세계의 OTT 비즈니스 메시징 시장(2024-2029년)
Global OTT Business Messaging Market: 2024-2029
상품코드 : 1604227
리서치사 : Juniper Research Ltd
발행일 : 2024년 12월
페이지 정보 : 영문
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£ 4,250 ₩ 8,233,000
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한글목차

OTT 비즈니스 메시징 : Infobip, Gupshup, Twilio가 시장 리더로 부상

주요 통계
2024년 OTT 비즈니스 메시징 총 수익 : 24억 달러
2029년 OTT 비즈니스 메시징 총 수익 : 98억 달러
2029년 OTT 비즈니스 메시지 총 전송 건수 : 1조 1,000억 통
예측 기간 : 2024-2029년

이 조사 패키지는 기업의 옴니채널 커뮤니케이션 전략에서 OTT 비즈니스 메시징의 역할에 대한 분석과 실용적인 인사이트를 제공하여 CPaaS(Communications Platform-as-a-Service), OTT 메시징 벤더 등 주요 이해관계자들이 이 다양하고 복잡한 시장을 효과적으로 탐색할 수 있도록 돕습니다. WhatsApp, WeChat, Messenger, LINE, Telegram, Viber, KakaoTalk, Zalo 등 광범위한 OTT 비즈니스 메시징 채널을 커버하고 있습니다.

WhatsApp의 가격 개정(메시지 단가, 무료 서비스 메시지, 24시간 고객 서비스 기간 내 유틸리티 메시지 부활), RCS(Rich Communication Service) 비즈니스 메시징의 성장이 OTT 비즈니스 메시징 시장에 미치는 영향 등 OTT 비즈니스 메시징 시장의 최근 동향에 대한 상세한 평가도 포함되어 있습니다. 또한 OTT 비즈니스 메시징 벤더들이 방송 메시지, 채널 메시지, 클릭투채팅 광고 등의 기능을 어떻게 활용할 수 있는지에 대한 전략적 제언과 분석도 제공합니다.

또한 OTT 비즈니스 메시징 벤더들이 대화형 AI 및 챗봇 서비스, 위치 기반 메시징 서비스, 대화형 커머스 서비스, 고객 데이터 플랫폼, 슈퍼앱을 개발하고 수익을 창출하는 방법에 대한 전략적 제안과 분석도 제공합니다.

주요 특징

샘플 보기

시장 데이터 및 예측 보고서:

시장 동향 및 전략 보고서:

시장 데이터 및 예측 보고서

이 조사 제품군에는 17,000개 이상의 데이터 포인트로 구성된 예측 데이터세트에 대한 액세스가 포함되어 있습니다. 이 조사 제품군에는 다음과 같은 지표가 포함되어 있습니다.

Juniper Research의 인터랙티브 예측(Excel)은 다음과 같은 기능을 제공합니다.

목차

시장 동향·전략

제1장 중요 포인트와 전략적 추천사항

제2장 시장 상황

제3장 향후 기회와 시장 전략

제4장 국가별 준비 지수

경쟁 리더보드

제1장 경쟁 리더보드

제2장 벤더 개요

데이터·예측

제1장 소개·조사 방법

제2장 시장 개요·향후 시장 전망

ksm
영문 목차

영문목차

'OTT Business Messaging: Infobip, Gupshup, and Twilio Revealed as Market Leaders'

KEY STATISTICS
Total OTT business messaging revenue in 2024:$2.4bn
Total OTT business messaging revenue in 2029:$9.8bn
Total number of OTT business messages sent in 2029:1.1tn
Forecast period:2024-2029

Overview

Our "OTT (Over the Top) Business Messaging" research suite provides analysis and actionable insights into the role of OTT business messaging in enterprises' omnichannel communications strategies; enabling key stakeholders such as CPaaS (Communications Platform-as-a-Service) and OTT messaging vendors to effectively navigate this diverse and complex market. The suite covers a wide range of OTT business messaging channels, including WhatsApp, WeChat, Messenger, LINE, Telegram, Viber, KakaoTalk, and Zalo.

