세계의 HORECA 음료 시장 : 예측(2025-2030년)
Global HORECA Beverage market - Forecasts from 2025 to 2030
상품코드 : 1627671
리서치사 : Knowledge Sourcing Intelligence
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문 145 Pages
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한글목차

HORECA 음료 시장은 복합 연간 성장률 3.69%로 증가할 전망이며, 2025년 3,253억 3,100만 달러에서 2030년에는 3,899억 8,100만 달러에 이를 것으로 예상됩니다.

HORECA 음료 시장을 추진하고 있는 주요 요인으로는 외식점이나 레스토랑 증가, 밀레니얼 세대의 정크 푸드와 가공식품에 대한 수요 증가 등이 있습니다. 또한 식품 택배에 대한 소비자 지출 증가와 적시 주문 대응의 필요성도 세계 수요를 촉진하고 있습니다.

게다가 신흥 국가에서의 카페, 호텔, 레스토랑 증가, 퀵서비스 레스토랑(QSR)의 인기 증가도 세계 HORECA 음료 시장 확대에 박차를 가하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 3월 미국 최초의 타키토 전문업태인 롤-엠-업 타키토스는 PepsiCo와의 새로운 계약 체결을 발표하고 상품 라인업의 확충을 도모했습니다. 이 다년간 계약에 근거하여, Roll-Em-Up Taquitos의 모든 점포(직영점과 프랜차이즈점 모두)는 PepsiCo의 포트폴리오로부터 인기의 음료를 고객에게 제공하기 시작합니다. 이 계약에는 Pepsi, Diet Pepsi, Horchata Agua Frescas, Mountain Dew, Dr.Pepper 등의 음료가 포함되며 보틀링 관계를 통해 제공됩니다.

또한 여행 및 관광 부문의 성장이 시장 확대를 가속화하고 있습니다. 예를 들어, 2022년 3월, 듀프리의 사업회사이며, 북미 각지의 공항, 통근 거점, 관광지에 1,000점포 이상을 전개하는 여행 체험의 선구자인 허드슨은 2022년 여름에 미국의 공항에서 Starbucks의 카페의 운영 및 개발을 개시하는 것을 밝혔습니다. 이 새로운 파트너십을 통해 Starbucks 커피 시장의 전문 지식과 리더십은 허드슨의 유명한 '트래블러즈 베스트 프렌드' 서비스, 여행 소매 부문에서 음식 및 음료 시설 운영의 입증된 지식과 융합됩니다.

HORECA 음료 시장 성장 촉진요인 :

세계의 HORECA 음료 시장의 성장을 지원하는 주요 요인은 레스토랑과 음식점의 확대 및 전개입니다. 예를 들어 India Brand Equity Foundation(IBEF)에 따르면 인도의 호스피탈리티 산업 시장 규모는 2024년 약 246억 1,000만 달러로 예측되고, 2029년에는 310억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 예상되는 성장률은 CAGR 4.73%입니다.

게다가 식당과 주요 음료 기업간의 제휴 증가는 예상 기간 동안 시장 확대를 뒷받침할 것으로 보입니다. 예를 들어, 2021년 5월, 9개의 레스토랑의 모회사인 FAT(Fresh. Authentic. Tasty.) Brands Inc.는 PepsiCo, Inc.와의 독점적 음료 제휴를 발표했습니다. FAT Brands는 PepsiCo와의 음료 계약을 확대하고, Fatburger, Elevation Burger, Buffalo's Cafe, Johnny Rockets, Buffalo's Express의 브랜드를 포함하게 되어, PepsiCo와 Hurricane Grill &Wings, Ponderosa, Yalla Mediterranean, Bonanza Steakhouses와의 관계를 구축합니다.

마찬가지로 유통계약 증가도 HORECA 음료 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 2021년 3월, 호레카 서비스의 이탈리아 지도자인 Natfood는 기술 및 유통 전문 지식을 공유하고 바, 카페, 레스토랑, 호텔 체인, 케이터러 고객들에게 통합된 혁신적인 뜨거운 음료와 콜드 음료의 대안을 제공하기 위해 필수적인 협력을 발표했습니다.

게다가 비접촉 서비스 제공, 업무 효율성 향상, 마켓플레이스의 급속한 변화에 대한 적응을 목적으로 한 디지털 결제와 마케팅 기술의 통합도 예측 기간 동안 시장을 전진시킬 것으로 보입니다. 예를 들어 2021년 12월 Burger King, Tim Hortons, Popeyes를 소유한 Restaurant Brands International은 Ant Group과 지역 협정을 맺었습니다. 이 제휴를 통해 회사는 아시아태평양 시장의 RBI 매장에서 Ant Group의 디지털 기능을 활용할 것입니다. Ant Group은 RBI의 현지 법인과 협력하여 미니 프로그램용 SaaS 솔루션과 세계 크로스보더 디지털 결제 및 마케팅 기능의 포트폴리오인 알리페이 등 다양한 디지털 기술을 개발합니다.

HORECA 음료 시장은 세계 5개 지역으로 구분됩니다. :

지역별로는 북미, 남미, 유럽, 중동, 아프리카, 아시아태평양으로 구분됩니다. 아시아태평양은 중국, 일본, 인도, 한국 등 주요 경제국이 지배적입니다. 급성장하고 있는 신흥국 중 일부는 ASEAN 국가 등 이 지역의 것도 있습니다.

