식초 시장 보고서 : 제품 유형별, 공급원별, 최종 용도별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)
Vinegar Market Report by Product Type, Source, End-Use, Distribution Channel, and Region 2025-2033
상품코드 : 1642580
리서치사 : IMARC
발행일 : 2025년 01월
페이지 정보 : 영문 123 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 2,999 ₩ 4,329,000
PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 불가능하며, 텍스트 등의 Copy&Paste도 불가능합니다.
US $ 3,999 ₩ 5,773,000
PDF & Excel (5 User License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.
US $ 4,999 ₩ 7,217,000
PDF & Excel (Corporate License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 5명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 Copy&Paste가 불가능합니다. 인쇄는 5부까지 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계 식초 시장 규모는 2024년에 24억 3,000만 달러에 달했습니다. IMARC 그룹은 2025년부터 2033년까지의 성장률(CAGR)은 2.44%로, 2033년까지는 30억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 건강과 복지에 대한 관심이 높아지고, 풍미와 인퓨즈드 유형 등 혁신적인 식초 제품의 채용 증가, 자연스럽고 친환경적인 가정용 세척 솔루션에 대한 관심 증가 등이 시장 성장을 가속하는 요인이 되고 있습니다.

식초는 와인, 샴페인, 양조주, 증류 곡물 알코올, 사이다 등에 포함된 에탄올의 발효에 의해 제조되는 자극적인 산성 액체입니다. 아세트산, 몰식자산, 카테킨, 에피카테킨, 카페산, 설탕, 향신료, 과즙, 허브 등의 조미료가 포함됩니다. 비타민 B-1, 칼륨, 마그네슘, 칼슘, 인을 풍부하게 함유하고 있습니다. 항균 작용, 항산화 작용, 항 당뇨병 작용이 있기 때문에 체중 감량을 돕고 심장 건강을 증진하고 영양 흡수를 높입니다. 그 때문에 소스, 수프, 샐러드 드레싱 등의 보존료나 풍미 조미료로서 사용되는 경우가 많습니다.

식초 시장 경향 :

각질 제거제와 피부 화장수의 조제에 식초 변종이 널리 사용되는 것은 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 건강 보충제를 제조하는 제약 산업에서 사과 식초의 사용이 증가하고 있다는 것도 시장에 밝은 전망을 가져다줍니다. 이와는 별도로, 바쁜 일정을 해내는 개인 증가에 의해 곧 먹을 수 있는(RTE) 식품의 소비가 증가하고 있습니다. 살균제, 땀 억제제, 얼룩 제거제의 제조에 식초가 널리 채용되고 있는 것도 시장의 성장에 기여하고 있습니다. 게다가, 개인간의 건강 의식의 높아짐이, 주요 시장 제조업체가 오가닉이나 글루텐 프리의 식초를 발매하는 뒷받침이 되고 있습니다. 이는 적극적인 홍보 활동과 함께 브랜드 인지도를 높이고 제품 판매에 긍정적인 영향을 미칩니다. 게다가 하이퍼마켓, 슈퍼마켓, 백화점 등의 조직화된 유통 채널의 확대와 급성장하는 전자상거래 산업은 시장 전망이 우수합니다. 게다가 선도적 인 제조 업체의 R & D(R & D) 활동에 대한 투자 증가는보다 강화 된 프리미엄 제품의 변형을 도입하기위한 것이며 시장 성장을 가속하고 있습니다.

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 식초산업

제6장 주요 지역의 실적

제7장 시장 내역 : 제품 유형별

제8장 시장 분석 : 공급원별

제9장 시장 내역 : 최종 용도별

제10장 시장 분석 : 유통 채널별

제11장 경쟁 구도

제12장 식초의 제조 공정

제13장 프로젝트 세부사항, 요구사항, 비용

제14장 대출과 자금 지원

제15장 프로젝트의 경제성

제16장 주요 기업 프로파일

KTH
영문 목차

영문목차

The global vinegar market size reached USD 2.43 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 3.02 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.44% during 2025-2033. The growing focus on health and well-being, rising introduction of innovative vinegar products, such as flavored and infused varieties, and increasing interest in natural, eco-friendly home cleaning solutions are some of the factors impelling the market growth.