Included is a detailed assessment of recent developments in the OTT business messaging market, such as WhatsApp's update to its pricing with the return of price per message, free service messages, and utility messages within the 24-hour customer service period, and how the growth of RCS (Rich Communication Services) business messaging will impact the OTT business messaging market. Alongside this it provides strategic recommendations and analysis of how OTT business messaging vendors can capitalise on features such as broadcast and channel messages, and click-to-chat ads.

The report also provides strategic recommendations and analysis of how OTT business messaging vendors can best develop and monetise conversational AI and chatbot services, location-based messaging services, conversational commerce services, customer data platforms, and super apps.

The market forecast suite includes several different options that can be purchased separately, including access to data mapping and a forecast document, a strategy and trends document detailing critical trends in the market, and strategic recommendations for monetising and developing OTT business messaging solutions and services.

The research suite includes a Competitor Leaderboard, which can be purchased separately; containing analysis and market sizing for 20 leading OTT business messaging vendors, who each provide support for one or more OTT messaging channels.

Collectively, the suite provides a critical tool for understanding the OTT business messaging market, which allows OTT business messaging providers, and other stakeholders, to shape their future strategies for service development and monetisation. Its unparalleled coverage makes this research suite an incredibly useful resource for charting the future of a key telecommunications market.

Key Features

SAMPLE VIEW

Market Data & Forecasting Report:

The numbers tell you what's happening, but our written report details why, alongside the methodologies.

Market Trends & Strategies Report:

A comprehensive analysis of the current market landscape, alongside strategic recommendations.

Market Data & Forecasting Report

The market-leading research suite for the OTT Business Messaging market includes access to the full set of forecast data, comprising more than 17,000 datapoints. Metrics in the research suite include:

Juniper Research's Interactive Forecast Excel contains the following functionality:

Market Trends & Strategies Report

The report thoroughly examines the global "OTT Business Messaging" market, assessing market trends and factors shaping the evolution of these rapidly growing channels for enterprise communications. Alongside these trends, the report delivers a comprehensive analysis of the strategic business opportunities for OTT business messaging vendors, such as CPaaS providers.

The innovative ecosystem report addresses how OTT business messaging vendors can maximise their revenue from OTT business messaging through the development of omnichannel messaging services, chatbots and conversational AI, channels and broadcast messages, and click-to-chat ads.

The innovative ecosystem report addresses how OTT business messaging vendors can best capitalise on key trends and factors affecting the OTT business messaging market, such as the changes in WhatsApp's pricing strategy and its expansion of free messaging, and the growing use of RCS business messaging by enterprises.

It also includes a Country Readiness Index, which assesses the current and future development of the OTT business messaging market in each of the 60 countries included in the market forecast. This provides detailed insight into which markets will offer the greatest revenue opportunities, both at present and over the next five years, enabling effective strategic planning by stakeholders in the OTT business messaging market.

Competitor Leaderboard Report

The Competitor Leaderboard included in this report provides detailed evaluation and market positioning for 20 OTT business messaging vendors. These key companies are positioned as established leaders, leading challengers, or disruptors and challengers, based on a capacity, capability, and product assessment. This includes analysis of the key advantages in the market, future development plans, and key partnerships.

The OTT business messaging Competitor Leaderboard includes the following key vendors:

  • Bird
  • Cequens
  • Clickatell
  • CM.com
  • Comviva
  • GMS
  • Gupshup
  • Infobip
  • LINK Mobility
  • Mitto
  • Monty Mobile
  • Route Mobile
  • Soprano Design
  • Sinch
  • Syniverse
  • Tata Communications
  • Twilio
  • Vonage
  • Cisco Webex
  • Zenvia

Table of Contents

Market Trends & Strategies

1. Key Takeaways & Strategic Recommendations

2. Market Landscape

3. Future Opportunities and Market Strategies

4. Country Readiness Index

Competitor Leaderboard

1. Competitor Leaderboard

2. Vendor Profiles

Data & Forecasting

1. Introduction and Methodology

2. Market Summary and Future Market Outlook

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