세계의 설탕 대체품 시장 : 유형별, 제조 기술별, 용도별, 형태별, 원료별, 지역별 - 예측(-2029년)
Sugar Substitutes Market by Type (HFCS, High-intensity Sweeteners, Low-Intensity Sweeteners), Manufacturing Technology (Precision Fermentation, Enzymatic Conversion, Chemical Synthesis), Application, Form, Source, Region - Global Forecast to 2029
상품코드 : 1593544
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 10월
페이지 정보 : 영문 368 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,950 ₩ 7,089,000
PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 6,650 ₩ 9,524,000
PDF (5-user License) help
PDF 보고서를 동일 사업장에서 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 8,150 ₩ 11,672,000
PDF (Corporate License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원에 제한은 없으나, 국내에 있는 사업장만 해당되며, 해외 지점 등은 포함되지 않습니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 10,000 ₩ 14,322,000
PDF (Global License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. (100% 자회사는 동일 기업으로 간주됩니다.) 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계 설탕 대체품 시장 규모는 2024년 235억 6,000만 달러로 추정되며, 2029년까지 연평균 4.9%의 성장률로 2029년까지 299억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

설탕 대체품에 대한 수요는 식음료, 건강 및 퍼스널케어 제품, 제약 산업에서 점점 더 중요해지고 있습니다. 건강한 라이프스타일에 대한 소비자 선호도 변화, 비만과 당뇨병의 유행, 설탕 과다 섭취가 건강에 미치는 위험에 대한 인식의 증가 등으로 인해 소비자들이 식단에 칼로리를 추가하지 않고도 단맛을 추구함에 따라 제조업체들은 식음료, 건강 및 퍼스널케어 제품, 의약품 생산에 저칼로리 및 무칼로리 감미료를 제공해야 합니다. 식품, 음료, 건강 및 퍼스널케어 제품, 의약품 생산에 저칼로리 또는 제로 칼로리 감미료를 제공하도록 요구받고 있습니다.

조사 범위
조사 대상 연도 2024-2029년
기준 연도 2023년
예측 기간 2024-2029년
단위 금액(100만 달러), 수량(10억 개)
부문 제조 기술, 종류, 용도, 형태, 원료, 지역
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양, 남미 및 기타 지역

또한, 규제 지원, 정부의 노력, 설탕 함유 제품에 대한 세금 부과 등은 설탕 섭취를 더욱 줄이고 건강한 식품 소비를 촉진하는 데 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 따라서 천연 감미료, 신감미료, 향이 개선된 차세대 감미료의 도입과 다양한 용도로 사용되는 다양한 감미료의 블렌딩을 통해 설탕 대체품 제조업체들이 시장에 진입할 수 있는 큰 기회가 창출될 것으로 예상됩니다. 예를 들어, WHO가 2023년에 발표한 'Global Report on the use of sugar-sweetened beverage taxes'에 따르면, 설탕이 첨가된 음료에는 국가별 소비세가 적용되고 있습니다. 이러한 음료는 여러 비감염성 질환(NCDs)과 관련이 있는 중요한 유리당 공급원이 포함되어 있기 때문입니다. 이는 공중 보건 문제를 유지하는 데 도움이 될 것으로 보입니다.

또한, 다양한 기능성 식음료 제품에 설탕 대체물이 포함됨에 따라 제조업체들은 케토 친화적 제품, 저칼로리 또는 무설탕 제품, 천연 클린 라벨 제품 등 현재 트렌드에 부합하는 새로운 제품 라인을 개발할 수 있게 되었습니다. 이러한 소비자 트렌드와 제품 라벨링의 혁신은 기능성 식품 및 음료 제조업체와 건강 보조 제품 제조업체에 큰 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.

설탕 대체품 시장의 혼란: 설탕 대체품 시장의 혼란은 시장의 주요 기업들에게 도전과 기회를 모두 가져올 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 제품 포장의 투명성을 요구하는 제품 표시법 개정은 천연 감미료 제품에 기회를 가져다 줄 것으로 예상됩니다. 그러나 소비자들이 천연 유래의 깨끗한 원재료에 주목하고 있기 때문에 인공감미료 제조업체에게는 도전이 될 수 있습니다. 또한, 설탕 대체물을 다른 기능성 성분과 혼합하여 최종 제품에 첨가함으로써 우수한 맛과 풍미를 제공할 수 있습니다. 이처럼 감미료의 프로파일을 최적화하기 위한 성분 관리의 혁신은 더 나은 대체품을 만들어 낼 수 있습니다.

"고감미 감미료가 설탕 대체품 시장에서 특히 큰 CAGR로 성장하고 있습니다."

