자동 eCall 시스템(차량 비상 호출 시스템) 시장, 기회, 성장 촉진요인, 산업 동향 분석 및 예측(2024-2032년)
Automatic E-Call System Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032
상품코드:1573680
리서치사:Global Market Insights Inc.
발행일:2024년 08월
페이지 정보:영문 270 Pages
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한글목차
자동 eCall 시스템(차량 비상 호출 시스템) 세계 시장은 2023년 12억 달러로 평가되었고, 2024년부터 2032년까지 연평균 11% 이상 성장할 것으로 예상됩니다.
자동차가 더욱 연결되고 소프트웨어 기능이 발전함에 따라 eCall 시스템을 지원하는 기술도 함께 발전하고 있습니다.
2015년에 도입된 자동 eCall 시스템(차량 긴급 호출 시스템)은 2018년 유럽연합(EU)에서 판매되는 모든 신차에 의무화되었습니다. 현재 eCall 시스템은 2G/3G 회선 교환 셀룰러 네트워크를 이용하고 있습니다. 그러나 유럽위원회는 eCall의 표준과 법률을 업데이트하기 위해 적극적으로 노력하고 있으며, 시스템을 4G 및 5G 네트워크로 전환하려고 노력하고 있습니다. 이러한 발전에 대응하기 위해 자동차 업계는 eCall 모듈을 위한 NGeCall 테스트 솔루션이 필요할 것입니다. 향후 중국의 새로운 eCall 표준은 4G/5G 패킷 교환 셀룰러 네트워크의 사용을 의무화할 것으로 예상됩니다.
시장은 트리거 모드에 따라 자동 eCall 시스템과 수동 eCall 시스템으로 구분되며, 2023년 자동차 eCall 분야는 10억 달러 규모를 돌파할 것으로 예상됩니다. 이러한 성장의 주요 요인은 커넥티드 차량 기술의 채택 증가와 안전 기능의 중요성이 강조되고 있기 때문입니다. 자동 eCall 시스템(차량용 비상 호출 시스템)은 충돌 후 긴급 서비스에 신속하게 연결하여 생명을 구할 수 있다는 점에서 큰 호응을 얻고 있습니다.
설치 형태에 따라 시장은 타사 서비스(TPS) eCall 시스템과 표준 eCall 시스템으로 나뉩니다. 표준 eCall 부문은 2023년 65% 이상 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, EU에서 의무화한 이 시스템은 긴급 전화 번호 112로 전화를 걸어 차량 위치, 사고의 성격 등 중요한 정보를 전달하고 응답 시간을 개선하여 교통 안전을 강화하는 것을 목표로 합니다. 목적으로 하고 있습니다.
유럽은 2023년 42% 이상의 압도적인 점유율로 세계 자동차용 eCall 시스템 시장을 주도했습니다. 이 지역은 자동 eCall 시스템(차량 긴급 호출 시스템) 도입에 적극적이며, 2018년 3월부터 모든 신형 승용차 및 소형 상용차에 의무적으로 장착해야 합니다. 또한 EU가 2018년 3월 31일부터 모든 신차(M1, N1 등급)에 112 기반 eCall 서비스를 의무화한 것은 이 지역에서 이 시스템이 널리 받아들여지고 있다는 것을 입증합니다.
