식초 시장 보고서 : 제품 유형별, 공급원별, 최종 용도별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)
Vinegar Market Report by Product Type, Source, End-Use, Distribution Channel, and Region 2025-2033
상품코드:1642580
리서치사:IMARC
발행일:2025년 01월
페이지 정보:영문 123 Pages
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한글목차
세계 식초 시장 규모는 2024년에 24억 3,000만 달러에 달했습니다. IMARC 그룹은 2025년부터 2033년까지의 성장률(CAGR)은 2.44%로, 2033년까지는 30억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 건강과 복지에 대한 관심이 높아지고, 풍미와 인퓨즈드 유형 등 혁신적인 식초 제품의 채용 증가, 자연스럽고 친환경적인 가정용 세척 솔루션에 대한 관심 증가 등이 시장 성장을 가속하는 요인이 되고 있습니다.
식초는 와인, 샴페인, 양조주, 증류 곡물 알코올, 사이다 등에 포함된 에탄올의 발효에 의해 제조되는 자극적인 산성 액체입니다. 아세트산, 몰식자산, 카테킨, 에피카테킨, 카페산, 설탕, 향신료, 과즙, 허브 등의 조미료가 포함됩니다. 비타민 B-1, 칼륨, 마그네슘, 칼슘, 인을 풍부하게 함유하고 있습니다. 항균 작용, 항산화 작용, 항 당뇨병 작용이 있기 때문에 체중 감량을 돕고 심장 건강을 증진하고 영양 흡수를 높입니다. 그 때문에 소스, 수프, 샐러드 드레싱 등의 보존료나 풍미 조미료로서 사용되는 경우가 많습니다.
식초 시장 경향 :
각질 제거제와 피부 화장수의 조제에 식초 변종이 널리 사용되는 것은 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 건강 보충제를 제조하는 제약 산업에서 사과 식초의 사용이 증가하고 있다는 것도 시장에 밝은 전망을 가져다줍니다. 이와는 별도로, 바쁜 일정을 해내는 개인 증가에 의해 곧 먹을 수 있는(RTE) 식품의 소비가 증가하고 있습니다. 살균제, 땀 억제제, 얼룩 제거제의 제조에 식초가 널리 채용되고 있는 것도 시장의 성장에 기여하고 있습니다. 게다가, 개인간의 건강 의식의 높아짐이, 주요 시장 제조업체가 오가닉이나 글루텐 프리의 식초를 발매하는 뒷받침이 되고 있습니다. 이는 적극적인 홍보 활동과 함께 브랜드 인지도를 높이고 제품 판매에 긍정적인 영향을 미칩니다. 게다가 하이퍼마켓, 슈퍼마켓, 백화점 등의 조직화된 유통 채널의 확대와 급성장하는 전자상거래 산업은 시장 전망이 우수합니다. 게다가 선도적 인 제조 업체의 R & D(R & D) 활동에 대한 투자 증가는보다 강화 된 프리미엄 제품의 변형을 도입하기위한 것이며 시장 성장을 가속하고 있습니다.
