Stratistics MRC에 따르면, 세계 설탕 대체품 시장은 2024년 91억 9,000만 달러로 예측 기간 동안 연평균 9.88% 성장하여 2030년에는 161억 7,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
설탕 대체품은 혈당 조절과 칼로리 절감을 위해 자주 사용되는 일반 설탕의 대체품입니다. 아스파탐, 수크랄로스, 사카린과 같은 인공 감미료와 스테비아, 몽크푸르트와 같은 천연 감미료가 있습니다. 게다가 모든 대체 감미료는 각각의 장단점이 있습니다. 예를 들어, 스테비아는 스테비아 레바우디아나(Stevia rebaudiana)라는 식물의 잎으로 만들어집니다.
미국 심장 협회에 따르면 비영양 감미료는 영양학적으로 충분하고 균형 잡힌 식단의 일부라는 전제하에 적절하게 사용하면 설탕의 추가 섭취를 줄이고 체중 조절과 체중 감소를 촉진하는 데 도움이 될 수 있다고 합니다.
과다한 설탕 섭취로 인한 건강상의 부작용
세계의 급속한 산업화와 함께 최근 몇 년 동안 도시화가 진행되고 있습니다. 앉아서 생활하는 시간이 길어지고, 사무실에서 보내는 시간이 길어지면서 운동 부족에 시달리고 있습니다. 그 결과 체내 에너지 균형이 깨지고 있습니다. 또한, 섭취하는 칼로리가 소비하는 칼로리보다 더 많이 소모되고 있습니다. 고칼로리 식품을 섭취하면 신체가 비만이 되어 건강에 심각한 영향을 미치고 있습니다. 이에 따라 음료 및 식품용 저칼로리 감미료에 대한 소비자 수요가 증가하고 시장이 확대되고 있습니다.
일관성 없는 임상시험 결과로 인한 소비자 신뢰에 대한 부정적 영향
제품이 건강에 미치는 유해한 영향을 중심으로 한 이러한 논란은 일반 소비자의 설탕 대체 식품에 대한 시각에 영향을 미치고, 이는 시장 확대에 영향을 미치고 있습니다. 또한, 설탕 대체 식품의 안전성과 음료 및 식품을 포함한 다양한 제품에 대한 정부의 엄격한 규제는 시장 확대를 방해하고 있습니다.
비만에 따른 생활습관병의 유병률 증가
생활수준의 향상과 경제발전에 따라 설탕 대체 식품과 같은 기능성 영양식품과 식품첨가물에 대한 소비자의 선호도가 높아지고 있습니다. 대체 설탕은 칼로리를 증가시키지 않고 음식에 풍미와 단맛을 더합니다. 인공 감미료는 칼로리 섭취를 억제하고 비만, 대사성 질환, 당뇨병, 심장병의 위험을 낮추기 위해 설탕 대신에 사용되고 있습니다. 또한, 전 세계 비만 유행은 지방 섭취량 증가, 신체 활동 감소, 과식 및 단 음식 섭취가 주요 원인으로 작용하고 있습니다. 이러한 요인들은 또한 이 산업에 큰 성장 기회를 제공하고 있습니다.
당류 대체품 과다 사용으로 인한 건강 악영향
칼로리가 높은 음식을 섭취하면 체내에 지방이 축적되어 비만이 됩니다. 한편 비만은 고혈압, 암, 제2형 당뇨병, 심혈관 질환 등 많은 건강 문제와 관련이 있습니다. 그 결과 소비자들은 음식과 음료에 저칼로리 감미료를 찾게 되었습니다. 인공 감미료는 사람을 살찌게 할 뿐만 아니라 방광암, 뇌 이상 및 기타 여러 가지 건강 문제를 유발할 수 있습니다. 또한 발암성 등 건강에 악영향을 끼치는 것으로 보고되고 있습니다. 이러한 요인으로 인해 시장 수익의 성장이 저해될 것으로 예상됩니다.
세계 시장은 COVID-19 사태로 인해 심각한 영향을 받아 심각한 경제 혼란에 빠졌습니다. 주식시장에서는 각국 중앙은행과 정부의 경기부양책에 따라 주요 주가지수가 하락했다가 다시 상승하는 등 극심한 변동성을 보였습니다. 여행, 숙박 및 소매업은 공급망 혼란, 소비자 행동 변화, 영업 중단으로 인해 하락했지만, 기술, E-Commerce 및 헬스케어 분야는 디지털 솔루션에 대한 의존도 증가와 의료에 대한 수요 증가로 인해 성장세를 보였습니다. 또한, 팬데믹은 온라인 쇼핑, 원격 근무 등의 개척을 가속화하여 시장 역학을 변화시켰고, 기업들은 변화하는 비즈니스 환경에 빠르게 적응해야 했습니다.
