세계의 증강현실(AR) 헤드셋 시장 규모 조사 : 유형별, 용도별, 지역별 예측(2022-2032년)
Global Augmented Reality Headsets Market Size study, by Type (Smartphone-Enabled Headsets, Standalone Headsets, Tethered Headsets), by Application (Consumer, Enterprise) and Regional Forecasts 2022-2032
상품코드 : 1517451
리서치사 : Bizwit Research & Consulting LLP
발행일 : 2024년 07월
페이지 정보 : 영문 200 Pages
 라이선스 & 가격 (부가세 별도)
US $ 4,950 ₩ 7,131,000
Unprintable PDF (Single User License) help
PDF 보고서를 1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 불가능하며, 텍스트의 Copy&Paste도 불가능합니다.
US $ 6,250 ₩ 9,005,000
Printable PDF (Enterprise License) help
PDF 보고서를 동일 기업의 모든 분이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 인쇄 가능하며 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위와 동일합니다.


ㅁ Add-on 가능: 고객의 요청에 따라 일정한 범위 내에서 Customization이 가능합니다. 자세한 사항은 문의해 주시기 바랍니다.

한글목차

세계의 증강현실(AR) 헤드셋 시장은 2023년 약 91억 6,000만 달러로 평가되었고, 2024년부터 2032년까지 40.76%의 놀라운 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

AR 헤드셋은 일반적으로 다양한 센서, 카메라 및 디스플레이 기술을 통합하여 사용자의 움직임과 환경을 추적하고 컴퓨터가 생성한 요소를 실시간으로 통합할 수 있도록 합니다. 이 시장은 다양한 소비자와 전문가의 요구를 충족시키는 다양한 제품으로 구성되어 있습니다. AR 헤드셋은 의료, 제조, 교육, 물류 등 증강현실이 교육, 생산성 및 전반적인 업무 효율성을 크게 향상시킬 수 있는 산업에서 널리 사용되고 있으며, AR 헤드셋의 주요 특징으로는 고품질 광학, 정확한 트래킹, 몰입형 사용자 인터페이스 등이 있습니다. 유명 제품들은 종종 시선 추적, 제스처 인식, SLAM(Simultaneous Localization Mapping)과 같은 첨단 기술을 사용하여 사용자와 디지털 컨텐츠 간의 보다 직관적이고 자연스러운 상호 작용을 촉진합니다.

증강현실(Augmented Reality) 헤드셋 시장은 기술 산업에서 가장 역동적이고 빠르게 발전하고 있는 분야로, 디지털 정보 및 가상 컨텐츠를 사용자의 실제 환경에 오버레이하는 헤드 마운트 장치의 개발, 생산 및 유통에 초점을 맞추었습니다. 이러한 첨단 웨어러블은 음성, 영상 및 기타 컴퓨터에서 생성된 감각 입력을 주변 환경과 통합하여 현실 세계에서의 사용자 경험을 향상시키도록 설계되었으며, AR 헤드셋 시장은 현재 산업계가 증강현실을 업무에 통합하는 추세가 강화되고 있습니다. 상업 및 소비자 분야 모두에서 큰 성장세를 보이고 있습니다. 주요 기업들은 사용자 경험을 개선하고, 폼팩터를 축소하고, 새로운 용도를 개척하는 데 주력하며 빠르게 진화하는 이 시장의 미래를 만들어가고 있습니다. 그러나 높은 도입 비용과 데이터 프라이버시에 대한 우려는 시장 성장의 걸림돌로 작용하고 있습니다.

