Computer Graphics Market, By Component (Software and Hardware), By Application (Computer-Aided Design(CAD), Image Processing, Entertainment, and User Interface), By Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East, and Africa)
상품코드:1768064
리서치사:Coherent Market Insights
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문
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한글목차
컴퓨터 그래픽 시장은 2025년에는 344억 7,000만 달러, 2032년에는 525억 2,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2025-2032년 연평균 복합 성장률(CAGR) 6.2%로 성장할 전망입니다.
보고서 범위
보고서 상세
기준 연도
2024년
2025년 시장 규모
344억 7,000만 달러
실적 데이터
2020-2024년
예측 기간
2025-2032년
예측 기간 : 2025-2032년
6.20%
2032년 금액 예측
525억 2,000만 달러
최근 다양한 산업에서 시각적으로 매력적인 컨텐츠에 대한 수요가 증가함에 따라 이 시장은 크게 성장하고 있습니다. 컴퓨터 그래픽은 디지털 이미지와 비디오의 생성, 조작, 렌더링을 포함합니다. 2D, 3D 그래픽, 애니메이션, 시각 효과, 인터랙티브 그래픽 등 다양한 기술이 시장에 포함되어 있으며, 현대 미디어, 엔터테인먼트, 게임 및 기타 여러 분야에서 중요한 요소로 자리 잡고 있습니다. 기업과 소비자들은 매력적인 시각적 경험의 가치를 점점 더 많이 이해하고 있으며, 이는 향후 몇 년 동안 시장에 이익을 가져다 줄 것으로 보입니다.
시장 역학
엔터테인먼트 산업, 특히 영화, TV, 비디오 게임 등 엔터테인먼트 산업은 고품질 비주얼 컨텐츠에 대한 많은 수요를 창출하고 있습니다. 게임의 인기가 높아지면서 가상현실(VR) 및 증강현실(AR) 기술의 등장과 함께 첨단 컴퓨터 그래픽 솔루션의 필요성이 더욱 커지고 있습니다. 또한, 디지털 미디어와 온라인 플랫폼의 확산으로 컨텐츠 제작자와 마케팅 담당자가 시청자의 관심을 끌 수 있는 새로운 길이 열리고 있습니다. 그러나 복잡한 그래픽 렌더링에 필요한 전용 하드웨어 및 소프트웨어의 높은 비용 등 시장에는 일정한 억제요인이 존재하며, 중소기업 및 개인의 도입이 제한될 수 있습니다. 이러한 시장 성장 억제요인은 있지만, 기술 발전, 건축, 자동차, 헬스케어 등 엔터테인먼트 이외의 다양한 산업에서의 CG 활용 증가, 개인화된 인터랙티브 시각적 경험에 대한 수요 증가 등을 배경으로 시장에는 큰 성장 기회를 제공합니다.
본 조사의 주요 특징
세계의 컴퓨터 그래픽 시장을 상세하게 분석했으며, 2024년을 기준 연도로 하여 예측 기간(2025-2032년) 동안 시장 규모(10억 달러)와 연평균 성장률(CAGR)을 조사하여 전해드립니다.
또한, 다양한 부문에 걸친 잠재적 수익 기회를 밝히고, 이 시장의 매력적인 투자 제안 매트릭스를 설명합니다.
또한 시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회, 신제품 출시 및 승인, 시장 동향, 지역별 전망, 주요 기업의 경쟁 전략 등에 대한 중요한 고찰을 제공합니다.
이 보고서는 기업 하이라이트, 제품 포트폴리오, 주요 하이라이트, 재무 성과, 전략 등의 매개 변수를 기반으로 세계 컴퓨터 그래픽 시장의 주요 기업을 프로파일링합니다.
이 보고서의 통찰력을 통해 마케팅 담당자와 기업 경영진은 향후 제품 출시, 유형 업그레이드, 시장 확대, 마케팅 전술에 대한 정보에 입각한 의사결정을 내릴 수 있습니다.
이 보고서는 투자자, 공급업체, 제품 제조업체, 유통업체, 신규 시장 진출기업, 재무 분석가 등 이 산업의 다양한 이해관계자를 대상으로 합니다.
