세계의 컴퓨터 그래픽스 시장
Computer Graphics
상품코드 : 1655378
리서치사 : Market Glass, Inc. (Formerly Global Industry Analysts, Inc.)
발행일 : 2025년 02월
페이지 정보 : 영문 312 Pages
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한글목차

세계의 컴퓨터 그래픽스 시장, 2030년까지 3,218억 달러에 도달

2024년에 2,361억 달러로 추정되는 세계의 컴퓨터 그래픽스 시장은 2024-2030년에 CAGR 5.3%로 성장하며, 2030년에는 3,218억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 이 리포트에서 분석한 부문의 하나인 애플리케이션 소프트웨어 컴포넌트는 CAGR 5.6%를 기록하며, 분석 기간 종료시에는 1,962억 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 하드웨어 컴포넌트 부문의 성장률은 분석 기간 중 CAGR 4.9%로 추정됩니다.

미국 시장은 추정 620억 달러, 중국은 CAGR 8.2%로 성장 예측

미국의 컴퓨터 그래픽스 시장은 2024년에 620억 달러로 추정됩니다. 세계 2위의 경제대국인 중국은 2030년까지 726억 달러의 시장 규모에 달할 것으로 예측되며, 분석 기간인 2024-2030년의 CAGR은 8.2%입니다. 기타 주목해야 할 지역별 시장으로는 일본과 캐나다가 있으며, 분석 기간 중 CAGR은 각각 2.5%와 4.8%로 예측됩니다. 유럽에서는 독일이 CAGR 3.0%로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계의 컴퓨터 그래픽스 시장 - 주요 동향과 촉진요인 정리

컴퓨터 그래픽이란 무엇이며, 컴퓨터 그래픽은 디지털 미디어를 어떻게 변화시킬 것인가?

컴퓨터 그래픽은 컴퓨터와 전용 소프트웨어를 사용하여 만들어지는 시각적 이미지와 디자인을 말합니다. 이 기술은 엔터테인먼트, 미디어, 광고, 교육 등 많은 분야에서 중요하며, 시각적 스토리텔링을 강화하는 복잡한 디지털 이미지와 애니메이션을 만들 수 있게 해줍니다. 엔터테인먼트 산업에서 컴퓨터 그래픽은 영화, 비디오 게임, 가상현실(VR) 용도의 시각 효과와 애니메이션을 만드는 데 필수적입니다. 디자이너는 가상 환경에서 디지털 시뮬레이션의 핵심인 디테일하고 사실적인 모델을 생성할 수 있습니다. 이 기술의 발전은 디지털 제품의 미적 매력을 향상시킬 뿐만 아니라 보다 몰입감 있는 인터랙티브 경험을 제공함으로써 사용자 참여를 향상시킵니다.

기술 혁신은 컴퓨터 그래픽 분야를 어떻게 발전시키고 있는가?

컴퓨터 그래픽의 기술 혁신은 주로 하드웨어와 소프트웨어의 진화에 의해 이루어지고 있습니다. 고성능 GPU(Graphics Processing Unit)와 효율적인 렌더링 알고리즘은 고품질 비주얼 컨텐츠 제작에 필요한 시간을 크게 단축하고, 생산성을 향상시키며, 창의적인 가능성을 넓혀주고 있습니다. Effects, Unity 등 3D 모델링, 애니메이션, 비주얼 이펙트 소프트웨어의 소프트웨어 개발은 지속적으로 개선되고 있으며, 제작 프로세스를 효율화할 수 있는 다양한 툴와 기능이 추가되고 있습니다. 또한 그래픽 소프트웨어에 AI와 머신러닝을 통합하여 텍스처링, 컬러링, 애니메이션과 같은 복잡한 프로세스를 자동화하여 놀라운 규모와 디테일로 커스터마이징을 가능하게 함으로써 업계에 혁명을 불러일으키고 있습니다.

컴퓨터 그래픽스 산업에 영향을 미치는 현재 동향은 무엇인가?

컴퓨터 그래픽스 산업은 현재 몇 가지 주목할 만한 동향에 영향을 받고 있습니다. 특히 증강현실(AR)과 가상현실(VR)의 등장은 컴퓨터 그래픽을 사용하고 경험하는 방법의 한계를 넓히며 큰 영향을 미치고 있습니다. 이들 기술은 현실 세계를 모방하거나 환상적인 풍경을 상상하는 몰입형 환경을 만들기 위해 첨단 컴퓨터 그래픽에 크게 의존하고 있습니다. 또 다른 중요한 동향은 그래픽 기술의 민주화입니다. 오픈소스 툴과 플랫폼이 사용 가능해지면서 취미 활동가나 독립 크리에이터의 진입 장벽이 낮아졌습니다. 또한 비디오 게임과 시뮬레이션은 복잡한 장면을 즉각적으로 렌더링하기 위해 강력한 그래픽 처리 능력을 필요로 하는 실시간 그래픽을 중요시하고 있습니다.

컴퓨터 그래픽스 시장의 성장 원동력은 무엇인가?

