클라우드 광고 시장은 예측 기간(2024-2032년) 동안 CAGR 19.5%로 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 클라우드 광고의 채택은 주로 데이터에 기반하여 더 높은 ROI와 함께 더 나은 타겟팅을 제공하는 보다 효율적인 마케팅 전략에 대한 수요에 기인합니다. 인공지능과 머신러닝의 실용화로 인해 실시간으로 효과적인 광고 캠페인을 관리할 수 있는 방대한 데이터를 분석할 수 있는 지식이 제공되고 있습니다. 또한, 모바일 광고에 초점을 맞추고 프로그래매틱 바잉과 함께 옴니채널 광고 전략을 채택함으로써 기업들은 광고 관리를 위해 클라우드 환경으로 전환할 수밖에 없게 되었습니다.
예를 들어, 2024년 1월 9일, WPP의 미디어 투자 그룹인 GroupM은 업계 최고의 퍼포먼스 마케팅 조직인 GroupM Nexus와 Amazon Ads가 협력하여 Amazon Marketing Cloud Maturity Framework를 공동 개발했다고 발표했습니다. GroupM의 고객에게 제공되는 이 맞춤형 서비스는 마케터의 Amazon Marketing Cloud 성숙도를 엄격하게 평가하고, 비즈니스 니즈와 최적의 Amazon Marketing Cloud 솔루션을 매칭해 주는 맞춤형 서비스입니다. 제공합니다.
시장은 구성 요소별로 플랫폼과 서비스로 구분됩니다. 플랫폼이 2023년 시장에서 큰 비중을 차지하는 이유는 클라우드 광고 플랫폼이 데이터 기반의 자동화된 광고 솔루션을 제공하고 쉽게 확장할 수 있어 비즈니스 성장을 가속하는 데 도움이 되기 때문입니다. 성공적인 옴니채널 광고의 필요성으로 인해 디지털, 모바일, 소셜 네트워크에서 플랫폼의 활용이 증가하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 10월 15일, Amazon Ads는 간소화된 캠페인 계획과 최적화를 통해 정확한 풀패널 오디언스 도달을 촉진하는 Amazon Demand-side Platform(Amazon DSP) 전반에 걸친 일련의 혁신을 발표했습니다. Amazon Ads는 고객이 인지부터 전환에 이르는 경로를 독자적으로 깊이 이해하고 있으며, 비즈니스 규모, 제품, 판매하는 서비스에 관계없이 모든 브랜드가 고객과의 관계를 구축하고 강화하기 위해 쉽게 사용할 수 있는 기능을 제공합니다.
배포 방식에 따라 퍼블릭, 프라이빗, 하이브리드로 구분되며, 2023년 시장에서는 온프레미스가 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한 하이브리드 광고 모델은 범용성, 보안, 용량을 위해 퍼블릭 클라우드 솔루션과 프라이빗 클라우드 솔루션을 모두 통합하고 있습니다. 이는 제조업, 은행, 금융 또는 모든 산업 조직에 해당하는 기업 조직에 매우 중요한 데이터베이스 표준 준수를 준수하면서 비용 최적화를 달성할 수 있기 때문에 성장을 가속합니다. 하이브리드 모델을 통해 더 많은 요소를 통합하면 개인 정보를 저장한 여러 생태계에서 라이브 광고 배포가 용이해집니다.
시장은 조직 규모에 따라 대기업과 중소기업으로 구분됩니다. 중소기업은 예측 기간(2024-2032년) 동안 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 그들은 디지털 광고 예산을 강화함으로써 더 큰 시장을 확보하기 위해 클라우드 광고에 기여하고 있습니다. 그들은 적절한 광고, 자동화, 광고의 도움으로 달성된 결과의 빠른 분석을 위해 효율적인 AI 기반 클라우드를 사용하고 있습니다. 클라우드 기술은 중소기업이 광고 예산을 더 잘 관리하고, 고객과의 관계를 강화하며, 모든 플랫폼을 통해 전환율을 높일 수 있도록 돕습니다. 더 똑똑한 비즈니스 전문가들은 CRM과 전자상거래를 통합하여 광고에 클라우드를 활용하고, 효과적인 마케팅과 높은 ROI를 달성하기 위해 클라우드를 활용하고 있습니다. 예를 들어, 2025년 1월 21일, 디지털 마케팅(MarTech)과 온라인 광고(AdTech)를 위한 첨단 솔루션 개발의 선두주자인 혁신 기술 기업 Audienceate는 첨단 솔루션 유통에 중점을 둔 Esprinet 그룹 회사인 V-Valley와 파트너십 계약을 체결했다고 발표했습니다. V-Valley와 Audiencerate는 마이크로소프트와의 제휴를 통해 인공지능과 클라우드 컴퓨팅을 통합하여 마케팅 및 광고 전략을 최적화하는 최전선에 서게 되었습니다. 을 지원하고, 첨단 기술에 대한 접근을 용이하게 하며, 점점 더 데이터 중심이 되는 시장에서 경쟁하는 데 필요한 도구를 제공함으로써 중소기업의 디지털 혁신에 기여하는 것을 목표로 하고 있습니다.
