세계의 제3자 물류(3PL) 시장 기회 및 전략(-2034년)
Third-Party Logistics (3PL) Global Market Opportunities And Strategies To 2034
상품코드 : 1753867
리서치사 : The Business Research Company
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문 352 Pages
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한글목차

세계의 제3자 물류(3PL) 시장은 2019년 9,021억 9,425만 달러로 평가되었으며, 2024년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 6.00%를 넘어 성장할 것으로 예상됩니다.

연료 가격과 운송비 상승

연료 가격과 운송비 상승은 역사적인 기간에 제3자 물류(3PL) 시장 성장을 견인했습니다. 연료 가격은 운송에 사용되는 가솔린, 디젤 및 기타 연료 파업을 가리키는 운송 비용은 연료, 노동력, 유지 보수 및 물류를 포함한 상품 이동과 관련된 모든 비용을 포함합니다. 유가 상승과 운송비 상승은 기업의 재정적 부담을 가중시켜 비용 효율적인 물류 운영에 어려움을 초래합니다. 이를 해결하기 위해 많은 기업은 공급망 효율성을 높이고 비용을 절감하기 위해 제3자 물류(3PL) 공급자를 활용합니다. 로지스틱스를 아웃소싱함으로써 기업은 비용 절감, 유연성 향상, 공급망 관리 개선의 혜택을 받으면서 핵심 업무에 집중할 수 있습니다. 예를 들어, 미국 정부 기관인 교통 통계국에 따르면 2022년 8월 일반 자동차 휘발유 가격은 2022년 1월부터 6월까지 49% 상승했으며, 디젤 연료 가격은 이보다 약간 높은 55% 상승한 것으로 나타났습니다. 또한, 캐나다 정부 기관인 캐나다 통계청에 따르면 2022년 8월, 철도를 이용한 복합운송 컨테이너 운송 비용은 전년 대비 2022년 7월 28.4% 증가하여 평균 17.7% 증가한 캐나다 전체 화물 철도 서비스 중 가장 높은 가격 상승률을 기록했습니다. 따라서 연료 가격과 운송 비용의 상승이 제3자 물류(3PL) 시장을 견인했습니다.

The Business Research Company가 제공하는 2034년까지의 제3자 물류(3PL) 글로벌 시장 기회 및 전략은 전략가, 마케터 및 고위 경영진에게 COVID-19 봉쇄 이후의 글로벌 제3자 물류(3PL) 시장을 평가하는 데 필요한 중요한 정보를 제공합니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 목차

제3장 표 일람

제4장 그림 일람

제5장 보고서 구성

제6장 시장 특징

제7장 주요 시장 동향

제8장 세계의 제3자 물류(3PL) 성장 분석과 전략 분석 프레임워크

제9장 세계의 제3자 물류(3PL) 시장 : 세분화

제10장 제3자 물류(3PL) 시장 : 지역 및 국가별 분석

제11장 아시아태평양 시장

제12장 서유럽 시장

제13장 동유럽 시장

제14장 북미 시장

제15장 남미 시장

제16장 중동 시장

제17장 아프리카 시장

제18장 경쟁 구도와 기업 프로파일

제19장 기타 주요 기업 및 혁신 기업

제20장 경쟁 벤치마킹

제21장 경쟁 대시보드

제22장 주요 인수합병(M&A)

제23장 제3자 물류(3PL)의 최근 동향

제24장 기회와 전략

제25장 제3자 물류(3PL) 시장 : 결론 및 제안

제26장 부록

KTH
영문 목차

영문목차

Third-party logistics (3PL) refers to the outsourcing of logistics and supply chain management functions to a specialized external service provider. These providers offer a range of services, including transportation, warehousing, inventory management, order fulfillment and distribution. 3PL providers act as intermediaries, bridging the gap between manufacturers, suppliers and end customers, facilitating the smooth flow of goods throughout the supply chain.

The third-party logistics (3PL) market consists of sales, by entities (organizations, sole traders and partnerships), of third-party logistics services that are used in logistics and supply-chain management to contract a company's shipping and fulfillment needs, which may involve warehousing, purchasing supplies, inventory control, customs brokerage, freight audit, payments and shipment monitoring.

The global third-party logistics (3PL) market was valued at $902,194.25 million in 2019 which grew till 2024 at a compound annual growth rate (CAGR) of more than 6.00%.

