Consumer Identity and Access Management, Global, 2024-2029
상품코드:1620276
리서치사:Frost & Sullivan
발행일:2024년 11월
페이지 정보:영문 87 Pages
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CIAM은 자동화와 데이터 분석 인텔리전스에 의해 변혁적 성장을 달성
Frost & Sullivan은 CIAM(Consumer Identity and Access Management)을 IT 인프라 전반에 걸쳐 소비자 신원, 액세스, 정책을 제어 및 관리하여 부정적이고 잠재적으로 유해한 보안 침해로부터 기업을 보호하는 프레임워크로 정의하고 있습니다. CIAM 솔루션에는 싱글 사인온, 다단계 인증, 신원 확인, 수명주기관리(프로비저닝, 디프로비저닝), 비밀번호 관리, 컴플라이언스 관리 등이 포함됩니다.
이 조사에서 Frost & Sullivan은 CIAM을 소비자 IAM 또는 고객 B2C 컴포넌트로 간주합니다. 사이버 보안이 기업의 최우선 과제인 비즈니스 환경에서 끊임없는 규제 변화, 새로운 위협, 리소스 부족으로 인해 CIAM 역시 높은 복잡성, 사일로화, 여러 이해관계자, 서로 다른 시스템 간의 호환성 부족으로 인해 강력한 보안 프로파일을 유지하는 데 어려움을 겪고 있습니다. CIAM 에코시스템의 장비와 비인간적 아이덴티티의 급격한 증가로 인해 CIAM 생태계는 더욱 복잡해지고 있습니다. 최고정보보안책임자(CISO)는 CIAM 도입에 있으며, 사내 다른 이해관계자들과 원활하게 협력하기 위해 최신 최종사용자 위협과 차세대 기술 솔루션을 인지하고 있어야 합니다. 벤더는 새로운 비즈니스 모델과 기능으로 솔루션을 보강하고, 성과를 향상시킬 수 있는 베스트 프랙티스를 고객에게 교육함으로써 성장 기회를 활용할 수 있습니다. 비인간적 아이덴티티, 플랫폼, 혁신적인 인증 기술, 아이덴티티 위협 감지 및 대응, IAM 복원력 및 복구와 같은 추가 기능은 향후 견고한 CIAM 시스템의 중요한 부분이 될 것으로 보입니다. 이번 조사에서는 다양한 업종과 이용 사례에 대한 CIAM 솔루션의 성공 사례를 소개합니다. 이 보고서는 전 세계를 대상으로 합니다. 조사 기간은 2023-2029년이며, 2024년을 기준 연도, 2025-2029년을 예측 기간으로 삼았습니다.
목차
소비자 신원 액세스 관리 에서 변혁
왜 성장이 어려워지고 있는가?
The Strategic Imperative 8(TM)
소비자 신원과 액세스 관리(CIAM) 업계에서 상위 3의 전략적 중요 사항의 영향
성장 환경 : 소비자 신원과 액세스 관리 에코시스템
분석 범위
소비자를 위험에 빠뜨리는 최근 데이터 침해
M&A와 자금조달
세분화
성장 환경 : 행동하는 기업
경쟁 환경
주요 경쟁사
성장요인 : 소비자 신원과 액세스 관리
성장 지표
촉진요인
촉진요인 분석
성장 억제요인
성장 억제요인 분석
예측에 관한 인사이트
매출 예측
지역별 매출 예측
업계 별 매출 예측
매출 예측 분석
가격 동향과 예측 분석
매출 점유율
매출 점유율 분석
성장 제너레이터- : 북미
성장 지표
매출 예측
업계 별 매출 예측
예측 분석
성장 제너레이터- : 유럽
성장 지표
매출 예측
업계 별 매출 예측
예측 분석
성장 제너레이터- : 아시아태평양
성장 지표
매출 예측
업계 별 매출 예측
예측 분석
성장 제너레이터- : 라틴아메리카
성장 지표
매출 예측
업계 별 매출 예측
예측 분석
성장 제너레이터- : 중동 및 아프리카
성장 지표
매출 예측
업계 별 매출 예측
예측 분석
CISO용 인사이트
CISO(최고 정보 보안 책임자)용 인사이트 : 프라이버시와 동의 관리
CISO용 인사이트 : 패스키에 의한 패스워드리스 인증
CISO용 인사이트 : CIAM에 대한 통일된 어프로치
CISO용 인사이트 : CIAM을 위한 GenAI
CISO용 인사이트 : CX 향상을 위한 종합적 CIAM
성장 기회 영역
성장 기회 1 : API 이코노미의 구축
성장 기회 2 : 패스키는 중요한 CIAM 컴포넌트
성장 기회 3 : 신원 검증
성장 기회 4 : 분산형 신원
부록과 다음 스텝
성장 기회의 이점과 영향
다음 스텝
별지 리스트
면책사항
KSA
영문 목차
영문목차
CIAM is Experiencing Transformational Growth Due to Automation and Data Analytics Intelligence
Frost & Sullivan defines consumer identity and access management (CIAM) as a framework that controls and manages consumer identities, access, and policies across IT infrastructures to protect enterprises from unauthorized and potentially harmful security breaches. CIAM solutions include single sign-on, multi-factor authentication, identity verification, lifecycle management (provisioning, deprovisioning), password management, and compliance management.
