차량용 eCall 시장은 예측 기간(2024-2032년) 동안 약 11.44%의 괄목할 만한 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 현대 승용차 및 상용차에 탑재되는 eCall 시스템에 대한 수요가 증가하는 주요 요인으로는 교통 사고 증가로 인해 정부 및 관련 규제 기관이 이러한 기술 도입에 초점을 맞추고 있다는 점을 들 수 있습니다. 유럽, 북미 등 개발도상국에서는 이미 자동차에 eCall 장착을 의무화하고 있기 때문에 개발도상국에서의 교통사고 증가는 이들 지역에서도 eCall의 도입을 촉진할 것으로 보입니다. 예를 들어, 세계보건기구(WHO)에 따르면 교통사고로 인한 사망자 수는 전 세계적으로 약 135만 명에 달하며, 이 중 93%는 중저소득 국가에서 발생하며, WHO에 따르면 2021년 한 해 동안 인도에서만 약 155,600명이 사망할 것으로 예상하고 있습니다.
승용차와 상용차 모두 자동차 안전에 대한 수요가 급증하고 있는 점을 감안할 때, 향후 몇 년동안 차량용 eCall에 대한 수요도 증가할 것으로 보입니다.
차종별로 보면, 세계 차량용 eCall 시장은 승용차와 상용차로 구분됩니다. 이 중 승용차 카테고리가 가장 큰 비중을 차지하고 있습니다. 성장의 주요 요인으로는 승용차 판매량 증가와 안전성이 높은 차량 선택이 증가하고 있다는 점을 꼽을 수 있습니다. 또한 승용차는 상용차에 비해 크기가 작기 때문에 고속 주행 중 사고가 발생하기 쉬워 운전자와 탑승자에게 큰 부상을 입히기 쉽습니다. 이러한 요인을 고려하여 각 자동차 제조업체는 각 카테고리에서 eCall과 같은 안전 기능을 제공하는 데 광범위하게 초점을 맞추었습니다.
트리거 유형에 따라 시장은 수동으로 시작되는 eCall과 자동으로 시작되는 eCall로 구분됩니다. 이 중 자동 트리거 유형은 향후 몇 년동안 더 빠른 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다. 자동 트리거는 사고와 같은 긴급 상황 발생 시 당국에 신호를 보내 의료 서비스가 적시에 도착할 수 있도록 합니다.
차량용 eCall 시장의 채택을 더 잘 이해하기 위해 북미(미국, 캐나다, 기타 북미), 유럽(독일, 프랑스, 영국, 스페인, 이탈리아, 기타 유럽), 아시아태평양(중국, 일본, 인도, 기타 아시아태평양) 및 기타 지역 세계 시장 현황을 기반으로 시장을 분석합니다. 존재를 기준으로 분석됩니다. 유럽은 차량용 eCall 시장에서 큰 비중을 차지하고 있으며, 예측 기간 동안 안정적인 성장률을 유지할 것으로 예상됩니다. 유럽은 방대한 자동차 산업을 보유하고 있으며, 자동차 안전 및 잠재적 기술 솔루션에 대한 연구 개발을 종합적으로 지원할 것으로 예상됩니다.
이 시장에서 활동하는 주요 기업으로는 Continental AG, Robert Bosch GmbH, Thales Group, STMicroelectronics, U-blox, Texas Instrument Incorporated, Valeo, Infineon Technologies AG, 1NCE Pvt. Infineon Technologies AG, 1NCE Pvt. Ltd., Anritsu 등이 있습니다.
Global In-Vehicle eCall market has witnessed notable growth in historical years. In-Vehicle eCall is a calling service used in the case of an accident to automatically or manually call the listed numbers in the vehicles to reduce the life-threatening scenario for the passengers. eCall transmits data regarding the time of the accident, direction of accidents, and location of the vehicles to the emergency response services to reduce the time to reach timely medical help to the person/persons in the accident.
The In-Vehicle eCall market is expected to grow at a significant rate of around 11.44% during the forecast period (2024-2032). Some of the key factors that has led to the higher demand for eCall systems to be integrated into the modern age passenger cars and commercial vehicles is the rising focus of the government and pertinent regulatory bodies to implement such technologies due to increasing road-based accidents. As developing regions as Europe, North America, etc., already have mandated the deployment of eCall in the automotive vehicles the rising number of road accidents in the developing regions would propel its adoption in these regions as well. For instance, According to World Health Organization road crashes caused around 1.35 million fatalities across the globe of which 93% happened in the low-and middle-income economies. According to WHO, approximately 155, 600 deaths were caused only in India during 2021.
Considering the upsurge in the demand for safety in automobiles of both passenger and commercial category the demand for In-Vehicle eCalls would also increase in the forthcoming years.
Based on Vehicle type the global in-vehicle eCall market is segmented into passenger car and commercial vehicle. Of these passenger car category has held a sizable market share of the two. Some of the key factors attributing to the growth are higher sales number of passenger cars as well as the increased focus of the customers to opt for a better safety equipped vehicle. Additionally, passenger cars are of smaller size as compared to commercial vehicles and are more prone to accidents on high speed and delivering major injuries to the driver and occupants. Considering these factors the automobile manufacturing companies are extensively focusing on providing safety features such as eCall in the respective category.
Based on the Trigger type, the market is segmented into Manually Initiated eCall and Automatically Initiated eCall. Of these the Automatically initiated eCall type is anticipated to exhibit a faster CAGR during the coming years. Automatic triggers send signals in case of an emergency such as an accident to the authorities which helps the medical services to reach in a timely manner.
For a better understanding of the market adoption of the In-Vehicle eCall market, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Europe holds a significant share of the In-Vehicle eCall market and is anticipated to maintain a steady growth rate over the forecast period. Europe has a vast automotive industry, and it is looking forward to comprehensively supporting research & development around automotive safety and potential technological solutions.
Some of the major players operating in the market include Continental AG, Robert Bosch GmbH, Thales Group, STMicroelectronics, U-blox, Texas Instrument Incorporated, Valeo, Infineon Technologies AG, 1NCE Pvt. Ltd., and Anritsu.