3D 렌더링 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 운영체제별, 조직 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)
3D Rendering Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Software, Services), By Operating System (Windows, MacOS), By Organization Size, By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030
상품코드:1554079
리서치사:Grand View Research
발행일:2024년 08월
페이지 정보:영문 150 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
3D 렌더링 시장 규모 및 동향:
세계 3D 렌더링 시장 규모는 2023년 37억 4,000만 달러로 추정되며, 2024년부터 2030년까지 연평균 17.9% 성장할 것으로 예상됩니다.
시장의 주요 원동력은 기술 발전, 다양한 산업 분야의 수요 증가, 고품질 비주얼 컨텐츠에 대한 수요 증가입니다. 향상된 그래픽 처리 장치(GPU), 실시간 렌더링 기능, 정교한 렌더링 소프트웨어와 같은 기술 혁신은 시장 확대에 크게 기여하고 있습니다.
엔터테인먼트, 건축, 자동차, 가상현실 등의 분야가 부상하면서 사실적이고 몰입감 있는 3D 시각화에 대한 수요가 더욱 증가하고 있습니다. 또한, 디지털 미디어의 확산과 게임, 영화, 광고에서 고퀄리티 그래픽을 통한 소비자 참여에 대한 중요성이 높아진 것도 시장을 발전시키는 데 있어 매우 중요한 요인으로 작용하고 있습니다.
다양한 산업 분야에서 사실적이고 설득력 있는 이미지를 통해 소비자의 관심을 높이고 커뮤니케이션을 개선하고자 하는 경향이 높아지면서 고품질 비주얼 컨텐츠에 대한 요구가 증가하고 있으며, 이는 3D 렌더링 시장의 중요한 원동력이 되고 있습니다. 엔터테인먼트, 광고, 부동산 등 다양한 분야에서 디테일하고 몰입감 있는 비주얼에 대한 수요가 렌더링 기술의 한계를 뛰어넘고 있습니다. 고해상도의 사실적인 그래픽은 비디오 게임, 가상 시뮬레이션, 판촉물 등에서 매력적인 경험을 제공하는 데 필수적입니다. 이처럼 시각적으로 정교한 컨텐츠에 대한 수요가 증가함에 따라 복잡하고 사실적인 표현을 구현할 수 있는 고급 렌더링 솔루션이 필요해지면서 시장 확대가 가속화되고 있습니다. 결과적으로, 뛰어난 시각적 품질을 추구하는 것은 렌더링 기술에 대한 지속적인 혁신과 투자에 대한 원동력이 되고 있습니다.
디지털 미디어의 확산과 고퀄리티 그래픽을 통한 소비자 참여에 대한 중요성이 높아지면서 3D 렌더링 시장 성장에 큰 힘이 되고 있습니다. 디지털 플랫폼이 보편화됨에 따라 게임, 영화, 광고 등 다양한 산업에서 시청자의 시선을 사로잡고 몰입감 있는 경험을 제공하기 위해 첨단 3D 렌더링 기술을 활용하는 사례가 늘고 있습니다. 게임에서는 사실적이고 인터랙티브한 환경에 대한 요구로 인해 렌더링 능력의 한계가 높아지면서 보다 정교한 그래픽 솔루션이 요구되고 있습니다. 마찬가지로 영화에서는 시각적으로 매력적이고 믿을 수 있는 효과를 추구하면서 렌더링 기술이 발전하고 있습니다. 광고에서 고품질 3D 비주얼은 설득력 있고 기억에 남는 브랜드 경험을 만들어 냅니다. 이처럼 디지털 미디어의 확산과 소비자 참여 강화의 필요성이 결합되면서 3D 렌더링 기술의 중요성이 커지고, 시장 확대와 기술 혁신에 박차를 가하고 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 3D 렌더링 시장 변수, 동향, 범위
시장 소개/계통 전망
업계 밸류체인 분석
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
업계 기회
3D 렌더링 시장 분석 툴
Porters 분석
PESTEL 분석
제4장 3D 렌더링 시장 : 구성요소별 추정·동향 분석
부문 대시보드
3D 렌더링 시장 : 컴포넌트 변동 분석, 2023년 및 2030년
소프트웨어
서비스
제5장 3D 렌더링 시장 : 운영체제별 추정·동향 분석
부문 대시보드
3D 렌더링 시장 : 운영체제 변동 분석, 2023년 및 2030년
Windows
MacOS
Linux
제6장 3D 렌더링 시장 : 조직 규모별 추정·동향 분석
부문 대시보드
3D 렌더링 시장 : 조직 규모 변동 분석, 2023년 및 2030년
중소기업
대기업
제7장 3D 렌더링 시장 : 최종 용도별 추정·동향 분석
부문 대시보드
3D 렌더링 시장 : 최종 용도 변동 분석, 2023년 및 2030년
아키텍처, 엔지니어링, 건설
자동차
헬스케어
게임
제조업
미디어와 엔터테인먼트
기타
제8장 3D 렌더링 시장 : 지역 추정·동향 분석
3D 렌더링 시장 점유율, 지역별, 2023년 및 2030년
북미
구성요소별, 2018-2030년
운영체제별, 2018-2030년
조직 규모별, 2018-2030년
최종 용도별, 2018-2030년
미국
캐나다
멕시코
유럽
구성요소별, 2018-2030년
운영체제별, 2018-2030년
조직 규모별, 2018-2030년
최종 용도별, 2018-2030년
영국
독일
프랑스
아시아태평양
구성요소별, 2018-2030년
운영체제별, 2018-2030년
조직 규모별, 2018-2030년
최종 용도별, 2018-2030년
중국
인도
일본
호주
한국
라틴아메리카
구성요소별, 2018-2030년
운영체제별, 2018-2030년
조직 규모별, 2018-2030년
최종 용도별, 2018-2030년
브라질
중동 및 아프리카
구성요소별, 2018-2030년
운영체제별, 2018-2030년
조직 규모별, 2018-2030년
최종 용도별, 2018-2030년
아랍에미리트
사우디아라비아
남아프리카공화국
제9장 경쟁 상황
주요 시장 진출 기업의 최근 동향과 영향 분석
기업 분류
기업의 시장 점유율 분석
기업 히트맵 분석
전략 매핑
확대
인수합병
파트너십과 협업
신제품 발매
연구개발
기업 개요
Adobe
Autodesk Inc.