스테비아, 몽크푸르트, 아스파탐, 수크랄로스, 칼륨 아세설팜과 같은 고감미 감미료는 자당보다 훨씬 더 단맛이 강하며, 원하는 단맛을 충족시키기 위해 소량만 사용됩니다. 케토 다이어트, 저탄수화물 식단 등 소비자의 식습관 변화는 설탕 소비를 최소화하고 스낵, 시리얼, 음료, 가공식품 등의 제품에 다양한 고감미 감미료의 사용을 촉진하고 있습니다. 또한, 제품의 맛을 해치지 않으면서도 당을 줄인 다양한 고감미 감미료를 사용하여 기존 제품을 개선할 수 있는 기회도 고감미 감미료에 대한 큰 수요를 창출할 것으로 예상됩니다.

이 보고서는 세계 설탕 대체품 시장에 대해 조사 분석했으며, 주요 촉진요인과 억제요인, 경쟁 상황, 향후 동향 등의 정보를 제공합니다.

목차

제1장 소개

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 주요 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 산업 동향

제7장 설탕 대체품 시장 : 제조 기술별

제8장 설탕 대체품 시장 : 유형별

제9장 설탕 대체품 시장 : 용도별

제10장 설탕 대체품 시장 : 형상별

제11장 고감미도 설탕 대체품 시장 : 원료별

제12장 설탕 대체품 시장 : 지역별

제13장 경쟁 상황

제14장 기업 개요

제15장 인접 시장과 관련 시장

제16장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

The global market for sugar substitutes is estimated to be valued at USD 23.56 billion in 2024 and is projected to reach USD 29.90 billion by 2029, at a CAGR of 4.9% during the forecast period. The demand for sugar substitutes is gaining significant importance in food & beverages, health & personal care products, and pharmaceutical industries. Some of the factors, such as changing consumer preferences regarding healthy lifestyle habits, increasing obesity and diabetes prevalence, and enhanced awareness of the risks of excessive sugar consumption to health, are encouraging the manufacturers to provide low-calorie and zero-calorie sweeteners in the production of food & beverages, health & personal care products, and pharmaceutical products as consumers are more inclined towards the demand for sweetness without adding calories to the diet.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2024-2029
Base Year2023
Forecast Period2024-2029
Units ConsideredValue (USD Million), Volume (Bn Units)
SegmentsBy Manufacturing Technology, Type, Application, Form, Source, and Region.
Regions coveredNorth America, Europe, Asia Pacific, South America and Rest of the World

Additionally, regulatory support, government initiatives, and implementation of taxes on sugary products are positively influencing reducing sugar intake further and promoting healthy food consumption. This is expected to generate a significant opportunity for sugar substitute manufacturers to enter the market with the introduction of natural & novel sweeteners and new generations of sweeteners with improved flavor profiles and blends of various sweeteners for optimal taste to use in a wide range of applications. For instance, according to the Global Report on the use of sugar-sweetened beverage taxes published by WHO in 2023, national level excise taxes applied to sugar-sweetened beverages, as these beverages include significant sources of free sugars, and it is associated with several non-communicable diseases (NCDs). This would also help in maintaining public health concerns.

Furthermore, the inclusion of sugar substitutes in various functional food & beverage products is enabling manufacturers to develop new lines of products that are aligned with current trends, such as keto-friendly products, low-calorie or no-sugar-added products, natural & clean-label products, among others. These consumer trends and innovations in product labeling are expected to generate a significant opportunity for the functional food & beverage and health supplement product manufacturers.

Disruption in the sugar substitutes market: the disruption in the sugar substitutes market is expected to create both challenges and opportunities for the key players in the market. For instance, changes in product labeling laws for transparency in product packaging will create opportunities for natural sweetener products. However, this may pose a challenge for the manufacturers producing artificial sweeteners as consumers are focusing on ingredients that are naturally sourced and clean labelled. Furthermore, blending sugar substitutes with other functional ingredients in the final products could provide superior taste and flavors. Thus, technological innovation for ingredient management to optimize the sweetener profile could create better substitutes.

"The high-intensity sweeteners is growing at a significant CAGR among the type of sugar substitutes market."

The high-intensity sweeteners such as stevia, monk fruits, aspartame, sucralose, ace-K, and other sweeteners are significantly sweetener than sucrose, and they are used in very small quantities to meet the desired sweetness. Consumer shift towards their dietary habits, such as the keto diet, low-carb regimes, among others, are minimizing sugar consumption, hence driving the usage of various high-intensity sweeteners in products such as snacks & cereals, beverages, and processed foods. Furthermore, the opportunity for reformulation of existing products with the usage of various high-intensity sweeteners with reduced-sugar options without compromising the taste of the products is also expected to generate significant demand for high-intensity sweeteners.

"The artificial high-intensity sweeteners segment is projected to hold a significant market share in the source segment during the forecast period."

