소비자의 목소리 : 상용차 재제조 서비스 제공에 대한 의향 및 선호도 - 인도(2024년)
Voice of Consumer: Willingness and Desirability of Commercial Vehicles Remanufacturing Service Offerings, India, 2024
상품코드:1725027
리서치사:Frost & Sullivan
발행일:2025년 04월
페이지 정보:영문 46 Pages
라이선스 & 가격 (부가세 별도)
한글목차
빠른 처리 시간, 비용 효율성, 유연성을 제공하는 서비스에 대한 차량 운영자의 선호도
재제조와 재조정은 차량 골재의 수명을 연장하는 것을 목표로 하는 두 가지 다른 프로세스이며, 각각 장점과 과제가 있습니다. 재제조는 부품을 원래의 사양에 가깝게 복원하여 높은 품질과 신뢰성을 보장합니다. 그러나 재제조는 종종 비용이 많이 들고, 지역적 가용성 및 낮은 인지도와 같은 제약이 있습니다. 반면, 재조정은 비용 효율적이고 유연한 대안으로, 회수 부품이나 대체 브랜드 부품을 사용할 수 있습니다. 차량 운영자는 일반적으로 저렴한 비용과 적응성 때문에 이 프로세스를 선호하지만, 어셈블리의 복잡성과 예비 부품의 가용성이 수리 또는 재조정 중 어느 쪽을 선택할지 결정하는 데 영향을 미치는 경우가 많습니다.
차량 운영자는 보증, 골재 수명, 성능 요구 사항 등의 요인에 따라 선택합니다. 그러나 제한된 인식과 신용 한도에 대한 접근성 등의 문제도 의사 결정 과정에서 중요한 역할을 합니다. 고객이 재제조 및 재조정 서비스에 대한 지불 의향이 있는지 여부는 서비스의 가치, 운영 예산, 골재 성능에 대한 특정 요구 사항 등 다양한 요인에 따라 크게 좌우됩니다. 어떤 서비스를 선택할지 결정하는 데는 재정적 고려 사항과 차량에 대한 특정 요구 사항 등 여러 가지 측면이 영향을 미칩니다.
차량 운영자, 정비사 및 재조정 업체를 대상으로 한 이 설문조사는 의사결정 과정에 대한 귀중한 통찰력을 제공합니다. 비용, 종합적인 성능, 정비사 및 재조정 업체의 영향력 등 주요 핵심 요소들이 운영자의 선택에 대한 지침이 될 수 있습니다. 이번 조사 결과는 업계에서 의사결정을 최적화하기 위해 인지도를 높이고, 경제적 장벽을 해결하고, 고객의 지불 의향을 이해하는 것이 중요하다는 점을 강조합니다.
목차
재제조와 재조정 이해
재제조와 재조정 이해
재제조와 재조정 비교
조사 방법과 목적
조사 범위, 조사 목적, 조사 방법
조사 샘플
응답자 프로파일링
플릿 소유 : 트럭과 버스 부문
트럭 차량 사업자의 서비스 빈도 및 차고지 소유
버스 차량 사업자의 서비스 빈도 및 차고지 소유
OES 서비스에서 지역 차고지로 전환한 이유
재제조 서비스 인지도, 활용도, 및 정보 출처
재제조 서비스에 대한 지식 및 선호도
차량 사업자가 정비 서비스 대신 재제조를 선택하는 이유
트럭 차량 사업자가 정비 서비스 대신 재제조를 선택하는 이유
버스 차량 사업자가 정비 서비스 대신 재제조를 선택하는 이유
재제조 서비스의 주요 기대치
재제조 시 프리미엄 가격 지불 의향
재제조 서비스의 마일리지 보증 기대치
재제조 후 수년 내 보증 기대치 서비스
재제조 서비스에 대한 기대 보증 기간
트럭 차량 사업자의 재제조 대 재보수 선호도
버스 차량 사업자의 재제조 대 재보수 선호도
자체 차고와 아웃소싱 시설 간 재보수 선호도
재보수 시 차량 사업자의 부품 선택에 영향을 미치는 주요 요인
트럭 차량 사업자의 재보수 부품 선호도
버스 차량 사업자의 재보수 부품 선호도
차량 사업자의 재제조 집계 선호 비율
비선호 이유. 골재 서비스 선호도
재제조 골재 선호도 이유
차량 소유자의 목소리를 통해 얻은 주요 결론
재조정 업자와 정비사
정비사의 리컨디셔닝 추천 비율
정비사가 차량 운영자에게 리컨디셔닝을 추천하는 이유
수리 vs. 리컨디셔닝 성향
리컨디셔닝보다 골재 교체에 대한 문의 비율
재조정 업자
평균 리컨디셔닝 소요 시간
리컨디셔너 서비스 제공 업체 간 차이
리컨디셔너 고객 선호도 및 신용 제공 기간
리컨디셔닝 대신 재제조를 선택한 이유
리컨디셔너 고객 프로필-브랜드 및 고객 점유율
리컨디셔너가 OES 서비스 센터 추천 시 인용한 이유
주요 요점
재조정 업자를 통해 얻은 주요 결론
부록
성장 기회가 Growth Pipeline Engine(TM)을 가속
왜 성장이 어려워지고 있는가?
