Telecoms Operator B2B Growth Strategies: Case Studies and Analysis (Volume III: Operators in North America)
상품코드:1884185
리서치사:Analysys Mason
발행일:2025년 11월
페이지 정보:영문 44 Slides
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북미의 많은 사업자들에게 IT 서비스에 대한 투자는 제한적이지만, IT 포트폴리오의 확대 없이 지속 가능한 B2B의 수익 성장을 달성하는 것은 매우 어려울 것으로 보입니다.
이 보고서는 북미 통신 사업자 11개사의 B2B 활동을 분석하고 조직 구조, 파트너십, 인수, 성과 및 포트폴리오에 대한 세부 정보를 포함하여 각 회사의 B2B 성장 전략에 대한 정보를 제공합니다.
보고서에서 답변되는 질문
통신사업자는 B2B 시장의 어느 분야(부문, 서비스, 지역)에서 수익 성장을 목표로 하고 있는지
통신사업자는 B2B 수익의 확대에 있어서 어느 정도 성공하고 있어, 장래의 성장에 있어서 가장 유망한 것은 무엇인가
기존 사업자는 기존의 고정 연결 서비스의 수익 감소를 어떻게 관리하고 있는지
B2B 조직 구조(예 : 독립적인 IT 부문의 창설)에 관해서, 사업자는 어떠한 전략을 채용하고 있는지
보고서에 포함된 사례 연구
미국
AT&T
Charter Communications(with Cox)
Comcast
GTT Communications
Lumen Technologies
Optimum Communications(formerly Altice USA)
T-Mobile USA
Verizon
캐나다
Bell Canada
Rogers Communications
TELUS
KTH
영문 목차
영문목차
"Investment in IT services is limited for many operators in North America, but achieving sustainable B2B revenue growth will be extremely challenging without a growing IT portfolio."
This report analyses the B2B activities of 11 operators in North America. It provides information about their B2B growth strategies including details of their portfolios, performance, acquisitions, partnerships and organisational structures.
The report identifies some of the strategic options that are available to operators to drive B2B revenue growth. It also highlights ideas and lessons that other operators can take.
The profiles are based on public sources, including financial reports, press releases and investor day presentations. We have also included insights from analyst briefings and events. Where possible, the profiles have been checked for accuracy directly with operators.
Questions answered in this report:
In which areas of the B2B market (segments, services and geographies) are telecoms operators looking for revenue growth?
How successful have operators been in growing B2B revenue and what are the best prospects for future growth?
How are established operators managing the decline in legacy fixed connectivity services revenue?
What strategies are operators adopting in terms of B2B organisational structure (for example, the creation of separate IT units)?