목차
제1장 서문
제2장 조사 범위와 조사 방법
조사의 목적
이해관계자
데이터 소스
1차 정보
2차 정보
시장 추정
상향식 접근
하향식 접근
예측 방법
제3장 주요 요약
제4장 소개
개요
주요 업계 동향
제5장 세계의 식초산업
시장 개요
시장 실적
수량 동향
금액 동향
COVID-19의 영향
가격 분석
주요 가격 지표
가격구조
가격 동향
시장 분석 : 지역별
시장 분석 : 제품 유형별
시장 분석 : 공급원별
시장 내역 : 최종 용도별
시장 분석 : 유통 채널별
시장 예측
SWOT 분석
개요
강점
약점
기회
위협
밸류체인 분석
Porter's Five Forces 분석
개요
구매자의 협상력
공급기업의 협상력
경쟁도
신규 참가업체의 위협
대체품의 위협
주요 시장 성장 촉진요인과 성공 요인
제6장 주요 지역의 실적
유럽
독일
시장 동향
시장 예측
프랑스
시장 동향
시장 예측
영국
시장 동향
시장 예측
이탈리아
시장 동향
시장 예측
스페인
시장 동향
시장 예측
러시아
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
북미
미국
시장 동향
시장 예측
캐나다
시장 동향
시장 예측
아시아태평양
중국
시장 동향
시장 예측
일본
시장 동향
시장 예측
인도
시장 동향
시장 예측
한국
시장 동향
시장 예측
호주
시장 동향
시장 예측
인도네시아
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
라틴아메리카
브라질
시장 동향
시장 예측
멕시코
시장 동향
시장 예측
아르헨티나
시장 동향
시장 예측
콜롬비아
시장 동향
시장 예측
칠레
시장 동향
시장 예측
페루
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
중동 및 아프리카
터키
시장 동향
시장 예측
사우디아라비아
시장 동향
시장 예측
이란
시장 동향
시장 예측
아랍에미리트(UAE)
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
제7장 시장 내역 : 제품 유형별
발사믹 식초
시장 동향
시장 예측
내역 : 지역별
레드 와인 식초
시장 동향
시장 예측
내역 : 지역별
사이다 식초
시장 동향
시장 예측
내역 : 지역별
쌀 식초
시장 동향
시장 예측
내역 : 지역별
화이트 식초
시장 동향
시장 예측
내역 : 지역별
기타
시장 동향
시장 예측
내역 : 지역별
제8장 시장 분석 : 공급원별
천연
시장 동향
시장 예측
합성
시장 동향
시장 예측
제9장 시장 내역 : 최종 용도별
기관
시장 동향
시장 예측
소매
시장 동향
시장 예측
제10장 시장 분석 : 유통 채널별
슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
시장 동향
시장 예측
편의점
시장 동향
시장 예측
전문점
시장 동향
시장 예측
온라인
시장 동향
시장 예측
기타
시장 동향
시장 예측
제11장 경쟁 구도
시장 구조
주요 기업
제12장 식초의 제조 공정
제품 개요
상세한 프로세스 흐름
다양한 유형의 단위 작업 관련
질량 균형 및 원자재 요구 사항
제13장 프로젝트 세부사항, 요구사항, 비용
토지 요구사항과 비용
건설 요구사항과 비용
공장 레이아웃
공장의 기계
기계 사진
원재료 요구사항과 지출
원재료와 최종제품의 사진
포장 요구사항과 지출
운송 요구사항과 지출
유틸리티 요구사항과 지출
인원 요구사항과 지출
기타 설비투자
제14장 대출과 자금 지원
제15장 프로젝트의 경제성
프로젝트의 자본 비용
기술 경제적 파라미터
공급 체인의 각 단계에서의 제품 가격과 마진
과세 및 감가상각
수입 예측
지출 예측
재무 분석
이익 분석
제16장 주요 기업 프로파일
Acetifici Italiani Modena SRL
Australian Vinegar
Bizen Chemical Co. Ltd.
Fleischmann's Vinegar Company, Inc.
Kraft Heinz Company
Mizkan
Shanxi Shuita Vinegar
Castelo Alimentos S/A
Burg Groep BV
Aspall Cyder
KTH
영문 목차
영문목차
The global vinegar market size reached USD 2.43 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 3.02 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.44% during 2025-2033. The growing focus on health and well-being, rising introduction of innovative vinegar products, such as flavored and infused varieties, and increasing interest in natural, eco-friendly home cleaning solutions are some of the factors impelling the market growth.
Vinegar is a pungent, acidic liquid prepared by fermentation of ethanol present in wine, champagne, brew, distilled grain alcohol, and cider. It contains acetic acid, gallic acid, catechin, epicatechin, and caffeic acid, and flavorings like sugar, spices, fruit juices and herb infusions. It is an abundant source of vitamin B-1, potassium, magnesium, calcium, and phosphorus. It assists in weight loss, improves heart health, and increases nutrient absorption on account of its antimicrobial, antioxidant, and anti-diabetic properties. Consequently, it is often used as a preservative and flavor enhancer in sauces, soups, and salad dressings.