Chaos Software EOOD
Dassault Systemes
Epic Games, Inc.
Lumion
Maxon Computer GMBH
NVIDIA Corp.
SideFX
Unity Technologies
ksm
영문 목차
영문목차
3D Rendering Market Size & Trends:
The global 3D rendering market size was estimated at USD 3.74 billion in 2023 and is expected to grow at a CAGR of 17.9% from 2024 to 2030. The market is primarily driven by technological advancements, increasing demand across various industries, and the growing need for high-quality visual content. Technological innovations, such as enhanced graphics processing units (GPUs), real-time rendering capabilities, and sophisticated rendering software, significantly contribute to market expansion.
The rise of sectors such as entertainment, architecture, automotive, and virtual reality further fuels the demand for realistic and immersive 3D visualizations. In addition, the proliferation of digital media and the increasing focus on consumer engagement through high-fidelity graphics in gaming, film, and advertising are pivotal factors propelling the market forward.
The growing need for high-quality visual content is a significant driver of the market for 3D rendering, as various industries increasingly seek to enhance consumer engagement and improve communication through realistic and compelling imagery. In the entertainment, advertising, and real estate sectors, the demand for detailed and immersive visuals pushes the boundaries of rendering technology. High-resolution and photorealistic graphics are essential for creating captivating experiences in video games, virtual simulations, or promotional materials. This heightened demand for visually sophisticated content necessitates advanced rendering solutions capable of delivering intricate and lifelike representations, thereby propelling the expansion of the market. Consequently, the quest for superior visual quality is driving continuous innovation and investment in rendering technologies.
The proliferation of digital media and the heightened emphasis on consumer engagement through high-fidelity graphics substantially drive the market growth. As digital platforms become ubiquitous, industries such as gaming, film, and advertising increasingly leverage advanced 3D rendering technologies to capture audience attention and deliver immersive experiences. In gaming, the demand for realistic and interactive environments pushes the boundaries of rendering capabilities, necessitating more sophisticated graphical solutions. Similarly, the quest for visually stunning and believable effects in film drives advancements in rendering techniques. In advertising, high-quality 3D visuals create compelling and memorable brand experiences. This convergence of digital media proliferation and the need for enhanced consumer engagement underscores the growing importance of 3D rendering technologies, fueling market expansion and innovation.
Global 3D Rendering Market Report Segmentation
This report forecasts revenue growth at the global, regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends from 2018 to 2030 in each of the sub-segments. For this study, Grand View Research has segmented the global 3D rendering market report based on component, operating system, organization size, end use, and region:
3D Rendering Component Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
Software
Services
3D Rendering Operating System Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
Windows
MacOS
Linux
3D Rendering Organization Size Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
SMEs
Large Enterprises
3D Rendering End Use Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
Architecture, Engineering & Construction
Automotive
Healthcare
Gaming
Manufacturing
Media & entertainment
Others
3D Rendering Regional Outlook (Revenue, USD Billion, 2018 - 2030)
North America
U.S.
Canada
Mexico
Europe
UK
Germany
France
Asia Pacific
China
India
Japan
South Korea
Australia
Latin America
Brazil
Middle East & Africa (MEA)
UAE
Saudi Arabia
South Africa
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Methodology segmentation & scope
1.2. Market Definitions
1.3. Research Methodology
1.3.1. Information Procurement
1.3.2. Information or Data Analysis
1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
1.3.4. Data Validation & Publishing
1.4. Research Scope and Assumptions
1.4.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Segment Outlook
2.3. Competitive Insights
Chapter 3. 3D Rendering Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
3.2. Industry value chain analysis
3.3. Market dynamics
3.3.1. Market Drivers Analysis
3.3.2. Market Restraints Analysis
3.3.3. Industry Opportunities
3.4. 3D Rendering Market Analysis Tools
3.4.1. Porter's Analysis
3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
3.4.1.3. Threats of substitution
3.4.1.4. Threats from new entrants
3.4.2. PESTEL Analysis
3.4.2.1. Political landscape
3.4.2.2. Economic and Social landscape
3.4.2.3. Technological landscape
3.4.2.4. Environmental landscape
3.4.2.5. Legal landscape
Chapter 4. 3D Rendering Market: Component Estimates & Trend Analysis
4.1. Segment Dashboard
4.2. 3D Rendering Market: Component Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030