차세대 검색 엔진 시장 보고서 : 플랫폼 유형별, 최종사용자별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)
Next Generation Search Engines Market Report by Platform Type (Mobile, Desktop), End User (Personal, Commercial), Distribution Channel (Online, Offline), and Region 2025-2033
상품코드:1820211
리서치사:IMARC
발행일:2025년 09월
페이지 정보:영문 146 Pages
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한글목차
세계 차세대 검색 엔진 시장 규모는 2024년 152억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 416억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 11.2%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.
고급 검색 엔진으로 알려진 차세대 검색 엔진은 음성 및 이미지 기반 검색과 같은 새로운 기술을 통합하고 있습니다. 머신러닝(ML), 시맨틱 분석, 인공지능(AI) 기능에 의존하여 정보 검색을 보다 빠르고 쉽게 할 수 있습니다. 또한, 과학자 및 연구자들이 다양한 기후 과학 및 생태 과학의 공간 데이터를 얻을 수 있도록 돕습니다. 현재 가상 비서는 전 세계 소매, 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI) 분야에서 일반적으로 사용되는 차세대 검색 엔진 중 하나입니다.
차세대 검색 엔진 시장 동향:
최근 아마존의 알렉사(Alexa)와 같은 음성 비서가 내장된 기기의 보급으로 인해 음성 검색 건수가 급격히 증가하고 있습니다. 이러한 검색은 음성 인식 기술의 발전으로 텍스트 검색에 비해 더 빠르고 편리합니다. 이는 전 세계 차세대 검색 엔진 수요에 긍정적인 영향을 미치는 가장 인기 있는 트렌드 중 하나입니다. 이와는 별도로, 소비자의 요구와 주요 기업의 수익성에 따라 신제품을 출시하거나 기존 버전을 개선하기 위해 다양한 분야에서 조사 활동이 활발해지면서 통찰력 있는 데이터를 얻기 위해 시장 성장을 강화하는 주요 요인 중 하나가 되고 있습니다. 또한, 번거롭지 않은 온라인 쇼핑 경험을 위해 이커머스 이용이 확대되고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 인터넷의 확산과 스마트폰의 판매량 증가는 많은 최종 사용 산업에서 차세대 검색 엔진의 사용을 촉진하고 있습니다. 이와 더불어, 이러한 검색 엔진의 셀프서비스 옵션의 도입은 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
본 보고서에서 다룬 주요 질문
2024년 차세대 검색 엔진 세계 시장 규모는?
2025-2033년 차세대 검색 엔진 세계 시장 성장률 전망은?
차세대 검색 엔진 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
COVID-19가 차세대 검색 엔진 세계 시장에 미치는 영향은?
차세대 검색 엔진 세계 시장에서의 플랫폼 유형별 분류는?
차세대 검색 엔진 세계 시장에서의 최종사용자별 분류는?
차세대 검색 엔진 세계 시장을 유통 채널별로 구분하면?
차세대 검색 엔진 세계 시장 주요 지역은?
차세대 검색 엔진 세계 시장에서의 주요 기업은?
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
조사 방법
제3장 주요 요약
제4장 소개
제5장 세계의 차세대 검색 엔진 시장
시장 개요
시장 실적
COVID-19의 영향
시장 예측
제6장 시장 내역 : 플랫폼별
모바일
데스크톱
제7장 시장 내역 : 최종사용자별
개인용
상업용
제8장 시장 내역 : 유통 채널별
온라인
오프라인
제9장 시장 내역 : 지역별
북미
미국
캐나다
아시아태평양
중국
일본
인도
한국
호주
인도네시아
기타
유럽
독일
프랑스
영국
이탈리아
스페인
러시아
기타
라틴아메리카
브라질
멕시코
기타
중동 및 아프리카
제10장 SWOT 분석
제11장 밸류체인 분석
제12장 Porter's Five Forces 분석
제13장 가격 분석
제14장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
주요 기업 개요
Alibaba Group
Amazon.com Inc.
Apple Inc.
Ask.com(IAC)
Baidu Inc.
Duck Duck Go Inc.
Facebook Inc.
Google LLC(Alphabet Inc.)
Microsoft Corporation
Yahoo(Verizon Communications Inc.)
KSM
영문 목차
영문목차
The global next generation search engines market size reached USD 15.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 41.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.2% during 2025-2033.
Next generation search engines, also known as advanced search engines, are incorporated with new technologies, such as voice- and image-based searches. They rely on machine learning (ML), semantic analysis and artificial intelligence (AI) capabilities to make information retrieval faster and easier. This further helps scientists and researchers obtain spatial data from various climate and ecological sciences. At present, virtual assistants are one of the commonly used next generation search engines in the retail and banking, financial services, and insurance (BFSI) sectors across the globe.
Next Generation Search Engines Market Trends:
Over the recent years, the number of voice searches has experienced exponential growth on account of the growing popularity of devices, which are embedded with voice assistants like Amazon's Alexa. These searches are faster and more convenient as compared to text searches due to the advancements in speech recognition technology. This represents one of the most popular trends positively influencing the demand for next generation search engines around the world. Apart from this, the rising uptake of research activities in various sectors to launch new products or improvise the older variants as per the requirement of the consumers and profitability of the key players represents one of the major factors strengthening the growth of the market to obtain insightful data. Furthermore, the growing use of e-commerce for hassle-free online shopping experiences is also contributing to market growth. Moreover, the increasing penetration of the internet and boosting sales of smartphones is catalyzing the use of next generation search engines in numerous end use industries. Besides this, the introduction of self-service options in these search engines is projected to impel the growth of the market.
Key Market Segmentation:
Breakup by Platform Type:
Mobile
Desktop
Breakup by End User:
Personal
Commercial
Breakup by Distribution Channel:
Online
Offline
Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alibaba Group, Amazon.com Inc., Apple Inc., Ask.com (IAC), Baidu Inc., Duck Duck Go Inc., Facebook Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), Microsoft Corporation and Yahoo (Verizon Communications Inc.).
Key Questions Answered in This Report
1.What was the size of the global next generation search engines market in 2024?
2.What is the expected growth rate of the global next generation search engines market during 2025-2033?
3.What are the key factors driving the global next generation search engines market?
4.What has been the impact of COVID-19 on the global next generation search engines market?
5.What is the breakup of the global next generation search engines market based on the platform type?
6.What is the breakup of the global next generation search engines market based on the end user?
7.What is the breakup of the global next generation search engines market based on the distribution channel?
8.What are the key regions in the global next generation search engines market?
9.Who are the key players/companies in the global next generation search engines market?