인앱 광고 시장 규모는 2024년 3억 4,815만 달러로 평가되었고, 2024년부터 2031년까지 연평균 19.96% 성장하여 2031년에는 14억 9,299만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 인앱 광고는 스마트폰, 태블릿 및 기타 휴대용 기기의 모바일 애플리케이션(앱) 내에 광고를 게재하는 방식입니다. 이러한 광고는 네이티브 광고, 동영상 광고, 인터스티셜 광고, 배너 광고 등의 형태로 제공됩니다. 인앱 광고의 주요 목적은 앱에서 활동하는 소비자와 소통하고 교류하는 것입니다. 광고주는 앱의 컨텍스트와 사용자 상호작용을 잘 활용하여 인앱 배치를 통해 상품, 서비스, 브랜드를 판매할 수 있습니다. 이를 통해 관련성 높은 마케팅 메시지로 사용자를 타겟팅하고 참여를 유도할 수 있습니다.
인앱 광고는 모바일 환경에서 기업이 타겟 유저와 소통할 수 있는 플랫폼을 제공함으로써 모바일 광고 생태계의 필수적인 요소이자 앱 개발자에게 중요한 수익원이 되고 있습니다.
모바일 사용자 기반의 확대, 사용자 참여와 관심은 인앱 광고 시장의 급격한 성장을 이끄는 중요한 요소 중 일부입니다. 전 세계적으로 스마트폰의 보급은 효율적인 브랜드 커뮤니케이션을 위한 완벽한 환경을 조성했으며, 인앱 광고는 광고주에게 대규모의 열성적인 시청자를 제공하는 완벽한 솔루션입니다.
인앱 광고 시장을 형성하고 있는 주요 시장 역학
모바일 앱의 대량 도입 및 성장:
AI, 5G, 클라우드 컴퓨팅, 하이엔드 하드웨어 등 첨단 기술의 통합으로 스마트폰의 이용이 증가하고 있습니다. 특히 다양한 이커머스, 게임, 소셜 미디어 용도의 상시 이용으로 인해 이러한 스마트폰 수요는 더욱 증가할 것으로 예상됩니다. 쇼핑, 엔터테인먼트 등 일상적인 활동에 스마트폰을 활용하는 트렌드가 인앱 광고 시장의 확산을 촉진하고 있습니다.
타겟 고객과의 상호작용 및 개인화에 집중:
위치 정보, 앱 활동 데이터, 사용자 생성 컨텐츠 등 사용자 프로파일을 강화하고 보다 정확한 타겟팅을 가능하게 하는 풍부한 데이터가 이 시장의 원동력이 되고 있습니다. 또한, AI와 머신러닝 알고리즘의 통합은 역동적인 광고 개인화, 몰입감 있는 인터랙티브 경험, 사용자 데이터 분석을 통한 선호도 및 행동 예측을 통한 최적화를 가능하게 하기 때문에 매우 중요한 역할을 할 것으로 보입니다.
다양하고 매력적인 광고 포맷:
광고 플랫폼들은 게임화, 증강현실(AR) 광고 등 사용자를 끌어들이고 상호작용을 촉진하는 혁신적이고 매력적인 광고 포맷을 속속 내놓고 있습니다. 이러한 지속적인 창의적 혁신은 인앱 광고 시장의 새로운 길을 열어줄 것으로 기대됩니다. 또한, 플랫폼과 개발자들은 사용자 경험에 주목하고 있으며, 앱 디자인에 매끄럽고 방해받지 않는 사용자 경험을 보장하기 위해 앱 디자인에 자연스럽게 녹아드는 광고 포맷을 최우선 순위로 삼고 있습니다.
프로그래머틱 트레이딩 자동화:
광고 거래소와 실시간 입찰의 출현으로 광고 인벤토리의 동적 입찰을 용이하게 하는 자동화의 통합이 시작되어 캠페인 성과를 원활하게 최적화할 수 있게 되었습니다. 또한, 정교한 최적화 도구의 도입으로 인앱 광고의 사용 편의성과 경제성이 개선되면서 광고주들은 실시간 성과 데이터를 기반으로 계획을 조정할 수 있는 데이터 기반 통찰력을 얻을 수 있게 됐습니다. 기술 혁신과 통합으로 인앱 광고 시장은 향후 몇 년동안 호황을 누릴 것으로 예상됩니다.
