지속가능성, 비용 절감, 공해 감소를 추구하는 인도에서 전기 이륜차 보급이 가속화되고 있습니다.
인도의 전기 이륜차 시장은 휘발유 가격 상승, 정부 인센티브, 환경에 대한 관심 증가로 인해 빠르게 성장하고 있습니다. 고객을 효과적으로 공략하고 그들의 요구를 충족시키기 위해 OEM과 마케팅 담당자는 전기 이륜차 구매자프로파일을 이해해야 합니다. 이번 조사에서는 인도 전기 이륜차 고객의 특성, 성향, 구매 패턴을 조사하여 소비자의 목소리를 확인합니다. 본 조사는 정성적, 정량적 조사방법을 사용하여 심리통계, 인구통계, 구매 이유에 따라 구매층을 구분하여 조사하였습니다. 그 결과, 전기 이륜차를 구매하는 인도 고객들은 젊고 기술에 정통한 사람들, 환경에 대한 인식이 높은 전문직 종사자들인 것으로 나타났습니다. 성능, 배터리 수명, 스마트 커넥티비티 등의 기능이 향상된 고가의 E2W에 더 많은 비용을 지불하는 경향이 있지만, 가격에 대한 민감성은 여전히 큰 고려사항입니다. 구매 결정은 제품의 신뢰성, 충전 인프라, 주행거리에 대한 불안감에도 영향을 받습니다. 이 조사는 도시 거주자들이 마지막 1마일 연결을 위해 전기 이륜차를 이용하는 경향이 증가하고 있다는 것을 보여주며, 그 결론은 제조업체가 변화하는 고객 수요에 대응하여 유통, 제품 개발 및 마케팅 계획을 조정하는 데 도움이 되는 전략적 인사이트을 제공합니다. 구매자의 관심과 관심사를 조사함으로써 OEM은 전기 이륜차를 더 잘 포지셔닝하고 지속 가능한 모빌리티 솔루션에 대한 수요 증가를 활용할 수 있을 것으로 보입니다.
India's Electric Two-wheeler Adoption is Growing due to the Country's Push for Sustainability, Cost Savings, and Pollution Reduction
India's E2W market is expanding quickly due to rising petrol prices, government incentives, and growing environmental concerns. To effectively target customers and meet their needs, OEMs and marketers should understand the buyer profiles of electric two-wheelers. This study examines the Voice of the Consumer by looking at the traits, inclinations, and buying patterns of Indian electric two-wheeler customers. The study uses qualitative and quantitative research methods to identify different buyer segments according to psychographics, demographics, and reasons for buying. The results show that Indian customers who buy electric two-wheelers are younger, tech-savvy people and environmentally conscientious professionals. Even if buyers are inclined to spend money on expensive E2Ws with better performance, battery life, and features like smart connectivity, price sensitivity is still a major consideration. Purchase decisions are also influenced by persistent worries about product reliability, charging infrastructure, and range. The study shows that city dwellers are increasingly using electric two-wheelers for last-mile connectivity, and its conclusion offers manufacturers strategic insights to help them adjust their distribution, product development, and marketing plans in response to changing customer demands. By looking into the interests and worries of the buyers, OEMs may better position their electric two-wheeler offers and take advantage of the rising demand for sustainable mobility solutions.