OTC 의약품 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 제품 유형, 투여 경로, 제형, 유통 채널, 지역별(2025-2033년)
Over The Counter (OTC) Drugs Market Size, Share, Trends and Forecast by Product Type, Route of Administration, Dosage Form, Distribution Channel, and Region, 2025-2033
상품코드 : 1722788
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 05월
페이지 정보 : 영문 140 Pages
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한글목차

OTC 의약품 세계 시장 규모는 2024년 1,780억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2033년에는 2,882억 9,000만 달러에 달하고, 2025-2033년 5.23%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있으며, 2024년 OTC 의약품 시장 점유율은 현재 북미가 42.2%로 압도적일 것으로 예상하고 있습니다. 이 지역 시장을 주도하는 요인은 셀프 메디케이션에 대한 소비자의 높은 선호도, 높은 의료비 지출, 소매점 보급, 비처방 의약품에 대한 규제 당국의 우호적인 지원 등이 있습니다.

비처방약으로 알려진 일반의약품은 처방전 없이도 사용할 수 있으며, 의료 전문가의 치료를 받을 필요도 없습니다. 안전하고 효과적이며 통증, 기침, 감기, 설사, 변비, 여드름을 치료하고 반복되는 편두통과 알레르기를 관리하는 데 도움이 될 수 있습니다. 현재 전 세계 약국, 편의점, 슈퍼마켓, 주유소에서 판매되고 있습니다.

OTC 의약품 시장 동향 :

개인들이 경미한 질병을 치료하기 위해 OTC 의약품의 사용이 증가하고 있는 것은 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 이 외에도 제산제, 히스타민-2(H2) 차단제, 양성자 펌프 억제제(PPI)와 같은 OTC 의약품은 속쓰림과 위산과다를 완화하거나 예방하는 데 사용되고 있습니다. 또한, 코로나바이러스감염증-19(COVID-19)의 유행으로 인해 자가 관리의 중요성에 대한 개인의 인식이 높아지고 있습니다. 그 결과, 건강 보조 식품의 판매가 증가하고 시장 성장이 강화되고 있습니다. 또한, 주요 기업들은 소비자층을 확대하고 지리적 입지를 강화하기 위해 제품 포트폴리오를 확장하고 있습니다. 이는 처방약을 OTC 의약품으로 전환하기 위한 규제 기관의 승인 증가와 함께 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로, 현재 의료비 증가를 이유로 의사와 상담하지 않고 OTC 의약품을 선택하는 사람들이 증가하고 있습니다. 또한, 자가 치료의 실천은 만성 질환을 통제하고, 결근을 줄이고, 경미한 질병에 대한 의료 자원을 절약하는 데 도움이 됩니다. 이 밖에도 전 세계 노인 인구 증가, 유통 채널의 급속한 확대, 제약 산업의 괄목할 만한 성장 등이 전체 매출과 수익성을 높이고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 OTC 의약품 시장

제6장 시장 분석 : 제품 유형별

제7장 시장 분석 : 투여 경로별

제8장 시장 분석 : 제형별

제9장 시장 분석 : 유통 채널별

제10장 시장 분석 : 지역별

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

The global over the counter (OTC) drugs market size was valued at USD 178.00 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 288.29 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 5.23% from 2025-2033. North America currently dominates the over the counter (OTC) drugs market share at 42.2% in 2024. The market in the region is driven by strong consumer preference for self-medication, high healthcare expenditures, widespread retail availability, and favorable regulatory support for non-prescription medications.

Over the counter (OTC) drugs, also known as non-prescription drugs, can be used without a prescription or the need for seeking treatment by a healthcare professional. They are safe and effective and help cure pain, cough and cold, diarrhea, constipation, acne and manage recurring migraines and allergies. They are currently available in pharmacies, convenience stores, supermarkets and gas stations across the globe.

Over The Counter (OTC) Drugs Market Trends:

The increasing utilization of OTC drugs to treat minor ailments among individuals represents one of the key factors bolstering the market growth. Besides this, OTC medications, such as antacids, histamine-2 (H2) blockers, and proton pump inhibitors (PPIs), are used to relieve and prevent heartburn or acid indigestion. In addition, due to the coronavirus disease (COVID-19) outbreak, there is a rise in awareness among individuals about the importance of self-care. This, in turn, is increasing the sales of nutritional supplements and strengthening the market growth. Moreover, key players are expanding their product portfolio to widen their consumer base and increase their geographical presence. This, coupled with the increasing approvals from regulatory bodies for switching prescription drugs to OTC drugs, is positively influencing the market. Apart from this, there is currently an increase in the number of people opting for OTC drugs rather than consulting physicians on account of increasing healthcare costs. Furthermore, self-medication practices can assist in controlling chronic diseases, reducing absenteeism from work, and saving scarce medical resources from being exhausted during minor conditions. Some of the other factors, such as the rising geriatric population worldwide, rapid expansion of distribution channels, and significant growth in the pharmaceutical industry, are driving the overall sales and profitability.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

Breakup by Route of Administration:

Breakup by Dosage Form:

Breakup by Distribution Channel:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alkem Laboratories Limited, Bayer AG, Daiichi Sankyo Company Limited, Dr. Reddy's Laboratories Ltd., GlaxoSmithKline plc, Johnson & Johnson, Novartis AG, Perrigo Company plc, Pfizer Inc., Piramal Enterprises Ltd., Reckitt Benckiser Group PLC, Sanofi S.A., Sun Pharmaceutical Industries Ltd. and Teva Pharmaceutical Industries Ltd.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Over The Counter (OTC) Drugs Market

6 Market Breakup by Product Type

7 Market Breakup by Route of Administration

8 Market Breakup by Dosage Form

9 Market Breakup by Distribution Channel

10 Market Breakup by Region

11 SWOT Analysis

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

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