세계의 3D 및 4D 기술 시장 : 솔루션 유형별, 최종 용도별, 산업별, 지역별 - 예측(-2029년)
3D and 4D Technology Market by Solution Type, End Use Application, Vertical Region - Global Forecast to 2029
상품코드 : 1442028
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2024년 02월
페이지 정보 : 영문 316 Pages
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한글목차

세계 3D 및 4D 기술 시장 규모는 2024년 3,997억 달러에서 예측 기간 동안 16.7%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 2029년에는 8,665억 달러 규모로 성장할 것으로 예상됩니다.

조사 범위
조사 대상년도 2020-2029년
기준년도 2023년
예측 기간 2024-2029년
검토 단위 금액(USD)
부문별 솔루션 유형별, 최종 용도별, 산업별, 지역별로 구분
대상 지역 아시아태평양, 유럽, 북미, 기타 지역

3D 및 4D 기술 시장의 성장은 엔터테인먼트 산업에서 3D 및 4D 기술에 대한 수요 증가, 3D 및 4D 게임 트렌드의 급격한 증가, 산업 전반의 3D 지원 장비에 대한 수요 증가 등이 견인하고 있습니다. 그러나 3D 영상 솔루션 및 하드웨어와 관련된 상호운용성 문제가 시장의 성장을 저해하는 요인으로 작용하고 있습니다.

최종 용도별로는 3D 및 4D 게임 부문이 예측 기간 동안 시장을 지배할 것으로 예상되며, 3D 및 4D 게임은 비디오 게임 경험에 흥미진진한 현실 요소를 추가합니다. 따라서 사람들은 다른 엔터테인먼트보다 게임을 선호합니다. 고급 그래픽과 렌더링 기술은 게임의 디테일하고 사실적인 3D 환경, 캐릭터 및 특수 효과를 만들어 냅니다. 고급 렌더링 기술과 시간이 지남에 따라 변화하는 동적 요소의 조합은 보다 사실적이고 시각적으로 매력적인 게임 경험에 기여합니다. 여기에는 조명, 날씨, 낮과 밤의 주기 변화도 포함됩니다. 또한, 광대역 인터넷의 보급과 접근의 용이성은 3D 및 4D 게임 부문의 성장을 뒷받침하고 있습니다.

산업별로는 건설업 부문이 예측 기간 동안 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 건설 분야에 3D 기술을 통합하면 계약자, 엔지니어 및 건설 컨설턴트에게 다양한 이점을 제공합니다. 건설용 3D 설계 모델은 교통 기관, 계약자 및 컨설턴트에게 프로젝트 설계의 가상 표현을 통해 설계에 대한 더 나은 이해를 제공합니다. 건설 분야에서는 CAD, 3DS MAX, BIM(빌딩 정보 모델링) 등 다양한 3D 렌더링 및 모델링 소프트웨어가 설계 프로세스를 강화하기 위해 사용되고 있습니다.

산업별 성장률을 보면, 군사 및 방위 부문이 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 헤드마운트디스플레이(HMD)는 임무 계획에 활용되어 디지털 지도, 정보 데이터, 임무 매개변수를 겹쳐서 군인들에게 향상된 상황 인식을 제공하기 때문에 상대의 움직임을 추적하고 정확한 위치를 파악하기 위한 수요가 급증하면서 이 부문의 성장을 가속할 것으로 보입니다. 무인항공기(UAV) 조종사는 HMD를 사용하여 드론을 조종하고 제어할 수 있으며, HMD는 드론의 시점을 1인칭 시점으로 볼 수 있어 드론 조종사의 감시 능력을 강화하여 실시간 비디오 피드와 원격 측정 데이터를 실시간으로 모니터링할 수 있습니다. 야간 투시 기능이 있는 HMD는 야간 운항 시 조종사의 가시성을 높이고 외부 조명 없이도 관련 정보를 표시할 수 있으며, 3D 스캐너는 항공기 구조물의 손상을 평가하는 데 사용되어 엔지니어와 유지보수 요원에게 효과적인 수리 계획을 수립할 수 있는 자세한 정보를 제공합니다. 또한 3D 및 4D 기술을 기반으로 한 내비게이션 및 측정 솔루션은 방위군이 이동하는 동안 적절한 유도를 제공합니다. 항공우주 및 방위 분야에서는 드론 운영, 항공관제(ATC), 상황 인식 및 정보 분석, 항공기 설계 및 시제품 제작 등의 응용 분야에서 3D 및 4D 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

