세계의 포장 식품 시장 - 기회, 성장 촉진요인, 산업 동향 분석, 예측(2025-2034년)
Packaged Food Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025-2034
상품코드:1698576
리서치사:Global Market Insights Inc.
발행일:2025년 02월
페이지 정보:영문 360 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.
한글목차
세계의 포장 식품 시장은 2024년에 3조 3,000억 달러로 평가되었으며, 2025년부터 2034년까지 CAGR 6.1%로 확대될 것으로 예측됩니다.
성장 촉진요인으로는 조직화 된 식품 소매의 인기가 높아지고 전자상거래가 급증하고 편의점에 대한 선호도가 높아진 것입니다. 팬데믹은 죽미, 유럽 아시아태평양의 일부 지역에서 전자상거래 지출과 포장식품 수요를 가속화했습니다. 소비자가 유기 식품, 식물성 식품, 영양 강화 식품 등의 보다 건강한 선택지에 관심을 기울이면서, 포장 식품 부문은 이러한 기호에 대응하도록 진화하고 있습니다.
이러한 성장 요인에도 불구하고 업계는 과제에 직면하고 있습니다. 하지만 적극적인 마케팅 전략을 채용하고, 제품 혁신에 투자하며, 디지털 플랫폼을 활용함으로써 기업은 경쟁력을 유지할 수 있다고 생각됩니다. 베이커리 및 과자류가 시장은 견인하고 있으며, 2024년에는 총 매출의 21% 이상을 차지했습니다. 베이커리, 스낵, 저당질 및 글루텐 프리와 같은 건강 지향의 대체품에 대한 소비자 수요가 견인하고 있습니다. 비용 효율이 높고, 보존이 용이하고 재활용이 가능하기 때문에 포장에는 캔이 여전히 주로 사용됩니다.
시장 범위
시작 연도
2024년
예측 연도
2025-2034년
시작 금액
3조 3,000억 달러
예측 금액
6조 달러
CAGR
6.1%
포장 식품 시장은 전자상거래로의 전환이 진행되고 있으며, 향후 10년간 CAGR 6.8%로 가장 빠른 성장이 전망됩니다. 이 성장은 온라인 쇼핑의 편리성과 입수 가능한 상품의 유형의 확대에 의한 것입니다.
미국 시장만으로도 클린 라벨 제품, 유기식품, 지속가능한 포장에 대한 소비자 수요에 힘입어 2034년까지 7,074억 달러 이상에 달할 것으로 예상되고 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 조사 범위
시장 범위와 정의
기본 추정과 계산
예측 계산
데이터 소스
제2장 주요 요약
제3장 업계 인사이트
생태계 분석
밸류체인에 영향을 주는 요인
이익률 분석
혁신
미래의 전망
제조업체
유통업체
공급자의 상황
이익률 분석
주요 뉴스
규제 상황
영향요인
성장 촉진요인
건강 및 웰빙 식품에 대한 수요 증가
전자상거래와 소비자 직접 판매(DTC) 확대
식품 가공 및 패키징의 기술 진보
업계의 잠재적 위험 및 과제
공급망의 혼란과 원재료 비용 상승
규제 준수와 지속가능성의 과제
성장 가능성 분석
Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 경쟁 구도
소개
기업 점유율 분석
주요 시장 기업의 경쟁 분석
경쟁 포지셔닝 매트릭스
전략 대시보드
제5장 시장 추계 및 예측 : 제품 유형별, 2021-2034년
주요 동향
베이커리 및 과자류
유제품
냉동 및 조리 완료 식품
스낵
음료
고기, 닭고기 및 해산물
조식용 시리얼 및 곡물
소스, 드레싱, 조미료
기타
제6장 시장 추계 및 예측 : 포장별, 2021-2034년
주요 동향
캔 및 통조림
병
연포장
상자 및 판지
트레이 및 용기
기타
제7장 시장 추계 및 예측 : 유통 채널별, 2021-2034년
주요 동향
온라인
브랜드 사이트
전자상거래 플랫폼
오프라인
슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
전문점
편의점
기타
제8장 시장 추계 및 예측 : 지역별, 2021-2034년
주요 동향
북미
미국
캐나다
유럽
독일
영국
프랑스
스페인
이탈리아
네덜란드
아시아태평양
중국
인도
일본
호주
한국
라틴아메리카
브라질
멕시코
아르헨티나
중동 및 아프리카
사우디아라비아
남아프리카
아랍에미리트(UAE)
제9장 기업 프로파일
Associated British Foods plc
Conagra Brands, Inc.