최종 사용자별로 시장은 소매 및 소비재, 미디어 및 엔터테인먼트, IT 및 통신, 은행/금융서비스/보험(BFSI), 의료, 제조, 여행 및 접객업, 기타로 구분되며, BFSI(은행/금융서비스/보험)는 2023년 시장에서 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이는 이 업계가 고객 유치를 강화하기 위해 광고에 고도로 맞춤화된 소비자 분석이 필요하기 때문입니다. 또한 금융 기관은 규제 요건을 준수하는 안전한 클라우드 광고를 통해 특정 부문을 타겟팅할 수 있습니다. 현재 Wipro, IBM 등은 광고 비용뿐만 아니라 컴플라이언스 준수를 보장하기 위해 클라우드 측면에 초점을 맞춘 서비스를 제공하고 있으며, BFSI 업계는 개인화, 사기 감지, 옴니채널 광고 접근 방식에 AI를 구현하여 클라우드의 도움을 받아 광고를 활용하고 있습니다. 클라우드의 도움을 받아 광고를 활용하고 있습니다. 이를 통해 고객 신뢰도, 상호 작용 및 판매 리드 효과를 향상시킬 수 있습니다. 예를 들어, 2025년 1월 20일 인도 최대 통신 서비스 제공업체 중 하나인 Bharti Airtel과 인도 최대 민간 비은행 금융회사(NBFC)인 Bajaj Finance는 인도 최대 규모의 금융 서비스를 위한 디지털 플랫폼을 구축하고 마지막 1마일 배송을 혁신하기 위한 전략적 제휴를 발표했습니다. 이 유일한 파트너십은 에어텔의 3.75억 명의 고객 기반, 12,000명 이상의 강력한 영업망, 그리고 Bajaj Finance의 27개의 다양한 상품 라인, 5,000개 이상의 지점과 7만 명 이상의 유통업체이라는 강력한 영업망을 결합하는 것입니다.
클라우드 광고 시장 도입에 대한 이해를 돕기 위해 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 프랑스, 영국, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 기타 지역(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양), 전 세계 시장 현황을 기반으로 분석되었습니다. 를 기준으로 분석되었습니다. 아시아태평양은 디지털 전환, 모바일 마케팅, 전자상거래의 부상과 같은 클라우드 광고의 발전으로 인해 예측 기간(2024-2032년) 동안 높은 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 다양한 소비자를 분석하면 인터넷 사용이 증가하고 있으며, 클라우드 광고 솔루션 채택에 적합한 것으로 나타났습니다. 이 지역의 기업들은 인공지능과 머신러닝을 활용하여 보다 지속 가능하고 효율적인 광고 투자 의사결정을 내리고 있으며, 그 결과 상업화에서 맞춤형 광고 캠페인을 제공합니다. 중산층의 개방과 휴대폰과 같은 기기의 지속적인 사용량 증가는 클라우드를 통한 광고 수요를 촉진하는 데 도움이 될 것입니다. 이러한 채택을 통해 브랜드는 디지털 수준에서 성장하고 그들의 노력을 최대한 활용할 수 있는 위치에 있습니다. 예를 들어, 2022년 10월 인도 자동차 제조업체인 Mahindra &Mahindra는 Salesforce를 사용하여 고객과의 여정을 자동화함으로써 고객에게 개인화된 옴니채널 경험을 제공했습니다. 클라우드 광고를 사용하여 디지털 플랫폼에서 타겟팅 광고를 대규모로 생성하고 있습니다. 또한 Marketing Cloud Intelligence를 사용하여 캠페인 성과에 대한 마케팅 인사이트를 효율적으로 표시할 수 있습니다.
주요 기업으로는 Adobe, SAP SE, Salesforce, Inc., Google, IBM, Amazon, Microsoft, The Nielsen Company(US), LLC., Mediaocean, Wipro 등이 있습니다.
Cloud advertising means advertising that is run through cloud marketing platforms to allow digital ad campaigns to be run across different networks. AI, machine learning, data analytics are best used combined for real-time targeting and performance optimization. This has made it possible for the businesses to convey advertisements in a more efficient way, and at the same time, they can be personalized. Indeed, various kinds of cloud services are effective tools for today's advertising due to their flexibility, availability, and affordability.
The Cloud Advertising Market is expected to grow with a significant CAGR of 19.5% during the forecast period (2024-2032). The adoption of cloud advertising is mainly due to the demand for more efficient marketing strategies that are based on data and provide better targeting along with higher ROI. The practical application of artificial intelligence and machine learning has provided the knowledge to analyze huge amounts of data for effective advertising campaigns management in real-time. Further, with the focus on mobile ads and adopting the omnichannel advertising strategy along with programmatic buying, which has forced the businesses to shift to the cloud environment for ad management.
For instance, on January 9, 2024, GroupM, WPP's media investment group, announced a collaboration between GroupM Nexus, the industry-leading performance marketing organization and Amazon Ads, to co-develop and launch the Amazon Marketing Cloud Maturity Framework. Available to GroupM clients, the custom offering will rigorously assess marketers' maturity level with Amazon Marketing Cloud to align their business needs with the most suitable Amazon Marketing Cloud solutions.
