인앱 광고 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 유형별, 플랫폼별, 앱별, 지역별, 부문 예측(2025-2033년)
In-app Advertising Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Entertainment, Gaming, Social, Online Shopping, Payment & Ticketing, News), By Type (Banner Ads, Interstitial Ads), By Platform, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2033
상품코드:1772203
리서치사:Grand View Research
발행일:2025년 06월
페이지 정보:영문 120 Pages
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인앱 광고 시장의 성장과 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 전 세계 인앱 광고 시장 규모는 2033년까지 4,814억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
이 시장은 2025-2033년 12.1%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측됩니다. 스마트폰의 대중화와 게임, 온라인 쇼핑, 기타 활동을 위한 모바일 앱에 대한 사용자들의 선호도가 높아짐에 따라 세계 인앱 광고 산업은 엄청난 성장 기회를 맞이하고 있습니다.
전자상거래와 게임 앱의 인기가 높아지면서 인앱 광고 시장의 성장을 주도하고 있습니다. 인앱 광고 캠페인을 도입함으로써 광고주는 모바일 앱에 광고를 게재하고 효과적인 수익 창출 전략을 수립할 수 있습니다. 조사에 따르면, 스마트폰 사용자들은 90% 이상의 시간을 다양한 앱에서 보내고 있으며, 이는 마케터들에게 이상적인 광고 선택이 될 수 있습니다.
인앱 광고는 마케팅 담당자가 모바일 웹 광고보다 더 많은 사용자 참여를 유도할 수 있도록 도와줍니다. 광고주는 앱에 동영상, 배너, 인터스티셜을 통합하여 트래픽을 늘리고 브랜드 인지도를 높이는 동시에 높은 투자 수익을 얻을 수 있습니다. 또한, 인앱 광고를 통해 마케팅 담당자는 소비자의 선호도 변화에 대한 정보를 얻을 수 있고, 이용 패턴, 연령, 관심사, 위치와 관련된 여러 속성을 조사할 수 있기 때문에 시장에 큰 성장 기회를 제공할 수 있습니다.
광고주들은 변화하는 소비자의 행동과 취향에 대한 정보를 수집하기 위해 인공지능, 머신러닝 등 최신 기술을 도입하고 있습니다. 고급 데이터 수집 및 분석 솔루션은 마케팅 담당자가 효과적으로 고객을 타겟팅할 수 있도록 돕고 있습니다. 또한, 주요 시장 기업들은 고급 분석에 대한 접근성을 확보하고 시장에서의 입지를 강화하기 위해 혁신적인 솔루션 제공업체를 인수 및 합병하는 데 주력하고 있습니다.
iOS 및 Android 플랫폼에서 타사 앱에 대한 무단 액세스를 방지하여 사용자의 개인 정보를 보호하는 것에 대한 관심이 높아지고 있으며, 프라이버시에 대한 관심이 높아짐에 따라 광고 캠페인을 위해 사용자 데이터를 수집하는 기업들에게 큰 영향을 미치고 있습니다. 영향을 주고 있습니다. 플랫폼의 프라이버시 및 보안에 대한 최근 동향은 사용자가 데이터를 보호하고 개인 정보 공유 여부를 선택할 수 있도록 돕고 있습니다.
인앱 광고 시장 보고서 하이라이트
유형별로는 인터스티셜 광고 부문이 2025-2033년 15%에 가까운 큰 폭의 성장을 기록할 것으로 추정됩니다. 이는 다양한 앱에 대한 지원, 구현의 용이성, 높은 투자 수익률을 달성할 수 있는 저렴한 가격 등 다양한 장점이 있기 때문으로 보입니다.
플랫폼별로는 한국, 중국, 일본 등 신흥국의 iOS 기기 도입 증가로 인해 iOS 부문이 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상되며, 2024년 시장 점유율은 32%에 육박했습니다.
앱별로는 게임 부문이 2033년까지 시장에서 가장 높은 수익 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 동영상 광고와 배너 광고를 통해 보다 매력적인 경험을 제공할 수 있다는 점이 게임 부문의 성장을 견인하고 있습니다.