Vinegar Market Trends:
The wide utilization of vinegar variants in formulating exfoliants and skin toners represents one of the key factors positively influencing the market. In addition, the increasing use of apple cider vinegar in the pharmaceutical industry to manufacture health supplements is creating a positive outlook for the market. Apart from this, the hectic schedules of individuals are leading to the growing consumption of ready-to-eat (RTE) food products, which, in turn, is driving the sales of vinegar due to its preservative capabilities. The widespread adoption of vinegar in manufacturing disinfectants, antiperspirants, and stain removers is also contributing to the market growth. Furthermore, the rising health awareness among individuals is propelling key market players to introduce organic and gluten-free vinegar variants. This, in confluence with aggressive promotional activities, is creating brand awareness and positively influencing product sales. Additionally, the expansion of organized distribution channels, such as hypermarkets, supermarkets, and departmental stores, along with the burgeoning e-commerce industry, is offering a favorable market outlook. Moreover, increasing investments by leading manufacturers in research and development (R&D) activities to introduce enhanced and premium product variants is impelling the market growth.
Vinegar Market Segmentation:
Breakup by Product Type:
Balsamic Vinegar
Red Wine Vinegar
Cider Vinegar
White Vinegar
Rice Vinegar
Others
Balsamic vinegar is the most popular product type as it is rich in antioxidants and polyphenols, which help improve immunity and prevent heart diseases.
Breakup by Source:
Natural
Synthetic
On the basis of the source, the market has been segmented into natural and synthetic sources.
Breakup by End-Use:
Institutional
Retail
Vinegar is majorly used as a preservative in the institutional sector due to its acetic acid content and low pH value.
Breakup by Distribution Channel:
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online
Others
Supermarkets and hypermarkets presently hold the largest market share on account of their increasing traction and expansion across the globe.
Breakup by Region:
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
North America
United States
Canada
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Argentina
Colombia
Chile
Peru
Others
Middle East and Africa
Turkey
Saudi Arabia
Iran
United Arab Emirates
Others
Europe currently exhibits a clear dominance in the market as there are numerous major vinegar-producing companies in the region.
Competitive Landscape:
The competitive landscape of the market has also been analyzed in the report with the detailed profiles of the key players operating in the market. Some of the key players include:
Acetifici Italiani Modena S.R.L.
Australian Vinegar
Bizen Chemical Co. Ltd.
Fleischmann's Vinegar Company, Inc.
Kraft Heinz Company
Mizkan
Shanxi Shuita Vinegar
Castelo Alimentos S/A
Burg Groep B.V.
Aspall Cyder
Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global vinegar market in 2024?
2. What is the expected growth rate of the global vinegar market during 2025-2033?
3. What are the key factors driving the global vinegar market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global vinegar market?