세계 3D 및 4D 기술 시장을 조사했으며, 시장 개요, 시장 영향요인 및 시장 기회 분석, 기술 및 특허 동향, 규제 환경, 사례 연구, 시장 규모 추이 및 예측, 각 부문별/지역별 상세 분석, 경쟁 구도, 주요 기업 프로파일 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 프리미엄 인사이트

제5장 시장 개요

제6장 3D 및 4D 기술 시장 : 최종 용도 용도별

제7장 3D 및 4D 기술 시장 : 솔루션 유형별

제8장 3D 및 4D 기술 시장 : 산업별

제9장 3D에서 4D 기술로의 이동

제10장 3D 및 4D 기술 시장 : 지역별

제11장 경쟁 구도

제12장 기업 개요

제13장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The 3D and 4D technology market is projected to grow from USD 399.7 billion in 2024 and is projected to reach USD 866.5 billion by 2029; it is expected to grow at a CAGR of 16.7% from 2024 to 2029.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2020-2029
Base Year2023
Forecast Period2024-2029
Units ConsideredValue (USD Billion)
SegmentsBy Solution Type, End Use Application, Vertical and Region
Regions coveredAsia Pacific, Europe, North America and Rest of the World

The growth of the 3D and 4D technology market is driven by governed by the augmented demand for 3D and 4D technology in entertainment industry, surge in the trend of 3D and 4D gaming, increasing demand for 3D-enabled devices across verticals. However, interoperability issues associated with 3D imaging solutions and hardware is limiting the growth of the 3D and 4D technology market.

"3D and 4D gaming end use application to dominate the market during the forecast period."

3D and 4D games add an exciting element of reality to the experience of video games. Owing to this, people prefer gaming over other forms of entertainment. High-end graphics and rendering technologies create detailed and realistic 3D environments, characters, and special effects in games. Advanced rendering techniques, combined with dynamic elements over time, contribute to more realistic and visually captivating gaming experiences. This includes changes in lighting, weather, and day-night cycles. Furthermore, increasing penetration and easy accessibility to broadband internet is also supporting the growth of the 3D and 4D gaming market.

"Construction vertical segment to witness the significant growth during the forecast period." Integrating 3D technology in the construction sector offers various benefits to contractors, engineers, and construction consultants. 3D engineered models for construction provide transportation agencies, contractors, and consultants a better understanding of the design with a virtual representation of the project design. In the construction sector, various 3D rendering and modeling software, such as CAD, 3DS MAX, and building information modeling (BIM), is used to enhance the designing processes. FARO Technologies, Inc. (US) offers various BIM solutions through which engineers can compare the 3D building status with the CAD model to ensure quality control processes, thus eliminating expensive and time-consuming rework. The construction sector uses 3D imaging solutions to enhance designs, as it helps customers, contractors, and engineers to understand and experience the designs in a better manner. Traditionally, architectural 3D imaging describes the artistic representation of the reality of the architect's design. Now, with the emergence of digital technologies and the advent of rendering software, more precise and accurate blueprints of upcoming buildings can be created.

"3D smartphones product sub-segment for 3D output devices to grow at the highest CAGR during the forecast period." The 3D smartphones segment is estimated to grow at the highest CAGR from 2024 to 2029. The adoption of 3D technology enables the development of innovative user interfaces, such as gesture-based controls and spatial interactions. This contributes to a more intuitive and dynamic user experience. The integration of 3D features with other smartphone functionalities contributes to the overall technological convergence in modern mobile devices. This aligns with the trend of multifunctional and versatile smartphones. 3D smartphones play a crucial role in AR applications, offering users the ability to interact with virtual objects in the real world. This has implications for gaming, navigation, education, and various other AR experiences.

