Telecoms Operator B2B Growth Strategies: Case studies and Analysis
상품코드:1566235
리서치사:Analysys Mason
발행일:2024년 10월
페이지 정보:영문 40 Slides
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한글목차
통신사업자 B2B 성장 전략에 대해 조사했으며, 유럽의 적어도 2개국에서 활동하는 10사의 B2B 활동을 분석하고 있습니다. 포트폴리오, 실적, 상품개발에 대한 어프로치, 인수, 파트너십, 조직 구조 등 B2B 성장 전략에 관한 정보를 제공하고 있습니다.
목차
주요 질문
통신사업자는 B2B 시장의 어느 분야(부문과 서비스)에 성장을 요구하고 있는가?
인수 활동과 B2B 매출 성장에는 명확한 상관관계가 있는가?
B2B 조직 구조에 대해 통신사업자는 어떤 어프로치를 취하고 있는가?(IT 부문의 분리 등)
B2B 상품개발에 대한 사업자의 다양한 어프로치
본 리포트에 포함되는 사례 연구
Colt
Deutsche Telekom
Iliad
Liberty Global
Orange
Swisscom
Telefonica
Telenor
Telia
Vodafone
KSA
영문 목차
영문목차
"No single B2B growth strategy has emerged as being more successful than others, but many lessons can be drawn from the experiences of other operators."
This report analyses the B2B activities of ten operators, each active in at least two European countries. It provides information about their B2B growth strategies including portfolio, performance, approach to product development, acquisitions, partnerships and organisational structure.
Key questions answered in this report:
In which areas of the B2B market are telecoms operators looking for growth (segments and services)?
Is there a clear correlation between acquisition activity and B2B revenue growth?
What are the different approaches operators are taking to B2B organisational structure (e.g. creation of separate IT units)?
What are the different approaches operators are taking to B2B product development?