목차
제1장 조사 방법과 조사 범위
제2장 주요 요약
제3장 업계 인사이트
생태계 분석
공급업체 상황
부품 제조업체
통신 프로바이더
OEM 제조업체
긴급 대응 센터
최종사용자
이익률 분석
기술 혁신 상황
특허 분석
주요 뉴스와 이니셔티브
규제 상황
영향요인
성장 촉진요인
업계의 잠재적 리스크&과제
성장 가능성 분석
Porter's Five Forces 분석
PESTEL 분석
제4장 경쟁 구도
서론
기업 점유율 분석
경쟁 포지셔닝 매트릭스
전략 전망 매트릭스
제5장 시장 추산·예측 : 트리거 모드별, 2021년-2032년
주요 동향
자동 eCall 시스템
수동 eCall 시스템
제6장 시장 추산·예측 : 설치별, 2021년-2032년
주요 동향
써드파티 서비스(TPS) eCall
표준 eCall
제7장 시장 추산·예측 : 차량별, 2021년-2032년
주요 동향
승용차
상용차
전기자동차
하이브리드 EV
플러그인 EV
배터리 EV
제8장 시장 추산·예측 : 지역별, 2021년-2032년
주요 동향 : 지역별
북미
미국
캐나다
유럽
영국
독일
프랑스
이탈리아
스페인
북유럽
러시아
기타 유럽
아시아태평양
중국
인도
일본
호주
한국
동남아시아
기타 아시아태평양
라틴아메리카
브라질
아르헨티나
멕시코
기타 라틴아메리카
중동 및 아프리카
아랍에미리트(UAE)
사우디아라비아
남아프리카공화국
기타 중동 및 아프리카
제9장 기업 개요
Aptiv PLC
Bosch
Continental AG
Denso Corporation
Ficosa International
Gemalto(Thales Group)
Harman International
Infineon Technologies
LG Electronics
Magneti Marelli
NXP Semiconductors
Panasonic Corporation
Qualcomm Incorporated
Robert Bosch GmbH
STMicroelectronics
Telit Communications
Thales Group
Valeo
Visteon Corporation
ZF Friedrichshafen AG
LSH
영문 목차
영문목차
The Global Automatic E-Call System Market was valued at USD 1.2 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of over 11% from 2024 to 2032. As vehicles become more connected and software capabilities advance, the technology behind eCall systems is evolving in tandem.
Introduced in 2015, the eCall automatic emergency call system became mandatory for all new cars sold in the European Union (EU) in 2018. Currently, eCall systems utilize 2G/3G circuit-switched cellular networks. However, the European Commission is actively working to update eCall standards and legislation, transitioning the system to 4G and 5G networks. To accommodate these advancements, the automotive industry will require NGeCall test solutions for their eCall modules. Looking ahead, a new eCall standard from China is anticipated to mandate the use of 4G/5G packet-switched cellular networks.
The automatic E-Call system industry is classified into triggering mode, installation, vehicle, and region.
The market is segmented by triggering mode into automatic and manual e-call systems. In 2023, the automotive e-call segment surpassed USD 1 billion in value. This growth is largely attributed to the rising adoption of connected vehicle technologies and an increasing emphasis on safety features. Automatic e-call systems are gaining traction for their capability to swiftly connect to emergency services post-crash, thereby potentially saving lives.
Installation-wise, the market is divided into third-party service (TPS) e-call and standard e-call systems. The standard eCall segment is projected to capture over 65% market share in 2023. Mandated by the EU, these systems dial emergency number 112, relay vital information like vehicle location and incident nature and aim to bolster road safety through improved response times.
Europe led the global automotive e-call system market with a commanding share of over 42% in 2023. The region has been proactive in adopting the automatic e-call system, making it a requisite in all new passenger cars and light commercial vehicles since March 2018. Furthermore, the EU's mandate for 112-based eCall services in all new vehicle models (classes M1, N1) from March 31, 2018, underscores the system's widespread acceptance in the region.
Table of Contents
Chapter 1 Methodology and Scope
1.1 Research design
1.1.1 Research approach
1.1.2 Data collection methods
1.2 Base estimates and calculations
1.2.1 Base year calculation
1.2.2 Key trends for market estimation
1.3 Forecast model
1.4 Primary research and validation
1.4.1 Primary sources
1.4.2 Data mining sources
1.5 Market definition
Chapter 2 Executive Summary
2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032
Chapter 3 Industry Insights
3.1 Industry ecosystem analysis
3.2 Supplier landscape
3.2.1 Component manufacturers
3.2.2 Telecommunications providers
3.2.3 OEMs
3.2.4 Emergency response centers
3.2.5 End Users
3.3 Profit margin analysis
3.4 Technology and innovation landscape
3.5 Patent analysis
3.6 Key news and initiatives
3.7 Regulatory landscape
3.8 Impact forces
3.8.1 Growth drivers
3.8.1.1 Rising demand for cybersecure IoT-based eCall products
3.8.1.2 Growing need for telematics units in vehicles
3.8.1.3 Transition to 4G and 5G network technologies
3.8.1.4 Increased adoption of big data analytics tools
3.8.2 Industry pitfalls and challenges
3.8.2.1 Cybersecurity risks from increased vehicle connectivity