Operators´ Strategies for Conversational AI: Case Studies and Analysis
상품코드:1788495
리서치사:Analysys Mason
발행일:2025년 08월
페이지 정보:영문 27 Slides
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한글목차
"통신사업자는 대화형 AI를 활용하여 고객 만족도를 높이고 직원 생산성을 높여 새로운 수익 기회를 창출할 수 있습니다."
이 보고서는 10개 통신사가 고객 참여활동을 지원하기 위해 다양한 유형의 대화형 AI 솔루션을 도입한 방법을 설명합니다. 또한 대화형 AI 툴의 가치를 극대화하고자 하는 통신사업자의 기술변화팀에 대한 제안도 제시합니다.
이 보고서에서 다루는 질문
통신사업자는 고객 참여활동을 강화하기 위해 대화형 AI 솔루션을 어떻게 활용하는가?
통신사업자는 어떻게 대화형 AI의 비즈니스 가치를 극대화할 수 있는가?
대화형 AI 도구의 주요 운영상의 이점은 무엇인가?
통신사업자는 어떻게 대화형 AI를 이용하여 새로운 수익 기회를 창출할 수 있는가?
본 보고서에 포함된 사례 연구
AT&T(미국)
BT Group(영국)
Deutsche Telekom(독일)
Fastweb Vodafone(이탈리아)
KDDI(한국)
SK Telecom(한국)
Telefonica(스페인)
TELUS(캐나다)
Verizon(미국)
Vodafone(영국)
CSM
영문 목차
영문목차
"Operators can use conversational AI to improve customer satisfaction, increase employee productivity and generate new revenue opportunities."
This report examines how ten operators have deployed various types of conversational AI solutions to support their customer engagement activities. It also offers recommendations for technology transformation teams within telecoms operators that wish to learn how to maximise the value of conversational AI tools.
Questions answered in this report:
How are telecoms operators using conversational AI solutions to enhance their customer engagement activities?
How can operators maximise the business value of conversational AI?
What are the main operational benefits of conversational AI tools?
How can telecoms operators use conversational AI to generate new revenue opportunities?