주요 과제
애드플로우 증가:
봇이 인간 사용자를 사칭해 인위적으로 광고 노출과 클릭 수를 부풀리는 것에 대한 전 세계적인 우려는 마케팅 담당자의 광고비 손실을 초래하고 시장의 신뢰도를 떨어뜨리고 있습니다. 부정 행위자들이 광고 비용으로 이익을 얻으려는 동기와 신뢰할 수 있는 검증 절차의 부재는 온라인 플랫폼 전반에서 인앱 광고의 채택을 제한하고 있습니다.
데이터 관련 프라이버시 우려 증가:
데이터 프라이버시와 타겟팅 광고를 위한 개인 데이터 수집에 대한 경각심과 지식이 높아지면서 엄격한 데이터 관리 관련 규제와 소프트웨어에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이로 인해 온라인 플랫폼에서 인앱 광고의 수용에 큰 장벽이 생기고 있습니다. 데이터 추적 및 타겟팅 가능성을 제한하는 캘리포니아 소비자 개인정보 보호법(CCPA) 및 일반 데이터 보호 규정(GDPR(EU 개인정보보호규정)(EU 개인정보보호규정))과 같은 엄격한 법규는 이러한 추세를 반영하고 있으며, 광고 캠페인의 효과에 부정적인 영향을 미치고 있습니다.
광고 차단 및 우회 방지 :
광고 차단 및 프라이버시 중심 솔루션은 광고주의 광고 게재 및 노출을 방해하여 캠페인 중단과 앱 개발자의 수익 손실을 초래합니다. 프라이버시와 원활한 온라인 경험을 위해 광고 차단 기술을 널리 사용하는 소비자 증가는 시장 성장을 억제할 가능성이 높습니다. 마찬가지로, 사용자에게 성가신 요소로 작용하는 방해적이고 관련 없는 광고 증가는 인앱 광고 솔루션의 대규모 채택을 더욱 억제할 것으로 보입니다.
제한적인 측정 및 어트리뷰션:
데이터 관리와 관련된 표준화 부족, 복잡하게 분산된 앱 생태계, 모바일 기기 어트리뷰션 기술의 한계로 인해 인앱 광고 캠페인과 특정 광고 포맷으로의 전환을 어렵게 만드는 요인이 되고 있습니다. 이러한 요인들은 광고주가 ROI를 평가하고 캠페인을 최적화하는 데 있어 어려움을 겪고 있습니다.
주요 동향
개인정보 보호에 중점을 둔 솔루션:
사용자의 우려에 대응하기 위해 프라이버시 규정을 준수하는 광고 형식과 타겟팅 기법에 대한 관심이 높아진 배경에는 사용자 데이터 프라이버시에 대한 인식이 높아지고 애플의 ATT(App Tracking Transparency) 프레임워크와 같은 보다 엄격한 규제가 도입되고 있기 때문입니다. 애플의 ATT(App Tracking Transparency) 프레임워크 등 보다 엄격한 규제의 도입이 있습니다. 이러한 데이터 보안을 위한 프라이버시 중심 기술에 대한 관심 증가는 인앱 광고 시장에 새로운 성장의 길을 제공할 것으로 예상됩니다.
맥락적 타겟팅 :
이 전략에서 광고주는 앱 내 활동, 관련 키워드, 앱 카테고리에 따라 잠재고객을 타겟팅합니다. 이 방법은 개별 사용자 정보보다 컨텍스트를 우선시하여 디지털 세상에서 맞춤형 광고 메시지를 전달할 수 있는 보다 컴플라이언스 및 프라이버시 친화적인 방법을 보장합니다. 이는 이 시장이 성장할 수 있는 비옥한 토양이 될 수 있습니다.
인터랙티브하고 매력적인 광고 형식:
사용자를 끌어들이고, 광고를 떠올리게 하고, 원활한 전환을 제공해야 할 필요성이 증가함에 따라 정적인 배너에서 사용자 상호작용과 참여를 유도하는 광고 포맷으로 선호도가 변화하고 있습니다. 이러한 변화는 게임화 광고, 증강현실(AR) 경험, 쇼핑 가능한 동영상 광고와 같은 혁신적인 접근 방식을 도입하여 인앱 광고 시장을 주도하고 있습니다.
인앱 광고 시장의 상세한 지역 분석
북미:
Verified Market Research에 따르면, 북미가 예측 기간 동안 우위를 점할 것으로 예상됩니다. 데이터 프라이버시 관련 규정을 준수하는 프로그래매틱 바잉과 고도화된 타겟팅에 대한 관심이 높아지면서 북미 인앱 광고 시장 성장의 주요 동인 중 하나가 될 것으로 보입니다.