Vinegar is a pungent, acidic liquid prepared by fermentation of ethanol present in wine, champagne, brew, distilled grain alcohol, and cider. It contains acetic acid, gallic acid, catechin, epicatechin, and caffeic acid, and flavorings like sugar, spices, fruit juices and herb infusions. It is an abundant source of vitamin B-1, potassium, magnesium, calcium, and phosphorus. It assists in weight loss, improves heart health, and increases nutrient absorption on account of its antimicrobial, antioxidant, and anti-diabetic properties. Consequently, it is often used as a preservative and flavor enhancer in sauces, soups, and salad dressings.

Vinegar Market Trends:

The wide utilization of vinegar variants in formulating exfoliants and skin toners represents one of the key factors positively influencing the market. In addition, the increasing use of apple cider vinegar in the pharmaceutical industry to manufacture health supplements is creating a positive outlook for the market. Apart from this, the hectic schedules of individuals are leading to the growing consumption of ready-to-eat (RTE) food products, which, in turn, is driving the sales of vinegar due to its preservative capabilities. The widespread adoption of vinegar in manufacturing disinfectants, antiperspirants, and stain removers is also contributing to the market growth. Furthermore, the rising health awareness among individuals is propelling key market players to introduce organic and gluten-free vinegar variants. This, in confluence with aggressive promotional activities, is creating brand awareness and positively influencing product sales. Additionally, the expansion of organized distribution channels, such as hypermarkets, supermarkets, and departmental stores, along with the burgeoning e-commerce industry, is offering a favorable market outlook. Moreover, increasing investments by leading manufacturers in research and development (R&D) activities to introduce enhanced and premium product variants is impelling the market growth.

Vinegar Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

Balsamic Vinegar

Red Wine Vinegar

Cider Vinegar

White Vinegar

Rice Vinegar

Others

Balsamic vinegar is the most popular product type as it is rich in antioxidants and polyphenols, which help improve immunity and prevent heart diseases.

Breakup by Source:

Natural

Synthetic

On the basis of the source, the market has been segmented into natural and synthetic sources.

Breakup by End-Use:

Institutional

Retail

Vinegar is majorly used as a preservative in the institutional sector due to its acetic acid content and low pH value.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets

Convenience Stores

Specialty Stores

Online

Others

Supermarkets and hypermarkets presently hold the largest market share on account of their increasing traction and expansion across the globe.

Breakup by Region:

Asia Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

North America

United States

Canada

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Argentina

Colombia

Chile

Peru

Others

Middle East and Africa

Turkey

Saudi Arabia

Iran

United Arab Emirates

Others

Europe currently exhibits a clear dominance in the market as there are numerous major vinegar-producing companies in the region.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has also been analyzed in the report with the detailed profiles of the key players operating in the market. Some of the key players include:

Acetifici Italiani Modena S.R.L.

Australian Vinegar

Bizen Chemical Co. Ltd.

Fleischmann's Vinegar Company, Inc.

Kraft Heinz Company

Mizkan

Shanxi Shuita Vinegar

Castelo Alimentos S/A

Burg Groep B.V.

Aspall Cyder

Key Questions Answered in This Report

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

5 Global Vinegar Industry

6 Performance of Key Regions

7 Market Breakup by Product Type

8 Market Breakup by Source

9 Market Breakup by End-Use

10 Market Breakup by Distribution Channel

11 Competitive Landscape

12 Vinegar Manufacturing Process

13 Project Details, Requirements and Costs Involved

14 Loans and Financial Assistance

15 Project Economics

16 Key Player Profiles

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기