The FDA is actively monitoring and regulating sweeteners in food, reaffirming its commitment to public health, particularly after the International Agency for Research on Cancer (IARC) classified aspartame as "possibly carcinogenic to humans" in July 2023. The FDA disagrees with this conclusion, emphasizing that aspartame is one of the most extensively studied food additives, with over 100 studies confirming its safety and can be consumed under the approved conditions. Furthermore, the FDA still maintains its acceptable daily intake for aspartame and thus allows the additive in low-calorie or sugar-free products. It is largely used as a tabletop sweetener and in chewing gum, cold breakfast cereals, and dry bases for certain foods (for example, beverages, instant coffee & tea, gelatins, puddings & fillings, and dairy products & toppings). Furthermore, artificial sweeteners such as acesulfame potassium, sucralose, neotame, and saccharin can be used as a food ingredient, ensuring the regulatory status and safety of the ingredients in the product before marketing. Thus, acceptance of numerous sweeteners in food & beverage applications is expected to drive demand for artificial sweeteners, given increased requirements for lower-calorie and sugar-free options by the consuming public.

North America is expected to have a significant share in the sugar substitutes market.

North America is the largest market for bakery items, candies, and confectioneries. An upsurge in snacking culture and gourmet/artisanal products is further pushing this market in a positive direction. As health-consciousness increases among consumers, they are looking for alternatives to traditional sugary food, which is thereby promoting a tremendous shift towards healthy food.

Concurrently with this demand, the North American market for sugar substitutes is increasing. According to the article published by the US CENTERS FOR DISEASE CONTROL AND PREVENTION (CDC), over one in three Americans is at increased risk for type 2 diabetes in November 2023. An increased prevalence of prediabetes and a growing awareness toward healthier lifestyles have acted as an impetus for consumers to seek reduced amounts of sugar in the food products they consume, thereby increasing the use of sugar substitutes. ADM (US), Ingredion (US), and Cargill, Incorporated (US) are some of the major players in the North American sugar substitutes market. They specialize in new and innovative sweeteners with novel functions that support consumers in developing healthy eating habits, helping them in a better way to capture this new trend.

In-depth interviews have been conducted with chief executive officers (CEOs), Directors, and other executives from various key organizations operating in the sugar substitutes market:

Prominent companies in the market Cargill, Incorporated (US), ADM (US), Ingredion (US), International Flavors & Fragrances Inc (US), Tate & Lyle (UK), Ajinomoto Co. Inc (Japan), GLG Life Tech Corp (Canada), Celanese Corporation (US), Roquette Freres (France), PCIPL (India), Mane SA. (France), Dohler GmbH (Germany), Morita Kagaku Kogyo Co., Ltd (Japan), zuChem (US), and Van Wankum Ingredients (Netherlands).

Other players include Tag Ingredients India Pvt Ltd (India), Sweetly SteviaUSA (UK), Foodchem International Corporation (China), JK Sucralose Inc. (China), The Real Stevia Company AB (Sweden), Stevia Hub India (India), Pyure Brands (US), XiliNat (Mexico), Savanna Ingredients (Germany) and Bonumose, Inc (US).

Research Coverage:

This research report categorizes the Sugar Substitutes Market by Type (HFCS, High-intensity Sweeteners, Low-Intensity Sweeteners), Manufacturing Technology (Precision Fermentation, Enzymatic Conversion, Chemical Synthesis), Application, Form, Source, and Region - Global Forecast to 2029. The scope of the report covers detailed information regarding the major factors, such as drivers, restraints, challenges, and opportunities, influencing the growth of sugar substitutes. A detailed analysis of the key industry players has been done to provide insights into their business overview, services, key strategies, contracts, partnerships, agreements, new service launches, mergers and acquisitions, and recent developments associated with the sugar substitutes market. Competitive analysis of upcoming startups in the sugar substitutes market ecosystem is covered in this report. Furthermore, industry-specific trends such as technology analysis, ecosystem and market mapping, patent, regulatory landscape, among others, are also covered in the study.

Reasons to buy this report:

The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall sugar substitutes and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 INDUSTRY TRENDS

7 SUGAR SUBSTITUTES MARKET, BY MANUFACTURING TECHNOLOGY

8 SUGAR SUBSTITUTES MARKET, BY TYPE

9 SUGAR SUBSTITUTES MARKET, BY APPLICATION

10 SUGAR SUBSTITUTES MARKET, BY FORM

11 HIGH-INTENSITY SUGAR SUBSTITUTES MARKET, BY SOURCE

12 SUGAR SUBSTITUTES MARKET, BY REGION

13 COMPETITIVE LANDSCAPE

14 COMPANY PROFILES

15 ADJACENT & RELATED MARKETS

16 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기