만니톨 시장 - 예측(2024-2029년)
Mannitol Market - Forecasts from 2024 to 2029
상품코드 : 1479938
리서치사 : Knowledge Sourcing Intelligence
발행일 : 2024년 03월
페이지 정보 : 영문 139 Pages
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한글목차

만니톨 시장은 연평균 4.24% 성장하여 2022년 5억 1,744만 2,000달러에서 2029년 6억 9,205만 5,000달러에 달할 것으로 예상됩니다.

만니톨은 용해성과 흡습성이 낮은 당 폴리올 또는 당 알코올의 일종으로 감미료와 의약품으로 사용됩니다. 만니톨은 나무 껍질, 신선한 버섯, 갈조류, 해조류, 대부분의 과일과 채소에서 자연적으로 발견됩니다. 특정 질병의 유병률 증가, 보다 역동적인 라이프스타일, 모든 지역의 인구 증가는 시장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 이 제품은 제약 산업에서 신장, 뇌, 심장 질환 치료 및 의약품 제형에 부형제로 사용됩니다. 또한, 정제 응용 분야에서도 증량제로 사용되고 있습니다.

소비자의 삶의 질이 크게 향상된 것은 주로 개인 소득의 증가에 기인합니다. 소비자들의 건강에 대한 인식이 높아지면서 사람들의 식습관이 크게 변화하고 있습니다. 또한 기업들은 천연 성분으로 구성된 제품이나 건강 증진에 특화된 제품 개발에 많은 시간과 자원을 투자하고 있습니다. 그 결과, 저칼로리 천연 감미료에 대한 수요가 증가하면서 예측 기간 동안 만니톨 세계 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 만니톨은 소비자의 혈당 수치에 거의 영향을 미치지 않기 때문에 당뇨병 인구의 증가도 시장 확대의 원동력이 되고 있습니다.

인공감미료로서 만니톨의 용도 확대

시장 확대의 주요 요인은 식품 첨가물 및 인공 감미료로 만니톨의 사용 확대입니다. 만니톨은 자당에 비해 혈당 상승이 매우 적습니다. 그 결과 당뇨병 식단에 사용되는 제품이 증가하고 있습니다. 또한 비만과 당뇨병의 비율이 증가함에 따라 더 건강한 식품으로의 전환이 눈에 띄게 증가하여 시장 확대에 기여하고 있습니다. 또한 버터, 냉동 생선, 조리된 파스타, 유아용 분유 등에 만니톨이 사용되기 시작하면서 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 식습관의 변화와 건강에 대한 관심이 높아지면서 저칼로리 및 제로 칼로리 식품에 대한 소비자의 선호도가 높아짐에 따라 인공감미료에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

음료 및 식품 산업의 수요 증가

만니톨은 다양한 제과류, 특히 무설탕 제품의 감미료로 사용됩니다. 만니톨은 용해도가 낮고 잠열이 높기 때문에 민트 캔디와 풍선껌 제조에 널리 사용됩니다. 만니톨은 흡습성이 매우 낮고 습도가 98%에 도달할 때까지 공기 중의 수분을 흡수하지 않기 때문에 딱딱한 사탕, 말린 과일, 초콜릿 코팅, 껌 등의 코팅 재료로 사용하기에 적합합니다. 만니톨의 우수한 맛과 질감은 씹을 수 있는 정제의 부형제로 선호됩니다.

만니톨은 자당보다 혈당지수가 낮아 당뇨병 환자를 위한 감미료입니다. 따라서 비만, 당뇨병, 대사증후군 환자 수 증가와 소비자 인식의 향상으로 만니톨의 적극적인 확대가 이루어지고 있습니다.

만성질환의 증가

만니톨 시장은 주로 당뇨병 및 기타 심혈관 질환으로 이어지는 만성 질환의 유병률 증가에 의해 주도될 것으로 예상됩니다. 또한, 당뇨병 환자의 증가와 다양한 무설탕 제품 옵션에 대한 적응 의지가 만니톨 시장을 견인할 것입니다. 또한, 세계보건기구(WHO)에 따르면 전 세계 4억 2,200만 명의 사람들이 당뇨병을 앓고 있으며, 이 질병은 연간 1,600만 명의 사망을 유발하는 직접적인 원인이 되고 있습니다.

만니톨은 저칼로리 식품에 자주 사용되는 탄수화물에 비해 칼로리가 낮습니다. 만니톨은 인슐린 없이도 소화가 가능하기 때문에 당뇨병 식단에 적합합니다. 당뇨병 환자가 증가함에 따라 저당, 저칼로리 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 저칼로리 설탕을 섭취하는 것이 건강에 좋다는 인식이 확산되면서 만니톨에 대한 수요는 향후 몇 년 동안 증가할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 시장이 확대될 것으로 예상됩니다.

제약 업계의 높은 수요

이뇨제, 의약용 정제의 부형제, 심장병, 폐질환, 신부전 치료 등 용도가 확대되면서 시장이 확대되고 있습니다. 또한 흡습성이 낮고 냉각 효과가 있어 껌, 민트맛 캔디, 츄어블 정제 등에도 사용되면서 시장이 확대되고 있습니다. 베이커리 및 제과점에서의 제품 채택 증가, 타정용 증량제 사용 증가, 지속적인 연구 개발(R&D) 활동, 지속적인 기술 발전 등 다른 요인들도 시장의 긍정적인 전망을 뒷받침하고 있습니다.

아시아태평양은 예측 기간 동안 비약적인 성장세를 보일 것입니다.

