온라인 여행사 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 서비스 유형별, 예약 플랫폼별, 연령층별, 여행자 유형별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)
Online Travel Agencies Market Size, Share & Trends Analysis Report By Service Type (Accommodation Booking, Transportation Booking, Tour & Excursions), By Booking Platform, By Age Group, By Traveler Type, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030
상품코드 : 1750745
리서치사 : Grand View Research
발행일 : 2025년 05월
페이지 정보 : 영문 150 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 3,950 ₩ 5,693,000
Unprintable PDF & Excel (Single User License) help
보고서 PDF 및 엑셀을 1인만 사용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 불가능합니다.
US $ 4,950 ₩ 7,134,000
Printable PDF & Excel (5-User License) help
보고서 PDF 및 엑셀을 동일 기업 내 동일 부서에서 최대 5명까지 사용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 가능합니다.
US $ 6,950 ₩ 10,017,000
Printable PDF & Excel (Enterprise License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업(자회사 포함)의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 가능합니다. 인쇄물의 이용 범위는 파일의 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

온라인 여행사 시장 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 온라인 여행사 시장 규모는 2030년까지 1조 31억 3,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2030년 CAGR은 8.6%로 성장할 것으로 예상됩니다.

여행자들은 편의성, 가격 투명성, 개인화된 경험을 원하며, 온라인 여행사(OTA)는 AI를 활용한 추천, 실시간 재고 업데이트, 유연한 예약 옵션을 통해 이 모든 것을 제공할 수 있게 되었습니다. 인공지능(AI), 머신러닝, 예측 분석과 같은 첨단 기술의 통합을 통해 OTA는 소비자의 행동을 더 잘 이해하고 그에 따라 서비스를 조정할 수 있게 되었습니다. 이러한 디지털 혁신은 사용자 경험을 향상시킬 뿐만 아니라 서비스 제공자의 업무 효율성을 개선하고 시장의 성장을 촉진하고 있습니다.

기술 외에도 소비자의 라이프스타일 변화와 세계 모빌리티의 향상도 OTA 시장 확대에 크게 기여하고 있습니다. 유엔 관광청에 따르면, 팬데믹 이후 국내 여행과 국제 여행의 회복세가 강하고, 2024년에는 국제 관광이 팬데믹 이전의 99%까지 회복될 것으로 예상했습니다. 레저 여행이 활기를 띠고 여행자들이 셀프서비스 플랫폼을 선택함에 따라 OTA는 항공권, 숙박, 투어, 렌터카 예약에 선호되는 채널로 부상하고 있습니다. 또한, 신흥국의 중산층 인구 증가와 갑작스러운 단기 여행 빈도가 증가함에 따라 빠르고 유연한 온라인 예약 옵션에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

모바일 기반 여행 예약의 인기가 높아지면서 모바일 앱에 대한 소비자들의 선호도가 높아진 것도 OTA의 성장에 영향을 미치는 주요 트렌드로, OTA는 앱 기능 강화, 모바일 전용 요금제 제공, 로열티 프로그램 통합 등을 통해 이러한 변화에 발맞추고 있습니다. 이러한 변화에 편승하고 있습니다. 또한, 익스피디아의 인플루언서와의 협업, 부킹닷컴의 GenAI를 활용한 기능 등 전략적 파트너십을 통해 OTA의 사용자 기반과 참여 수준을 확대하는 데 기여하고 있습니다. 업계가 진화함에 따라 지속가능성, 맞춤형 여행 패키징, 현지화된 컨텐츠에 대한 관심이 새로운 성장 동력으로 떠오르면서 OTA는 경험을 중시하는 현대 여행자들의 기대에 부응할 수 있을 것으로 보입니다.

온라인 여행사(OTAs) 시장 보고서 하이라이트

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 온라인 여행사 시장 변수, 동향, 범위

제4장 온라인 여행사 시장 : 소비자 행동 분석

제5장 온라인 여행사 시장 : 서비스 유형별, 추정·동향 분석

제6장 온라인 여행사 시장 : 예약 플랫폼별, 추정·동향 분석

제7장 온라인 여행사 시장 : 연령층별, 추정·동향 분석

제8장 온라인 여행사 시장 : 여행자 유형별, 추정·동향 분석

제9장 온라인 여행사 시장 : 지역별, 추정·동향 분석

제10장 온라인 여행사 시장 : 경쟁 구도

ksm
영문 목차

영문목차

Online Travel Agencies Market Growth & Trends:

The global online travel agencies market size is expected to reach USD 1,003.13 billion by 2030, growing at a CAGR of 8.6% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Travelers seek convenience, price transparency, and personalized experiences, all of which online travel agencies (OTAs) are increasingly able to offer through AI-powered recommendations, real-time inventory updates, and flexible booking options. The integration of advanced technologies like Artificial Intelligence (AI), machine learning, and predictive analytics is enabling OTAs to better understand consumer behavior and tailor services accordingly. These digital innovations not only enhance the user experience but also improve operational efficiency for service providers, fueling further market growth.

In addition to technology, changing consumer lifestyles and increased global mobility are contributing significantly to the OTA market expansion. The post-pandemic rebound in both domestic and international travel has been strong, with international tourism nearly recovering to 99% of pre-pandemic levels in 2024, according to UN Tourism. As leisure travel gains momentum and travelers increasingly opt for self-service platforms, OTAs are becoming the preferred channel for booking flights, accommodations, tours, and car rentals. Additionally, a growing middle-class population in emerging economies and the increasing frequency of short, spontaneous trips are propelling demand for quick and flexible online booking options.

Another major trend influencing growth is the rising popularity of mobile-based travel bookings, as consumers favor on-the-go access and seamless app experiences. OTAs are capitalizing on this shift by enhancing app functionalities, offering exclusive mobile deals, and integrating loyalty programs. Furthermore, strategic partnerships-such as Expedia's collaborations with influencers and Booking.com's GenAI-powered features-are helping OTAs expand their user base and engagement levels. As the industry evolves, a focus on sustainability, customizable travel packages, and localized content will likely emerge as new growth drivers, enabling OTAs to meet the expectations of modern, experience-driven travelers.

Online Travel Agencies (OTAs) Market Report Highlights:

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

Chapter 2. Executive Summary

Chapter 3. Online Travel Agencies Market Variables, Trends & Scope

Chapter 4. Online Travel Agencies Market: Consumer Behavior Analysis

Chapter 5. Online Travel Agencies Market: Service Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 6. Online Travel Agencies Market: Booking Platform Estimates & Trend Analysis

Chapter 7. Online Travel Agencies Market: Age Group Estimates & Trend Analysis

Chapter 8. Online Travel Agencies Market: Traveler Type Estimates & Trend Analysis

Chapter 9. Online Travel Agencies Market: Regional Estimates & Trend Analysis

Chapter 10. Online Travel Agencies Market: Competitive Landscape

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기