 Agility, CEVA Logistics, DB Schenker, DHL 등이 있으며, 3PL 업체들은 비용을 절감하고 상호 경쟁 우위를 활용하기 위해 다른 업체들과 협력할 의향을 보이고 있습니다. 또한, 기술 도입은 운영 비용을 절감하고 효율성을 높이는 데 도움이 되었습니다.

기타 혜택

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트와 역학

제5장 시장 세분화

제6장 경쟁 상황

제7장 시장 전망

제8장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

The Global 3PL Market size is estimated at USD 1.29 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.68 trillion by 2029, growing at a CAGR of 5.48% during the forecast period (2024-2029).

Global 3PL - Market

The market is driven by the order fulfillment services and end-to-end pickup and delivery services provided by the players in the market. Furthermore, the market is driven by advanced technology, which is a cutting-edge factor for players to grow in the market.

Key Highlights

Third Party Logistics (3PL) Market Trends

Growth in E-commerce Sales Driving the Market

On the fulfillment front, all shippers have a set of performance metrics or key performance indicators (KPIs) to work toward. In today's fast-paced fulfillment environment, meeting these targets can be difficult, especially if fulfillment is not a core competency for the shipper. Knowing this, the third-party logistics (3PL) industry has stepped up its game, offering a broader portfolio of services to a broader range of customers. Once the domain of extremely high-volume operations, even small businesses selling clothing online recognize the value of outsourcing some or all of their fulfillment operations to a reputable third party. The e-commerce boom has prompted more businesses to investigate 3PL options.

E-commerce shippers are increasingly turning to 3PL providers to help them meet changing customer expectations and deal with supply chain disruption, labor constraints, transportation issues, inflation, and other challenges that have become the "new normal" in today's operating environment. As a result, 3PLs are offering shippers strategic locations, more space to accommodate higher inventory volumes, and a wider range of delivery options. As the volume of returns has increased in the last year, e-commerce shippers want to work with 3PLs that can help customers with the returns process. Omni-channel logistics services are also in high demand, with automation serving as a critical component of e-commerce fulfillment processes.

The larger 3PLs have multiple e-commerce operations, such as Geodis, DHL, Ryder, and JD Logistics (in Asia), to name a few of the larger players. Smaller providers have followed suit and now offer e-commerce fulfillment as well. In most cases, these 3PLs have e-commerce fulfillment operations separate from their traditional business-to-business (B2B) warehousing operations. More 3PLs will be needed in the future to add value in the last mile of the supply chain, where getting large and bulky items from the final point of distribution to the customer's location remains a major challenge. Getting furniture, fitness equipment, and other large items to customers' doors requires extra planning, especially if they require quick delivery.

Investment in Advanced Technology Could Reduce Cost of End-to-end Logistics Globally

In a competitive and growing market, the last two years, 2020-22, have taught us that we must be both flexible and agile. In 2021, unprecedented growth in online retail was expected, particularly in direct-to-consumer services. The provision of omnichannel services, in which customers enjoy a unified shopping experience regardless of channel, is a major focus. This could be done in-store, online, on mobile, or through social media. Customers now expect a more seamless experience, lower prices, faster shipping, and a greater emphasis on sustainability. One of the most difficult challenges has been the extraordinary demand in the grocery and apparel segments, where one-day deliveries or less are becoming the norm. There was a global shortage of transport capacity and a limited supply of delivery drivers in 2021.

Quick commerce is being adopted by industries such as grocery, pharmaceuticals, and e-commerce. Companies and brands are replacing traditional business models and distribution channels with digital platforms to improve their delivery services by leveraging available technological advancements. This market is typically distinguished by delivery times of less than 20 minutes. The order size, value, and weight are typically small(er) and easily transported via two-wheelers, drones, or small vehicles. The 3PL, on the other hand, has already grown to become an important stakeholder in the supply chain network. With the growing demand for resource-backed fulfillment services, such as improved delivery management software, acute logistics optimization, and increased use of smaller warehouses in urban areas, reliance on 3PLs will only increase.

With delivery volumes increasing all over the world, particularly due to the rapid growth of eCommerce, supply firms are looking for innovative, cost-effective, and efficient approaches to last-mile delivery. This has resulted in investments and trials of cutting-edge technology such as driverless cars, delivery bots, and drones. Aurora (self-driving technology) from Amazon is a prime example.

Third Party Logistics (3PL) Industry Overview

The Third-Party Logistics (3PL) Market is fragmented and highly competitive, with several large companies strategically forming alliances with mid-sized or small-sized companies to leverage their regional capabilities in logistics. Major regional players have been observed to venture into new regions, allowing the companies to improve their geographic reach. New competitors are entering the 3PL market with customized and industry-specific services. Some major players include Agility, CEVA Logistics, DB Schenker, and DHL. The 3PL players have been showing a willingness to partner with other players to reduce cost and leverage on mutual competitive advantage. Additionally, technology adoption has also helped reduce operational costs and improve efficiency.

Additional Benefits:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

5 MARKET SEGMENTATION

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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