세계의 증강현실(AR) 헤드셋 시장 조사에서 고려되는 주요 지역은 북미, 유럽, 아시아태평양, 라틴아메리카, 중동 및 아프리카입니다. 북미는 세계의 증강현실(AR) 헤드셋 시장에서 주요 지역입니다. 이러한 리더십은 주로 몇 가지 중요한 요인에 기인합니다. 첫째, 북미에는 HoloLens를 보유한 Microsoft와 Magic Leap One을 보유한 Magic Leap과 같은 주요 하이테크 기업 및 증강현실 기술 개발의 선구자들이 있습니다. 이들 기업은 AR 헤드셋의 발전과 상용화에 크게 기여했으며, 혁신과 채택을 위한 견고한 생태계를 조성했습니다. 한편, 아시아태평양은 2024-2032년의 예측 기간 동안 가장 빠른 성장을 기록할 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 세계의 증강현실(AR) 헤드셋 시장 주요 요약

제2장 세계의 증강현실(AR) 헤드셋 시장 정의와 조사의 전제조건

제3장 세계의 증강현실(AR) 헤드셋 시장 역학

제4장 세계의 증강현실(AR) 헤드셋 시장 산업 분석

제5장 세계의 증강현실(AR) 헤드셋 시장 규모와 예측 : 유형별, 2022년-2032년

제6장 세계의 증강현실(AR) 헤드셋 시장 규모와 예측 : 용도별, 2022년-2032년

제7장 세계의 증강현실(AR) 헤드셋 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022년-2032년

제8장 경쟁 정보

제9장 조사 과정

LSH
영문 목차

영문목차

The Global Augmented Reality Headsets Market was valued at approximately USD 9.16 billion in 2023 and is projected to grow at an impressive CAGR of 40.76% from 2024 to 2032. AR headsets typically incorporate a variety of sensors, cameras, and display technologies to track the user's movements and environment, enabling the real-time integration of computer-generated elements. The market comprises a diverse range of products catering to various consumer and professional needs. Professional-grade AR headsets are extensively used in industries where augmented reality can significantly enhance training, productivity, and overall operational efficiency, such as healthcare, manufacturing, education, and logistics. Key features of AR headsets include high-quality optics, precise tracking, and immersive user interfaces. Prominent products often utilize cutting-edge technologies like eye-tracking, gesture recognition, and simultaneous localization and mapping (SLAM) to facilitate more intuitive and natural interactions between users and digital content.

The Augmented Reality headsets market is a dynamic and rapidly evolving segment of the technology industry, focused on the development, production, and distribution of head-mounted devices that overlay digital information and virtual content onto the user's real-world environment. These advanced wearables are designed to enhance the user's experience of the real world by integrating audio, video, and other sensory inputs generated by computers with their immediate surroundings. The AR headset market is currently experiencing significant growth in both commercial and consumer segments as industries increasingly integrate augmented reality into their operations. Major companies are focusing on enhancing user experiences, reducing form factors, and exploring new applications to shape the future of this rapidly evolving market. However, High Implementation Costs and data privacy concerns are hampering the market growth.

Key regions considered in the Global Augmented Reality Headsets Market study include North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East & Africa. North America stands out as the leading region in the Global Augmented Reality Headsets Market. This leadership is primarily driven by several key factors. Firstly, North America is home to major tech giants and pioneers in augmented reality technology development, such as Microsoft with its HoloLens and Magic Leap with its Magic Leap One. These companies have significantly contributed to the advancement and commercialization of AR headsets, fostering a robust ecosystem for innovation and adoption. On the other hand, Asia Pacific is projected to registered fastest growth during the forecast period 2024-2032.

Major market players included in this report are:

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type

By Application

By Region:

Years considered for the study are as follows:

Key Takeaways:

Table of Contents

Chapter 1. Global Augmented Reality Headsets Market Executive Summary

Chapter 2. Global Augmented Reality Headsets Market Definition and Research Assumptions

Chapter 3. Global Augmented Reality Headsets Market Dynamics

Chapter 4. Global Augmented Reality Headsets Market Industry Analysis

Chapter 5. Global Augmented Reality Headsets Market Size & Forecasts by Type 2022-2032

Chapter 6. Global Augmented Reality Headsets Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

Chapter 7. Global Augmented Reality Headsets Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

Chapter 8. Competitive Intelligence

Chapter 9. Research Process

(주)글로벌인포메이션 02-2025-2992 kr-info@giikorea.co.kr
ⓒ Copyright Global Information, Inc. All rights reserved.
PC버전 보기