아시아태평양은 HORECA 음료 시장에서 현저한 성장을 이룰 것으로 예상됩니다. 인도와 중국은 세계 최대의 경제 성장국이며 호텔, 레스토랑, 카페 분야가 활발해질 가능성이 높습니다.

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업계 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진출 전략, 지리적 확대, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

조사 범위

HORECA 음료 시장은 다음과 같이 세분화되고 분석됩니다.

유형별

최종 사용자별

지역별

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 HORECA 음료 시장 : 유형별

제6장 HORECA 음료 시장 : 최종 사용자별

제7장 HORECA 음료 시장 : 지역별

제8장 경쟁 환경 및 분석

제9장 기업 프로파일

AJY
영문 목차

영문목차

The HORECA beverage market is expected to increase at a compound yearly growth rate of 3.69% to reach US$389.981 billion in 2030 from US$325.331 billion in 2025.

Some of the major factors propelling the HORECA beverage market include the increase in the number of food outlets and restaurants, as well as the rising demand for junk food and processed foods among millennials. Additionally, increased consumer expenditure on food delivery and the need for timely order fulfillment are also driving global demand.

Furthermore, the expansion of the global HORECA beverage market is being fueled by an increase in the number of cafes, hotels, and restaurants in developing countries, along with the growing popularity of Quick Service Restaurants (QSRs). For instance, in March 2022, Roll-Em-Up Taquitos, the first taquito-focused business in the U.S., announced a new agreement with PepsiCo to expand its product offerings. Under the terms of this multi-year contract, all Roll-Em-Up Taquitos restaurants-both corporate and franchised-will begin providing customers with popular beverages from the PepsiCo portfolio. The deal includes beverages such as Pepsi, Diet Pepsi, Horchata Agua Frescas, Mountain Dew, and Dr. Pepper through its bottling relationships.

Additionally, the growth of the travel and tourism sector is accelerating market expansion. For example, in March 2022, Hudson, a Dufry business and a pioneer in travel experiences with over 1,000 stores in airports, commuting hubs, and tourist sites across North America, revealed that it would begin operating and developing Starbucks cafes in U.S. airports in summer 2022. This new alliance will combine Starbucks' expertise and leadership in the coffee market with Hudson's renowned Traveler's Best Friend service and proven knowledge of running food and beverage facilities within the travel retail sector.

HORECA beverage market drivers:

The increasing de A major factor behind the growth of the global HORECA beverage market is the expansion and development of restaurants and food outlets. For instance, according to the India Brand Equity Foundation (IBEF), the market size of the hospitality industry in India is projected to be approximately US$ 24.61 billion in 2024 and is anticipated to reach US$ 31.01 billion by 2029. The projected growth is anticipated to be at a compound annual growth rate (CAGR) of 4.73%.

Furthermore, increased partnerships among restaurants and major beverage companies will aid in market expansion during the projected timeframe. For instance, in May 2021, the parent business of nine restaurants, FAT (Fresh. Authentic. Tasty.) Brands Inc. announced an exclusive beverage collaboration with PepsiCo, Inc. FAT Brands is broadening its beverage agreement with PepsiCo to include the Fatburger, Elevation Burger, Buffalo's Cafe, Johnny Rockets, and Buffalo's Express brands, building on the relationship PepsiCo has with Hurricane Grill & Wings, Ponderosa, Yalla Mediterranean, and Bonanza Steakhouses.

Similarly, a rise in distribution agreements is also anticipated to propel the growth of the HORECA beverage market. For example, in March 2021, Natfood, the Italian leader in the Horeca service announced an essential collaboration to share their technological and distribution expertise and to provide customers of bars, cafes, eateries, hotel chains, and caterers with integrated and innovative hot and cold beverage alternatives.

Moreover, the integration of digital payments and marketing technologies to provide contactless services, increase operational efficiency, and adapt to rapid changes in the marketplace will also propel the market forward during the forecast period. For instance, in December 2021, Restaurant Brands International, which owns Burger King, Tim Hortons, and Popeyes, formed a regional agreement with the Ant Group. The firm would use Ant Group's digital capabilities across RBI's establishments in the Asia Pacific market as a result of this collaboration. Ant Group will collaborate with RBI's local affiliates to develop a variety of digital technologies, including a SaaS solution for mini-programs and Alipay+, a portfolio of global cross-border digital payments and marketing capabilities.

The HORECA beverage market is segmented into five regions worldwide:

By geography, the HORECA Beverage market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region such as ASEAN countries.

The Asia Pacific region is expected to see notable growth in the HORECA beverage market. India and China are the largest growing economies in the world and are likely to witness flourishing sectors of hotels, restaurants, and cafes.

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Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

The HORECA beverage market is segmented and analyzed as below:

By Type

By End-User

By Geography

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

2. RESEARCH METHODOLOGY

3. EXECUTIVE SUMMARY

4. MARKET DYNAMICS

5. HORECA BEVERAGE MARKET BY TYPE

6. HORECA BEVERAGE MARKET BY END-USER

7. HORECA BEVERAGE MARKET BY GEOGRAPHY

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

9. COMPANY PROFILES

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