 
		 
				
			이 IDC Market Perspective에서는 급속히 변화하는 AI를 활용한 판촉 테크놀러지의 가격결정에 대해 자세히 살펴보고, 구식 모델에서 과감히 벗어나 가치 기반 가격 책정을 도입할 것을 촉구합니다. AI가 고객 경험을 혁신함에 따라 단순한 입력과 전술적 측정에 기반한 기존의 가격 책정 방식은 더 이상 충분하지 않습니다. 프로세스를 자동화하고 초개인화된 경험을 제공하는 AI의 독보적인 능력은 실제 제공되는 가치에 따라 가격을 책정하는 새로운 접근 방식을 요구합니다. 엔터프라이즈급 AI 애플리케이션에는 상당한 비용이 수반되므로 공급업체는 기능뿐만 아니라 결과에 초점을 맞춘 결과 중심 가격 모델을 채택해야 할 때가 왔습니다. 이 문서에서는 부분 유료화, 구독, 소비 기반 모델 등 다양한 가격 구조를 살펴보지만, AI의 역동적인 가치를 완전히 포착해야 하는 과제를 강조합니다. 공급업체는 비용을 실제 고객 성과에 맞추고, 지속적인 혁신을 촉진하며, 고객 만족을 우선시해야 한다는 메시지가 분명합니다. 이 새로운 AI 기반 시장에서 성공하려면 공급업체는 가치 지향적 가격 정책을 채택하고, 광범위한 고객층을 확보하고, 유연하고 투명한 가격 옵션을 제공하여 지속적이고 장기적인 성공을 위한 기반을 마련해야 합니다."AI의 혁신적 힘은 기존 가격 정책에서 가치 기반 모델로 전환하여 비용을 고객 성과에 맞추고 마테크 및 애드테크의 혁신을 주도할 것을 요구합니다." - Roger Beharry Lall, 광고 기술 및 중소기업 마케팅 애플리케이션 부문 리서치 디렉터
This IDC Market Perspective dives deep into the rapidly shifting landscape of pricing for AI-powered promotional technologies, urging a bold departure from outdated models to embrace value-based pricing. As AI revolutionizes customer experiences, the old ways of pricing - based on simple inputs and tactical measures - are no longer enough. AI's unparalleled ability to automate processes and create hyperpersonalized experiences demands a fresh approach that aligns pricing with the true value delivered. With enterprise-grade AI applications carrying substantial costs, the time has come for vendors to adopt outcome-driven pricing models that focus on results and not just features. This document explores various pricing structures such as freemium, subscription, and consumption-based models, but underscores the challenge of capturing the full, dynamic value of AI. The message is clear: vendors must align costs with real customer outcomes, foster continuous innovation, and prioritize customer satisfaction. To thrive in this new AI-powered market, vendors are encouraged to adopt value-oriented pricing, engage a broad spectrum of customers, and offer flexible, transparent pricing options that pave the way for sustained, long-term success."AI's transformative power demands a shift from traditional pricing to value-based models, aligning costs with customer outcomes and driving innovation in martech and adtech." - Roger Beharry Lall, research director, Advertising Technologies and SMB Marketing Applications