Rising Fuel Prices And Transportation Costs

The rising fuel prices and transportation costs drove the growth of the third-party logistics (3PL) market during the historic period. Fuel prices refer to the cost of gasoline, diesel, or other fuels used for transportation, while transportation costs encompass all expenses related to the movement of goods, including fuel, labor, maintenance and logistics. Rising fuel prices and transportation costs increase the financial pressure on businesses, challenging cost-effective logistics. To address this, many companies turn to third-party logistics (3PL) providers to enhance supply chain efficiency and reduce expenses. 3PL providers use economies of scale, advanced route optimization and strategic partnerships to control fuel costs while ensuring timely deliveries. By outsourcing logistics, businesses can focus on their core operations while benefiting from cost savings, greater flexibility and improved supply chain management. For instance, in August 2022, according to the Bureau of Transportation Statistics, a US-based government agency, the price of regular motor gasoline increased by 49% from January to June 2022, while the price of diesel fuel rose by a slightly higher 55%. Additionally, in August 2022, according to Statistics Canada, a Canada-based government agency, the cost of transporting intermodal shipping containers by rail increased by 28.4% in July 2022 compared to the previous year, marking the highest price rise among all Canadian freight rail services, which saw an average increase of 17.7%.Therefore, rising fuel prices and transportation costs drove the third-party logistics (3PL) market.

AI-Driven Order Allocation And Optimization For Enhanced Supply Chain Efficiency

Companies operating in the third-party logistics (3PL) market are focusing on developing advanced products, such as AI-driven order allocation and optimization, to enhance operational efficiency. Automated order allocation and optimization software is a system that uses algorithms and real-time data to efficiently assign and prioritize orders across warehouses, fulfillment centers and delivery networks to minimize costs and improve delivery speed. For instance, in December 2024, Logility, a US-based software company, launched Intelligent Order Response, an AI-native features that will revolutionize supply chain management. Intelligent Order Response is an AI-driven order allocation and optimization software that actively scans for and resolves demand-supply imbalances, enhancing the order fulfillment process. As part of Logility's Decision Intelligence Platform, this solution eliminates rigid allocation rules and manual processes, automatically and intelligently allocating available inventory to meet demand within specified business goals and timeframes. This AI-first approach optimizes business outcomes by reducing costly expedited logistics fees, minimizing supply chain fines and improving customer satisfaction while offering AI-powered recommendations for supply chain network adjustments through Logility's Continuous Network Optimization.

The global third-party logistics (3PL) market is fragmented, with a large number of small players operating in the market. The top ten competitors in the market made up to 6.11% of the total market in 2023.

Third-Party Logistics (3PL) Global Market Opportunities And Strategies To 2034 from The Business Research Company provides the strategists; marketers and senior management with the critical information they need to assess the global third-party logistics (3PL) market as it emerges from the COVID-19 shut down.

Reasons to Purchase

Where is the largest and fastest-growing market for third-party logistics (3PL)? How does the market relate to the overall economy; demography and other similar markets? What forces will shape the market going forward? The third-party logistics (3PL) market global report from The Business Research Company answers all these questions and many more.

The report covers market characteristics; size and growth; segmentation; regional and country breakdowns; competitive landscape; market shares; trends and strategies for this market. It traces the market's history and forecasts market growth by geography. It places the market within the context of the wider third-party logistics (3PL) market; and compares it with other markets.

The report covers the following chapters

Markets Covered:

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Table Of Contents

3 List Of Tables

4 List Of Figures

5 Report Structure

6 Market Characteristics

7 Major Market Trends

8 Global Third-Party Logistics (3PL) Growth Analysis And Strategic Analysis Framework

9 Global Third-Party Logistics (3PL) Market Segmentation

10 Third-Party Logistics (3PL) Market, Regional and Country Analysis

11 Asia-Pacific Market

12 Western Europe Market

13 Eastern Europe Market

14 North America Market

15 South America Market

16 Middle East Market

17 Africa Market

18 Competitive Landscape And Company Profiles

19 Other Major And Innovative Companies

20 Competitive Benchmarking

21 Competitive Dashboard

22 Key Mergers And Acquisitions

23 Recent Developments In Third-Party Logistics (3PL)

24 Opportunities And Strategies

25 Third Party Logistics (3PL) Market, Conclusions And Recommendations

26 Appendix

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