예측 기간 동안 인공감미료 분야가 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.
설탕 대체품 시장에서 인공감미료 분야가 가장 큰 점유율을 차지하고 있습니다. 인공 감미료는 매우 많은 음료 및 식품에 사용되며 아스파탐, 사카린, 수크랄로스가 가장 일반적인 유형입니다. 이들 감미료는 가격이 저렴하고 안정성이 높으며 단맛의 강도가 높아 소량으로 원하는 맛을 낼 수 있어 제조업체의 선호도가 높습니다. 또한, 저당, 저칼로리 선택에 대한 소비자의 수요 증가에 따라 다이어트 소다, 무설탕 사탕, 저칼로리 디저트 등에 널리 사용되고 있습니다.
예측 기간 동안 액체 부문이 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다.
대용당 시장에서 액체 부문은 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 액체 대체 설탕의 인기가 높아지는 이유는 요리 레시피, 음료 및 가공 식품에 사용하기 쉽고 다재다능하기 때문입니다. 액체 대체 설탕은 부드럽게 녹고 안정적인 단맛을 제공하기 때문에 향수, 청량음료, 시럽 등의 용도로 선호되고 있습니다. 또한, 음료 및 식품 산업에서 액체 대체품의 사용이 확대되고 있으며, 편리하고 저칼로리 단맛 옵션에 대한 소비자 선호도가 수요를 견인하고 있습니다.
산업화의 진전과 중산층의 가처분 소득 증가로 인해 아시아태평양은 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이에 따라 건강식품과 같은 건강 증진 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 아시아태평양에서는 저칼로리 식품 및 음료에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이러한 증가는 소비자의 건강 지향성이 높아진 결과이며, 이는 시장 확대를 견인하고 있습니다. 또한, 음료, 아이스크림, 소스, 젤리, 푸딩, 사탕, 유제품, 분말 음료 믹스 및 기타 정제된 식품에 설탕 대체물이 자주 사용되고 있습니다.
스테비아, 설탕 알코올, 수크랄로스 및 관련 제품과 같은 다양한 설탕 대체품에 대한 소비자의 선호로 인해 유럽은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 그 결과, 대체 설탕 제조업체들은 현재 시장에 새롭고, 우수하고, 맛있는 제품을 만들기 위해 노력하고 있습니다. 유럽 음료 및 식품 기업들은 지속가능하고 건강한 감미료를 찾고 있습니다. 유럽 소비자들의 스테비아에 대한 인식이 높아지면서 식음료 제품에 대한 사용도 확대되고 있습니다. 유럽 소비자들 사이에서 자연스럽고 건강한 제품을 찾는 경향이 점점 더 강해지고 있습니다.
According to Stratistics MRC, the Global Sugar Substitutes Market is accounted for $9.19 billion in 2024 and is expected to reach $16.17 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.88% during the forecast period. Sugar replacements are substitutes for regular sugar that are frequently used to control blood sugar levels and cut calories. These alternatives come in the form of artificial sweeteners like aspartame, sucralose, and saccharin, as well as natural options like stevia and monk fruit. Moreover, every kind of replacement has unique advantages and possible disadvantages. As an illustration, stevia, which is made from the leaves of the Stevia rebaudiana plant, is well-liked for its naturalness and lack of calories.
According to the American Heart Association, non-nutritive sweeteners, when used judiciously, can help reduce added sugar intake and promote weight management or weight loss, provided they are part of a well-balanced diet that is nutritionally adequate.
Negative impacts on health from excessive sugar intake
The world's rapid industrialization has recently resulted in a rise in urbanization. Individuals are living increasingly sedentary lives, spending more time in offices, and getting little exercise. As a result, their bodies' imbalance in energy is being caused by an imbalance in food intake. Additionally, the amount of calories consumed exceeds the amount of calories expended by the body. Eating foods high in calories has caused the body to become obese, which has serious health consequences. Consequently, the market is growing as a result of consumers' growing demand for low-calorie sweeteners for food and beverages.
Adverse effect on consumer confidence as a result of inconsistent clinical trial results
Numerous controversies have been linked to sugar substitutes; these controversies, which center on the products' detrimental effects on health, influence how the general public views sugar substitutes, which in turn influences the market's expansion. Furthermore, the market expansion is being impeded by stringent government regulations regarding the safety of sugar substitute products and their use in a variety of products, including food and beverage items.
Rising prevalence of lifestyle diseases associated with obesity
Consumer preference for functional nutrition and food additives, like sugar substitutes, has grown as a result of improvements in living standards and economic development. Sugar replacements add flavor and sweetness to food without increasing calorie content. In order to control calorie intake and lower the risk of obesity, metabolic diseases, diabetes, and heart disease, artificial sweeteners are used in place of sugar. Moreover, the global obesity epidemic is largely caused by rising fat intake, decreased physical activity, and overindulgence in sugary foods. These factors also present enormous growth opportunities for the industry.
