직원 홍보 툴 시장 : 전개 모델별, 조직 규모별, 최종 사용자별, 지역별
Employee Advocacy Tool Market, By Deployment Model, By Organization Size, By End-User, By Geography
상품코드 : 1741435
리서치사 : Coherent Market Insights
발행일 : 2025년 03월
페이지 정보 : 영문
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,500 ₩ 6,497,000
Unprintable PDF & Excel (Single User License) help
PDF & Excel 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 불가능하며, 텍스트의 Copy&Paste도 불가능합니다.
US $ 7,000 ₩ 10,106,000
PDF & Excel (Multi User License - Up to 7 Users) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업 최대 7명까지 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄가 가능하며, 인쇄물의 이용 범위는 파일의 이용 범위와 동일합니다.
US $ 10,000 ₩ 14,438,000
PDF & Excel (Corporate User License) help
PDF & Excel 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 텍스트 등의 복사 및 붙여넣기, 인쇄는 가능합니다. 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

직원 홍보 툴 시장은 2025년에는 18억 달러로 추정되고, 2032년에는 74억 9,000만 달러에 이를 것으로 예상되며, 2025-2032년 연평균 성장률(CAGR) 22.6%로 성장이 예측되고 있습니다.

보고 범위 보고서 세부정보
기준 연도 2024년 시장 규모(2025년) 18억 달러
실적 데이터 2020-2024년 예측 기간 2025-2032년
예측 기간 CAGR(2025-2032년) : 22.60% 예측 금액(2032년) 74억 9,000만 달러

오늘날의 디지털 시대에 직원 홍보 툴의 중요성은 점점 더 커지고 있습니다. 기업은 브랜드 인지를 형성하고 비즈니스 성장을 촉진하는 데 있어 자사 직원의 힘을 인식하고 있기 때문입니다. 이러한 도구는 직원이 브랜드의 지지자가 되어 회사의 콘텐츠를 공유하고 제품 및 서비스를 개인 소셜 미디어 플랫폼에서 홍보할 수 있게 합니다. 직원의 네트워크를 활용함으로써 기업은 브랜드의 메시지를 증폭하고 온라인에서의 존재감을 높일 수 있습니다.

시장 역학 :

직원 홍보 툴 시장은 여러 요인에 의해 큰 성장을 이루고 있습니다. 주요 촉진 요인 중 하나는 직원이 작성한 콘텐츠의 중요성 증가와 그것이 브랜드 인지에 미치는 영향입니다. 소비자는 오늘날 기존의 광고 기법보다 동료와 직원을 신뢰하고 있으며, 직원 홍보는 브랜드의 신뢰성을 높이는 강력한 도구가 되고 있습니다. 게다가 기업은 소셜 미디어에서의 리치와 인게이지먼트를 높이는 데 있어서, 직원 홍보의 가능성을 깨닫고 있습니다. 직원의 소셜 네트워크를 활용함으로써 기업은 브랜드 메시지를 더 많은 사람들에게 확장하고 더 많은 리드와 전환을 창출할 수 있습니다. 직원 홍보 툴 시장은 기업이 직원을 브랜드 지지자로 활용하는 이점을 인식함에 따라 성장하고 있습니다. 이 성장은 다양한 기업을 끌어들여 시장 경쟁 및 혁신의 격화로 이어지고 있습니다.

그러나 시장에는 과제와 억제요인도 존재합니다. 이러한 과제 중 하나는 직원들이 홍보 활동에 참여할 의지와 동기 부여를 보장하는 것입니다. 조직은 직원들이 적극적으로 홍보 활동에 참여할 수 있도록 적절한 인센티브와 지원을 제공해야 합니다. 게다가 직원이 회사 콘텐츠를 개인 소셜 미디어 계정으로 공유할 경우 데이터 프라이버시 및 보안에 대한 우려가 발생할 수 있습니다.

본 조사의 주요 특징

목차

제1장 조사의 목적 및 전제조건

제2장 시장 전망

제3장 시장 역학, 규제 및 동향 분석

제4장 직원 홍보 툴 시장 : 코로나바이러스(COVID-19) 팬데믹의 영향

제5장 직원 홍보 툴 시장 : 전개 모델별(2020-2032년)

제6장 직원 홍보 툴 시장 : 조직 규모별(2020-2032년)

제7장 직원 홍보 툴 시장 : 최종 사용자별(2020-2032년)

제8장 직원 홍보 툴 시장 : 지역별(2020-2032년)

제9장 경쟁 구도

제10장 섹션

AJY
영문 목차

영문목차

Employee Advocacy Tool Market is estimated to be valued at USD 1.8 Bn in 2025 and is expected to reach USD 7.49 Bn by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 22.6% from 2025 to 2032.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2024 Market Size in 2025: USD 1.8 Bn
Historical Data for: 2020 To 2024 Forecast Period: 2025 To 2032
Forecast Period 2025 to 2032 CAGR: 22.60% 2032 Value Projection: USD 7.49 Bn

Employee advocacy tools have become increasingly important in today's digital age, as companies recognize the power of their own employees in shaping brand perception and driving business growth. These tools enable employees to become brand advocates, sharing company content and promoting its products or services on their personal social media platforms. By harnessing the reach of their employees' networks, organizations can amplify their brand messaging and increase their online presence.

Market Dynamics:

The employee advocacy tool market is witnessing significant growth, driven by several factors. One of the key drivers is the rising importance of employee-generated content and its impact on brand perception. Consumers today trust their peers and employees more than traditional advertising methods, making employee advocacy a powerful tool for enhancing brand credibility. Furthermore, organizations are realizing the potential of employee advocacy in increasing their social media reach and engagement. By leveraging their employees' social networks, companies can extend their brand message to a wider audience, generating more leads and conversions. The employee advocacy tools market has seen growth as organizations recognize the benefits of harnessing their employees as brand advocates. This growth has attracted various players, leading to increased competition and innovation within the market.

However, there are also challenges and restraints in the market. One such challenge is ensuring that employees are engaged and motivated to participate in advocacy efforts. Organizations need to provide the right incentives and support to encourage employees to become active advocates. Additionally, there may be concerns regarding data privacy and security when employees share company content on their personal social media accounts.

Key features of the study:

Employee Advocacy Tool Market Detailed Segmentation:

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

2. Market Purview

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

4. Employee Advocacy Tool Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

5. Employee Advocacy Tool Market , By Deployment Model, 2020 - 2032, (US$ Bn)

6. Employee Advocacy Tool Market , By Organization Size, 2020 - 2032, (US$ Bn)

7. Employee Advocacy Tool Market , By End User, 2020 - 2032, (US$ Bn)

8. Employee Advocacy Tool Market, By Region, 2020 - 2032, (US$ Bn)

9. Competitive Landscape

10. Section

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기