Danone SA
Foshan Haitian Flavouring and Food Company Ltd
General Mills, Inc.
Hormel Foods Corporation
JBS SA
Kellogg Company
Mars, Incorporated
Mondelez International, Inc.
NestléSA
PepsiCo, Inc.
The Kraft Heinz Company
Tyson Foods, Inc.
Unilever
JHS
영문 목차
영문목차
The Global Packaged Food Market, valued at USD 3.3 trillion in 2024, is projected to expand at a steady CAGR of 6.1% from 2025 to 2034. Growth drivers include the increasing popularity of organized food retail, the surge in e-commerce, and the rising preference for convenience foods. The pandemic accelerated e-commerce spending and the demand for packaged foods, especially in regions like North America, Europe, and parts of Asia Pacific. The growing middle class and an increase in disposable income, particularly in developing nations, are expected to fuel demand for packaged foods. As consumers lean toward healthier options such as organic, plant-based, and fortified foods, the packaged food sector is evolving to meet these preferences. The shift toward sustainability, driven by eco-conscious consumers, is also influencing packaging and product development, encouraging brands to use biodegradable materials and improve shelf life.
Despite these positive growth factors, the industry faces challenges. Supply chain complexities, rising raw material costs, and stringent government regulations are creating hurdles. There is also increasing competition between private label brands and local players, intensifying market pressure. However, adopting aggressive marketing strategies, investing in product innovation, and leveraging digital platforms could help businesses stay competitive. The bakery and confectionery segment has led the market, accounting for over 21% of the total revenue in 2024, driven by consumer demand for baked goods, snacks, and healthier alternatives like low-sugar and gluten-free options. The use of cans and tins for packaging remains dominant, as they are cost-effective, easy to store, and recyclable.
Market Scope
Start Year
2024
Forecast Year
2025-2034
Start Value
$3.3 Trillion
Forecast Value
$6 Trillion
CAGR
6.1%
The packaged food market is increasingly shifting to e-commerce, which is expected to experience the fastest growth at a CAGR of 6.8% over the next decade. This growth is due to the convenience of online shopping and the expanding variety of products available. However, offline retail channels continue to hold strong, particularly in urban and suburban areas where organized retail chains and supermarkets are thriving.
The U.S. market alone is expected to surpass USD 707.4 billion by 2034, fueled by consumer demand for clean-label products, organic foods, and sustainable packaging. The push toward reducing food waste and improving sustainability is also pushing the industry to adapt, with more companies focusing on recyclable and compostable materials.
Table of Contents
Chapter 1 Methodology & Scope
1.1 Market scope & definition
1.2 Base estimates & calculations
1.3 Forecast calculation
1.4 Data sources
1.4.1 Primary
1.4.2 Secondary
1.4.2.1 Paid sources
1.4.2.2 Public sources
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Industry synopsis, 2021-2034
Chapter 3 Industry Insights
3.1 Industry ecosystem analysis
3.1.1 Factor affecting the value chain
3.1.2 Profit margin analysis
3.1.3 Disruptions
3.1.4 Future outlook
3.1.5 Manufacturers
3.1.6 Distributors
3.2 Supplier landscape
3.3 Profit margin analysis
3.4 Key news & initiatives
3.5 Regulatory landscape
3.6 Impact forces
3.6.1 Growth drivers
3.6.1.1 Increasing demand for health & wellness foods
3.6.1.2 Expansion of e-commerce & direct-to-consumer (DTC) sales
3.6.1.3 Technological advancements in food processing & packaging
3.6.2 Industry pitfalls & challenges
3.6.2.1 Supply chain disruptions & rising raw material costs