아침식사용 식품 시장 보고서(2025-2033년) : 공급원, 포장 유형, 유통 채널, 지역별
Breakfast Food Market Report by Source, Packaging Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033
상품코드 : 1792432
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 146 Pages
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한글목차

세계의 아침식사용 식품 시장 규모는 2024년 4,652억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장 규모가 2033년에는 6,259억 달러에 이르고, 2025년부터 2033년에 걸쳐 3.4%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 비만과 당뇨병과 같은 만성 생활 습관병의 이환율이 증가함에 따라 소비자의 건강 의식이 높아짐에 따라 시장이 강화되고 있습니다.

아침식사용 식품 시장 분석

아침식사용 식품 시장 동향

건강 지향 증가

소비자는 저탄수화물, 고섬유질, 고단백질 아침식사를 요구합니다. 따라서 건강하고 균형잡힌 아침식사 옵션에 대한 수요가 증가함에 따라 인기 브랜드는 영양 강화 제품과 곡물 제품을 출시하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 6월, Marico는 아침식사 제품군을 강화하기 위해 Saffola Muesli의 출시를 발표했습니다. 이 회사는 또한 성인 아침식사 부문에서 브랜드 자금을 활용하는 것을 목표로 하고 있습니다.

편리하고 이동 중에도 먹을 수 있는 제품의 인기가 높아짐

바쁜 라이프스타일로 인해 바로 먹을 수 있는 요리와 바, 스무디 등 가벼운 아침식사 옵션이 필요합니다. 이 제품은 아침 시간이 제한된 소비자에게 빠른 영양 보충 능력을 제공합니다. 2024년 9월, Maple Leaf Foods는 Schneiders 브랜드에서 새로운 아침식사용 단백질 제품인 Schneiders Breakfast Sandwiches와 Breakfast Bites를 출시했습니다.

단백질 강화 아침식사의 중요성 증가

고객이 하루종일 몸의 건강과 지속적인 에너지를 선호하기 때문에 단백질을 강화한 아침식사 음식의 인기가 높아지고 있습니다. 각 브랜드는 매일 식사에 더 많은 단백질을 섭취하고자 하는 수요가 증가함에 따라 인기있는 아침식사 제품의 단백질 강화 버전을 제공합니다. 2024년 5월, Kellanova는 와플 2장에 10g의 단백질을 포함한 Eggos의 단백질 강화 버전을 출시했습니다.

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 아침식사용 식품 시장

제6장 시장 분석 : 공급원별

제7장 시장 분석 : 포장 유형별

제8장 시장 분석 : 유통채널별

제9장 시장 분석 : 지역별

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

CSM
영문 목차

영문목차

The global breakfast food market size reached USD 465.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 625.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.4% during 2025-2033. The growing consumer health awareness as a result of the rising incidence of chronic lifestyle disorders, such as obesity and diabetes, is bolstering the market.

Breakfast Food Market Analysis:

Breakfast Food Market Trends:

Rising Adoption of Health-Conscious Options

Consumers are increasingly looking for low-sugar, high-fiber, and protein-rich breakfast options. Hence, popular brands are launching fortified and whole-grain products in response to the growing demand for healthful and balanced breakfast options. For example, in June 2024, Marico announced the launch of Saffola Muesli to strengthen its breakfast menu. The company also aims to leverage the brand's equity in the adult breakfast segment.

Growing Popularity of Convenient and On-the-Go Products

Busy lifestyles are boosting demand for quick breakfast choices, including ready-to-eat dishes, bars, and smoothies. These items offer rapid nourishment to consumers who have limited time in the morning. In September 2024, Maple Leaf Foods launched new breakfast protein products under the Schneiders brand, i.e., Schneiders Breakfast Sandwiches and Breakfast Bites.

Increasing Importance of Protein-Enriched Breakfast

Protein-enriched breakfast foods are becoming increasingly popular as customers prioritize physical health and sustained energy throughout the day. Brands are offering protein-enhanced versions of popular breakfast products to fulfill the rising demand for more protein in daily meals. In May 2024, Kellanova launched a protein-packed version of Eggos, which contains 10 grams of protein in a two-waffle serving.

Breakfast Food Industry Segmentation:

Breakup by Source:

Wheat is widely used in cereals and bread, and rice-based breakfast foods are preferred by gluten-free consumers. Oats are gaining popularity due to their health advantages, such as fiber content. Corn is commonly utilized in cereals and snack bars. Barley, recognized for its nutritious qualities, is increasingly being included in health-conscious breakfasts.

Breakup by Packaging Type:

Cereals and other dry foodstuffs are typically stored in boxes, which are both durable and convenient. Pouches are becoming increasingly popular for their ease, portability, and resealability, particularly for on-the-go breakfast alternatives such as granola and oatmeal. These segments are elevating the breakfast food market revenue.

Breakup by Distribution Channel:

Hypermarkets and supermarkets are popular owing to their diverse product offerings and accessibility. Independent retailers cater to specific markets, selling local or unique merchandise. Specialist retailers specialize in health-conscious or organic items. In contrast, convenience stores cater to on-the-go customers by giving easy access to ready-to-eat breakfast alternatives for busy lives.

Breakup by Region:

The market research report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa.

The growing preference for high-protein and plant-based breakfast items has an impact on the breakfast food sector in North America. In Asia Pacific, traditional breakfast foods are mixed with modern and quick-prep choices. The market in Europe is driven by sustainability and environmentally friendly packaging. Latin America is experiencing an increase in demand for functional foods, while the Middle East and Africa region is seeing an expansion in the popularity of fortified cereals and energy-boosting breakfast items to satisfy nutritional requirements.

Competitive Landscape

The breakfast food market report has provided a comprehensive analysis of the competitive landscape. Detailed profiles of all major market companies have also been provided. Some of the key players in the market include:

Key Questions Answered in This Report:

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Breakfast Food Market

6 Market Breakup by Source

7 Market Breakup by Packaging Type

8 Market Breakup by Distribution Channel

9 Market Breakup by Region

10 SWOT Analysis

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

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