불만 관리 소프트웨어 시장 : 유형별, 컴포넌트별, 전개 모드별, 최종 이용 산업별, 지역별(2025-2033년)
Complaint Management Software Market Report by Type, Component, Deployment Mode, End Use Industry, and Region 2025-2033
상품코드 : 1702023
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 04월
페이지 정보 : 영문 140 Pages
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한글목차

불만 관리 소프트웨어 세계 시장 규모는 2024년 27억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 60억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 9.3%를 보일 것으로 예측했습니다.

불만 관리 소프트웨어는 고객의 불만과 요청을 처리, 관리, 보고하고 적시에 대응하기 위한 플랫폼을 말합니다. 고객 불만을 접수하고, 분류하고, 제출부터 해결까지 추적하여 조직을 지원합니다. 또한 다양한 기준에 따라 불만의 우선순위를 정하고, 서비스 담당자에게 경고를 보내고, 문제가 해결되면 고객에게 알리고, 전체 프로세스를 간소화하여 신속한 해결을 실현합니다. 최근 몇 년 동안 불만 관리 소프트웨어는 자동화된 불만 및 보고서 처리를 제공하고, 워크플로우를 개선하고, 고객 서비스를 개선하고, 고객 피드백을 실시간으로 모니터링하는 등 기업들 사이에서 인기를 얻고 있습니다.

불만 관리 소프트웨어 시장 동향 :

고객 경험 향상과 브랜드 이미지 보호에 대한 요구가 높아지면서 시장 성장을 가속하는 주요 요인이 되고 있습니다. 불만 관리 소프트웨어는 고객의 불만과 피드백을 정기적으로 모니터링하고 기록함으로써 기업이 제품 및 서비스의 품질을 향상시킬 수 있도록 도와줍니다. 그 결과, 클라우드 기반 불만 관리 소프트웨어 솔루션이 제공하는 효율적인 자원 활용, 직접적인 IT 관리, 비용 효율성 등 다양한 이점에 대한 인식이 높아지면서 제품 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 고객 중심 전략의 광범위한 채택과 자동화된 워크플로우 및 불만 관리 업무에 대한 수요가 증가하면서 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이 외에도 인공지능(AI), 머신러닝(ML) 등 혁신 기술과 불만 관리 소프트웨어의 통합, IT 인프라의 상당한 발전은 시장에 유리한 기회를 제공합니다. 또한, 헬스케어, 정부 및 공공 부문의 제품 사용 증가, 일부 제품 혁신, 연구 및 개발(R&D) 활동에 대한 투자 증가는 시장 성장을 가속하는 다른 요인 중 일부입니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 불만 관리 소프트웨어 시장

제6장 시장 분석 : 유형별

제7장 시장 분석 : 컴포넌트별

제8장 시장 분석 : 전개 모드별

제9장 시장 분석 : 최종 이용 산업별

제10장 시장 분석 : 지역별

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

LSH
영문 목차

영문목차

The global complaint management software market size reached USD 2.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.3% during 2025-2033.

Complaint management software refers to a platform used to handle, manage, report, and respond to customer grievances and requests in a timely manner. It assists organizations in accepting, categorizing and tracking customer complaints from submission to resolution. It also prioritizes complaints based on various criteria, alerts service personnel, notifies customers when their issue has been addressed and streamlines the entire process to ensure faster resolutions. In recent years, complaint management software has gained traction among enterprises as it offers automated complaint and report processing, improves workflow, enhances customer service, and monitors customer feedback in real-time.

Complaint Management Software Market Trends:

The rising need to improve customer experience and protect brand image represents the primary factor driving the market growth. Complaint management software enables organizations to enhance the quality of their products or services by regularly monitoring and recording customer grievances and feedback. As a result, the growing awareness regarding numerous benefits offered by cloud-based complaint management software solutions, such as efficient resource utilization, direct IT control and cost-effectiveness, is augmenting the product demand. Additionally, the widespread adoption of customer-centric strategies and the escalating demand for automated workflow and complaint management operations are catalyzing the market growth. Besides this, the integration of innovative technologies, such as artificial intelligence (AI) and machine learning (ML), with complaint management software and significant advancements in IT infrastructure are providing lucrative opportunities to the market. Furthermore, the rising product usage in the healthcare, government and public sectors, several product innovations, and increasing investments in research and development (R&D) activities are some of the other factors propelling the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

Breakup by Deployment Mode:

Breakup by End Use Industry:

Breakup by Region:

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AssurX Inc., EtQ LLC, Freshworks Inc., HappyFox Inc., Intelex Technologies (Industrial Scientific Corporation), MasterControl Inc., Quantivate LLC, Salesforce.com Inc., Sparta Systems Inc., Zendesk Inc. and Zoho Corporation Pvt. Ltd.

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Complaint Management Software Market

6 Market Breakup by Type

7 Market Breakup by Component

8 Market Breakup by Deployment Mode

9 Market Breakup by End Use Industry

10 Market Breakup by Region

11 SWOT Analysis

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

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