5. What is the breakup of the global vinegar market based on the product type?
6. What is the breakup of the global vinegar market based on the end-use?
7. What is the breakup of the global vinegar market based on the distribution channel?
8. What are the key regions in the global vinegar market?
9. Who are the key companies/players in the global vinegar market?
Table of Contents
1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Vinegar Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Price Trends
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Breakup by Product Type
5.7 Market Breakup by Source
5.8 Market Breakup by End-Use
5.9 Market Breakup by Distribution Channel
5.10 Market Forecast
5.11 SWOT Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Strengths
5.11.3 Weaknesses
5.11.4 Opportunities
5.11.5 Threats
5.12 Value Chain Analysis
5.13 Porter's Five Forces Analysis
5.13.1 Overview
5.13.2 Bargaining Power of Buyers
5.13.3 Bargaining Power of Suppliers
5.13.4 Degree of Competition
5.13.5 Threat of New Entrants
5.13.6 Threat of Substitutes
5.14 Key Market Drivers and Success Factors
6 Performance of Key Regions
6.1 Europe
6.1.1 Germany
6.1.1.1 Market Trends
6.1.1.2 Market Forecast
6.1.2 France
6.1.2.1 Market Trends
6.1.2.2 Market Forecast
6.1.3 United Kingdom
6.1.3.1 Market Trends
6.1.3.2 Market Forecast
6.1.4 Italy
6.1.4.1 Market Trends
6.1.4.2 Market Forecast
6.1.5 Spain
6.1.5.1 Market Trends
6.1.5.2 Market Forecast
6.1.6 Russia
6.1.6.1 Market Trends
6.1.6.2 Market Forecast
6.1.7 Others
6.1.7.1 Market Trends
6.1.7.2 Market Forecast
6.2 North America
6.2.1 United States
6.2.1.1 Market Trends
6.2.1.2 Market Forecast
6.2.2 Canada
6.2.2.1 Market Trends
6.2.2.2 Market Forecast
6.3 Asia Pacific
6.3.1 China
6.3.1.1 Market Trends
6.3.1.2 Market Forecast
6.3.2 Japan
6.3.2.1 Market Trends
6.3.2.2 Market Forecast
6.3.3 India
6.3.3.1 Market Trends
6.3.3.2 Market Forecast
6.3.4 South Korea
6.3.4.1 Market Trends
6.3.4.2 Market Forecast
6.3.5 Australia
6.3.5.1 Market Trends
6.3.5.2 Market Forecast
6.3.6 Indonesia
6.3.6.1 Market Trends
6.3.6.2 Market Forecast
6.3.7 Others
6.3.7.1 Market Trends
6.3.7.2 Market Forecast
6.4 Latin America
6.4.1 Brazil
6.4.1.1 Market Trends
6.4.1.2 Market Forecast
6.4.2 Mexico
6.4.2.1 Market Trends
6.4.2.2 Market Forecast
6.4.3 Argentina
6.4.3.1 Market Trends
6.4.3.2 Market Forecast
6.4.4 Colombia
6.4.4.1 Market Trends
6.4.4.2 Market Forecast
6.4.5 Chile
6.4.5.1 Market Trends
6.4.5.2 Market Forecast
6.4.6 Peru
6.4.6.1 Market Trends
6.4.6.2 Market Forecast
6.4.7 Others
6.4.7.1 Market Trends
6.4.7.2 Market Forecast
6.5 Middle East and Africa
6.5.1 Turkey
6.5.1.1 Market Trends
6.5.1.2 Market Forecast
6.5.2 Saudi Arabia
6.5.2.1 Market Trends
6.5.2.2 Market Forecast
6.5.3 Iran
6.5.3.1 Market Trends
6.5.3.2 Market Forecast
6.5.4 United Arab Emirates
6.5.4.1 Market Trends
6.5.4.2 Market Forecast
6.5.5 Others
6.5.5.1 Market Trends
6.5.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Product Type
7.1 Balsamic Vinegar
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.1.3 Breakup by Region
7.2 Red Wine Vinegar
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.2.3 Breakup by Region
7.3 Cider Vinegar
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.3.3 Breakup by Region
7.4 Rice Vinegar
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.4.3 Breakup by Region
7.5 White Vinegar
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.5.3 Breakup by Region
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
7.6.3 Breakup by Region
8 Market Breakup by Source
8.1 Natural
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Synthetic
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-Use
9.1 Institutional
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Retail
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Distribution Channel
10.1 Supermarkets and Hypermarkets
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Convenience Stores
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Specialty Stores
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Online
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Others
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
12 Vinegar Manufacturing Process
12.1 Product Overview
12.2 Detailed Process Flow
12.3 Various Types of Unit Operations Involved
12.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
13 Project Details, Requirements and Costs Involved
13.1 Land Requirements and Expenditures
13.2 Construction Requirements and Expenditures
13.3 Plant Layout
13.4 Plant Machinery
13.5 Machinery Pictures
13.6 Raw Material Requirements and Expenditures
13.7 Raw Material and Final Product Pictures
13.8 Packaging Requirements and Expenditures
13.9 Transportation Requirements and Expenditures
13.10 Utility Requirements and Expenditures
13.11 Manpower Requirements and Expenditures
13.12 Other Capital Investments
14 Loans and Financial Assistance
15 Project Economics
15.1 Capital Cost of the Project
15.2 Techno-Economic Parameters
15.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain