ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
AdTech(애드테크) 시장, 2025-2029년
AdTech(애드테크) 시장은 2024-2029년에 1조 801억 달러, 예측 기간 중 CAGR은 14.6% %로 성장할 것으로 예측됩니다. 이 조사 리포트는 AdTech(애드테크) 시장의 전체 분석, 시장 규모·예측, 동향, 성장 촉진요인, 과제, 약 25개 벤더를 다룬 벤더 분석 등을 게재하고 있습니다.
현재의 시장 시나리오, 최신 동향 및 성장요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 시장은 인터넷과 스마트폰 보급률 증가, 사용자 경험의 향상, 소셜미디어의 새로운 동향에 의해 주도되고 있습니다.
시장 범위
기준연도
2025년
종료연도
2029년
예측 기간
2025-2029년
성장 모멘텀
가속
전년 대비(2025년) 대비
12.9%
CAGR
14.6%
증분액
1조 801억 달러
본 조사에서는 AI와 머신러닝(ML)의 통합이 향후 수년간 애드테크(AdTech) 시장의 성장을 촉진할 주요 요인 중 하나로 분석됩니다. 또한 앱내 개인화 광고 증가와 오프라인 광고 비용의 감소도 시장의 큰 수요로 이어질 것으로 보입니다.
목차
제1장 개요
시장 개요
제2장 Technavio 분석
가격·수명주기·고객 구입 바스켓·채택률·구입 기준의 분석
인풋의 중요성과 차별화의 요인
혼란의 요인
촉진요인과 과제의 영향
제3장 시장 구도
시장 에코시스템
시장의 특징
밸류체인 분석
제4장 시장 규모
시장의 정의
시장 부문 분석
시장 규모 2024년
시장 전망 2024-2029년
제5장 시장 규모 실적
세계의 AdTech(애드테크) 시장 2019-2023년
솔루션 부문 분석 2019-2023년
플랫폼 부문 분석 2019-2023년
지역별 부문 분석 2019-2023년
국가별 부문 분석 2019-2023년
제6장 정성 분석
AI의 영향 : 세계의 AdTech(애드테크) 시장
제7장 Five Forces 분석
Five Forces 요약
바이어의 교섭력
공급 기업의 교섭력
신규 진출업체의 위협
대체품의 위협
경쟁의 위협
시장 현황
제8장 시장 세분화 : 솔루션별
시장 부문
비교 : 솔루션별
수요측 플랫폼(DSP) : 시장 규모와 예측 2024-2029년
공급측 플랫폼(SSP) : 시장 규모와 예측 2024-2029년
광고 네트워크 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
데이터 관리 플랫폼(DMP) : 시장 규모와 예측 2024-2029년
기타 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 솔루션별
제9장 시장 세분화 : 플랫폼별
시장 부문
비교 : 플랫폼별
모바일 광고 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
데스크톱 광고 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
디지털 TV : 시장 규모와 예측 2024-2029년
시장 기회 : 플랫폼별
제10장 고객 상황
고객 상황 개요
제11장 지역별 상황
지역별 세분화
비교 : 지역별
북미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아시아태평양 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
유럽 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
남미 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중동 및 아프리카 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
미국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
캐나다 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
중국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
일본 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
독일 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
영국 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
아랍에미리트 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
프랑스 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
인도 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
브라질 : 시장 규모와 예측 2024-2029년
지역 상황에 의한 시장 기회
제12장 촉진요인·과제·기회·억제요인
시장 성장 촉진요인
시장이 해결해야 할 과제
촉진요인과 과제의 영향
시장 기회·억제요인
제13장 경쟁 구도
개요
경쟁 구도
혼란 상황
산업 리스크
제14장 경쟁 분석
기업 개요
기업 순위 지수
기업의 시장 포지셔닝
Adobe Inc.
AdTheorent Holding Co. Inc.
Alphabet Inc.
Comcast Corp.
Criteo SA
Digital Turbine Inc.
GUMGUM Inc.
InMobi Pte. Ltd.
Innovid Corp.
Integral Ad Science Holding Corp.
Magnite Inc.
MOLOCO Inc.
Ogury Ltd.
Permutive Inc.
VideoAmp
제15장 부록
KSA
영문 목차
영문목차
Adtech Market 2025-2029
The adtech market is forecasted to grow by $ 1080.1 bn during 2024-2029, accelerating at a CAGR of 14.6% during the forecast period. The report on the adtech market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.
The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increasing internet and smartphone penetration, improved user experience, and emerging trend of social media.
Market Scope
Base Year
2025
End Year
2029
Series Year
2025-2029
Growth Momentum
Accelerate
YOY 2025
12.9%
CAGR
14.6%
Incremental Value
$1080.1 bn
Technavio's adtech market is segmented as below:
By Solution
Demand-side platforms (DSPs)
Supply-side platforms (SSPs)
Ad networks
Data management platforms (DMPs)
Others
By Platform
Mobile Ad
Desktop Ad
Digital TV
By Geographical Landscape
North America
APAC
Europe
South America
Middle East and Africa
This study identifies the integration of ai and machine learning (ML) as one of the prime reasons driving the adtech market growth during the next few years. Also, growing trend of personalized ads within apps and decline in offline ad spending will lead to sizable demand in the market.
The report on the adtech market covers the following areas:
Adtech Market sizing
Adtech Market forecast
Adtech Market industry analysis
The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading adtech market vendors that include 33Across Inc., AcuityAds Holdings Inc., Adobe Inc., AdTheorent Holding Co. Inc., Adverty AB, Alphabet Inc., Comcast Corp., Criteo SA, Digital Turbine Inc., DoubleVerify Holdings Inc., GUMGUM Inc., InMobi Pte. Ltd., Innovid Corp., Integral Ad Science Holding Corp., Magnite Inc., MOLOCO Inc., Ogury Ltd., Permutive Inc., StackAdapt Inc., and VideoAmp. Also, the adtech market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.
The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.
The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive primary and secondary research. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast accurate market growth.
Table of Contents
1 Executive Summary
1.1 Market overview
Executive Summary - Chart on Market Overview
Executive Summary - Data Table on Market Overview
Executive Summary - Chart on Global Market Characteristics
Executive Summary - Chart on Market By Geographical Landscape
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Solution
Executive Summary - Chart on Market Segmentation by Platform
Executive Summary - Chart on Incremental Growth
Executive Summary - Data Table on Incremental Growth
Executive Summary - Chart on Company Market Positioning
2 Technavio Analysis
2.1 Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
Analysis of price sensitivity, lifecycle, customer purchase basket, adoption rates, and purchase criteria
2.2 Criticality of inputs and Factors of differentiation
Overview on criticality of inputs and factors of differentiation
2.3 Factors of disruption
Overview on factors of disruption
2.4 Impact of drivers and challenges
Impact of drivers and challenges in 2024 and 2029
3 Market Landscape
3.1 Market ecosystem
Parent Market
Data Table on - Parent Market
3.2 Market characteristics
Market characteristics analysis
3.3 Value chain analysis
Value chain analysis
4 Market Sizing
4.1 Market definition
Offerings of companies included in the market definition
4.2 Market segment analysis
Market segments
4.3 Market size 2024
4.4 Market outlook: Forecast for 2024-2029
Chart on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Data Table on Global - Market size and forecast 2024-2029 ($ billion)
Chart on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
Data Table on Global Market: Year-over-year growth 2024-2029 (%)
5 Historic Market Size
5.1 Global Adtech Market 2019 - 2023
Historic Market Size - Data Table on Global Adtech Market 2019 - 2023 ($ billion)