컴퓨터 그래픽 시장의 성장 원동력은 다양한 미디어 플랫폼에서 고품질 시각적 컨텐츠에 대한 수요 증가 등 여러 가지 요인에 기인합니다. 디지털 스크린이 보편화됨에 따라 정교한 그래픽에 대한 소비자의 기대치가 계속 높아지고 있습니다. 전통적인 플랫폼과 모바일 게임 모두에서 게임 산업의 성장도 이러한 성장에 중요한 역할을 하고 있으며, 개발자들은 게임 플레이와 스토리텔링을 강화하기 위해 그래픽 충실도를 향상시키기 위해 끊임없이 노력하고 있습니다. 또한 VR 및 AR 기술의 발전은 훈련, 교육 및 인터랙티브 미디어에 대한 적용을 확대하여 컴퓨터 그래픽의 새로운 시장을 개척하고 있습니다. 또한 영화 및 TV 업계는 시각적으로 인상적이고 기술적으로 복잡한 특수 효과를 지속적으로 요구하고 있으므로 컴퓨터 그래픽의 지속적인 혁신이 필요합니다. 마지막으로 원격 근무와 원격 학습 증가로 인해 가상 환경과 시뮬레이션에 대한 의존도가 높아지면서 고급 컴퓨터 그래픽 솔루션에 대한 수요가 더욱 증가하고 있습니다.

부문

컴포넌트(용도 소프트웨어, 하드웨어); & 용도(엔터테인먼트, CAD, 영상처리, 이미지 처리, 사용자 인터페이스, 기타 용도)

조사 대상 기업의 예(총 133사)

목차

제1장 조사 방법

제2장 개요

제3장 시장 분석

제4장 경쟁

KSA
영문 목차

영문목차

Global Computer Graphics Market to Reach US$321.8 Billion by 2030

The global market for Computer Graphics estimated at US$236.1 Billion in the year 2024, is expected to reach US$321.8 Billion by 2030, growing at a CAGR of 5.3% over the analysis period 2024-2030. Application Software Component, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 5.6% CAGR and reach US$196.2 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Hardware Component segment is estimated at 4.9% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$62.0 Billion While China is Forecast to Grow at 8.2% CAGR

The Computer Graphics market in the U.S. is estimated at US$62.0 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$72.6 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 8.2% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 2.5% and 4.8% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 3.0% CAGR.

Global Computer Graphics Market - Key Trends & Drivers Summarized

What Are Computer Graphics and How Do They Transform Digital Media?

Computer graphics are visual images or designs created using computers and specialized software. This technology is crucial in numerous fields such as entertainment, media, advertising, and education, enabling the creation of complex digital images and animations that enhance visual storytelling. In the entertainment industry, computer graphics are essential for creating visual effects and animations in movies, video games, and virtual reality (VR) applications. They allow designers to generate detailed and realistic models that are key for digital simulations in virtual environments. The sophistication of this technology not only boosts the aesthetic appeal of digital products but also improves user engagement by providing more immersive and interactive experiences.

How Are Innovations in Technology Advancing the Field of Computer Graphics?

Innovation in computer graphics is primarily driven by advancements in hardware and software capabilities. High-performance GPUs (Graphics Processing Units) and efficient rendering algorithms have significantly decreased the time required to produce high-quality visual content, enhancing productivity and expanding creative possibilities. Software developments in 3D modeling, animation, and visual effects software such as Autodesk Maya, Adobe After Effects, and Unity are continuously improving, offering more tools and features that streamline the creation process. Furthermore, the integration of AI and machine learning into graphics software is revolutionizing the industry by automating complex processes such as texturing, coloring, and animations, allowing for customization at scale and with incredible detail.

What Are the Current Trends Influencing the Computer Graphics Industry?

The computer graphics industry is currently influenced by several prominent trends. The rise of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) is particularly impactful, pushing the boundaries of how computer graphics are used and experienced. These technologies rely heavily on advanced computer graphics to create immersive environments that mimic the real world or imagine fantastical landscapes. Another significant trend is the democratization of graphics technology, facilitated by the availability of open-source tools and platforms that lower the entry barrier for hobbyists and independent creators. Additionally, there is a growing emphasis on real-time graphics in video games and simulations, which require robust graphic processing capabilities to render complex scenes instantly.

What Drives the Growth of the Computer Graphics Market?

The growth in the computer graphics market is driven by several factors, including the escalating demand for content with high-quality visuals across various media platforms. As digital screens become increasingly ubiquitous, consumers' expectations for sophisticated graphics continue to rise. The expansion of the gaming industry, both in traditional platforms and in mobile gaming, also plays a critical role in this growth, as developers continually seek to improve graphical fidelity to enhance gameplay and storytelling. Moreover, advancements in VR and AR technologies are opening new markets for computer graphics by expanding their applications in training, education, and interactive media. Additionally, the film and television industry's continuous push for more visually striking and technically complex special effects necessitates ongoing innovations in computer graphics. Lastly, the increase in remote work and learning has led to a higher reliance on virtual environments and simulations, further fueling demand for advanced computer graphics solutions

SCOPE OF STUDY:

The report analyzes the Computer Graphics market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:

Segments:

Component (Application Software, Hardware); Application (Entertainment, CAD, Image Processing, User Interfaces, Other Applications)

Geographic Regions/Countries:

World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; Spain; Russia; and Rest of Europe); Asia-Pacific (Australia; India; South Korea; and Rest of Asia-Pacific); Latin America (Argentina; Brazil; Mexico; and Rest of Latin America); Middle East (Iran; Israel; Saudi Arabia; United Arab Emirates; and Rest of Middle East); and Africa.

Select Competitors (Total 133 Featured) -

TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

III. MARKET ANALYSIS

IV. COMPETITION

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