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한글목차
디지털 휴먼 AI 아바타 시장은 2024-2029년 134억 9,500만 달러 증가하고, 예측 기간 중 연평균 복합 성장률(CAGR)은 44%를 보일 것으로 예측됩니다.
세계의 디지털 휴먼 AI 아바타(Digital Human AI Avatar) 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 대상으로 한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 전체 시장 환경에 대한 최신 분석을 제공합니다. 이 시장은 생성형 AI와 실시간 렌더링 기술의 급속한 발전, 초개인화된 몰입형 고객 경험에 대한 기업 수요 증가, 메타버스 플랫폼의 확산과 가상 환경의 기업 도입에 의해 주도되고 있습니다.
시장 범위
기준 연도
2025년
종료 연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년대비
40.5%
CAGR
44%
증가액
134억 9,500만 달러
본 조사는 업계 주요 참여자들의 의견을 포함하여 1차 정보와 2차 정보를 객관적으로 조합하여 실시되었습니다. 이 보고서에는 주요 기업 분석과 함께 종합적인 시장 규모 데이터, 지역별 분석에 따른 부문, 공급업체 현황이 포함되어 있습니다. 보고서에는 과거 데이터와 예측 데이터가 있습니다.
본 조사에서는 향후 몇 년간 디지털 휴먼 AI 아바타 시장의 성장을 가속할 주요 요인 중 하나로 초현실적이고 감성적인 지능형 아바타의 보급을 꼽았습니다. 또한 아바타 생성 및 배포의 민주화, 기업 용도의 수직적 통합 및 전문화는 시장의 큰 수요로 이어질 것입니다.
목차
제1장 주요 요약
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격, 수명주기, 고객 구입 바스켓, 채택 비율, 구입 기준 분석
인풋의 중요성과 차별화 요인
혼란 요인
성장 촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 생태계
시장 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모(2024년)
시장 전망(2024-2029년)
제5장 시장 규모 실적
세계의 디지털 휴먼 AI 아바타 시장(2019-2023년)
제품 유형 부문 분석(2019-2023년)
용도별 부문 분석(2019-2023년)
최종사용자 부문 분석(2019-2023년)
지역별 부문 분석(2019-2023년)
국가별 부문 분석(2019-2023년)
제6장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁 위협
시장 현황
제7장 시장 세분화 : 제품 유형별
시장 부문
비교 : 제품 유형별
상호 작용 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
비인터랙티브 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 제품 유형별
제8장 시장 세분화 : 용도별
시장 부문
비교 : 용도별
가상 비서 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
가상 캐릭터 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
가상 기업 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
기타 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 용도별
제9장 시장 세분화 : 최종사용자별
시장 부문
비교 : 최종사용자별
고객 서비스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
엔터테인먼트 및 미디어 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
헬스케어 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
교육 및 훈련 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
기타 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 최종사용자별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
지역별 비교
북미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
아시아태평양 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
유럽 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
남미 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
미국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
중국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
일본 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
캐나다 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
독일 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
영국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
한국 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
프랑스 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
인도 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
호주 : 시장 규모와 예측(2024-2029년)
시장 기회 : 지역 상황별
제12장 성장 촉진요인, 과제, 기회 및 성장 억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
성장 촉진요인과 과제의 영향
시장 기회와 성장 억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
파괴적 혁신 상황
업계 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
De Identification Ltd.
DEEPMOTION INC.
Didimo
Epic Games Inc.
GoAnimate Inc.
HeyGen
iFLYTEK Corp.
Inworld AI
Meta Platforms Inc.
Microsoft Corp.
NVIDIA Corp.
Soul Machines
Synthesia Ltd.
Tencent Holdings Ltd.
VEED
제15장 부록
LSH
영문 목차
영문목차
The digital human AI avatars market is forecasted to grow by USD 1,3495 mn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 44% during the forecast period. The report on the digital human AI avatars market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by rapid advancements in generative AI and real-time rendering technologies, escalating enterprise demand for hyper-personalized and immersive customer experiences, and proliferation of metaverse platforms and enterprise adoption of virtual environments.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
40.5%
CAGR
44%
Incremental Value
$13,495 mn
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market size data, segment with regional analysis and vendor landscape in addition to an analysis of the key companies. Reports have historic and forecast data.
Technavio's digital human AI avatars market is segmented as below:
By Product Type
Interactive
Non-interactive
By Application
Virtual assistants
Virtual characters
Virtual influencers
Others
By End-user
Customer service
Entertainment and media
Healthcare
Education and training
Others
By Geographical Landscape
North America
APAC
Europe
Middle East and Africa
South America
This study identifies the proliferation of hyper-realistic and emotionally intelligent avatars as one of the prime reasons driving the digital human AI avatars market growth during the next few years. Also, democratization of avatar creation and deployment and deep vertical integration and specialization for enterprise applications will lead to sizable demand in the market.
The report on the digital human AI avatars market covers the following areas:
Digital Human AI Avatars Market sizing
Digital Human AI Avatars Market forecast
Digital Human AI Avatars Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading digital human AI avatars market vendors that include De Identification Ltd., DEEPMOTION INC., Didimo, Epic Games Inc., GoAnimate Inc., HeyGen, Hour One AI, iFLYTEK Corp., Inworld AI, Meta Platforms Inc., Microsoft Corp., NVIDIA Corp., Soul Machines, Synthesia Ltd., Tencent Holdings Ltd., UneeQ, and VEED. Also, the digital human AI avatars market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Product Type
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Application
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by End-user
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ million)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Digital Human AI Avatars Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Digital Human AI Avatars Market 2019 - 2023 ($ million)