이 IDC 조사는 예산 관리 및 비용 관리를 위한 참조 가이드입니다. 이는 마케팅 및 재무 담당 임원이 재무 관리 능력을 C 수준 임원에게 효과적으로 보여주고 표준화 자원 할당을 기반으로 의사 결정 프로세스를 개선하기 위한 토대 역할을 합니다. IDC의 CMO 자문서비스 리서치 매니저인 메리안 홀더 브라운(MaryAnn Holder-Browne)은 “매년 발행되는 IDC의 마케팅 분류법은 마케팅 지출, 인력 배치, 프로그램 투자에 관한 중요한 경영상의 의문에 대한 답을 제공합니다"라고 말합니다.
IDC의 전 세계 마케팅 분류
마케팅 분류 변경(2025년)
마케팅 직원 : 최신 정보
마케팅 프로그램 : 중요한 업데이트
분류 개요
마케팅 직원 비용 : 무엇이 포함되고 무엇이 포함되지 않는가?
스탭의 중점 분야 : 기업(세계), 사업 부문(제품 라인), 지역 마케팅
기업(세계) 마케팅 포커스
사업부 마케팅 포커스
지역 마케팅 포커스
마케팅 프로그램 비용의 개요
정의
마케팅 직원 분류
광고
비즈니스 개발 담당자
기업 커뮤니케이션
캠페인 관리
컨텐츠 마케팅
크리에이티브 브랜드 서비스
직접 마케팅
이벤트 마케팅
경영진
현장 마케팅 및 영업 지원
업계 및 잠재고객 마케팅
인텔리전스
고객 인텔리전스
경쟁 인텔리전스
시장 인텔리전스
모든 인텔리전스 카테고리에서 제외
로열티, 옹호 및 고객 마케팅
마케팅 운영
마케팅 기술
파트너 마케팅
제품 및 솔루션 마케팅
소셜 마케팅
웹사이트
기타 마케팅 직원
마케팅 프로그램 분류
광고(디지털 및 비디지털)
기업 스폰서
모바일 광고
온라인(데스크톱) 광고
옥외 광고
인쇄
검색(SEM)
소셜
TV 및 라디오
기업 브랜드 아이덴티티: 개발, 유지보수, 거버넌스
컨텐츠 마케팅
디지털 컨텐츠
인쇄 컨텐츠
번역 및 현지화
컨텐츠 신디케이션
기업 커뮤니케이션
애널리스트 관계
홍보
대리점 수수료와 사내 비용
전략 및 직원 브랜드 커뮤니케이션
직접 마케팅
직접 메일(인쇄)
이메일 마케팅
비즈니스 개발, 시장 개발, 텔레마케팅 서비스
SMS, 문자 메시지, 모바일 마케팅
이벤트
컨퍼런스 및 무역 박람회
고객/잠재 고객 이벤트
업계 이벤트
파트너 이벤트
인텔리전스
고객 인텔리전스 및 분석
경쟁 인텔리전스 및 분석
시장 인텔리전스 및 분석
로열티, 옹호 및 고객 프로그램
시장개발기금과 협동마케팅기금
마케팅 기술
컨텐츠 제작 및 관리를 위한 소프트웨어 및 도구
데이터 관리 및 분석을 위한 소프트웨어 및 도구
관리 및 운영을 위한 소프트웨어 및 도구
프로모션, 참여, 전환 관리를 위한 소프트웨어 및 도구
판매 및 파트너 지원
직접 판매 채널 : 판매 및 파트너 지원, 지원, 도구, 교육
간접 채널 파트너 : 판매 및 파트너 지원, 지원, 도구, 교육
얼라이언스 파트너 및 인플루언서 : 판매 및 파트너 지원, 지원, 도구, 교육
소셜 마케팅
웹사이트 컨텐츠 및 서비스
기업 웹사이트
모바일 웹과 앱
검색엔진 최적화
기타 마케팅 프로그램
참고 자료
조사 방법
활동 기준 회계 조사 방법
판매, 일반 및 관리 비용
요약
KTH
영문 목차
영문목차
This IDC study is a reference guide for budget management and cost control. It can serve as the foundation for marketing and finance executives to better demonstrate fiscal management capabilities to C-level executives and to improve decision-making processes based on standardized resource allocations."The annual IDC marketing taxonomy provides answers to critical management questions spanning marketing spending, staffing, and investment in programs," says MaryAnn Holder-Browne, research manager of IDC's CMO Advisory Services practice. "It provides valuable up-to-date information on key performance indicators (KPIs), comparisons against other organizations and sectors, and supports planning, ongoing peer evaluation, and measurements to improve planning and optimize marketing campaigns and programs."
IDC's Worldwide Marketing Taxonomy
Marketing Taxonomy Changes for 2025
Marketing Staff: Updates
Marketing Programs: Significant Updates
Taxonomy Overview
Marketing Staff Expense: What's In? What's Out?
Staff Focus: Corporate (Global), Business Unit (Product Line), and Regional Marketing
Corporate (Global) Marketing Focus
Business Unit Marketing Focus
Regional Marketing Focus
Marketing Program Expense Overview
Definitions
Marketing Staff Taxonomy
Advertising
Business Development Reps
Corporate Communications
Campaign Management
Content Marketing
Creative Brand Services
Direct Marketing
Event Marketing
Executives
Field Marketing and Sales Enablement
Industry and Audience Marketing
Intelligence
Customer Intelligence
Competitive Intelligence
Market Intelligence
Excluded from All Intelligence Categories
Loyalty, Advocacy, and Customer Marketing
Marketing Operations
Marketing Technology
Partner Marketing
Product and Solution Marketing
Social Marketing
Website
Other Marketing Staff
Marketing Program Taxonomy
Advertising (Digital and Nondigital)
Corporate Sponsorship
Mobile Advertising
Online (Desktop) Advertising
Out of Home
Print
Search (SEM)
Social
Television and Radio
Corporate Brand Identity: Development, Maintenance, and Governance
Content Marketing
Digital Content
Print Content
Translation and Localization
Content Syndication
Corporate Communications
Analyst Relations
Public Relations
Agency Fees and In-House Expense
Strategic and Employee Brand Communications
Direct Marketing
Direct Mail (Print)
Email Marketing
Business Development, Market Development, and Telemarketing Services
SMS, Text Messages, and Mobile Marketing
Events
Conferences and Trade Shows
Customer/Prospect Events
Industry Events
Partner Events
Intelligence
Customer Intelligence and Analytics
Competitive Intelligence and Analytics
Market Intelligence and Analytics
Loyalty, Advocacy, and Customer Programs
Market Development Funds and Co-Op Marketing Funds
Marketing Technology
Software and Tools for Content Production and Management
Software and Tools for Data Management and Analytics
Software and Tools for Management and Administration
Software and Tools for Managing Promotions, Engagement, and Conversion
Sales and Partner Enablement
Direct Sales Channels: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
Indirect Channel Partners: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training
Alliance Partners and Influencers: Sales and Partner Enablement, Support, Tools, and Training