Adverse health effects from using sugar substitutes excessively
Consuming foods high in calories causes the body to accumulate fat and become obese. On the other hand, obesity is linked to a number of health issues, including high blood pressure, cancer, type-2 diabetes, and cardiovascular disease. As a result, consumers are obliquely requesting low-calorie sweeteners for meals and drinks. In addition to making people heavier, artificial sweeteners can cause bladder cancer, brain abnormalities, and a host of other health issues. Additionally, numerous reports of adverse health effects, including carcinogenicity, have also been made. Growth in market revenue is anticipated to be hampered by these factors.
Global markets were severely affected by the COVID-19 pandemic, which led to severe economic disruption. Extreme volatility was witnessed in the stock market, with major indices falling and then rising in response to stimulus measures taken by central banks and governments. Travel, hospitality, and retail saw declines due to supply chain disruptions, changes in consumer behavior, and lockdowns; on the other hand, the technology, e-commerce, and healthcare sectors saw growth as a result of growing reliance on digital solutions and the need for medical care. Furthermore, the pandemic sped up developments like online shopping and remote work, changing market dynamics and forcing businesses to quickly adjust to the changing business environment.
The Artificial segment is expected to be the largest during the forecast period
In the market for sugar substitutes, the artificial segment has the largest share. Because artificial sweeteners are used in so many different food and beverage products, aspartame, saccharin, and sucralose are the most common types. Because of these sweeteners' affordability, stability, and high sweetness intensity-which only requires small amounts to achieve the desired taste-manufacturers greatly favor them. Moreover, to meet the growing demand from consumers for lower-sugar and lower-calorie options, they are widely used in diet sodas, sugar-free candies, and low-calorie desserts.
The Liquid segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the market for sugar substitutes, the liquid segment is anticipated to grow at the highest CAGR. The growing popularity of liquid sugar substitutes can be attributed to their ease of use and versatility in cooking recipes, beverages, and processed foods. Their preference lies in applications such as flavored waters, soft drinks, and syrups, as they dissolve smoothly and offer consistent sweetness. Furthermore, the growing use of liquid substitutes in the food and beverage industry, along with consumer preference for convenient, low-calorie sweetening options, is driving demand.
Due to rising industrialization and rising middle-class disposable income, Asia Pacific is anticipated to hold the largest market share over the forecast period. As a result, there is now a greater demand for goods that improve health, such as wholesome food items. Asia-Pacific is seeing a rise in demand for low-calorie foods and drinks. This rise is a result of consumers becoming more health-conscious, which is fuelling the market's expansion. Additionally, drinks, ice creams, sauces, jellies, puddings, candies, dairy products, powdered drink mixes, and other refined foods are frequently made with sugar substitutes.
Due to consumer preference for various sugar substitutes like stevia, sugar alcohols, sucralose, and related products, Europe is expected to have the highest CAGR during the forecast period. As a result, manufacturers of sugar alternatives are now thinking about creating brand-new, excellent, and delicious products for the market. European food and beverage companies are searching for sustainable and healthful sweeteners. European consumers are becoming more aware of stevia, and its uses in food and drink products are growing. There is a growing trend among European consumers to seek out natural and healthier products.
Key players in the market
Some of the key players in Sugar Substitutes market include ADM, International Flavors and Fragrances Inc., Tate & Lyle, Ingredion Incorporated, Cargill Incorporated , Roquette Freres, PureCircle , MacAndrews & Forbes Holdings Inc., JK Sucralose Inc. and Ajinomoto Co. Inc.
In April 2024, Archer Daniels Midland and Vikram Luthar entered into a Transition Agreement under which Mr. Luthar will resign effective September 30, 2024 (unless an earlier date is mutually agreed between Mr. Luthar and the Company). Until such resignation date, Mr. Luthar will be available to assist the Company and provide transitional support as needed, as a non-executive employee.
In November 2023, Ingredion Incorporated, a leading global provider of ingredient solutions to the food and beverage industry, today announced that it has signed a definitive agreement to divest its business in South Korea to an affiliate of the Sajo Group, a leading food company headquartered in Seoul, South Korea. The transaction is expected to close in the first quarter of 2024, subject to regulatory approvals and satisfaction of other customary closing conditions.
In June 2023, Singapore-based Cargill Metals has entered into a multiyear agreement with Sweden-based industrial startup H2 Green Steel for the supply of green steel. The companies say the agreement aims to accelerate global ferrous supply chain decarbonization. According to Cargill, the agreement marks another major step for the company toward its vision to shape a responsible and sustainable ferrous supply chain that helps the world thrive.