세계 버스 시장의 성장 기회(2024년)
Global Bus Growth Opportunities, 2024
상품코드 : 1578338
리서치사 : Frost & Sullivan
발행일 : 2024년 09월
페이지 정보 : 영문 69 Pages
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한글목차

유럽, 북미, 인도에서 무공해 대중교통 버스의 강력한 성장세

세계 버스 산업은 2024년 23만 4,000대 규모에 달할 것으로 추정됩니다. 강력한 성장은 인도의 차량 수 회복과 유럽의 건전한 증가에 기인합니다. 대중 교통 버스에 대한 수요는 노후 차량 교체 및 대체 파워트레인에 대한 정부 보조금에 의해 증가했으며, 코치 버스의 성장은 관광 산업의 번영과 COVID-19 팬데믹 이후 정상으로 돌아가는 것에 의해 주도되었습니다.

전기버스(eBus)의 경우, 배기가스 규제, 배터리 가격 하락, 저공해 구역의 출현, 구매 보조금 및 면세 혜택이 성장을 주도하고 있으며, 전기 운송 버스의 채택 확대는 대체 파워트레인 버스의 세계 조달 및 공급 기회를 열어주고 있습니다. 이 산업은 기존 자동차 제조업체, 공급업체 및 신규 시장 진출기업 간의 강력한 협력 관계를 구축할 수 있는 비옥한 토양이 되고 있습니다.

EU의 클린카 지침과 같은 규제는 특히 국가 대중교통 조달의 일환으로 전기버스 도입을 촉진할 것으로 예상되며, BEV 버스는 2024-2027년까지 강력한 성장세를 보일 것으로 예상되며, 주요 전력 및 에너지 회사들이 전기 충전 인프라 분야에 진출함에 따라 전기자동차 연료 공급 인프라의 성장이 촉진될 것으로 예상됩니다. 전기자동차 연료 공급 인프라의 성장이 촉진될 것입니다.

버스 ADAS의 경우, 2024년 7월부터 판매되는 모든 차량에 일반 차량 안전 규정 2019/2144가 적용됩니다. 차량에 요구되는 ADAS 기능에는 보행자 및 자전거 감지, 사각지대 모니터링, 전방 충돌 경고, 자동 긴급 제동, 지능형 속도 보조, 차선이탈 경고, 운전자 졸음 및 주의 산만 경고 등이 포함됩니다.

중국에서는 보조금과 구매 인센티브 폐지로 인해 BEV 버스는 중기적으로 완만한 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 정부의 농촌 여객, 화물, 우편 서비스 통합 정책은 대중교통의 과잉 운송 능력을 완화하고 편의성과 효율성을 중시하는 새로운 농촌 교통 서비스 모델을 구축하기 위한 것입니다. 정부는 친환경 저탄소 교통 시스템 구축을 모색하는 15개 시범 도시를 발표했으며, 2023년은 중국의 전염병 대책이 완전히 완화되는 첫 해로 중국의 코치 버스는 강력한 성장을 기록했습니다. 또한 중국의 전자 버스 OEM은 제조 및 조립 공장 설립과 수출 증가에 힘입어 전 세계로 빠르게 확장되고 있습니다.

인도에서는 70억 달러 규모의 PM-eBus Sewa 프로젝트가 169개 도시에 전기버스를 확충하고 181개 도시에 그린 어반 모빌리티 구상을 도입할 예정입니다. 이 계획에는 전기버스를 위한 배후 전력 인프라(변전소)의 건설 및 업그레이드, 전기버스를 위한 전력 인프라(변전소) 구축이 포함됩니다.

중남미에서는 ZEBRA(Zero-emission Bus Rapid-deployment Accelerator) 프로그램이 메데인, 상파울루, 멕시코시티에서 초기 시작을 시작으로 전기버스 도입을 촉진할 예정입니다. 라틴아메리카의 주요 국가들은 대중교통에서 무공해 버스를 촉진하기 위해 전기 이동성 전략을 수립하고 있으며, ZEV 버스 입찰은 제조업체가 예방적 유지보수 및 예비 부품 보증과 같은 강력한 판매 후 지원 요건을 충족하는 성능 기반 계약이 중심이 되고 있습니다. 계약이 주를 이루고 있습니다.

이 조사에서는 다음과 같은 주제도 다루고 있습니다. :

작성자: Saideep Sudhakar

목차

전략적 과제

조사 범위와 세분화

성장 환경

북미

유럽

중국

인도

라틴아메리카

성장 기회 영역

베스트 프랙티스의 평가

프로스트 레이더

다음 스텝

KSA
영문 목차

영문목차

Strong Growth for Zero-emission Transit Buses in Europe, North America, and India

The global bus industry is estimated to reach 2,34,000 units in 2024. The strong growth will be due to the bounce back in volumes in India and a healthy increase in Europe. Transit bus demand grew due to aging fleet replacement and government subsidies for alternate powertrains, while coach bus growth was driven by the thriving tourism industry and the return to normalcy after the COVID-19 pandemic.

On the electric bus (eBus) front, emission regulations, battery price drops, the emergence of low-emission zones, purchase subsidies, and tax exemptions will drive growth, while the growing adoption of electric transit buses has opened opportunities for the global sourcing and supply of alternate powertrain buses. The industry is fertile ground for strong collaboration among incumbent automakers, suppliers, and new participants trying to enter.

Regulations such as the EU Clean Vehicle directive will boost eBus adoption, particularly as part of national public transport procurement. BEV buses will experience strong growth from 2024 to 2027, and the entry of major utility and energy companies into the electric charging infrastructure space will boost the growth of fueling infrastructure for EVs.

For bus ADAS, General Vehicle Safety Regulation 2019/2144 will be mandatory for all vehicles sold from July 2024. Required ADAS features for vehicles include pedestrian and cyclist detection, blind spot monitoring, front collision warning, autonomous emergency braking, intelligent speed assistance, lane departure warning, and driver drowsiness and distraction warning.

In China, BEV buses will see moderate growth in the medium term due to the elimination of subsidies and purchase incentives. The government policy for the integration of rural passenger, freight, and postal services will alleviate public transportation's overcapacity and establish a new rural transportation service model that emphasizes convenience and efficiency. The government has announced 15 pilot cities to explore the construction of a green and low-carbon transportation system. Chinese coach buses registered strong growth as 2023 was the 1st year when the country's pandemic control policies were completely relaxed. In addition, Chinese eBus OEMs are rapidly expanding globally, driven by the establishment of manufacturing and assembly plants and growing exports.

In India, the $7 billion PM-eBus Sewa scheme will augment eBuses in 169 cities and introduce green urban mobility initiatives in 181 cities. This includes the development and upgradation of depot infrastructure and the creation of behind-the-meter power infrastructure (substation) for eBuses.

In Latin America, the Zero-emission Bus Rapid-deployment Accelerator (ZEBRA) program will drive eBus adoption, with initial kickstarts in Medellin, Sao Paulo, and Mexico City. Major Latin American countries are developing electromobility strategies to promote zero-emission buses in public transportation, while Chinese OEMs have established regional production bases to tap into the region. ZEV bus tenders focus on performance-based contracts where manufacturers meet requirements for strong post-sales support, including preventive maintenance and guaranteed spare parts.

The study also covers the following topics:

Authored by: Saideep Sudhakar

Table of Contents

Strategic Imperatives

Scope and Segmentation

Growth Environment

North America

Europe

China

India

Latin America

Growth Opportunity Universe

Best Practices Recognition

Frost Radar

Next Steps

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