세계의 AI 아바타 시장 : 플랫폼별, 커스터마이즈도별, 유형별, 용도별, 최종사용자별, 지역별 - 예측(-2032년)
AI Avatar Market by Platform (Digital Human, 3D & Metaverse Avatars, Stylized Avatars), Type (Interactive Avatars, Noninteractive Avatars), Application (Virtual Assistant, Characters, Influencer, Companion, Podcaster & VTuber) - Global Forecast to 2032
상품코드 : 1734009
리서치사 : MarketsandMarkets
발행일 : 2025년 05월
페이지 정보 : 영문 347 Pages
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한글목차

AI 아바타 시장은 급속히 확대하고 있으며, 시장 규모는 2025년 8억 달러에서 2032년에는 59억 3,000만 달러에 이르고, 예측 기간 중 연평균 복합 성장률(CAGR)은 33.1%를 보일 것으로 예측됩니다.

AI 아바타는 확장 가능하고 개인화되고 매력적인 상호작용을 가능하게 함으로써 마케팅, 교육, 고객 서비스 산업 전반의 커뮤니케이션을 변화시키고 있으며, AI 아바타의 채택이 확대되고 있는 주요 요인은 메타버스의 급속한 확장이라고 할 수 있습니다. 가상 환경이 점점 더 몰입도가 높아짐에 따라 현실적이고 인터랙티브한 AI 아바타에 대한 요구가 증가하고 있습니다.

조사 범위
조사 대상 연도 2020-2032년
기준 연도 2024년
예측 기간 2025-2032년
검토 단위 달러(10억 달러)
부문 플랫폼별, 커스터마이즈 정도별, 유형별, 용도별, 최종사용자별, 지역별
대상 지역 북미, 유럽, 아시아태평양, 중동 및 아프리카, 라틴아메리카

개인화되고 고유한 디지털 신원에 대한 수요가 증가함에 따라 완전 커스터마이징이 가능한 아바타 부문이 가장 빠른 성장세를 보이고 있습니다. 사용자 및 기업들은 개인의 스타일, 브랜드 아이덴티티, 다양한 문화적 배경을 반영하는 아바타를 선호하고 있으며, AI 및 3D 모델링 기술의 발전으로 보다 쉽고 저렴하게 디테일하고 표정이 풍부한 아바타를 제작할 수 있게 되었습니다. 만들어지고 있습니다. 또한, 소셜 미디어, 게임, 메타버스의 부상으로 눈에 띄는 아바타와 더 깊은 참여를 유도하는 아바타의 필요성이 더욱 커지고 있습니다. 개인화 및 몰입형 경험을 추구하는 이러한 추세는 완전 맞춤형 아바타 시장 부문의 급속한 성장을 견인하고 있습니다.

비대화형 아바타는 단순성, 낮은 개발 비용, 다양한 플랫폼에 쉽게 통합할 수 있다는 점에서 가장 높은 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 인터랙티브 아바타는 복잡한 AI나 실시간 반응성을 필요로 하지 않기 때문에 리소스가 한정된 기업에서 더 쉽게 사용할 수 있습니다. 이러한 아바타는 기본적인 브랜드 표현, 가상 이벤트, 컨텐츠 제작 등 사용자들과의 적극적인 참여가 그다지 중요하지 않은 경우에 널리 사용되고 있습니다. 또한, 비대화형 아바타는 고급 기술에 투자하기 전에 가상 존재감을 테스트하려는 기업에게 비용 효율적인 솔루션으로 작용하는 경우가 많습니다. 아바타의 신뢰성과 도입 용이성은 다양한 산업 분야에서 지속적으로 높은 평가를 받고 있습니다.

북미는 AI 아바타 시장을 선도하고 있으며, 첨단 인프라, 빠른 AI 도입, 메타, 마이크로소프트 등 대기업의 AI 연구 투자, 디지털 플랫폼의 확산, 엔터테인먼트, 게임, 기업용 몰입형 컨텐츠에 대한 수요가 성장을 견인하고 있습니다. 성장을 견인하고 있습니다. 한편, 아시아태평양은 급속한 디지털 전환, 스마트폰 보급, 기술에 정통한 인구 증가로 인해 가장 빠르게 성장하고 있는 지역으로 꼽힙니다. 이 지역에서는 메타버스, 게임, 전자상거래에 대한 투자가 활발하고, 정부의 지원 정책이 AI 혁신을 촉진하고 있습니다. 문화적 다양성과 개인화된 디지털 신원에 대한 욕구가 AI 아바타의 채택을 촉진하고 있으며, 그 결과 규모, 혁신성, 시장 모멘텀에서 주도권을 쥐고 있는 세계 AI 아바타 환경이 형성되고 있습니다.

세계의 AI 아바타 시장에 대해 조사했으며, 플랫폼별/커스터마이징 레벨별/유형별/용도별/최종사용자별/지역별 동향, 시장 진출기업 프로파일 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 서론

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 프리미엄 인사이트

제5장 시장 개요와 업계 동향

제6장 AI 아바타 시장(플랫폼별)

제7장 AI 아바타 시장(커스터마이즈 정도별)

제8장 AI 아바타 시장(유형별)

제9장 AI 아바타 시장(용도별)

제10장 AI 아바타 시장(최종사용자별)

제11장 AI 아바타 시장(지역별)