현재 구글 애드몹(Google AdMob)과 페이스북 오디언스 네트워크(Facebook Audience Network)는 북미에서 고도의 타겟팅과 프로그래매틱 구매에 중점을 두고 설계되어 널리 사용되고 있는 두 플랫폼입니다. 이러한 플랫폼의 사용 증가는 모바일 애플리케이션 내 디지털 광고 환경에 영향을 미치는 중요한 측면인 광범위한 타겟팅 선택과 실시간 입찰을 제공할 것으로 예상됩니다.
이 지역의 디지털화 확대는 강력한 디지털 인프라, 향상된 연결성, 클라우드 컴퓨팅과 같은 첨단 기술의 통합으로 인해 기술에 정통한 문화와 공명하고 있습니다. 이 모든 것이 북미 인앱 광고 시장의 성장을 견인할 수 있는 장점입니다. 또한, 일상 생활에서 스마트폰 사용 증가는 이 시장의 성장에 도움이 되는 분위기를 조성하고 있는 것으로 예측됩니다.
실리콘밸리의 존재는 디지털 마케팅 분야에서 진화의 시작을 가능하게 하고 인앱 광고 시장에 혁신을 가져올 것으로 예상됩니다. 또한, 이 지역에는 일류 광고 대행사 및 하이테크 기업이 존재한다는 점도 인앱 광고 업계에 이점으로 작용하고 있습니다.
유럽:
강력한 디지털 인프라와 높은 스마트폰 보급률로 인해 이 지역은 인앱 광고에 충분한 사용자 기반을 제공합니다. 또한, 모바일 기기의 보급과 인터넷 연결의 확대로 인해 마케팅 담당자가 다양한 소비자와 소통할 수 있는 이상적인 환경을 갖추고 있습니다.
유럽인들의 높은 기술 지향성은 휴대폰 활성 사용자 수에 박차를 가하고 있습니다. 따라서 사용자 참여도가 증가하면 이 지역에서 인앱 광고에 대한 수요가 증가할 가능성이 높습니다. 광고주들은 다양한 광고 포맷을 통해 타겟 시장과 소통하는 것을 목표로 하고 있으며, 이는 시장 확대로 이어질 수 있습니다.
상기의 요인에 더해 인터넷 사용 증가로 인한 대량의 데이터 생성 증가는 사용자의 프라이버시를 중시하는 엄격한 규제 환경을 가져왔습니다. 이에 따라 유럽 광고주들은 데이터 프라이버시 절차를 준수하여 사용자의 신뢰를 구축하는 데 주력하고 있습니다. 유럽 인앱 광고 시장은 예측 기간 동안 급성장할 가능성이 높다는 것은 분명합니다.
아시아태평양:
유럽에 이어 아시아태평양도 예측 기간 동안 큰 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 아태지역은 디지털화가 빠르게 진행되고 있으며, 스마트폰 사용자 수가 증가하고 있습니다. 이러한 모바일 사용자 증가는 주로 전자상거래, 소셜 미디어 사용, 컨텐츠 제작 및 기타 발전 증가에 기인합니다. 아시아태평양은 향후 몇 년동안 인앱 광고 시장에 좋은 기회가 될 것으로 예상됩니다.
이 외에도 중국, 일본, 한국 등 신흥 경제 국가들은 기술 혁신과 모바일 사용자 수 증가로 유명합니다. 이러한 기술 인프라의 도움으로 인앱 광고가 원활하게 전달되어 우수한 사용자 경험을 보장하고 광고주는 정교한 타겟팅 및 분석 기능을 사용할 수 있습니다.
현지에서는 데이터 프라이버시 및 금전적 도난과 관련된 위협이 증가함에 따라 모바일 결제 시스템 및 전자상거래의 도입이 활발히 이루어지고 있습니다. 고객이 앱을 통해 쇼핑하는 동안 고객에게 도달하는 것은 고객의 의사결정에 영향을 미치는 데 매우 효과적이며, 인앱 광고를 통해 전자상거래의 확장을 촉진할 수 있습니다.
In-app Advertising Market size was valued at USD 348.15 Million in 2024 and is projected to reach USD 1492.99 Million by 2031, growing at a CAGR of 19.96% from 2024 to 2031. In-app advertising is the method of presenting advertisements within mobile applications (apps) on smartphones, tablets, and other portable devices. These ads can be in the form of native ads, video commercials, interstitial ads, banner ads, and more. Connecting and interacting with consumers when active on the app is the main objective of in-app advertising. Using the context of the app and user interaction to their advantage, advertisers utilize in-app placements to sell goods, services, or brands. This allows them to target and engage users with relevant marketing messages.
