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항공 산업은 운송 관련 배출량의 약 10%을 차지합니다. 세계 각국 정부는 탄소제로 목표를 설정하고 탈탄소화 전략을 채택해야 하며, SAF는 항공 산업을 탈탄소화하기 위한 중요한 기술로 인식되고 있으며, SAF 생산의 주요 경로로는 수소화 처리와 PtL(Power to Liquid)이 있습니다. 민관 부문은 SAF 혼합 의무 및 사용 목표를 설정하고 순 제로 목표 달성을 위해 노력하고 있습니다.
수소화 처리는 현재 가장 저렴하고 쉽게 이용할 수 있는 기술이기 때문에 현재 큰 역할을 하고 있습니다. 그러나 원료의 가용성 문제에 직면해 있습니다. 따라서 장기적으로 저탄소 수소와 탄소 회수 인프라가 성숙해지면 PtL 합성연료가 더 큰 역할을 할 것으로 예상됩니다. 많은 국가에서 SAF 혼합 의무를 규정하고 있으며, 아직 의무화되지 않은 국가에서는 많은 항공사가 자발적으로 혼합 의무를 규정하고 있습니다. 항공사는 SAF 제조업체와 장기적인 거래 계약을 체결하여 목표 달성을 계획하고 있습니다. SAF 생산능력은 2020-2030년 연평균 약 68%로 성장할 것으로 예상되며, 아시아, 북미, 유럽이 공급의 대부분을 제공하는 주요 지역으로 꼽힙니다. 수요 측면에서는 북미, 유럽, 영국이 SAF 소비의 주요 시장이 될 것으로 예측됩니다.
주요 하이라이트
민간 항공은 탈탄소화가 특히 어려운 분야로, 장거리 이동과 높은 에너지 밀도 요구사항이 전기화와 같은 에너지 전환 전략의 장벽으로 작용하고 있습니다. 지속가능한 항공 연료(SAF)는 배출량 감축을 달성하기 위한 중요한 기술로 인식되고 있습니다. 보다 구체적으로, SAF를 생산하는 경로는 현재 수소화 처리와 HEFA가 주류를 이루고 있지만, 원료의 가용성이 제한적이기 때문에 장기적으로는 PtL(Power to Liquid)과 같은 다른 경로가 주류를 이룰 것으로 예상됩니다.
영국, 브라질, 일본, 일본, 싱가포르, 한국, 인도, 인도네시아, EU 27개국 등은 이미 혼합연료 의무화를 시행하고 있습니다.
2050년까지 아시아, 북미, 유럽이 SAF 공급의 주요 지역이 될 것입니다.
2050년까지 북미, 유럽, 영국이 SAF 소비의 주요 지역과 국가가 될 것입니다.
항공사의 전략은 현재 SAF 제조업체와 장기 거래 계약을 체결하여 2050년까지 각국의 혼합 의무를 준수하고 순 제로 목표를 달성할 수 있는 충분한 SAF를 확보하는 것입니다.
본 보고서는 세계 항공 산업에 대한 조사분석을 통해 탈탄소화에서 SAF의 역할, SAF 생산 경로, 각국의 SAF 혼합 의무, SAF 생산능력 전망 등의 정보를 제공하고 있습니다.
목차
주요 요약
항공이 기후변화에 미치는 영향
SAF 브리핑
SAF 시장 과제
ASTM 승인 SAF 생산 경로
SAF 생산은 기술 전환을 맞이한다.
PtL 기술은 장기적으로 SAF 확대에 도움이 된다.
정책 전망
SAF 혼합 의무 개요
추가적인 노력과 정책 개발
수급 전망
진행 중인 프로젝트 및 향후 프로젝트에 따른 SAF 생산 전망
2030년 생산능력 기준 최대 규모의 SAF 프로젝트
주요 SAF 공급 시장
주요 SAF 수요 시장
SAF 산업 기업
SAF의 현재 시장 리더와 향후 시장 리더
항공 산업에 대한 SAF 채용 목표
신호
기업 문서에서 SAF에 대한 언급
SAF 거래 활동 현황
문의
ksm
영문 목차
영문목차
The aviation industry contributes to approximately 10% of all transport-related emissions. With net-zero targets being set by governments around the world, decarbonization strategies need to be adopted. SAFs have been identified as a key technology to decarbonize the aviation industry, with hydrotreatment and PtL (Power to Liquid) as the dominant pathways for SAF production. Both the public and private sectors have mobilized by setting blending mandates and targets for SAF utilization to help reach net-zero goals.