"Military and Defense vertical segment to exhibit highest growth for the 3D and 4D technology market during forecast period"

The market for military and defense vertical segment is projected to grow at the highest CAGR from 2024 to 2029. The surging demand for head-mounted displays to track the movements of the opponent and identify their exact location is likely to drive the growth of the military and defense market during the forecast period. HMDs are utilized for mission planning, providing military personnel with enhanced situational awareness by overlaying digital maps, intelligence data, and mission parameters. Operators of unmanned aerial vehicles (UAVs) use HMDs for piloting and controlling drones, providing a first-person view of the drone's perspective. HMDs enhance the surveillance capabilities of drone operators, allowing them to monitor live video feeds and telemetry data in real time. HMDs with night vision capabilities enhance pilot visibility during nighttime operations, displaying relevant information without the need for external lighting. 3D scanners are used to assess damage to aircraft structures, providing detailed information to engineers and maintenance crews for effective repair planning. Also, 3D and 4D technology-based navigation and metrological solutions guide the defense forces appropriately during their journey. In the aerospace and defense sector, there is an increase in the demand for 3D and 4D solutions in application areas including drone operations, air traffic control (ATC), situation awareness and intelligence analysis, and aircraft design and prototyping.

"North America to hold the largest share of the 3D and 4D technology market during the forecast period" North America held the largest share of the 3D and 4D technology market, and this trend is expected to continue during the forecast period. This can be attributed to the increased investments made by key players towards the development of 3D and 4D devices and solutions to cater to the demands of end users. Various key players offering 3D and 4D devices and solutions in North America are boosting their production and widening their distribution networks. Moreover, in the US, 3D gaming has become very popular with advanced and simplified 3D technology.

In the process of determining and verifying the market size for several segments and subsegments gathered through secondary research, extensive primary interviews have been conducted with key industry experts in the 3D and 4D technology space. The break-up of primary participants for the report has been shown below:

By Company Type: Tier 1 - 40%, Tier 2 - 40%, and Tier 3 - 20% By Designation: C-level Executives - 40%, Directors -40%, and Others - 20% By Region: North America -40%, Europe - 30%, Asia Pacific- 20%, and RoW - 10%

The report profiles key players in 3D and 4D technology market with their respective market ranking analysis. Prominent players profiled in this report include c, Dassault Systemes (France), Stratasys (Israel), FARO (US), 3D Systems (US), Vicon (UK), Panasonic (Japan), Philip (Netherlands), Qualisys (Sweden), Barco (Belgium), Google (US), Cognex (US), LG Electronics (South Korea), Basler AG (Germany), DreamWorks Animation (US), Dolby Laboratories, Inc. (US), NANSENSE (US), Quidient (US), Rokoko (Denmark), 4D Sensor Inc. (Japan), Vayyar Imaging (Israel), Matterport (US), Creality (China), INTAMSYS (China), Eplus3D (China)

Research Coverage: This research report categorizes the 3D and 4D technology market on the basis of solution type, end use application, vertical, and region. The report describes the major drivers, restraints, challenges, and opportunities pertaining to the 3D and 4D technology market and forecasts the same till 2029. Apart from these, the report also consists of leadership mapping and analysis of all the companies included in the 3D and 4D technology market ecosystem.

Key Benefits of Buying the Report

The report provides insights on the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW

6 3D AND 4D TECHNOLOGY MARKET, BY END-USE APPLICATION

7 3D AND 4D TECHNOLOGY MARKET, BY SOLUTION TYPE

8 3D AND 4D TECHNOLOGY MARKET, BY VERTICAL

9 TRANSITION FROM 3D TO 4D TECHNOLOGY

10 3D AND 4D TECHNOLOGY MARKET, BY REGION

11 COMPETITIVE LANDSCAPE

12 COMPANY PROFILES

13 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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