제12장 경쟁 구도

제13장 기업 개요

제14장 인접 시장과 관련 시장

제15장 부록

LSH
영문 목차

영문목차

The AI avatar market is expanding rapidly, with a projected market size rising from USD 0.80 billion in 2025 to USD 5.93 billion by 2032, at a CAGR of 33.1% during the forecast period. AI avatars transform communication across marketing, education, and customer service industries by enabling scalable, personalized, and engaging interactions. A major driver behind their growing adoption is the rapid expansion of the metaverse. As virtual environments become more immersive, the need for realistic and interactive AI avatars is increasing.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2020-2032
Base Year2024
Forecast Period2025-2032
Units ConsideredUSD (Billion)
SegmentsPlatform, Degree of Customization, Type, Application, and End User
Regions coveredNorth America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, Latin America

"Fully customizable avatars segment to account for the fastest growth rate during the forecast period"

The fully customizable avatar segment is experiencing the fastest growth due to increasing demand for personalized and unique digital identities. Users and businesses prefer avatars that reflect individual styles, brand identities, and diverse cultural backgrounds, driving the need for flexible customization options. Advances in AI and 3D modeling technology have made detailed, expressive avatars easier and more affordable. Additionally, the rise of social media, gaming, and the metaverse fuels the need for avatars that stand out and foster deeper engagement. This trend toward personalization and immersive experiences propels rapid expansion in the fully customizable avatar market segment.

"Noninteractive avatars type segment to hold the largest market share during the forecast period"

Noninteractive avatars hold the highest market share primarily due to their simplicity, lower development costs, and ease of integration across various platforms. Unlike interactive avatars, they do not require complex AI or real-time responsiveness, making them more accessible for businesses with limited resources. These avatars are widely used for basic brand representation, virtual events, and content creation where active user engagement is less critical. Additionally, noninteractive avatars often serve as a cost-effective solution for companies testing virtual presence before investing in advanced technologies. Their reliability and ease of deployment continue to drive strong adoption across multiple industries.

"North America Dominates with Early Adoption and Infrastructure, Asia Pacific Surges with Innovation and Emerging Technologies"

North America leads the AI avatar market, driven by advanced infrastructure, early AI adoption, and major players such as Meta and Microsoft. Its strong investment in AI research, widespread use of digital platforms, and demand for immersive content across entertainment, gaming, and enterprise fuel growth. Meanwhile, Asia Pacific is the fastest-growing region due to rapid digital transformation, widespread smartphone use, and a large, tech-savvy population. The region witnesses heavy investment in metaverse, gaming, and e-commerce, with supportive government policies advancing AI innovation. Cultural diversity and the desire for personalized digital identities drive AI avatar adoption, thus shaping the global AI avatar landscape with leadership in scale, innovation, and market momentum.

Breakdown of Primaries

In-depth interviews were conducted with Chief Executive Officers (CEOs), innovation and technology directors, system integrators, and executives from various key organizations operating in the AI avatar market.

The report profiles major vendors in the AI avatar market, including Synthesia (UK), HeyGen (US), D-ID (Israel), Akool (US), Veritone (US), NVIDIA (US), AWS (US), Meta (US), Vyond (US), Soul Machines (US), Microsoft (US), Google (US), Adobe (US), Perfect Corp (Taiwan), SenseTime (Hong Kong), Speechify (US), VEED.io (UK), Colossyan (US), Unith (Netherlands), Captions (US), DeepBrain AI (US), Uneeq Digital Humans (US), DaveAI (India), Genies (US), Prisma Labs (US), Inworld AI (US), Powtoon (UK), Ravatar (Cyprus), Canva (Australia), Creatify AI (US), Pitch Avatar (Austria), Synthesys (UK), Descript (US), Runway (US), Elai (US), Hippo Video (US), Replika (US), Picsart (US), Vidyard (Canada), Voki (US), Reallusion (US), Vidnoz (US), Hyper Online (US), and TheBlue.ai (Germany).

Research Coverage

This research report categorizes the AI avatar market based on Platform (AI video generation platforms, interactive digital human platforms, stylized avatar & social media tools, and 3D & metaverse avatars), Degree of customization (pre-set avatars, partially customizable avatars, and fully customizable avatars), Type (interactive avatars and noninteractive avatars), Application (Virtual agents & assistants, virtual characters, virtual influencers, and virtual companions), End User (Enterprise (Media & Entertainment, Education, Healthcare & Life Sciences, Retail & E-commerce, Technology & Software, BFSI, Automotive, Travel & Hospitality, Construction & Real Estate, and others) and Individual Users), and Region (North America, Europe, Asia Pacific, Middle East & Africa, and Latin America).

The report's scope covers detailed information regarding the major factors, such as drivers, restraints, challenges, and opportunities, influencing the growth of the AI avatar market. A thorough analysis of the key industry players provided insights into their business overview, solutions, and services; key strategies; contracts, partnerships, agreements, new product & service launches, and mergers and acquisitions; and recent developments associated with the AI avatar market. This report also covered the competitive analysis of upcoming startups in the AI avatar market ecosystem.

Key Benefits of Buying the Report

The report would provide the market leaders/new entrants with information on the closest approximations of the revenue numbers for the AI avatar market and its subsegments. It would help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their business better and plan suitable go-to-market strategies. It also helps stakeholders understand the market's pulse and provides information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights into the following pointers:

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 PREMIUM INSIGHTS

5 MARKET OVERVIEW AND INDUSTRY TRENDS

6 AI AVATAR MARKET, BY PLATFORM

7 AI AVATAR MARKET, BY DEGREE OF CUSTOMIZATION

8 AI AVATAR MARKET, BY TYPE

9 AI AVATAR MARKET, BY APPLICATION

10 AI AVATAR MARKET, BY END USER

11 AI AVATAR MARKET, BY REGION

12 COMPETITIVE LANDSCAPE

13 COMPANY PROFILES

14 ADJACENT AND RELATED MARKETS

15 APPENDIX

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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