IoT Revenue Growth Strategies Volume I: Mobile Network Operators
상품코드:1830001
리서치사:Analysys Mason
발행일:2025년 09월
페이지 정보:영문 37 Slides
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한글목차
"IoT 매출 성장을 위한 검증된 청사진은 존재하지 않습니다. 시장은 더 파괴적인 접근법을 주저하지 않는 이동통신사(MNO)로부터 혜택을 받을 수 있습니다.
세본 보고서에서는 세계 모바일 네트워크 사업자(MNO) 10개사의 IoT 성장 전략을 분석합니다. 각 사업자의 전략을 가치 사슬 내 위치, 산업별 집중 분야, 시장 진입 채널, 조직 구조, 미래 비전을 기준으로 평가합니다.
본 보고서에서 답변을 얻을 수 있는 질문
MNO는 어떤 분야에서 IoT 수익 성장을 노리고 있는가?
MNO는 가치 사슬 내에서 어떤 위치에 있으며, 수익 성장을 달성하려고 하는가?
MNO는 수익 성장을 위해 어떤 업종에 주력하고 있는가?
각 사업자의 IoT 수익 성장 전략의 장점과 위험, 그리고 다른 사업자에게 주는 교훈은 무엇인가?
본 보고서에 포함된 사례 연구
AT&T
BICS(Proximus)
Deutsche Telekom IoT
KPN
MTN
Orange
Telefonica
Telstra
Verizon
Vodafone IoT
LSH
영문 목차
영문목차
"There is no proven blueprint for IoT revenue growth; the market may benefit from MNOs that are willing to take a more disruptive approach."
This report analyses the IoT growth strategies of ten mobile network operators (MNOs) worldwide. We assess each operator's strategy based on its value chain position, vertical focus, channels to market, organisational structure and future vision.
Questions answered in this report:
In which areas are MNOs looking for IoT revenue growth?
How are MNOs positioning themselves in the value chain to achieve revenue growth?
Which verticals are MNOs focusing on to achieve revenue growth?
What are the merits and risks of each operator's IoT revenue growth strategy and what are the lessons for other operators?