The Strategic Imperative 8(TM)
약어
다음 단계
성장 기회의 이점과 영향
다음 단계
면책사항
LSH
영문 목차
영문목차
Preference of Fleet Operators Toward Services Offering Faster Turnaround Times, Cost Efficiency, and Flexibility
Remanufacturing and reconditioning are two distinct processes aimed at extending the lifespan of vehicle aggregates, each with its own set of advantages and challenges. Remanufacturing restores components to near-original specifications, ensuring high quality and reliability. However, it is often more expensive and faces limitations such as regional availability and lack of widespread awareness. In contrast, reconditioning is a cost-effective and flexible alternative that allows for the use of salvaged or alternative-brand parts. Fleet operators generally prefer this process due to its lower cost and adaptability; however, the complexity of the aggregate and the availability of spare components often influence the decision between repair and reconditioning.
Fleet operators base their choices on factors such as warranty, the age of the aggregate, and performance needs. However, challenges such as limited awareness and access to credit facilities also play a significant role in the decision-making process. The willingness of customers to pay for remanufacturing or reconditioning services largely depends on various factors, including the perceived value of the service, operational budget, and specific needs related to aggregate performance. Multiple aspects, including financial considerations and the particular requirements of the fleet, influence the decision on which service to choose.
This survey involving fleet operators, mechanics, and reconditioners provides valuable insights into the decision-making process. It highlights key factors such as cost, aggregate performance, and the influence of mechanics and reconditioners in guiding operators' choices. The findings underscore the importance of improving awareness, addressing financial barriers, and understanding customer willingness to pay to optimize decision-making in the industry.
Table of Contents
Understanding Remanufacturing and Reconditioning
Understanding Remanufacturing and Reconditioning
Comparison Between Remanufacturing and Reconditioning
Research Objectives and Methodology
Scope, Research Objectives, and Methodology
Research Sample
Respondent Profiling
Fleet Owners-Truck and Bus Segments
Truck Fleet Operators' Service Frequency and Garage Ownership
Bus Fleet Operators' Service Frequency and Garage Ownership
Reasons Cited for the Shift from OES Services to Local Garages
Remanufacturing Service Awareness, Utilization, and Source of Information
Knowledge and Preference About Remanufacturing Services
Reasons Fleet Operators Choose Remanufacturing Over Reconditioning Services
Reasons Truck Fleet Operators Choose Reconditioning Over Remanufacturing Services
Reasons Bus Fleet Operators Choose Reconditioning Over Remanufacturing Services
Key Expectations from Remanufacturing Services
Willingness to Pay Premium Prices for Remanufacturing
Mileage Warranty Expectations from Remanufacturing Services
Warranty Expectations in Years from Remanufacturing Services
Credit Period Expectations for Remanufacturing Services
Truck Fleet Owner Preferences for Remanufacturing vs Reconditioning
Bus Fleet Owner Preferences for Remanufacturing vs Reconditioning
Reconditioning Preference Between Own Garage and Outsourcing Facility
Key Influencers for Fleet Operators in Choosing Parts During Reconditioning
Truck Fleet Operators' Parts Preference for Reconditioning
Bus Fleet Operators' Parts Preference for Reconditioning
Preference Ratio of Remanufacturing Aggregate by Fleet Operators
Reasons for Non-preference of Aggregate Services
Reasons for Preference of Remanufacturing Aggregate
Key Conclusions from Voice of Fleet Owners
Reconditioners and Mechanics
Share of Mechanics' Recommendations Toward Reconditioning
Reasons Cited by Mechanics for Recommending Reconditioning to Fleet Operators
Repair vs Reconditioning Propensity
Share of Enquiries on Replacement of Aggregates Over Reconditioning
Reconditioners
Average Time Taken for Reconditioning Aggregates
Variation Between Reconditioner Service Offerings Across Aggregates
Reconditioner Customer Preferences Across Aggregates and Credit Period Given
Reasons for Choosing Remanufacturing Over Reconditioning
Reconditioner Customer Profile-Share of Brands and Customers
Reasons Cited by Reconditioners for Recommending OES Service Centers
Key Takeaways
Key Conclusions from Reconditioners
Appendix
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