세계의 기업 협업 서비스 시장 : 솔루션별, 전개별, 유형별, 최종용도 산업별, 지역별
Enterprise Collaboration Service Market, By Solution, By Deployment, By Type, By End-Use Industry, By Geography
상품코드 : 1789417
리서치사 : Coherent Market Insights
발행일 : 2025년 07월
페이지 정보 : 영문
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한글목차

세계의 기업 협업 서비스 시장은 2025년 623억 6,000만 달러로 추정되고, 2032년까지 1,344억 5,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중 연평균 성장률(CAGR) 11.6%로 성장할 전망입니다.

보고 범위 보고서 세부정보
기준 연도 2024년 2025년 시장 규모 623억 6,000만 달러
실적 데이터 2020-2024년 예측 기간 2025-2032년
예측 기간 : 2025-2032년 CAGR: 11.60% 2032년 금액 예측 1,344억 5,000만 달러

기업 협업은 기업 내 직원 간의 커뮤니케이션 시스템으로 기업 내 소셜 네트워킹 도구, 협업 플랫폼, 공공 인터넷 및 기업 내 인터넷 사용을 포함합니다. 기업 협업 서비스는 조직의 직원이 지리적 차이에 관계없이 데이터 및 정보를 서로 저장, 공유 및 공동 수정할 수 있는 종합적인 기능입니다. 협업 서비스에는 화상 회의, 문서 공유 기능, 그룹웨어 등 다양한 기술이 사용됩니다. 또한 기업 커뮤니케이션에는 전화, 이메일, 화상 회의, 텍스트, 웹 채팅 등이 포함됩니다. 잘 설계된 기업 협업 시스템은 노동 환경을 확대하여 조직 직원들에게 복잡한 커뮤니케이션 프로세스를 간소화합니다. 직원 이외에도 고객, 벤더, 계약자, 파트너 등의 이해관계자가 업무를 진행하는데 중요한 역할을 담당하고 있습니다. 따라서 서비스 제공업체는 기업이 지정한 목표를 달성할 수 있도록 다른 이해관계자와 효과적인 협업을 위한 소프트웨어 및 하드웨어 기술을 도입하고 있습니다.

시장 역학

기업 이동성과 모바일 워크포스에 대한 수요 증가는 예측 기간 동안 세계 기업 협업 서비스 시장의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다. 세계화를 통해 기업은 세계 프레즌스를 높이려고 하는데, 그 결과 협업 도구의 필요성이 커지고 있습니다. 이러한 도구는 기업 직원 간의 효과적인 커뮤니케이션을 가능하게 합니다. 이러한 도구는 지리적 차이에 관계없이 데이터와 정보를 서로 저장, 공유, 공동 수정하는 등의 기능을 제공합니다. 이는 직원의 생산성을 향상시키고 전체 비즈니스에 유연성을 제공합니다. 게다가 노트북, 스마트폰, 태블릿 등 모바일 기기의 보급이 진행되고 있는 것도 예측 기간 중 기업 협업 서비스 세계 시장을 견인할 것으로 예측됩니다. 모바일 장치는 기업용 소프트웨어 솔루션의 플랫폼 역할을 합니다. 이러한 장치의 도움으로 직원은 공유 데이터를 공유하고 어디서나 세계에 액세스할 수 있습니다.

그러나 기업 협업 소프트웨어의 데이터 유출 문제가 증가하거나 초기 도입 비용이 예측 기간 동안 세계 시장의 성장을 방해할 수 있습니다.

시장 분류

이 보고서는 세계의 기업 협업 서비스 시장을 솔루션, 배포, 유형, 최종 이용 산업 및 지역별로 분류합니다.