By providing a platform for businesses to interact with their target audiences in a mobile environment, in-app advertising is an essential element of the mobile advertising ecosystem and a significant revenue generator for app developers.
Expanding Mobile User Base and User Engagement and Attention are some of the key aspects skyrocketing the growth of In-App Advertising Market. The increased use of smartphones worldwide has created a perfect setting for efficient brand communication, and in-app advertising is a perfect solution providing advertisers with a large and engaged audience.
The key market dynamics that are shaping the In-App Advertising Market include:
Massive and Growing Mobile App Adoption:
Integration of advanced technologies such as AI, 5G, cloud computing, and hi-end hardware are increasing the use of smartphones. This demand for smartphones is projected to increase due to the constant use of various e-commerce, gaming, and social media applications, among others. The trend of using smartphone in our day-to-day activities, like shopping, entertainment, others is driving the adoption of In-App Advertising Market.
Focus on Interaction and Personalization With Targeted Audiences:
The abundance of data, like as location data, app activity data, and user-generated content, which enhance user profiles and allow for more precise targeting, is the driving force behind this. Furthermore, the integration of AI and machine learning algorithms is likely to act crucial because they enable dynamic ad personalization, immersive cum interactive experience, and optimization by analyzing user data to predict preferences and actions.
Diverse and Engaging Ad Formats:
Advertising platforms are continuously coming up with innovative and captivating ad formats, such as gamified or augmented reality commercials, to draw in users and encourage interaction. This continual creative innovation is expected to unblock new avenues for In-App Advertising Market. Additionally, platforms and developers keep a close eye on the user experience, giving top priority to ad formats that blend in smoothly with the app design to guarantee a smooth and unobtrusive user experience.
Programmatic Buying and Selling Automation:
The emergence of ad exchanges and real-time bidding has initiated the integration of automation making dynamic bidding on ad inventory easier, thereby seamlessly optimizing campaign performance. Furthermore, improving the usability and affordability of in-app advertising through the incorporation of sophisticated optimization tools will provide advertisers with data-driven insights to adjust their plans based on real-time performance data. The technological innovation and integration are anticipated to help the In-App Advertising Market fare well in the coming years.
Key Challenges:
Growing Incidences of Ad Fraud:
Worldwide concern regarding bots impersonating human users and artificially inflating ad views and clicks is resulting in lost ad spend for marketers, thereby eroding market trust. The motivation for dishonest actors to profit from advertising spending and the absence of reliable verification procedures are limiting the adoption of in-app advertising across online platform.
Rising Data-related Privacy Concerns:
Rising caution and knowledge regarding the data privacy and collection of personal data for targeted advertising is bolstering the demand for stringent data management related regulations and software. Thereby, creating a major barrier for the acceptance of in-app advertising on the online platform. Stricter laws like the California Consumer Privacy Act (CCPA) and General Data Protection Regulation (GDPR), which restrict data tracking and targeting possibilities, reflect this trend and have a negative impact on the efficacy of advertising campaigns.
Ad Blocking and Bypass Prevention:
Ad blockers and privacy-focused solutions impede ad delivery and exposure for advertisers, causing campaign disruptions and revenue losses for app developers. Increase in consumers embracing broad availability of ad-blocking technology for acquiring private and seamless online experience is likely to restrain the market growth. Similarly, the increasing number of obtrusive and irrelevant adverts acting as an annoying factor for the users will further restrain the wide scale adoption of in-app advertising solution.
Limited Measurement and Attribution:
Issues surrounding the lack of standardization related to data management, complexly distributed app ecosystem, and limitations in mobile device attribution technologies are factors proving challenging for the in-app advertising campaigns and conversions to specific ad formats. . These factors are contributing to the difficulty faced by advertisers in assessing ROI and optimizing campaigns.
Key Trends:
Privacy-centric solutions:
Growing focus on ad formats and targeting methods that comply with privacy regulations for addressing user concerns is driven by the rising awareness of user data privacy and the implementation of stricter regulations, for instance Apple's App Tracking Transparency (ATT) framework. This growing focus on privacy-centric technologies for data security is projected to offer new avenues of growth to the In-App Advertising Market.
Contextual targeting:
With this strategy, advertisers are targeting audiences according to their activity within the app, relevant keywords, and the category of the app. This technique ensures a more compliant and privacy-conscious way to deliver customized advertising messages in the digital world by giving context a higher priority than individual user information. Thereby, posing potentially a fertile ground for growth of this market.
Interactive and engaging ad formats:
The rising need to attract users, improve ad recall, and offer seamless conversions are shifting the preference from static banners, fostering user interaction and engagement to ad formats. This change is possible through the incorporation of innovative approaches such as gamified ads, augmented reality (AR) experiences, and shoppable video ads, driving the In-App Advertising Market.
