세계의 고등교육 M-Learning 시장(2024-2028년)
Global higher education m-learning market 2024-2028
상품코드 : 1502296
리서치사 : TechNavio
발행일 : 2024년 05월
페이지 정보 : 영문 163 Pages
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한글목차

고등교육 M-Learning 시장은 2023년부터 2028년까지 연평균 28.96%의 CAGR로 2023-2028년 906억 5,430만 달러 규모로 성장할 것으로 예측됩니다.

본 보고서는 고등교육 M-Learning 시장에 대한 종합적인 분석, 시장 규모와 예측, 동향, 성장 촉진요인 및 과제, 약 25개 벤더를 포함한 벤더 분석 등의 정보를 전해드립니다.

현재 시장 시나리오, 최신 동향 및 촉진요인, 시장 환경 전반에 대한 최신 분석을 제공합니다. 인터넷의 보급이 모바일 기반 학습의 확산에 박차를 가하고, 자기 주도적 학습이 가능한 M-Learning에 대한 선호도가 높아지고, 개별 학습에 대한 중요성이 강조되고 있는 점 등이 시장을 주도하고 있습니다.

시장 범위
기준 연도 2024
종료 연도 2028
예측 기간 2024-2028
성장 모멘텀 가속
전년 대비 2024년 22.04%
CAGR 28.96%
증분 금액 906억 5,430만 달러

이 보고서는 향후 몇 년 동안 고등교육 M-Learning 시장의 성장을 촉진할 주요 요인 중 하나로 학습자의 참여도를 높이는 게임화의 도입을 꼽았습니다. 또한, 대체 인증 시스템의 부상과 과목 숙련도 평가 및 인증 도구의 출현은 시장의 큰 수요를 창출할 것으로 보입니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 상황

제3장 시장 규모 평가

제4장 시장 규모 실적

제5장 Five Forces 분석

제6장 시장 세분화 : 유형별

제7장 시장 세분화 : 코스별

제8장 고객 상황

제9장 지역별 상황

제10장 촉진요인, 과제, 기회, 억제요인

제11장 경쟁 상황

제12장 경쟁 분석

제13장 부록

ksm
영문 목차

영문목차

The higher education m-learning market is forecasted to grow by USD 90654.3 mn during 2023-2028, accelerating at a CAGR of 28.96% during the forecast period. The report on the higher education m-learning market provides a holistic analysis, market size and forecast, trends, growth drivers, and challenges, as well as vendor analysis covering around 25 vendors.

The report offers an up-to-date analysis regarding the current market scenario, the latest trends and drivers, and the overall market environment. The market is driven by increased penetration of internet spurring widespread adoption of mobile-based learning, growing preference for self-paced m-learning, and growing emphasis on personalized learning.

Technavio's higher education m-learning market is segmented as below:

Market Scope
Base Year2024
End Year2028
Series Year2024-2028
Growth MomentumAccelerate
YOY 202422.04%
CAGR28.96%
Incremental Value$90654.3mn

By Type

By Courses

By Geography

This study identifies the inclusion of gamification to drive learner engagement levels as one of the prime reasons driving the higher education m-learning market growth during the next few years. Also, growing prominence of alternative credential systems and emergence of subject proficiency assessment and certification tools will lead to sizable demand in the market.

The report on the higher education m-learning market covers the following areas:

The robust vendor analysis is designed to help clients improve their market position, and in line with this, this report provides a detailed analysis of several leading higher education m-learning market vendors that include 2U Inc., Adobe Inc., City and Guilds Group, D2L Inc., Docebo Inc., Edubrite Systems Inc., Educomp Solutions Ltd., Ellucian Co., Epignosis LLC, Microsoft Corp., Novac Learning, Oracle Corp., Pearson Plc, Platinum Equity Advisors LLC, PowerSchool Holdings Inc., Providence Equity Partners LLC, Litmos US L.P., Simplilearn, Thoma Bravo LP, and Thought Industries. Also, the higher education m-learning market analysis report includes information on upcoming trends and challenges that will influence market growth. This is to help companies strategize and leverage all forthcoming growth opportunities.

The study was conducted using an objective combination of primary and secondary information including inputs from key participants in the industry. The report contains a comprehensive market and vendor landscape in addition to an analysis of the key vendors.

The publisher presents a detailed picture of the market by the way of study, synthesis, and summation of data from multiple sources by an analysis of key parameters such as profit, pricing, competition, and promotions. It presents various market facets by identifying the key industry influencers. The data presented is comprehensive, reliable, and a result of extensive research - both primary and secondary. The market research reports provide a complete competitive landscape and an in-depth vendor selection methodology and analysis using qualitative and quantitative research to forecast the accurate market growth.

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Market Landscape

3 Market Sizing

4 Historic Market Size

5 Five Forces Analysis

6 Market Segmentation by Type

7 Market Segmentation by Courses

8 Customer Landscape

9 Geographic Landscape

10 Drivers, Challenges, and Opportunity/Restraints

11 Competitive Landscape

12 Competitive Analysis

13 Appendix

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