IDC PlanScape는 CIO, CEO 및 기술 리더에게 리더십을 강화하고 IT 위기를 관리 및 극복하는 데 있어 IT 조직의 역량을 향상하고 기술을 활용하여 기업이 비즈니스 위기를 극복할 수 있도록 하는 데 필요한 필수 지식과 실용적인 지침을 제공하는 것을 목표로 합니다. 이 문서는 디지털 엔터프라이즈를 보호하는 데 있어 IT의 중요한 역할을 강조하고 위기 관리 역량을 강화할 수 있는 실행 가능한 지침을 제공하며, 위기 극복뿐만 아니라 더 강한 기업이 되기 위한 사전 전략, 강력한 커뮤니케이션, 지속적인 학습에 중점을 둡니다. "오늘날과 같이 변동성이 커지고 디지털 의존도가 높아지는 세상에서 강력한 IT 위기 관리 역량에 우선순위를 두고 투자해야 하는 조직의 의무가 그 어느 때보다 커졌습니다."라고 IDC의 IT 임원 프로그램(IEP) 겸임 연구 고문인 Serge Findling은 말합니다. "위기는 CIO와 IT 조직을 정의하지 않습니다. 하지만 위기에 대처하는 방식은 확실히 정의합니다."
This IDC PlanScape aims to equip CIOs, CEOs, and technology leaders with the essential knowledge and practical guidance to enhance their leadership and improve their IT organizations' capabilities in managing and overcoming IT crises, as well as leveraging technology to enable the enterprise to navigate business crises. This document emphasizes the crucial role of IT in protecting the digital enterprise and provides actionable guidance for CIOs to enhance their crisis management capacity, focusing on proactive strategies, robust communication, and continuous learning to not only weather crises but also emerge stronger. "The imperative for organizations to prioritize and invest in robust IT crisis management capability has never been greater in today's increasingly volatile and digitally dependent world," says Serge Findling, adjunct research advisor with IDC's IT Executive Programs (IEP). "Crises don't define CIOs and IT organizations. However, the way they handle crises certainly does."