이 조사의 주요 특징

목차

제1장 조사의 목적과 전제조건

제2장 시장 전망

제3장 시장 역학, 규제, 동향 분석

제4장 세계의 기업 협업 서비스 시장 : 솔루션별, 2020-2032년

제5장 세계의 기업 협업 서비스 시장 : 전개별, 2020-2032년

제6장 세계의 기업 협업 서비스 시장 : 유형별, 2020-2032년

제7장 세계의 기업 협업 서비스 시장 : 최종 이용 산업별, 2020-2032년

제8장 세계의 기업 협업 서비스 시장 : 지역별, 2020-2032년

제9장 경쟁 구도

제10장 섹션

JHS
영문 목차

영문목차

Enterprise Collaboration Service Market is estimated to be valued at USD 62.36 Bn in 2025 and is expected to reach USD 134.45 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.6% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 62.36 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 11.60% 2032 Value Projection: USD 134.45 Bn

Enterprise collaboration is a system of communication among corporate workers, which may include the use of enterprise social networking tools, collaboration platforms, public internet, and corporate internet. Enterprise collaboration services are comprehensive capabilities that allow employees in the organization to store, share, and jointly modify data and information with one another regardless of different geographical locations. Various technologies are used in collaboration services including video conferencing, document sharing capabilities, groupware, etc. Moreover, Enterprise communication may include phone, email, video conference, texting, web chat, etc. An adequately designed enterprise collaboration system simplifies the communication process, which has become complex for employees in an organization largely due to the expansion of the work environment Moreover, ECS functions optimally in a collaborative working environment. Apart from employees, other stakeholders such as customers, vendors, contractors, and partners are all key contributors to work getting done. Hence, service providers are introducing software and hardware technologies for effective collaboration with other stakeholders, in order to aid enterprises to achieve their designated targets.

Market Dynamics

Growing demand for enterprise mobility and mobile workforce is expected to drive growth of the global enterprise collaboration service market during the forecast period. Due to globalization companies are trying to increase their global presence which in turn, is increasing the need for collaboration tools. These tools would enable effective communication among employees of the company. These tools provides facility such as store, share, and jointly modify data and information with one another regardless of different geographical locations. This help employees to increase their productivity, and provide flexibility across the business. Moreover, increasing penetration of mobile devices such as laptops, smart phones, tablets and many others are expected to drive the global enterprise collaboration service market during the forecast period. Mobile devices acts as platform for enterprise software solutions. With the help of these devices employee can share and access the shared data from anywhere from globally.

However, increasing data breach issues in the enterprise collaboration software, initial implementing cost of enterprise collaboration service may hamper the growth of global enterprise collaboration service market in the forecast period.

Market Taxonomy

This report segments the global enterprise collaboration service market on the basis of solution, deployment, type, End user industry and region. On the basis of Solution, global enterprise collaboration service market is segmented into Messaging, Mobility/Telephony. Messaging is sub segmented into Video Conferencing, Contact Centre. Mobility/Telephony is sub segmented into Collaborative Tool. On the basis of Deployment, the global enterprise collaboration service market is segmented into On Premise, Off Premise and Hybrid. On the basis of type, the global enterprise collaboration service market is segmented into Hardware, Software, Services, Consulting, Integration and Maintenance. On the basis of End-use Industry, the global enterprise collaboration service market is segmented into Banking, Financial services and Insurance (BFSI), Retail, Healthcare, Government, Education, Information Technology, Media and Entertainment and Other (Transportation and Manufacturing).On the basis of region, global enterprise collaboration service market is segmented into North America, Latin America, Europe, Asia pacific, Middle East and Africa.

Key features of the study

Market Segmentation

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

2. Market Purview

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

4. Global Enterprise Collaboration Service Market, By Solution, 2020-2032, (USD Bn)

5. Global Enterprise Collaboration Service Market, By Deployment, 2020-2032, (USD Bn)

6. Global Enterprise Collaboration Service Market, By Type, 2020-2032, (USD Bn)

7. Global Enterprise Collaboration Service Market, By End-use Industry, 2020-2032, (USD Bn)

8. Global Enterprise Collaboration Service Market, By Region, 2020-2032, (USD Bn)

9. Competitive Landscape

10. Section

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
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