이해관계자들은 세계 컴퓨터 그래픽 시장 분석에 사용되는 다양한 전략 매트릭스를 통해 의사결정을 용이하게 할 수 있습니다.
목차
제1장 조사 목적과 전제조건
조사 목적
전제조건
약어
제2장 시장 전망
보고서 설명
시장 정의와 범위
주요 요약
제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석
시장 역학
영향 분석
규제 시나리오
제품 발매 및 승인
PEST 분석
포타 분석
시장 기회
규제 시나리오
산업 동향
제4장 세계의 컴퓨터 그래픽 시장, 컴포넌트별, 2020-2032년
서론
소프트웨어
하드웨어
제5장 세계의 컴퓨터 그래픽 시장, 용도별, 2020-2032년
서론
컴퓨터 지원 설계(CAD)
영상 처리
엔터테인먼트
사용자 인터페이스
제6장 세계의 컴퓨터 그래픽 시장, 지역별, 2020-2032년
서론
북미
미국
캐나다
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
멕시코
기타 라틴아메리카
유럽
독일
영국
스페인
프랑스
이탈리아
러시아
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
호주
한국
ASEAN 국가
기타 아시아태평양
중동
GCC 국가
이스라엘
기타 중동
아프리카
남아프리카
북아프리카
중앙아프리카
제7장 경쟁 구도
Adobe Systems Incorporated
Autodesk, Inc.
Dassault Systemes SE
NVIDIA Corporation
Intel Corporation
Advanced Micro Devices, Inc.(AMD)
Siemens PLM Software
Unity Technologies
Trimble Inc.
Corel Corporation
Sony Corporation
Microsoft Corporation
Oracle Corporation
Matrox Electronic Systems Ltd.
Walt Disney Animation Studios
제8장 애널리스트 추천 사항
기회
COP(Coherent Opportunity Map)
제9장 참고 문헌과 조사 방법
참고 문헌
조사 방법
출판사에 대해
LSH
영문 목차
영문목차
Computer Graphics Market is estimated to be valued at USD 34.47 Bn in 2025 and is expected to reach USD 52.52 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.2% from 2025 to 2032.
Report Coverage
Report Details
Base Year:
2024
Market Size in 2025:
USD 34.47 Bn
Historical Data for:
2020 To 2024
Forecast Period:
2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR:
6.20%
2032 Value Projection:
USD 52.52 Bn
The market has seen a lot of growth in recent years, resulting from the increasing demand for visually appealing content from different industries. Computer graphics involve the creation, manipulation, and rendering of digital images and videos. It has become an important part of modern media, entertainment, gaming, and many other sectors. Many different technologies are included in the market, such as 2D and 3D graphics, animation, visual effects, and interactive graphics. Businesses and consumers are increasingly understanding the value of engaging visual experiences, which will benefit the market in the coming years.
Market Dynamics:
The entertainment industry is creating a lot of demand for high-quality visual content, particularly in movies, television, and video games. The increasing popularity of gaming, coupled with the advent of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies, has further fueled the need for advanced computer graphics solutions. Also, digital media and online platforms are becoming more popular, giving new avenues to content creators and marketers to engage audiences. However, the market also faces certain restraints, such as the high cost of specialized hardware and software required for complex graphics rendering, which may limit adoption among smaller businesses and individuals. Despite these restraints, the market presents significant opportunities for growth, driven by technological advancements, the increasing use of computer graphics in various industries beyond entertainment, such as architecture, automotive, and healthcare, and the growing demand for personalized and interactive visual experiences.
Key Features of the Study:
This report provides in-depth analysis of the global computer graphics market, and provides market size (USD Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2025-2032), considering 2024 as the base year.
It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market.
This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approvals, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players.
It profiles key players in the global computer graphics market based on the following parameters - company highlights, products portfolio, key highlights, financial performance, and strategies.
Key companies covered as a part of this study include Adobe Systems Incorporated, Autodesk, Inc., Dassault Systemes SE, NVIDIA Corporation, Intel Corporation, Advanced Micro Devices, Inc. (AMD), Siemens PLM Software, Unity Technologies, Trimble Inc., Corel Corporation, Sony Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, Matrox Electronic Systems Ltd., and Walt Disney Animation Studios.
Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics.
The global computer graphics market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts.
Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global computer graphics market.