In this study, Frost & Sullivan considers CIAM as consumer IAM or the B2C component of customers. In a business environment where cybersecurity remains one of the highest priorities for enterprises, constant regulatory changes, new threats, and the lack of resources accentuate challenges. CIAM is no different as enterprises struggle to maintain a robust security profile given the high complexity, siloes, multiple stakeholders, and lack of compatibility among different systems. The proliferation of devices and non-human identities in the CIAM ecosystem leads to increased complexity. Chief information security officers (CISOs) must be aware of the latest end-user threats and next-generation technology solutions to work seamlessly with other stakeholders in the company in implementing CIAM. Vendors can capitalize on growth opportunities by augmenting their solutions with new business models and capabilities and educating clients about best practices to improve outcomes. Non-human identities, platforms, innovative authentication techniques, and additional capabilities such as identity threat detection and response and IAM resilience and recovery will soon become an important part of a robust CIAM system. The study illustrates successful implementations of CIAM solutions across various verticals and use cases. This report's geographic coverage is global. The study period is 2023-2029, with 2024 as the base year and 2025-2029 as the forecast period.
Table of Contents
Transformation in Consumer Identity and Access Management
Why is it Increasingly Difficult to Grow?
The Strategic Imperative 8™
The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Consumer Identity and Access Management (CIAM) Industry
Growth Environment: Consumer Identity and Access Management Ecosystem
Scope of Analysis
Recent Data Breaches Putting Consumers at Risk
Mergers and Acquisitions (M&As) and Funding
Segmentation
Growth Environment: Companies to Action
Competitive Environment
Key Competitors
Growth Generator: Consumer Identity and Access Management
Growth Metrics
Growth Drivers
Growth Driver Analysis
Growth Restraints
Growth Restraint Analysis
Forecast Considerations
Revenue Forecast
Revenue Forecast by Region
Revenue Forecast by Industry Vertical
Revenue Forecast Analysis
Pricing Trends and Forecast Analysis
Revenue Share
Revenue Share Analysis
Growth Generator: North America
Growth Metrics
Revenue Forecast
Revenue Forecast by Industry Vertical
Forecast Analysis
Growth Generator: Europe
Growth Metrics
Revenue Forecast
Revenue Forecast by Industry Vertical
Forecast Analysis
Growth Generator: Asia-Pacific
Growth Metrics
Revenue Forecast
Revenue Forecast by Industry Vertical
Forecast Analysis
Growth Generator: Latin America
Growth Metrics
Revenue Forecast
Revenue Forecast by Industry Vertical
Forecast Analysis
Growth Generator: Middle East & Africa
Growth Metrics
Revenue Forecast
Revenue Forecast by Industry Vertical
Forecast Analysis
Insights for CISOs
Insights for Chief Information Security Officers (CISOs)?Privacy and Consent Management
Insights for CISOs?Passwordless Authentication with Passkeys
Insights for CISOs?Unified Approach to CIAM
Insights for CISOs?GenAI for CIAM
Insights for CISOs?Holistic CIAM to Improve CX
Growth Opportunity Universe
Growth Opportunity 1: Building on the API Economy
Growth Opportunity 2: Passkeys are Important CIAM Components