아시아태평양은 만니톨 시장에서 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역은 소비자의 건강 지향성 증가, 도시화, 가처분 소득 증가로 인해 예측 기간 동안 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 만니톨은 중국, 인도와 같은 신흥 시장에서 높은 수요를 보이고 있습니다. 이 지역의 시장은 식습관 변화와 저칼로리 제품 및 음료에 대한 수요 증가로 인해 시장이 확대되고 있습니다. 만니톨은 혈당 수치에 영향을 미치지 않기 때문에 당뇨병 환자에게 좋은 선택이 될 수 있습니다. 그 결과, 인도와 중국 등의 당뇨병 발병률 증가가 이 부문의 수요를 주도하고 있습니다.

시장 주요 제품

목차

제1장 소개

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

제5장 만니톨 시장 : 형태별

제6장 만니톨 시장 : 용도별

제7장 만니톨 시장 : 지역별

제8장 경쟁 환경과 분석

제9장 기업 개요

ksm
영문 목차

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The mannitol market is expected to grow at a CAGR of 4.24% reaching a market size of US$692.055 million in 2029 from US$517.442 million in 2022.

Mannitol is a type of sugar polyol or sugar alcohol with low solubility and hygroscopicity and is used as both a sweetener and a drug. Mannitol is naturally found in tree bark, fresh mushrooms, brown algae, seaweed, and most fruits and vegetables. Increased prevalence of certain diseases, a more dynamic lifestyle, and growing populations in all regions are expected to have a positive effect on the market. This product is used as an excipient in the pharmaceutical industry to treat kidney, brain, and heart diseases as well as to formulate pharmaceutical products. Additionally, it is employed in tableting applications as a bulking agent.

The consumer's quality of life has greatly improved, owing mostly to increased personal income. As a result of rising health consciousness among consumers, the population's eating habits have shifted substantially. Furthermore, firms are investing a lot of time and resources in developing products composed of natural ingredients and specialized goods that improve health. As a result, rising demand for low-calorie natural sweeteners is propelling the growth of the global market for mannitol throughout the projected period. The growing diabetic population is also driving expansion since mannitol has little to no effect on the consumer's blood sugar level.

Increasing application of mannitol as an artificial sweetener

The main driver of the market expansion is the growing use of mannitol as a food additive and artificial sweetener. Mannitol causes a much smaller rise in blood sugar when compared to sucrose. Consequently, more products are being used in diabetic food. In addition, there has been a noticeable shift toward healthier food options as a result of the growing rates of obesity and diabetes, which is helping the market expand. In addition, the demand for the product has increased due to the increasing use of mannitol in butter, frozen fish, pre-cooked pasta, and baby formula. Furthermore, as dietary habits change and health consciousness rises, consumers' preferences for low- and zero-calorie foods are growing, which has increased the demand for artificial sweeteners.

Increasing demand in food & beverages industry

Mannitol is used as a sweetener in various confectionary goods, especially sugar-free products. Due to low solubility and high latent heat, mannitol is extensively used to produce mint candies and bubble gums. It has a very low hygroscopicity, meaning that it does not absorb water from the air until the humidity level reaches 98 percent, which makes it an excellent covering for hard candies, dried fruits, chocolate coatings, and chewing gums. Mannitol's excellent flavour and texture make it a preferred excipient for chewable tablets.

Mannitol has a lower glycemic index than sucrose and is a sweetener for diabetic patients. Therefore, an increasing number of cases of obesity, diabetes, and metabolic syndrome, along with improved consumer awareness, has resulted in a positive expansion of mannitol.

Increasing cases of chronic diseases

The market for mannitol is expected to be driven primarily by the rising prevalence of chronic diseases, which can lead to diabetes and other cardiovascular diseases. Furthermore, the growing number of diabetes patients and their willingness to adjust to various sugar-free product options will drive the market for mannitol. Furthermore, 422 million people worldwide, mostly in low- and middle-income nations, have diabetes, according to the World Health Organization, and the disease is directly responsible for 1.6 million deaths annually.

Compared to carbohydrates, which are frequently used in low-calorie foods, mannitol has fewer calories. Mannitol is a good option for diabetic diets because it can be digested without the need for insulin. The demand for low-sugar and low-calorie products is rising in tandem with the rise in the number of patients with diabetes. People's awareness of the health benefits of consuming low-calorie sugar is expected to increase demand for mannitol in the upcoming years, and the market is expected to grow during the forecast period.

High demand from the pharmaceutical industry

The market has grown as a result of the expanding uses of the product, which include diuretics, excipients in pharmaceutical tablets, and the treatment of heart and lung conditions as well as renal failure. Accordingly, the market has grown as a result of the increasing use of mannitol in chewing gum, mint-flavored candies, and chewable tablets due to its low hygroscopicity and cooling effect. A positive market outlook is also being fueled by other factors, such as growing product adoption in bakery and confectionery items, growing use as a bulking agent for tableting applications, continuing research and development (R&D) activities, and ongoing technological advancements.

Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period

Asia Pacific region is anticipated to hold a significant market share in mannitol. This region will witness high growth during the forecast period due to the rising health copiousness among consumers, increased urbanization, and rising disposable income. Mannitol is in high demand in rising markets such as China and India. This region's market is expanding due to changing eating habits and rising demand for low-calorie products and drinks. Mannitol does not affect blood sugar levels, making them an excellent choice for diabetic individuals. As a result, increased diabetes incidence in countries such as India and China is driving demand in this area

Market key launches

Segmentation:

By Form

By Application

By Geography

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

2. RESEARCH METHODOLOGY

3. EXECUTIVE SUMMARY

4. MARKET DYNAMICS

5. MANNITOL MARKET, BY FORM

6. MANNITOL MARKET, BY APPLICATION

7. MANNITOL MARKET, BY GEOGRAPHY

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

9. COMPANY PROFILES

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