IDC의 세계 마케팅 분류(2025년)
IDC´s Worldwide Marketing Taxonomy, 2025
상품코드 : 1697046
리서치사 : IDC
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문 34 Pages
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한글목차

이 IDC 조사는 예산 관리 및 비용 관리를 위한 참조 가이드입니다. 이는 마케팅 및 재무 담당 임원이 재무 관리 능력을 C 수준 임원에게 효과적으로 보여주고 표준화 자원 할당을 기반으로 의사 결정 프로세스를 개선하기 위한 토대 역할을 합니다. IDC의 CMO 자문서비스 리서치 매니저인 메리안 홀더 브라운(MaryAnn Holder-Browne)은 “매년 발행되는 IDC의 마케팅 분류법은 마케팅 지출, 인력 배치, 프로그램 투자에 관한 중요한 경영상의 의문에 대한 답을 제공합니다"라고 말합니다.

IDC의 전 세계 마케팅 분류

마케팅 분류 변경(2025년)

분류 개요

정의

참고 자료

KTH
영문 목차

영문목차

This IDC study is a reference guide for budget management and cost control. It can serve as the foundation for marketing and finance executives to better demonstrate fiscal management capabilities to C-level executives and to improve decision-making processes based on standardized resource allocations."The annual IDC marketing taxonomy provides answers to critical management questions spanning marketing spending, staffing, and investment in programs," says MaryAnn Holder-Browne, research manager of IDC's CMO Advisory Services practice. "It provides valuable up-to-date information on key performance indicators (KPIs), comparisons against other organizations and sectors, and supports planning, ongoing peer evaluation, and measurements to improve planning and optimize marketing campaigns and programs."

IDC's Worldwide Marketing Taxonomy

Marketing Taxonomy Changes for 2025

Taxonomy Overview

Definitions

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