Based on the component, the market is segmented into platforms and services. The platforms held a significant share of the market in 2023 because cloud advertising platforms help in increasing business growth because they offer data-driven, automated advertising solutions that are also easily scalable. The need for the successful implementation of omnichannel advertising leads to the use of platforms in digital, mobile, and social networks. For instance, on October 15, 2024, Amazon Ads announced a series of innovations across the Amazon Demand-side Platform (Amazon DSP) that drive precise full-funnel audience reach with streamlined campaign planning and optimization. Amazon Ads has a unique, deep understanding of the path customers take from awareness to conversion and is delivering capabilities that all brands can easily use to create and strengthen relationships with their customers, regardless of the size of their business, their products, or which services they sell.
Based on deployment, the market is segmented into public, private, hybrid. On-premise held a significant share of the market in 2023. The hybrid-advertising models also incorporate both the public cloud solutions and the private cloud solutions for versatility, security and capacity. This fosters growth as it enables businesses to achieve cost optimization while adhering to standard compliance with databases, which is crucial for business organizations falling under the sectors of manufacturing, banking, financial, or any industrial organization. The integration of more elements within hybrid models would facilitate live ad delivery in multiple ecosystems save for personal information.
Based on the organization size, the market is segmented into large enterprises and small and medium enterprises. Small and medium enterprise is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). They contribute to cloud advertising to capture larger markets by enhancing their digital advertising budgets. They use efficient AI-based clouds for proper advertising, automation, and fast analysis of results achieved with the help of advertising. Cloud technologies enable SME to better manage the advertising budget, strengthen the relationship with customers, and increase conversion rates through all possible platforms. Smarter business professionals use cloud for advertising with integrating CRM as well as e-commerce in order to make their marketing effective for a large return on investment. For instance, on January 21, 2025, Audiencerate, an innovative technology company, leader in the development of advanced solutions for digital marketing (MarTech) and online advertising (AdTech) announced that it has signed a partnership agreement with V-Valley, a company of the Esprinet Group focused on the distribution of Advanced Solutions. Thanks to its partnership with Microsoft, Audiencerate is at the forefront of integrating artificial intelligence and cloud computing to optimize marketing and advertising strategies. This strategic agreement between V-Valley and Audiencerate aims to support SMEs in the process of digitalization and innovation, facilitating access to advanced technologies and contributing to their digital transformation by providing the necessary tools to compete in an increasingly data-driven market.
Based on end user, the market is segmented into retail and consumer goods, media and entertainment, IT and telecom, BFSI, healthcare, manufacturing, travel and hospitality, and others. BFSI (Banking, Financial Services, and Insurance) held a considerable share of the market in 2023. This is because the industry requires a high level of customized and consumer analytics in advertisements in order to enhance client attraction. It also gives the financial institutions the ability to target specific segments with secure cloud advertisements that are compliant with any regulatory requirement. Currently, Wipro and IBM among others provides services, which focus on the aspect of cloud to ensure compliance is met besides working on ad spends. The BFSI industry uses advertising with the help of cloud by implementing AI in personalization, fraud detection, and omni-channel advertising approaches. This improves the level of customer confidence, interaction and sales lead effectiveness. For instance, on January 20, 2025, Bharti Airtel, one of India's largest telecom services providers and Bajaj Finance, the country's largest private-sector Non-Banking Financial Company (NBFC), announced a strategic partnership to create one of India's largest digital platforms for financial services and transform last mile delivery. The one-of-a-kind partnership brings together Airtel's highly engaged customer base of 375 million, 12 lakh+ strong distribution network, and Bajaj Finance's diversified suite of 27 product lines, and distribution heft of 5,000+ branches and 70,000 field agents.
For a better understanding of the market adoption of Cloud Advertising, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032) owing to the development of the cloud advertising such as digital transformation, mobile marketing, and the emergence of e-commerce. The analysis of the different consumers in the region reveals that Internet usage is on the rise and makes the adoption of cloud advertising solutions suitable. The organizations in this region incorporate the use of artificial intelligence and machine learning to make more sustainable and efficient investment decisions in advertising and subsequently offer tailor-made advertisement crusades at commercialize. The opening up of middle class and the continuous growth of usage of devices such as mobile phones also help to drive the need for advertising through the cloud. With this adoption, the brands are in a position to grow at the digital level and ensure they get the most out of their endeavors. For instance, in October 2022, India's automotive manufacturer Mahindra & Mahindra provided a personalized omnichannel experience to customers by automating their journey with the company using Salesforce. Mahindra also uses Marketing Cloud Advertising to create targeted ads at scale on digital platforms. And with Marketing Cloud Intelligence, they can efficiently surface marketing insights on campaign performance.
Some of the major players operating in the market include Adobe, SAP SE, Salesforce, Inc., Google, IBM, Amazon, Microsoft, The Nielsen Company (US), LLC., Mediaocean, Wipro.