The aviation industry contributes to approximately 10% of all transport-related emissions. With net-zero targets being set by governments around the world, decarbonization strategies need to be adopted. SAFs have been identified as a key technology to decarbonize the aviation industry, with hydrotreatment and Power to Liquid as the dominant pathways for SAF production. Hydrotreatment is playing a major role at present, as the technology is readily available and currently the most affordable, however, it faces issues of feedstock availability. For this reason, Power to Liquid synthetic fuels will play a greater role in the long-term, when low-carbon hydrogen and carbon capture infrastructure will have reached maturity. A number of countries have set blending mandates for SAF usage, and, more prevalently in countries where mandates have not been set in place yet, numerous airlines have also set voluntary blending mandates. Airlines are planning on reaching their targets by signing long-term offtake agreements with SAF producers. With SAF capacity projected to grow at a CAGR of almost 68% between 2020 and 2030, Asia, North America, and Europe have been identified as the key regions providing the majority of said supply. On the demand side, North America, Europe, and the UK are expected to become the dominant markets for SAF consumption.
Key Highlights
Commercial aviation represents a particularly difficult sector to decarbonize, with long distance journeys and high energy density requirements posing a barrier to energy transition strategies such as electrification, sustainable aviation fuels (SAFs) have been identified as a key technology for achieving emission reductions. More specifically, hydrotreatment and HEFA are the currently the dominant pathways to producing SAF, however, due to their limited feedstock availability, other pathways such as PtL (Power to Liquid) will become the prevalent ones in the long-term.
Countries such as UK, Brazil, Japan, Singapore, South Korea, India, Indonesia and EU-27 have already enforced blending mandates.
Asia, North America, and Europe will be the dominant regions for SAF supply through 2050.
North America, Europe, and UK will be the top regions and countries for SAF consumption through 2050.
Airlines' strategies currently consist of securing long-term offtake agreements with SAF producers so that they may have sufficient SAF to abide by countries' blending mandates and meet net-zero targets in the run up to 2050.
Scope
Aviation's current emissions and emission targets.
The role SAF will play in decarbonizing the aviation sector.
Overview of different pathways to produce SAF with particular focus to hydrotreatment and synthetic fuels.
Overview of countries' blending mandates or support for SAFs.
SAF capacity outlook, including upcoming biggest SAF plants by 2030 capacity, and largest producers of SAF.
Overview of geographical distribution of present and future SAF demand and supply.
Overview of airlines' strategies to reduce emissions.
Overview of signals such as company filings and recent deals as a measure to understand micromovements in the SAF market.
Reasons to Buy
Identify market trends within the aviation industry with regards to decarbonization efforts to meet net-zero targets and abide by countries' blending mandates for SAF usage.
Identify key technologies for the decarbonization of the aviation industry, with particular focus on hydrotreatment and PtL (Power to Liquid).
Identify which countries have already issued blending mandates, and what other countries are doing to support the development of the technology.
Identify which countries will become the largest suppliers and consumers of SAFs.
Develop market insight into what corporations are doing to future-proof their business, including oil and gas companies devoting part of their capacity to SAF production, and airlines signing long-term offtake agreements with SAF producers.
Stay up to date with the latest deals within the sector, from mergers and acquisitions to venture financing, and private equity deals.
Table of Contents
Table of Contents
Executive Summary
Aviation's Contribution to Climate Change
SAF Briefing
SAF market challenges
ASTM approved SAF production pathways
SAF production will undergo a technology shift
Power to liquid technology will help scale SAFs in the long term
Policy Outlook
An overview of SAF blending mandates
Additional initiatives and policy developments
Supply and Demand Outlook
SAF production outlook based on active and upcoming projects