Our reports include actionable data and forward-looking analysis that help you craft pitches, create business plans, build presentations and write proposals.
Here is a more detailed regional analysis of the In-App Advertising Market:
North America:
According to Verified Market Research, North America is estimated to dominate during the forecast period. Increasing focus on programmatic buying and advanced targeting in compliance with data privacy related regulations is one of the primary drivers in the growth of the In-App Advertising Market in North America.
At present, Google AdMob and Facebook Audience Network are two platforms designed and widely used in North America to emphasize on advanced targeting and programmatic purchase. Increasing use of these platforms is projected to offer extensive targeting choices and real-time bidding, which are aspects crucial in influencing the landscape of digital advertising within mobile applications.
Growing digitalization in this region is resonating to the tech-savvy culture due to the integration of advanced technologies such as strong digital infrastructure, enhanced connectivity, and cloud computing. These are all the advantages boosting the In-App Advertising Market in North America. In addition this, increasing use of smartphones in day-to-day activities is projected to create an atmosphere that is conducive to the growth of teh this market.
The presence of Silicon Valley is projected to enable initiation of evolution in the digital marketing arena, bringing about innovation in In-App Advertising Market. Also, the presence of top-notch advertising agencies and tech businesses in the region is an added advantage for the for in-app advertising industry.
Europe:
Due to its strong digital infrastructure and high smartphone adoption rate, the region offers a sizable user base for in-app advertising. Also, the extensive use of mobile devices and the expansion of internet connectivity is creating an ideal environment for marketers to communicate with a wide range of consumers.
Growing tech-savviness among European population is spurring the number of active mobile phone users. Thus, the increase in number of user engagement is likely to bolster the demand for in-app advertising in the region. The goal of advertisers to communicate with targeted market through different ad formats might probably result in the expansion of the market.
Besides abovementioned factors, increasing generation of large volumes of data due to rising use of the internet has brought to effect stringent regulatory environment emphasizing on user privacy. Thus, the need for support in expanding the in-app advertising industry the European advertisers are focusing on building user trust by maintaining compliance with data privacy procedures. It is clear that In-App Advertising Market in Europe is likely to grow at a rapid pace over the forecast period.
Asia Pacific:
Following Europe, Asia Pacific is also estimated to exhibit strong growth potential over the forecast period. Emergence of rapid digitalization in Asia Pacific has resulted in the widescale adoption of smartphone users. This increase in mobile user base is primarily as a result of increasing e-commercialization, social media usage, content creation, and other advancements. Asia Pacific is projected to prove opportunistic for In-App Advertising Market in the coming years.
In addition to this, developing economies, such as China, Japan, and South Korea, are renowned for their technological innovations and growing mobile user base. With the help of this technological infrastructure, in-app ads can be delivered smoothly, guaranteeing a good user experience and giving advertisers access to sophisticated targeting and analytics capabilities.
Increasing threats associated with data privacy and financial theft on the ground has resulted in the adoption of mobile payment systems and e-commerce operations the region. Reaching customers while they're shopping through apps can be extremely effective at influencing their decisions-makingand propelling the expansion of e-commerce through in-app advertising.
The Global In-App Advertising Market is segmented based on Type, Platform, Application, And Geography.
Based on Type, the market is segmented into Banner Ads, Interstitial Ads, Rich Media Ads, Video Ads, and Native Ads. The Interstitial Ads segment is estimated to dominate the In-app Advertising Market. Full-screen commercials known as interstitials are displayed in between sections of content or at appropriate app transition points. They frequently give users an immersive and interesting experience. This ability of interstitial adverts to strike a balance between user experience and advertising impact is accounting for its success.
Based on Platform, the market is segmented into Android, IOS, and Others. The Android segment is estimated to dominate the market over the forecast period due to the open-source operating system. High flexibility, affordability, and diversity in app ecosystem are beneficial aspects increasing the user base for android app, Thus, an upsurge in inclination toward Android operating system driven mobile devices is expected to create favorable environment for the expansion of In-App Advertising Market.
Based on Application, the market is segmented into Messaging, Entertainment, Gaming, Online Shopping, Payment and Ticketing, and Others. The rise in trend of video gaming across all age groups is projected to enable the gaming segment to retain its dominant position across the global platform. Also, the need for an immersive and interactive environment by the users when gaming to gain real-time and realistic environment is offering significant value to this market. Similarly, the growing popularity of in-game in-app activities will supplement the overall economic growth of this In-App Advertising Market.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.