주요 시장 기업들은 서비스 제공 강화와 각 지역에서 시장 입지를 확대하기 위해 M&A에 집중하고 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 인앱 광고 시장 변수, 동향, 범위
시장 계통 전망
시장 역학
시장 성장 촉진요인 분석
시장 성장 억제요인 분석
테크놀러지 챌린지
인앱 광고 시장 분석 툴
테크놀러지 분석 - Porter의 Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 인앱 광고 시장 : 유형별 추정 및 동향분석
부문 대시보드
인앱 광고 시장 : 유형별 변동 분석, 2024년 및 2033년
배너 광고
인터스티셜 광고
리치 미디어 광고
영상 광고
네이티브 광고
제5장 인앱 광고 시장 : 플랫폼별 추정 및 동향분석
부문 대시보드
인앱 광고 시장 : 플랫폼별 변동 분석, 2024년 및 2033년
Android
iOS
기타
제6장 인앱 광고 시장 : 앱 별 추정 및 동향분석
부문 대시보드
인앱 광고 시장 : 앱 별 변동 분석, 2024년 및 2033년
엔터테인먼트
게임
사회
온라인 쇼핑
지불 및 발권
뉴스
기타
제7장 인앱 광고 시장 : 지역별 추정 및 동향분석
지역별 인앱 광고 시장, 2024년 및 2033년
북미
북미의 인앱 광고 시장 추산·예측, 2021-2033년
미국
캐나다
유럽
유럽의 인앱 광고 시장 추산·예측, 2021-2033년
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
러시아
네덜란드
아시아태평양
아시아태평양의 인앱 광고 시장 추산·예측, 2021-2033년
중국
일본
인도
한국
호주
라틴아메리카
라틴아메리카의 인앱 광고 시장 추산·예측, 2021-2033년
브라질
멕시코
아르헨티나
중동 및 아프리카
중동 및 아프리카의 인앱 광고 시장 추산·예측, 2021-2033년
사우디아라비아
아랍에미리트(UAE)
남아프리카공화국
제8장 경쟁 구도
기업 분류
기업의 시장 포지셔닝
기업 히트맵 분석
기업 개요/상장기업
Google LLC
Meta
Apple Inc.
Unity Technologies
AppLovin.
InMobi
Chartboost, Inc.
Liftoff, Inc.
Smaato, Inc.
Digital Turbine, Inc.
LSH
영문 목차
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In-app Advertising Market Growth & Trends:
The global in-app advertising market size is anticipated to reach USD 481.47 billion by 2033, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 12.1% from 2025 to 2033. The increasing adoption of smartphones and rising user preference for mobile apps for gaming, online shopping, and other activities is offering enormous growth opportunities for the global in-app advertising industry.
The increasing popularity of e-commerce and gaming applications is driving the growth of the in-app advertising market. Incorporating in-app advertising campaigns enables advertisers to build effective revenue-generation strategies by displaying advertisements on mobile applications. According to research, smartphone users spend more than 90% of their time on various applications, making it an ideal choice for marketers for advertising.
In-app advertisements help marketers generate more user engagement than mobile web advertising. Incorporating video, banners, and interstitials in applications allows advertisers to increase traffic and create brand awareness while generating higher investment returns. Furthermore, implementing in-app advertisements allows marketers to gain information about changing consumer preferences and study several attributes related to usage patterns, age, interests, and location providing significant growth opportunities for the market.
The advertisers are incorporating the latest technologies like artificial intelligence and machine learning to collect information about changing consumer behavior and preferences. Advanced data collection and analytics solutions have helped marketers target customers effectively. Furthermore, key market players focus on mergers and acquisitions of innovative solution providers to gain access to advanced analytics and improve their market presence.
The rising focus of iOS and Android platforms on protecting users' personal information by preventing unauthorized access to third-party applications and the growing privacy concerns have significantly affected companies that collect users' data for their advertising campaigns. The recent developments regarding privacy and security by platforms are helping users protect their data and give them access to choose whether they want to share their personal information.
In-app Advertising Market Report Highlights:
Based on type, the interstitial ads segment is estimated to record substantial growth at the rate of nearly 15% during the period 2025-2033. This can be attributed to the variety of benefits, such as wide application support, ease of implementation, and affordability which drives high returns on investment
Based on platforms, the iOS segment is anticipated to grow significantly over the forecast period owing to the increased adoption of iOS devices in developing countries such as South Korea, China, and Japan. The segment accounted for nearly 32% market share in 2024
Based on application, the gaming segment is expected to reach the highest revenue share of the market by 2033. The ability to create a more engaging experience through video and banner ads is driving the growth of the gaming segment
The key market players focus on mergers and acquisitions to strengthen their service offerings and expand their market presence in various regions