세계의 컴퓨터 그래픽 시장 : 컴포넌트별, 용도별, 지역별
Computer Graphics Market, By Component (Software and Hardware), By Application (Computer-Aided Design(CAD), Image Processing, Entertainment, and User Interface), By Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East, and Africa)
상품코드 : 1768064
리서치사 : Coherent Market Insights
발행일 : 2025년 06월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

컴퓨터 그래픽 시장은 2025년에는 344억 7,000만 달러, 2032년에는 525억 2,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 2025-2032년 연평균 복합 성장률(CAGR) 6.2%로 성장할 전망입니다.

보고서 범위 보고서 상세
기준 연도 2024년 2025년 시장 규모 344억 7,000만 달러
실적 데이터 2020-2024년 예측 기간 2025-2032년
예측 기간 : 2025-2032년 6.20% 2032년 금액 예측 525억 2,000만 달러

최근 다양한 산업에서 시각적으로 매력적인 컨텐츠에 대한 수요가 증가함에 따라 이 시장은 크게 성장하고 있습니다. 컴퓨터 그래픽은 디지털 이미지와 비디오의 생성, 조작, 렌더링을 포함합니다. 2D, 3D 그래픽, 애니메이션, 시각 효과, 인터랙티브 그래픽 등 다양한 기술이 시장에 포함되어 있으며, 현대 미디어, 엔터테인먼트, 게임 및 기타 여러 분야에서 중요한 요소로 자리 잡고 있습니다. 기업과 소비자들은 매력적인 시각적 경험의 가치를 점점 더 많이 이해하고 있으며, 이는 향후 몇 년 동안 시장에 이익을 가져다 줄 것으로 보입니다.

시장 역학

엔터테인먼트 산업, 특히 영화, TV, 비디오 게임 등 엔터테인먼트 산업은 고품질 비주얼 컨텐츠에 대한 많은 수요를 창출하고 있습니다. 게임의 인기가 높아지면서 가상현실(VR) 및 증강현실(AR) 기술의 등장과 함께 첨단 컴퓨터 그래픽 솔루션의 필요성이 더욱 커지고 있습니다. 또한, 디지털 미디어와 온라인 플랫폼의 확산으로 컨텐츠 제작자와 마케팅 담당자가 시청자의 관심을 끌 수 있는 새로운 길이 열리고 있습니다. 그러나 복잡한 그래픽 렌더링에 필요한 전용 하드웨어 및 소프트웨어의 높은 비용 등 시장에는 일정한 억제요인이 존재하며, 중소기업 및 개인의 도입이 제한될 수 있습니다. 이러한 시장 성장 억제요인은 있지만, 기술 발전, 건축, 자동차, 헬스케어 등 엔터테인먼트 이외의 다양한 산업에서의 CG 활용 증가, 개인화된 인터랙티브 시각적 경험에 대한 수요 증가 등을 배경으로 시장에는 큰 성장 기회를 제공합니다.

본 조사의 주요 특징

목차

제1장 조사 목적과 전제조건

제2장 시장 전망

제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석

제4장 세계의 컴퓨터 그래픽 시장, 컴포넌트별, 2020-2032년

제5장 세계의 컴퓨터 그래픽 시장, 용도별, 2020-2032년

제6장 세계의 컴퓨터 그래픽 시장, 지역별, 2020-2032년

제7장 경쟁 구도

제8장 애널리스트 추천 사항

제9장 참고 문헌과 조사 방법

LSH
영문 목차

영문목차

Computer Graphics Market is estimated to be valued at USD 34.47 Bn in 2025 and is expected to reach USD 52.52 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.2% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 34.47 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 6.20% 2032 Value Projection: USD 52.52 Bn

The market has seen a lot of growth in recent years, resulting from the increasing demand for visually appealing content from different industries. Computer graphics involve the creation, manipulation, and rendering of digital images and videos. It has become an important part of modern media, entertainment, gaming, and many other sectors. Many different technologies are included in the market, such as 2D and 3D graphics, animation, visual effects, and interactive graphics. Businesses and consumers are increasingly understanding the value of engaging visual experiences, which will benefit the market in the coming years.

Market Dynamics:

The entertainment industry is creating a lot of demand for high-quality visual content, particularly in movies, television, and video games. The increasing popularity of gaming, coupled with the advent of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies, has further fueled the need for advanced computer graphics solutions. Also, digital media and online platforms are becoming more popular, giving new avenues to content creators and marketers to engage audiences. However, the market also faces certain restraints, such as the high cost of specialized hardware and software required for complex graphics rendering, which may limit adoption among smaller businesses and individuals. Despite these restraints, the market presents significant opportunities for growth, driven by technological advancements, the increasing use of computer graphics in various industries beyond entertainment, such as architecture, automotive, and healthcare, and the growing demand for personalized and interactive visual experiences.

Key Features of the Study:

Market Segmentation

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

2. Market Purview

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

4. Global Computer Graphics Market, By Component, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Computer Graphics Market, By Application, 2020-2032, (USD Bn)

6. Global Computer Graphics Market, By Region, 2020 - 2032, Value (USD Bn)

7. Competitive Landscape

8. Analyst Recommendations

9. References and Research Methodology

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