통신사업자의 성장 전략 : 사례 연구 및 분석(제7권)
Telecoms Operator Growth Strategies: Case Studies and Analysis (Volume VII)
상품코드 : 1799229
리서치사 : Analysys Mason
발행일 : 2025년 08월
페이지 정보 : 영문 44 Slides
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한글목차

"AI에 대한 대규모 투자는 사실 사업자들이 다른 좋은 대안이 거의 없다는 것을 보여주는 것일 수도 있습니다."

본 보고서에서는 전 세계 12개 통신사업자의 성장 구상을 분석하였습니다. 핵심 소비자, 비즈니스, 미디어, 미디어, '기타'의 4가지 서비스 분야를 기준으로 각 사업자의 전략을 평가했습니다.

또한 수익 증대를 위한 다양한 접근 방식을 비교 검토하는 전략팀에 대한 시사점도 모색하고 있습니다.

이 보고서가 답하는 질문

사례 연구에 포함된 통신사

  • Airtel
  • AT&T
  • Aussie Broadband
  • eir
  • KT
  • NTT
  • Orange
    (소비자 서비스 중심)
  • Rogers
  • SIMBA
  • VEON
  • Vodafone Oman
  • Waoo

LSH
영문 목차

영문목차

"Large investments in AI may actually be a sign that an operator has few other good options."

This report analyses the growth initiatives of 12 telecoms operators worldwide. We assess each operator's strategy based on four service areas: core consumer, business, media and 'other'.

The report also explores the implications for strategy teams that are comparing various approaches to increasing revenue.

Questions answered in this report:

Operators included as case studies:

  • Airtel
  • AT&T
  • Aussie Broadband
  • eir
  • KT
  • NTT
  • Orange
    (with a focus on consumer services)
  • Rogers
  • SIMBA
  • VEON
  • Vodafone Oman
  • Waoo
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